Jump to content

Recommended Posts

Posted

He meiden,

Ik kom net terug van de verloskundige afspraak. Ben nu 33+1 weken zwanger en helaas ligt mijn kleintje in de stuitligging (net als 3 weken geleden). Ik heb documentatie meegekregen om te lezen. Volgende week dinsdag gaan ze opnieuw kijken of de baby nog steeds zo ligt en mocht dat het geval zijn dan wordt er volgende week vrijdag een draaipoging gedaan.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ben heel benieuwd naar jullie verhalen.

liefs,

Mariek

Posted

ow vervelend zeg!!

Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, maar ken wel wat verhalen.. de een is helemaal vóór een draaipoging, de ander vóór een stuitbevalling. Mij lijkt het een hele moeilijke beslissing.

Want het draaien schijnt heel pijnlijk te zijn.

Posted

Mariek

Wat een moeilijke situatie voor julie.

Draaien schijnt idd heel pijnlijk te zijn.

Maar als het lukt de baby in de goeie posititie draaien, en het zo verder blijft.

Scheelt het misschien wel keizersnede!

Er zijn verschillende stuitliggingen, zie deze website

http://www.babyinfo.nl/advies/medisch/bevalling/art_stuitligging.asp

sommige kunnen zeker vaginaal andere niet.

Dus hangt helemaal af hoe jouw baby ligt nu!

Lees de documentatie die gekregen hebt goed, en vraag anders nog een gesprek aan met je verloskundige!

Liefs Claudia

Posted

Hee Mariek,

Herken je situatie als geen ander, de vorige keer bij namelijk precies hetzelfde verhaal.. Kwamen we ook voor de keuze te staan wat we wilden.. We hebben uiteindelijk besloten om niets te doen.. Een draaipoging is niet zonder risico's en de kans van slagen is best klein.. We hadden toen al wel besloten een keizersnee te laten doen aangezien een stuitbevalling in onze ogen helemaal te gevaarlijk zou zijn.. Mijn oma heeft een kindje verloren tijdens een stuitbevalling en zeker bij een eerste bevalling was ik te bang dat het klem zou komen te zitten, ook aangezien hij best groot was...