Ga naar inhoud

Champietal (Chantal)........is zwanger

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Dani,

Ik ga mijn hoofd ook proberen leeg te maken met rot gedachten, maar af en toe zo moeilijk.

Ik heb onwijs last van ongesteldheidskrampen in mijn buik.

Gisteren even op internet gezocht en dat blijkt echt heel normaal te zijn.

Ze noemen dat 'bandenpijn'. De baarmoeder is zich nu al helemaal aan het uitzetten voor de baby, maar het is zo een rot gevoel. Elke keer als je naar het toilet gaat hoop je toch het goede.

Als ik ook snel op sta of de trap afren dan heb ik ook erg last........dus dat moeten we dan ook maar even niet doen.

Ik zal het meest gerust zijn straks bij de eerst echo als ik ons kleine frummeltje zie.

Had jij last van 'bandenpijn'?

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja meis die pijn hoort erbij hoor, niets om je druk over te maken, er wordt nu al ruimte gemaakt voor de beeb en dat voel je, ik had daar in het begin ook last van, maar zie het maar als een goed teken, je lichaam doet precies wat het hoort te doen.

Hoop dat je een beetje gerust gesteld bent.

Liefs Dani.

Geplaatst

Hey Chantal,

Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt. Zou ik ook hebben!

Op naar 6 maart, je eerste echo! Ik zou ook gerustgesteld zijn als ik een kloppend hartje zou zien.

Gelukkig doet je lichaam gewoon wat het moet doen, dus niets aan het handje!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Ik was ook wel een stuk geruster toen ik het allemaal las dat het normaal was.

@ Jane, het gaat voor jouw spannend worden morgen.

Er zullen echt een paar toppers tussen zitten. Ik had er ook 10 en dat is volgens mij ook het gemiddelde bij een punctie. We zullen voor je duimen!!

Geplaatst

Hoi Chantal,

Ik heb ook de hele tijd van een rare pijn in mijn buik.... Inderdaad als ik te snel opsta. Net of er vanbinnen iets helemaal uitgerekt wordt... Maar dat heb ik ook als ik in bed lig, en ik rek me uit of ik draai te snel om... Gek word ik ervan.... Maar ik ga er maar vanuit dat dat er gewoon bij hoort. Af en toe buikpijn... Maakt me erg onzeker!! Ben in ieder geval blij als ik dalijk de eerste echo gehad heb...

Heb jij verder nog ergens last van?? Ik ben echt onwijs moe!!!! Wel grappig dat we echt helemaal gelijk lopen!~

Groetjes, Inge

Geplaatst

Hi Inge,

Ik ben ook onwijs moe. Niet als ik op mijn werk zit, maar 's avonds stort ik echt helemaal in. Verder noppes. Geen gevoelige borsten of misselijk, maar dat kan natuurlijk allemaal nog komen.

Het uitrekken e.d. heb ik ook.

Het maakte mij ook heel erg onzeker, maar ik ben een stuk gerust gesteld door alles wat ik op het internet lees en de verhalen ook hier op de site.

Wanneer mag jij nou voor de echo? Toch een paar dagen na mij?

Geplaatst

Hey Daan,

Nog steeds last van de buik, maar ben ook heel druk bezig geweest.

Verder heb ik nergens last van. Geen gevoelig borsten ofzo.

Ik kijk heel erg uit naar 6 maart, dan de eerste echo. Erg spannend allemaal. Jij mag een weekje later............spannend. Vanaf wanneer kunnen ze zien of het er misschien twee zijn?

Kuzz,

Chantal

Geplaatst

Chantal, ik denk ( en hoop) dat ze het gelijk met de 1e echo kunnen zien.

Ben heel erg nieuwschierig!!

Nog even en dan is het zover voor ons allebei... afstrepen die dagen...

Geplaatst

Vandaag zes weken zwanger, over anderhalve week de eerste echo. Die vind ik zo onwijs spannend. Ik ben daar erg zenuwachtig voor.

A.s. weekend gaan wij lekker vier dagen naar Dublin, dus zijn we er even tussenuit. Kan ik even ergens anders ook aan denken.

Naja, ergens anders aan denken.....wat blijf ik een druk op mijn buik voelen zeg. Je moet ook niet vragen of ik mijn buik kan inhouden, want dat lukt echt niet. Er staat echt een onwijze druk op.

Verder heb ik nog nergens last van, maar daar ben ik alleen maar blij om, want dat kan zo van de ene op de andere dag veranderen.

Geplaatst

Chantal, geniet lekker van je reisje naar Dublin en voor je het weet is de echo alweer!

Wij gaan volgende week 4 daagjes naar londen en zoals je zegt, afleiding is welkom hoor...

Groetjes van Daan

Geplaatst

Spannend hoor meiden, voor je het weet is het al zover en lig je naar de kleine spruit te kijken, dat is een heel bijzonder moment :) Geniet lekker van jullie tripjes.

Geplaatst

Dani bedankt!

Ben alleen dankzij gisteren nog panisher geworden voor vliegen hahaha

Was al geen grote fan van het vliegen, vooral nu niet meer...

Gelukkig is het maar een klein stukje, maar toch, zit me nu al druk te maken...

Chantal nog 8 daagjes voor je!!!

Geplaatst

Ik ben ook altijd blij als ik weer met beide benen op de grond sta na een vliegreis, maar ik ben niet banger geworden na gisteren. Het blijft nog steeds het veiligste transport middel en om lekker te reizen heb ik hem toch nodig...........maaja, misschien denk ik daar morgen anders over als ik in het vliegtuig zit.....

Geplaatst

Je wordt je er toch weer even bewust van he.. als zo iets gebeurd.. Mijn man moest gistermiddag naar Frankfurt vliegen na eerst uren in de file te hebben gestaan op de A9 met de aanblik van het wrak.. Hoewel hij wekelijks meerdere keren in het vliegtuig zit was dat toch wel even slikken.. Maar ging prima hoor..

Heel veel plezier dit weekend, Dublin is te gek en zal je een goede afleiding bieden, en als je terugkomt is het niet lang meer!

Liefs Pien

Geplaatst

Hey Chantal en Daan,

Heel veel plezier in Dublin en Londen. Geniet ervan meiden!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hey Daan,

De korte vakantie is top geweest, maar wel heel erg slopend.

Ik ben elke middag terug gegaan naar mijn hotelkamer om weer even een beetje bij te slapen. Jeetje mina zeg, wat ben ik moe geweest.

's Avonds gingen we ook lekker betijds slapen dus dat ging prima.

Jij gaat aankomend weekend naar Londen.

Als je moe bent, geef echt aan je moeheid toe, want anders ben je echt gebroken na twee dagen.

Groetjes,

Chantal

Geplaatst

Chantal,

Ben blij te lezen dat je een heerlijk weekend hebt gehad...!!

Bedankt voor de tip...

We vliegen donderdag morgen om 7:15 uur dus ik probeer in het vliegtuig nog even bij te slapen en dan in de middag idd even bij tanken.

Hoe gaat het verder met je??

Groetjes van Daan

Geplaatst

Ohh meiden, klinkt goed allemaal, lekker naar Dublin en Londen, maar inderdaad, ook wel zwaar.. Ik ben getrouwd toen ik 9 weken zwanger was en de volgende dag verraste mijn vriend, sorry man!, me met 2 dagen Barcelona.. Super natuurlijk maar ook wel erg zwaar, zeker zo snel na het huwelijk.. ach... lekker lang uitslapen... veel terrasjes en barretjes bezoeken en een middagdutjes waar nodig helpt inderdaad een hoop!

Veel plezier in Londen.. heb ik jaren geleden 3 jaar gewoond en is nog steeds mijn absoluut favouriete stad! (Vooral even langs de baby GAP he... )

Liefs Pien

Geplaatst

oh lekker ff weggeweest.............naar Dublin

zo een fijne stad. ben er al lang niet meer geweest, ja op doorreis haha voor het laatst in 2006. heb er bijna 3 jaar vlak naast gewoond ( Dun Laoghaire ).

lekker gehad lees ik , maar ja die vermoeidheid he

ik las overal dat het in het tweede trimester beter gaat, fitter voelen enzo........

pff nou ik heb er niks van gemerkt LOL

ben nog steeds moe, en moet echt afentoe gas terug nemen.

en maatje lekker naar London

he heerlijk. zou ook wel ff een weekendje weg willen

al was het maar gewoon naar de hei of het bos!! hahaha

en ja bandenpijn...........welkom bij de club

bij mij ook in het begin

ooh zo naar want het voelt net alsof je ongie gaat worden

heb er met tussen pozen last van gehad en ja nu ook nog/weer

links en rechts de twee banden die dus recht van boven naar beneden lopen

bij snel opstaan ofzo, ja lekker trekkerig spierpijn gevoel

en als ik te snel loop dan voell ik het ook trekken

bijna tijd voor de eerste echo!!! zo spannend

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Laatste werkdag vandaag... blijf tot een uurtje of 2, dan lekker naar huis en de trolley's inpakken.

Vanmorgen weer super :sick:, gelukkig trekt het nu een beetje weg.

Chantal, heel veel succes vrijdag met je echo!!!!!!!!!!!!

Voor de andere meiden, jullie ook succes en Pien, niet stiekem bevallen he als ik weg ben :lac:

:bye::bye::

Groetjes van Daan

Geplaatst

Hey Daan,

Heel veel plezier in Londen, geniet er lekker van.

Ik voel echt sinds gisteren helemaal niets meer, af en toe een steekje. Ben alleen nog onwijs moe. Misselijk ben ik nog helemaal niet geweest.

Ik vind het echt een beetje eng, maar we wachten netjes vrijdag de echo af.

Als je een beetje op het internet leest, blijken heel veel vrouwen nergens last van te hebben, dus daar gaan we dan maar vanuit.

Groetjes,

Chantal

Geplaatst

Jee Chantal, wat gaat de tijd snel, ik zie net dat je al weer de zevende week in gaat! En nu vrijdag al de eerste echo, je gaat het vast helemaal super vinden. En inderdaad er zijn veel vrouwen die nergens last van hebben dus gewoon blij zijn dat het tot nu zo goed gaat :D Tja en dat moe zijn... join the club hihi, ik voel me af en toe ook net een zombie hoor dan is er geen spoortje energie meer te bekennen maar zo langzaam aan gaat dat steeds beter en komt de energie beetje bij beetje terug.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden