Jump to content

Recommended Posts

Posted

He meiden,

Ik kom net terug van de verloskundige afspraak. Ben nu 33+1 weken zwanger en helaas ligt mijn kleintje in de stuitligging (net als 3 weken geleden). Ik heb documentatie meegekregen om te lezen. Volgende week dinsdag gaan ze opnieuw kijken of de baby nog steeds zo ligt en mocht dat het geval zijn dan wordt er volgende week vrijdag een draaipoging gedaan.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ben heel benieuwd naar jullie verhalen.

liefs,

Mariek

Posted

ow vervelend zeg!!

Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, maar ken wel wat verhalen.. de een is helemaal vóór een draaipoging, de ander vóór een stuitbevalling. Mij lijkt het een hele moeilijke beslissing.

Want het draaien schijnt heel pijnlijk te zijn.

Posted

Mariek

Wat een moeilijke situatie voor julie.

Draaien schijnt idd heel pijnlijk te zijn.

Maar als het lukt de baby in de goeie posititie draaien, en het zo verder blijft.

Scheelt het misschien wel keizersnede!

Er zijn verschillende stuitliggingen, zie deze website

http://www.babyinfo.nl/advies/medisch/bevalling/art_stuitligging.asp

sommige kunnen zeker vaginaal andere niet.

Dus hangt helemaal af hoe jouw baby ligt nu!

Lees de documentatie die gekregen hebt goed, en vraag anders nog een gesprek aan met je verloskundige!

Liefs Claudia

Posted

Hee Mariek,

Herken je situatie als geen ander, de vorige keer bij namelijk precies hetzelfde verhaal.. Kwamen we ook voor de keuze te staan wat we wilden.. We hebben uiteindelijk besloten om niets te doen.. Een draaipoging is niet zonder risico's en de kans van slagen is best klein.. We hadden toen al wel besloten een keizersnee te laten doen aangezien een stuitbevalling in onze ogen helemaal te gevaarlijk zou zijn.. Mijn oma heeft een kindje verloren tijdens een stuitbevalling en zeker bij een eerste bevalling was ik te bang dat het klem zou komen te zitten, ook aangezien hij best groot was...

Vind trouwens dat ze wel vroeg al beginnen over draaien, bij mij zeiden ze toen dat het tot 36 weken sowieso nog alle kanten op kan.. Thijs is uiteindelijk met 37 weken nog uit zichzelf gedraaid, dat hadden we echt niet meer verwacht!

Laat je goed voorlichten in het ziekenhuis en door de verloskundige en volg daarna vooral je gevoel.. Dit is jullie beslissing en je moet er helemaal achter staan...

Succes en liefs,

Pien

Posted

trouwens, die kleine van mij ligt al weken overdwars, links het hoofdje, rechts voel ik het kontje en rechtsonder voetjes.. ben benieuwd wat ze daar van vinden.. Begint het bij jou al in te dalen trouwens?

Posted

Hey Mariek,

Ook tegen mij hebben ze toen gezegd dat de kleine zich in principe tot een week of 37 nog zelf kan draaien...... Lastig en vervelend!!!!

Had hier ook nog wel eens het gevoel dat de kleine met het koppie naar boven ligt.... Maar eh, ligt netjes met het hoofdje naar beneden. Voel van alles tegen mijn ribben, maar dat zullen dan wel de billetjes of voetjes zijn.

Groetjessssssssssssssss

Posted

Mariek

Ja klopt, babys kunnen tot en met een week 37 nog zelf draaien in de buik.

Ik zou me nog geen zorgen maken, kan nog alle kanten op, ook de goeie!!

Liefs Claudia

Guest estrhalita
Posted

Mariek, baby's kunnen zelf draaien tot 37 weken hoor. Jens lag overdwars opeens bij 34 weken. Bij 36 weken naar het ziekenhuis voor een echo en mogelijk draaipoging, was de eigenwijs zelf al gedraaid gelukkig en hij is ook zo blijven zitten. Dus ik zou nog niks doen en wachten hoor.

Posted

Dank voor de reacties, fijn om ervaringsverhalen te horen. Je gaat je toch een beetje zorgen maken. Stel dat? Wil heel graag op een natuurlijke manier bevallen. Heb me vandaag verdiept in het onderwerp en slechts 3-4% van de kleintjes liggen op het allerlaatst nog in stuit. Dus ik heb goede hoop dat die van ons de komende weken nog gaat draaien.

Heb van de verloskundige moxa meegekregen. Op http://www.stuitlig.nl staat beschreven wat het is. Een soort therapie op basis van acupunctuurpunten in je kleine teen (ja heus) die het zelfstandig draaien van de kleine stimuleert. Ben benieuwd! We gaan het zo voor de eerste keer proberen, laat jullie morgen weten hoe het was.

liefs,

Mariek

Posted

Moxa werkt wel! Gisteravond dus voor het eerst gedaan, 15 minuutjes die moxasigaar bij mijn kleine teen gehouden en de kleine ging me toch een potje tekeer! Alleen, nog niet gedraaid. Maar goed, wat niet is kan nog komen. Schijn nog steeds een urineweginfectie te hebben, misschien dat dat ook iets met de ligging te maken heeft... geen idee of er een verband in. Maar moet vanavond weer starten met een nieuw kuur. Hopelijk heb ik volgende week goed nieuws te vertellen.

Posted

De kleine is de afgelopen dagen lekker beweeglijk, maar helaas nog niet gedraaid. Mijn buik net weer even goed gevoeld en koppie zit nog precies waar het nu al weken zit, bovenin, net onder mijn ribben iets links van het midden.

Ga zo maar weer eens moxa-en....

Draai, kleintje, draai!

Daar buiten roept een papegaai

'we willen toch geen handomdraai!'

dus lieve kleine hou je taai

en draai, ukkie, draai!

Posted

Heb nog steeds het idee dat de kleine met het koppie naar boven ligt... morgen meer zekerheid. Dan wordt er weer een echo gemaakt om precies te kijken hoe de kleine ligt. Ik houd jullie op de hoogte.

liefs,

Mariek

Posted

Ja, dat is zeker een leuke bijkomstigheid! Hoewel, het was vorige keer echt heel snel, zo van 'kijk, hier is dus het hoofdje, hier de handjes... en een voetje. En dan hieronder... ja, inderdaad, het andere voetje'. En dat was het. Nog geen 20 seconden. Hopelijk morgen íets langer.

Posted

Net terug van de afspraak met de verloskundige. Kleine lag dus inderdaad nog steeds met het koppie naar boven.

Mijn voortvarende en zeer ervaren verloskundige dacht 'kom, we draaien nu even'. Dus direct ging ze aan de slag. Het viel me alles mee. Het is natuurlijk niet echt prettig, dat gepor in je buik. Ze drukt hard, heel hard. Maar binnen een paar minuten is het gedaan. Even controleren met de echo, en ja hoor, nu ligt de kleine goed!

Alleen... zit nu op de bank, in kleermakerszit, zoals moest, en de kleine is wel errug beweeglijk... net even voorzichtig gevoeld en volgens mij voel ik het koppie alweer halverwege de buik...:BangHead:

Morgenochtend maar even afwachten en mocht ik het koppie toch weer bovenaan voelen dan moest ik de vk bellen. Ze gaat dan nog een keer draaien.

Voor zover deze update ;-)

Posted

ohh what een eigenwijs duveltje zeg

hahahahaha die doet lekker waar ie zin in heeft potverdorie

hoop voor je dat ie toch met zijn koppie naar onder blijft nu

stuit is ook niet alles he

Posted

kan je zelf zo duidelijk koppie kont verschil voelen dan??

hier nog niet maar ja ben nog niet zover als jij dus vandaar mijn vraag!!

Posted

Hi Mariek,

Het verbaast me dat de verloskundige dat zomaar deed, de vorige keer zeiden ze bij mij dat alleen de gynaecoloog het mag doen.. Wel goed dat het geholpen heeft.. Ik Heb ook het idee dat ik de ene keer een kontje en de andere keer een koppie boven voel, maar weet het niet zeker, voel overal voetjes in ieder geval...

Hoop dat dit eigenwijsje blijft zitten zoals het zit in ieder geval.. en dan ook meteen maar indalen dan is er weinig kans op draaien meer!

Succes!

Liefs Pien

Posted

Het kleintje is wel lekker eigenwijs, dat voorspelt wat voor de toekomst hihi. Wel fijn dat het draaien je zo is meegevallen, nu hopen dat de kleine netjes naar zijn mama luisterd en met het hoofdje naar beneden blijft liggen.

Posted

He meiden,

Volgens mij gaat het goed. Ik heb niet zo goed kunnen slapen vannacht, was er toch wel erg mee bezig. Buik voelt ook best beurs aan. En constant als de kleine aan het bewegen was even voelen. Dan voelde ik weer flinke trapjes aan de rechter zijkant, dan weer armpjes en handjes links, en het hele lichaampje de ene keer overdwars onderin de buik, en vanochtend gelukkig weer meer rechts in de lengte. Kon geen koppie voelen bovenin. Dus heb goede hoop dat het draaien toch is gelukt!

Lila, ja, kan het onderscheid nu wel redelijk maken tussen het stuitje en het kopje. Bij de verloskundige lieten ze het me ook elke keer zelf voelen. Het hoofdje is harder en voelt ronder aan.

Pien, in de verloskundigepraktijk waar ik ben is er ook maar 1 verloskundige, een ouwe rot in het vak met meer dan 30 jaar ervaring, die bevoegd is en de ervaring heeft om het draaien uit te voeren. Vertrouw haar compleet. Ze heeft al zo ontzettend vaak de procedure uitgevoerd dat zij het waarschijnlijk veel beter weet en kan dan een gyn die ervoor heeft gestudeerd en net komt kijken. Dus wat dat betreft heb ik mazzel met haar. Kreeg ook het idee dat ze juist dit soort 'complicaties' nog steeds heel erg leuk en dankbaar werk vindt om te doen.

En nu hard duimen dat de kleine gaat indalen en lekker vast komt te zitten, want eigenwijs is de uk zeker! haha, ook wel weer leuk. H is zo trots als een pauw ;-)

liefs,

Mariek

Posted

Marieke, fijn dat de kleine is gedraaid en dat zonder te veel ongemak. Wel zo fijn! De gyn drukte vandaag ook flink op mijn buik, nou da's niet prettig zeg. Nog even snel een echo gemaakt maar de kleine lag helemaal goed. Hij kon het niet helemaal voelen omdat de uk al een stukje is ingedaald! Da's wel goed nieuws, vond ik zelf.

Groetjes, Nora.

Posted

Dat is super goed nieuws! Lekker hoor, dan weet je tenminste dat de kleine er straks helemaal klaar voor is. En, bijkomend voordeel van een stukje ingedaald zijn...uit zichzelf draaien zit er waarschijnlijk niet meer in ;-)

Ik moet nog wennen aan de nieuwe situatie. Lijkt net alsof de kleine veel meer naar voren is komen te liggen. De buik staat super strak en voel nu heel veel druk onderin op de banden (en blaas, arghh). En die voetjes tegen en onder de ribben... geweldig om te voelen natuurlijk, want dan ligt de kleine vast nog goed, maar rustig! rustig kleine! :please:

Bovenaan de lijst, Nora! Spannend he!

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use