Jump to content

Eicel of een cyste?

Recommended Posts

Posted

Meiden,

Vandaag moest ik voor een echo naar het AMC. Kijken of mijn eigen cycles goed onderdrukt werd en of het mbs dik genoeg is.

Als snel bleek dat het bms er perfect uitzag, maar toen we richting de eierstokken gingen, zagen we een groot zwart gat. (een joekel van 22 mm doorsnee!!)

Ik dacht ohw shit en de gyneacoloog zei het.

Met de medicijnen die ik nu slik, mag er geen eicel gaan groeien. Dit is waarschijnlijk toch gebeurd. Heel misschien is het een cyste en dan gaat de poging door, maar de kans is groot dat het een eicel is en dan moeten we deze poging afbreken.

Maandag moet ik terugkomen voor een echo en dan horen we definitief wat er gaat gebeuren.

We balen ontzettend, ik voelde me gewoon goed (op de hoofdpijn na). We waren klaar voor een nieuwe ronde en nu dit.. pfff.. Toch wel weer een klap waar we niet op gerekend hadden.

Ik hou jullie op de hoogte!!

Zijn er misschien meer meiden die die meegemaakt hebben??

Liefs,

Gerreber

Posted

Jeetje. Wat zijn we toch aan het doen met ons allen?

Jullie poging gaat gewoon door en vanaf nu gaan we geen gekke dingen meer doen!

We gaan voor een babyboom in 2009!!!!

Alle gekheid op een stokje, dit wordt geen leuk weekend voor jullie. Moet je er maandag een beetje bijtijds naar toe? Laten we hopen dat het allemaal mee valt. Ik duim voor jullie.

Knuffel,

Vanessa

Posted

Niet te vroeg wanhopen hoor, bij mijn uitgangsecho had ik ook een cyste op een eierstok en is de poging gewoon doorgegaan. Aan die eierstok groeiden wel veel minder eiblaasjes (4 aan de andere kant en 1 aan deze kant) maar uiteindelijk is dat allemaal hartstikke goed gekomen! Probeer niet te wanhopen en eerst maandag af te wachten, het kan nog meevallen!

Succes, liefs,

Pien

Posted

Hoi Gerreber,

Ook ik had destijds met mijn cryo poging Progynova gebruikt en het baarmoederslijmvlies was bij de laatste meting minder worden en ook had ik een eicel, het had helaas niet goed onderdrukt.

De 2e poging dat we gingen proberen om het slijmvlies dikker te krijgen hebben we dit met Puregon gedaan, toen ook wel 2 follikels gekregen, maar de tp zou dan na de eisprong zijn geweest ( helaas niet goed ontdooit)

Ik hoop dat het bij jullie gewoon door kan gaan en dat het idd een cyste is.

Groetjes Daan

Posted

Hoi meiden,

Vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest en mijn vermoedens werden bevestigd. De eicel was al gesprongen en deze poging gaat dus afgebroken worden.

Weer wachten op de rode duivels en weer even de moed bijeen rapen!

We balen flink, maar weten ook dat het ons ooit gaat lukken.

Liefs,

Gerreber

Posted

he gerreber,

we moeten al zoveel moeite doen en dan ook nog deze dingen erbij, dat is echt balen. Maar blijf erin geloven he.

Dikke knuffel

Posted

Gerreber,

Ook ik heb cystes bij mijn eierstokken en zijn mijn pogingen allemaal doorgegaan, mits wel met een Lucrin kuur van 3 maanden tussen de pogingen in om de cystes niet groter te laten worden.

Enige bijkomstigheid is de extra medicatie die ik moet nemen voor de punctie, voor het geval dat ze aangeprikt worden...

Veel succes!!!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use