Jump to content

Even voorstellen

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest....was eerst wel op het ivf forum.

Wij hebben vorig jaar in oktober een gesprek gehad met een gyn en die vertelde ons dat we niet op een natuurlijke manier zwanger konden worden. Dat was even een hele grote tegenvaller. In eerste instantie zouden we naar het ivf traject gaan, omdat het probleem bij mn man ligt.

Echter na een tweede test wild de gyn toch beginnen met iui. Voor ons een hele grote opluchting. Want we zagen er best wel tegenop allemaal.

Vorig week hebben we dan ons intake gesprek gehad bij de arts en die zag het wel zitten om eerst te beginnen zonder hormonen. Op zich wel raar, want ze hebben bij mij alleen een bloedtest gedaan. De arts was dan ook heel erg verbaast dat ik vroeg over een echo onderzoek....ze kwam er toen achter dat ze bij mij nog nooit "gekeken" hebben. Maar dat maakte haar niks uit, omdat de uitslagen van mij bloedtest goed waren.

Nu hebben we morgen een afspraak met een verpleegkundige, die gaat dan meer de praktische dingen uitleggen. Maar toch wel ook uileg over het prikken. De enige prik die ik wel moet doen is die met LH ofzo...om de eisprong op te wekken.

Gelukkig voor ons is dat ik eind deze week of mss begin volgende week ongi meot worden....ze willen dan al meteen beginnen. Dat kwam wel even als een verassing, dat het al zo snel kan gaan. Dus we hebben goede hoop en voor deze keer kan ik niet wachten om ongi te worden hahaha.

Groeten Tamara

• Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hey Tamara, welkom (terug) op het forum, wat een meevaller dat je dan toch eerst iui mag gaan doen.

Posted

Hoi Tamara,

Leuk dat je ook hier komt schrijven. Hopelijk ben je snel ongi. Gek he dat je er nu op zit te wachten terwijl je andere keren juist wilt dat je niet ongi wordt.

Groetjes Linda

Posted

Hoi Tamara,

Welkom bij het IUI gedeelte!

Het is voor jou inderdaad snel gegaan. Alleen vindt ik het wel een beetje raar als je een echo voorstelt en dat je arts vreemd opkijkt.

Bij mij is het een ander verhaal. Wij zijn al vanaf november bezig en we hebben nog geen eens 1 inseminatie gehad. Onderzoek op onderzoek wees uit dat het bij mijn vriend ligt (niet voldoende zaad). De gyn wilde voor de zekerheid kijken via een kijkoperatie of ik geen verstopte eileiders zou hebben. Op de echo zag alles er goed uit bij mij. Toch wil ze de operatie uitvoeren om teleurstelling te voorkomen dat het toch niet lukt vanwege mogelijke verkleving en dan hebben ze dat niet onderzocht.

Daar ben ik het helemaal mee eens. De operatie moet voor de eisprong plaats vinden en er stond al een opname gepland. Deze ging niet door omdat ik te laat ongesteld werd. Een juiste planning is heel belangrijk voor dit onderzoek. Toen moest ik in de volgende cyclus een afspraak maken en toen was er geen plek. BAAL BAAL BAAL natuurlijk. Kreeg ik te horen dat ik nog maar een maand moest wacht. Als ik nu ongesteld wordt is het de laatste poging om een opname in te plannen. Lukt het dan ook niet dan moet ik contact opnemen met de Gyn. Zij gaat dan in de volgende cyclus mijn menstruatie opwekken zodat er een betere planning gemaakt kan worden.

Je leest het kan ook anders gaan.

Wel weet ik dat als het positief is dat er gelijk wordt gestart met de behandeling. Eigenlijk weet de gyneacoloog al dat de uitslag positief is. Ook is er al verteld dat ik de 1ste 3 behandelingen zonder hormonen krijg.

Het zou leuk zijn als je het wel en het wee van je behandeling hier komt vertellen.

Ik hoop voor je dat je snel ongesteld wordt (dat wil ik in mijn geval nu ook).

Groetjes Sil

Posted

Hai Tamara,

welkom hier!! ik ben hier ook nog niet zo heel lang aan 't rondsnuffelen, maar het voelt wel heel prettig. je deelt toch iets met mensen die in een vergelijkbare situatie zitten.

kan me voorstellen dat het een hele opluchting is als je eerst IUI mag doen. en dat je nog nooit zo graag ongesteld wilde worden, dat snap ik ook. ik had dat twee weken geleden ook hoor. ik hoop dat je snel kan starten en dat je ons hier op de hoogte houdt van alles!

en die prik, dat zal ws pregnyl zijn, denk ik. dat is om je ovulatie op te wekken, dat moet ik de eerste keer ook doen.

heel veel sterkte en succes!

groetjes, Melissa

Posted

Hoi hoi,

Bedankt voor alle reacties.

Ik zal jullie op de hoogte houden over de ontwikkelingen. Dus vanacht werd ik ongi :happy7: Vorige maand had ik mn record...42 dagen en nu ineens 29 dagen.

Maar het komt wel goed uit. Vanmiddag naar het ziekenhuis, kunnen we dat meteen melden. Hopelijk kunnen ze dan ook meteen een afspraak inplannen voor de eerst echo.

Groetjes, Tamara

Posted

Hallo Tamara,

Ik wens je heel erg veel succes en hoop dat je iets aan "ons" op het forum hebt.

Suc6 en mocht je vragen hebben, vuur ze maar af hoor.

Groetjes,

Posted

Hallo allemaal,

Nou zijn net terug van onze prik instructie en hebben meteen de medicijnen opgehaald.

Prikken doet mn echtgenoot geluig, want ik kan het echt niet zelf doen. Kan nog niet eens een blaar bij mezelf doorprikken laat staan een echt naald in me prikken. Waarschijnlijk als je ook echt die hormonen enzo moet prikken went het wel. Maar nu nog ff niet.

Volgende week 27ste moeten we al voor de eerst echo, dan maar hopen of we meteen een afspraak kunnen maken voor de inseminatie.

Groetjes, Tam

Posted

Hallo Tamara,

Welkom hier. Er zijn niet meer zoveel dames hier die IUI doen, dus het is wel leuk om zo weer mensen te "ontmoeten". Wat goed dat je opeens zo snel ongi werd. Spannend allemaal. Hopelijk is vrijdag meteen je follikel groot genoeg voor de iui.

Groetjes linda

Posted

Hoi Linda,

Ik hoop het ook wel. Alleen heb ik zelf het idee van niet hoor. Ze gaan natuurlijk altijd uit van een cyclus van 28 dagen, maar ik heb een cyclus van 30-32 dagen. Meestal ben ik dus later, maar ze willen dan op maandag nog een meting doen.

Ze willen altijd op de 11de dag meten, maar dat valt op een zaterdag en dan werken ze in Zwijndrecht niet. Dus willen ze het op vrijdag doen....is alleen dan mn collega op vakantie... :helluup:

Hopelijk als ze gaan kijken, kunnen we mss wel meteen een afspraak maken voor de inseminatie. Dan zou het allemaal wel heel erg snel gegaan zijn...best wel eng allemaal.

Groeten. Tam

Posted

Spannend hoor! een week gaat best snel, ben benieuwd wat ze volgende week aantreffen, hihi.

ik heb een cyclus van 28 - 31 dagen en gisteren (dag 12) bleek de follikel al op knappen te staan. dus je weet maar nooit...

er zijn wat meer IUI-sters bijgekomen de laatste weken (including me), ik ben daar best blij mee :toppie: (niet om de reden dat we hier zijn, maar wel dat we hier kunnen zijn om elkaar te steunen).

succes Tam!

Posted

Hoi Melissa,

tnx voor je berichtje....zag dat jij al op het wachtbankje kan plaats nemen. Spannende tijd voor je.

Ik wilde vanmiddag de afspraak ook nog gaan verplaatsen naar maandag, maar heb het niet gedaan. Straks zijn we net te laat..wil ik echt niet hebben. Moeten dan meteen 2 maanden wachten vanwege vakantie in april. De gun wilde eerst niet eens beginnen vanwege de vakantie....stel dat je daar ineens zwanger bent en misselijk enzo. Nou dat neem ik dan wel voor lief.

Het scheelt wel dit forum, je kan goed van je aftikken en het zijn allemaal mensen die weten wat je doormaakt. Het begrip van andere mensen mis ik toch wel om me heen.

Succes de komende tijd, ben aan het duimen voor je.

Greetz Tam

Posted

Hoi Melissa,

Is je eerste IUI meegevallen? Je voelt er eigenlijk niets van he. Moet jij ook ongeveer 15 minnuten blijven liggen na de inseminatie? Nu komt het moeilijkste, wachten tot de twee weken omzijn. Je gaat vanalles "voelen" soms weet je het echt niet meer. En tegen het einde zit je steeds op het wc papiertje te kijken of je iets ziet. Je moet maar veel afleiding zoken en leuke digen gaan doen de komende tijd. Wanneer mag je testen? Moet je bloedprikken of een thuistest doen?

Succes Linda

Posted

heej linda! ja viel absoluut mee! vond het voornamelijk nogal onwerkelijk. zit je daar te wachten op een spuitje en intussen maar een broodje ham te eten. vlak naast ons natuurlijk iemand met een heel klein babytje, maar om eerlijk te zijn storen we ons daar steeds minder aan.

maar van de inseminatie zelf voelde ik eigenlijk niets. alleen zat dat mens nogal te klooien met de eendebek. exemplaar 1 bleef in opgeschroefde stand vaststaan, na een paar minuten ronddraaien heeft ze maar besloten dat ding er in open stand uit te halen en een nieuwe te pakken (gelukkig). maar verder ging het prima!

nu inderdaad twee weken geduld, ik ga gewoon lekker werken, sporten, koken, beetje thee leuten enzo. en morgen eerst heerlijk naar de kapper, komt helemaal goed!

zaterdag 7 maart mag ik testen. ongetwijfeld dat ik me van alles in m'n hoofd ga halen de komende twee weken, maar dan moet ik mezelf maar gewoon weer terugfluiten (dat heb ik wel geleerd de afgelopen jaren, haha!). ik mag gewoon zelf thuis testen, vind ik op zich wel prettig moet ik zeggen.

had het ergens anders al geroepen, maar heel veel succes morgen met de echo meis!

Melissa

Posted

Tam, lijkt me gezien vakantie enzo heel handig om die afspraak gewoon te laten staan. beter een dag te vroeg dan een dag te laat! maar dat de gyn twee maanden niet wil insemineren vanwege vakantie vind ik een beetje raar. dat zou toch uiteindelijk je eigen beslissing moeten zijn of werkt dat niet zo? kan misschien ook wel aan mij liggen hoor...

en lekker hè dat tikken! vooral blijven doen de komende tijd. wij hebben gelukkig wel mensen om ons heen die begrip (proberen te) tonen. mensen die het niet hebben meegemaakt, kunnen soms wat inlevingsvermogen missen, maar ik moet zeggen dat wij niey mogen klagen. echt heel jammer dat je dat begrip een beetje mist. maar dan moet je het maar hier komen zoeken!

nog een weekje wachten, dan weet je meer. duim ik andersom ook voor jou!

Melissa

Posted

Hoi Melissa,

Tnx voor de reactie.

Die vakantie heeft ze wel gevraagd of we wel of niet wilden, maar als het zo loopt dan hebben we mss een kleine kans dat ze zelfs een 2de ronde kunnen doen voordat we weggaan. Maar hopen dat dat niet nodig is haha.

Vind het echt nu al spannend voor die echo, heb namelijk tot vorig jaar nog nooit een gyn gezien....laat staan dat er ooit iemand heeft gekeken (zelfs de huisarts nog nooit). Dus zal volgende week helemaal gespannen zijn...en dan zeggen mensen dat je moet ontspannen??? Grapje zeker, als je voor het eerst moet :S

Om ons heen zijn er ook natuurlijk wel mensen die begrip (proberen) te tonen. Alleen, zoals je ouders bijvoorbeeld is het moeilijk uitleggen...die hebben zelf kinderen gekregen zonder problemen. Gelukkig is het hier erg makkelijk, iedereen weer waar het over gaat en snappen/ begrijpen wat je meemaakt.

Voor jou ook spannende weken..las 7 maart mag je testen. Hopen dat het goed uitpakt. Succes en veel afleiding zoeken, winkelen helpt bij altijd :P

Greetz Tam

Posted

He Tammy,

Eindelijk is het bijna zo ver voor je eerste echo. Je bent zeker al aan het aftellen. Alles draait nu je in de mmm zit om wachten. Wachten op je ongi, wachten op de follikelmeting, wachten op de iui datum en dan het ergst wachten totdat je mag testen. Hopelijk heb je vrijdag een mooie grote follikel.

Posted

Hoi Linda,

Het is echt niet meer normaal, al dat wachten. Een ding scheelt...wachten op ongi is al voorbij. Nu nog aftellen voor de gyn. Wordt mn allereerste inwedinge onderzoek, dus ben al de hele week aan het stressen.. :S

Hopelijk is 1 echo voldoende en dan weer verder. Vind het ook steeds vervelend om van het werk weg te moeten blijven voor al die bezoekjes. Ik moet een uur naar mn werk rijden, en de eerste afspraak kan pas om 1000. Dus kan niet eerst gaan werken ofzo. Maar goed ze weten ervan en ze vinden het niet leuk natuurlijk, maar goed het is voor mij voor een goed doel.

Ik hoop op een mooie echo!!!

Greetz Tam

Posted

moet je zover rijden voor je werk? ben wel benieuwd hoe dat bij jullie geregeld is. in eerste instantie werd er tegen mij gezegd dat ik er vakantie uren voor in moest leveren. heb de bond gebeld en die gaven aan dat dat niet mag. overuren mag wel, net als bijzonder of onbetaald verlof. ik ben er nu op uitgekomen dat de helft van de uren van mijn overuren afgaan (daar heb ik er toch genoeg van staan, lang leve het groepswerk) en de andere helft gewoon onder werktijd (dat mag ik dus ook gewoon als gewerkt schrijven).

en dat inwendig onderzoek valt echt ontzettend mee hoor. ik ga niet zeggen dat het een hobby is geworden of zo, maar het stelt eigenlijk niets voor. en als je nerveus bent, gewoon aangeven dan houden ze daar rekening mee. het is ook wel heel interessant om je eigen lijf letterlijk van een hele andere kant te bekijken, ik laat me daar altijd heel erg door afleiden. het meekijken met de echo enzo is echt heel interessant. maar ik ben dan ook al een beetje doorgewinterd, hihi.

nog een paar daagies meis!!

Posted

Ik heb eigenlijk geen idee hoe ze dat regelen....volgens mij krijg je toch altijd zoveel uren voor een dokters bezoek of voor de tandarts. Daarbij heb ik het afgelopen half jaar zoveel gewerkt dat ik nog wel wat uurtjes heb staan. Maar daar doen ze niet moeilijk over gelukkig. Daarbij kan ik heel makkelijk thuis werken, dus 's ochtens log ik in en werk ik alvast en dan na het ziekenhuis snel door naar het werk.

Ik zal zeker tegen de gyn zeggen dat ik nerveus ben. Maar ik ben ook wel heel nieuwschierig hoe het eruit ziet, laat maar zeggen. Je ziet eens een stukje vanjezelf dat je normaal nooit zult zien. Gelukkig gaat mn man overal mee naar toe, hij zal geen afspraak overslaan. Dus daar ben ik al heel blij mee.

Ook voor jou nog een paar daagjes...nog een beetje uit te houden???

Posted

Bij mij op t werk is het gelukkig nu ook een beetje geregeld. Voordat we de mmm ingingen ben ik naar mijn baas gestapt om open kaart te spelen, als je fulltime werkt gaat t op een gegeven moment opvallen. Ze zei toen dat ik gewoon alle uren zou krijgen. Naarmate het langer duurde, vond ze het toch wel veel worden. Ze heeft me toen nog eens bij haar geroepen met de mededeling dat ik maar verlof ervoor moest inleveren. Daar was ik het helemaal niet mee eens en ben toen naar de OR gestapt. Deze zei mij dat ik recht had op de uren, omdat ik fulltime werk, het overmacht is en al helemaal niet te plannen valt (kan moeillijk tegen mijn follikel zeggen dat hij nog ff moet wachten ). Dus nu krijg ik alle uren weer. Wel probeer ik afspraken zo vroeg mogelijk te plannen, ze beginnen bij ons al om 8:00uur.

Mijn man gaat niet meer iedere keer mee hoor. Zo'n echo is zo gepiept en t doet geen pijn. Ook moet hij daarvoor omrijden om dan daarna weer op zijn werk te komen. Hij moet nl wel vrij pakken om met mij naar het ziekenhuis te gaan, ook voor de IUI zelf. Krijgen jullie partners wel vrij van het werk?

Posted

ik werk parttime en moet dan zoveel mogelijk in eigen tijd doen. maar ook dat valt gewoon niet altijd te plannen. vanuit de cao valt het nergens onder, ook niet onder artsen- of ziekte uren. eigenlijk zou ik er van de werkgever eerst al mijn overuren aan moeten spenderen, maar mijn leidinggevende vond dat totale onzin. dus zijn we ergens in het midden gaan zitten. donderdagmiddag kostte het me echter helemaal niets, dat is mijn vrije middag (net als vrijdag de hele dag trouwens, heerlijk dat parttimen).

mijn man werkt fulltime en krijgt alles van de baas. hij heeft een hele fijne manager, zo één die meer met mensen bezig is dan met regeltjes en productie. dus dat scheelt. hij gaat dus overal mee naar toe en fiets braaf heen en weer als het midden op de dag valt.

eigenlijk hoeft het met zo'n echo niet, maar hij gaat altijd mee als er iets "intiems" moet gebeuren. gewoon, voor mijn gevoel van veiligheid. dat is iets van vroeger, maar hij blijft het doen (en dat vind ik natuurlijk heel erg lief hihi).

ik ben blij dat het vandaag wat beter gaat Linda. jammer van dat bloedverlies, is toch niet prettig na zo'n normaal gesproken "simpele" ingreep.

en Tammy, het uithouden gaat goed tot nu toe. het wachten op ons nieuwbouwhuis duurt al een heel stuk langer. als ik het tegen elkaar wegstreep vallen die wachtweken nog wel mee (stelletje ^&&%$#&*%$$^^%##!!!!)

Posted

Bij mij doen ze er ook niet echt moeilijk over, maar voor mezelf vind ik het best vervelend. Ik werk bij een bedrijf dat net een kantoor heeft geopend in Antwerpen, vandaar dat uur reistijd. Dus we zitten hier maar met zn 3en, dus als ik er niet ben krijgen die anderen natuurlijk een hoop werk erbij. De eerste afspraak die wij kunnen maken is pas rond 1000 of in de middag tot 1600 ofzo. Dus dat is altijd vervelend.

Mijn man werkt bij defensie al ongeveer 7 jaar en al vanaf het begin kom ik daar ook regelmatig. Dus hij krijgt altijd vrij en kan altijd makkelijk weg. Dat is wel een hele opluchting, ook heeft mn schoonzus aangeboden om een keer mee te gaan naar het ziekenhuis. Zij werkt ook partime.

Wachten op een nieuwbouw huis Melis...hebben jullie geen problemen dan met de aannemer ofzo? Hoorde dat een hoop huizen niet worden afgebouwd.

Wij willen ons huis verkopen en staat al sinds aug 2008 in de verkoop....hebben wel 2 kijkers gehad. Vandaar dat we nu straks in april lekker maandje vakantie houden in Australië....huis wordt voorlopig nog niet verkocht. Dus wachten kunnen wij ook wel haha.