Ga naar inhoud

Eiceldonatie


vonnie29

Aanbevolen Berichten

hallo meiden..

 

 

 

Ik ben Yvonne 29 jaar wordt al bijan 30 wij zijn al 8 jaar bezig met ons kinderwens. Ik heb 4 behandelingen gedaan in Nederland helaas heb ik slechte eicellen. Maar ik wou nog een poging proberen in UZ gent daar heb ik de 5de poging gedaan ik ben toen 7 weken zwanger geweest helaas een miskraam poging nummer 6 ook gedaan maar daar is nisk gebeurd mijn eicellen waren nog slechter geworden nu zijn we uitbehandeld helaas. Maar ik heb een geweldige zus en zij is mijn donor mijn zus heeft al 2 kids spontaan gekregen en wil mij graag helpen om zwanger teworden. Vorige jaar hebben we gespreken gehad in UZ gent we hebben groen ligt gekregen ik slik nu de pil tot 27ste jan en me zus ook.

 

20 jan moeten we naar het ziekenhuis krijgt me zus een schema mee hoeveel ze moet gaan spuiten en ik hoeveel ik moet gaan gebruiken suprefact. Dan hebben 2 feb de eerste echo en als alles goed gaat 13feb de punctie dus het gaat echt spannend worden..

 

 

 

Liefs Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden ik heb ff een vraagje ik heb alle papieren binnen en wat de kosten zijn in UZ gent punctie voorschot van 1000euro en dan de labokosten en de tp 2000euro. Maar wat betekend forfaitaire bijdrage eiceldonatieprogramma. Moet ik dat ook betalen dat is 700euro. Maar ik heb zelf mijn donor gevonden en dat is me zus we doen gekende eiceldonatie en ik betaal de hele behandeling. Wel allemaal een hoop geld maat ik vroeg me dan ook af of ik die 700euro ook nog moet betalen. En moet je die dan ook gelijk casch betalen of krijg je een rekening gestuurd zelf woon ik in NL..

 

 

 

Alvast bedankt yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yvonne,

 

 

 

Hopelijk lees je toch nog even mee. Ik had je bericht nog niet eerder gezien. Lees wel regelmatig mee, maar niet alle berichten. Ik ben zelf afgelopen jaar onder behandeling in het UZ Gent voor anonieme eieceldonatie, dus zonder eigen donor. Ik weet dat we toen € 600,00 moesten betalen voor eiceldonatie. Zoals ik het toen begreep was dit een vergoeding voor de kosten van behandeling van de anonieme donor, waarvan een gedeelte naar de donor gaat. Wij moesten inderdaad cash betalen voor de terugplaatsing, kan met een PINpas. (zorg dat er wel voldoende op de rekening staat natuurlijk) Rest van de rekeningen (bms-metingen etc.) kregen we gewoon thuisgestuurd.

 

 

 

Ik weet dat wij wel een iets andere situatie hadden, omdat wij uit het grensgebied komen en wij voor behandeling vaak worden doorverwezen door ons streekziekenhuis. Sommige dingen konden dan ook rechtstreeks bij onze verzekeraar gedeclareerd worden.

 

 

 

Ik hoop dat je er toch nog wat aan hebt.

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Fientje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Fientje..

 

 

 

Bedankt meid voor de antwoord ja ik had ook zoiest begrepen het is nu 700euro geworden moet betalen bij een anonieme donor maar mijn donor is niet anoniem het is mijn zus en wij doen gekende donatie dus ik denk dat ik dit niet hoef tebetalen om ik altijd met me zus mee gaat voor de echo,s. Ja klopt dat je cash moeten betalen ook de punctei 1000euro en de tp is 2000euro geworden voorheen was dat 1800euro. Nou aj ik ga 20 jan wel ff vragen hoe dat zit maar ikdenk dat ik niet de 700euro hoef tebetalen scheelt weer geld..

 

 

 

Liefs yVONNE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yvonne,

 

 

 

Wat spannend wordt het nu allemaal voor jou zeg!! Hoop toch dat je ons op de hoogte wilt houden van jouw avontuur.

 

 

 

Ikzelf zit nu ook in de molen voor donatie, lieve :angel5: gevonden via een oproep op internet, en we hebben in februari een eerste gesprek bij het UMC in Utrecht.

 

 

 

Heel véél succes meid!

 

 

 

Greetzzzz,

 

Elena

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meiden..

 

 

 

Bedankt voor jullie reactie doet een mens goed. ja ik ben echt zeer blij met mijn zus zij is echt een engel:angel5:.

 

 

 

Elena meid wat spannend zeg dus in Feb de eerste gespreken en wat fijn dat je ook een engel heb gevonden:angel5: want dat is nog best erg lastig..

 

 

 

Liefs Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vonnie,

 

 

 

Helemaal gelijk, maar het gekke is dat ik er vanuit was gegaan dat het wel een 1/2 jaar zou gaan duren eer ik een reactie laat staan een donor zou vinden via een onpersoonlijke oproep op internet.

 

 

 

Niets is minder waar, begin december oproep geplaatst en eind december een donor die serieus is en toegezegd heeft dit traject te willen ingaan. Op 1 januari wederom een donor (belgische) die tegen een vergoeding wil doneren. En nu gisteren, kreeg ik weer een berichtje van iemand die voor mij zou willen doneren.

 

 

 

Ondertussen heb ik het gevoel dat eiceldonatie niet geheel meer onbekend is. Maar.... dat ik nu 3 serieuze reacties heb gekregen in 1,5 maand, dat had ik in mijn stoutste dromen niet durven te dromen.

 

 

 

Je begrijpt 2009 kan niet meer stuk!! We gaan ervoor......!!!!

 

 

 

Greetzzzz,

 

Elena

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden