Ga naar inhoud

Zwangerschapsoverzicht 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Dani,

Wat goed dat je uk nog ff hebt gehoord. Dus volgende week een echo. Kan me voorstellen dat je wel weer ff nieuwsgierig bent. Ik hoop dat je een beetje gerustgesteld bent. En nu hoef je nog maar een week te wachten voor de echo!

Liefs,

Jane

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag weer naar de vk geweest. 'Over 5 dagen mag je in principe al bevallen.' Wauw, als je dat zo letterlijk uitgesproken hoort is het wel even slikken, het komt nu wel heeeel dichtbij! Maar heb er zin in. De kleine uk ligt goed, netjes ingedaald en met ruggetje links. Mijn bloeddruk is nog steeds prima (125/75) en voel me voor de rest ook goed. Wel sneller moe dan normaal, en wat vaker last van harde buiken, maar verder mag ik eigenlijk niet klagen.

Het aftellen is begonnen! Spannend. Ben heel benieuwd wat de komende weken gaat brengen.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Nora / 1e kindje / 1e IVF / 18 maart 2009 / ziekenhuisbevalling / borstvoeding

dev076pr___.png

Pien / 2e kindje / 1e ICSI / 21 maart 2009 / ziekenhuis bevalling

dev079pr___.png

Mariek / 1e kindje / 2e Cryo poging van 1e ICSI / 21 maart 2009

liefst thuis bevallen / borstvoeding

dev079pr___.png

Leeuwtje / 1e kindje / 2e IVF / 27 maart 2009

dev085pr___.png

Veertje / 1e kindje / spontane zwangerschap / 4 mei 2009

dev123pr___.png

Lila2002 / 2e kindje / 1ste zwangerschap! / 2e ICSI / 13 mei 2009

(als alles goed gaat thuis bevallen/borstvoeding)

dev132prs__.png

Stéphanie / tweeling / Cryo poging van 1e ICSI / 18 mei 2009

dev137pb___.png

dev137pp___.png

Lentezon / tweeling / 1e kindjes / 3e IVF / 19 mei 2009

dev138pp___.png

dev138pp___.png

Lis / 2e kindje / spontaan na 2 ivf / 20 mei 2009

dev139pr___.png

MsMici / 1e kindje / 1e ivf / 1 juni 2009

dev151pr___.png

Nicolas / 2e kindje / 2e ivf / 03 juni 2009

dev153pr___.png

Annemie / 3e kindje /2e ICSI /14 juli 2009

dev194pr___.png

Steph / tweeling / 2e en 3e kindjes / 1e ICSI / 21 juli 2009

dev201pr___.png

Dani / 1e ICSI / 27 aug 2009

dev238pr___.png

Debz33 (Debbie) / tweeling / 2e IVF / 31 aug 2009

dev242pr___.png

Danja (Elke) / 1e IVF / 6 sept 2009

dev248pr___.png

Champietal (Chantal) / cryo na 1e IVF / 21 oktober 2009

dev293pr___.png

Maatje1980 (Daan) / 3e ICSI / 28 oktober 2009

dev300pr___.png

Februari:

25: Annemie 20 weken echo in AZM

26: Nora gyn (9e x, 37 weken)

26: Stéphanie hr-vk (wk 28)

Maart:

4: Mariek vk (37 weken)

9: Stéphanie voorlichting borstvoeding in ZH

10: Lila2002 - VK

12: Stéphanie hr-vk (wk 30)

13: Stéphanie voorlichting Bevallen in het ziekenhuis

18: Nora uitgerekend!

18: Annemie gyn (6ex 23 weken)

21: Pien en Mariek uitgerekend!

23: Stéphanie hr-vk (wk 32)

Even de lijst bijgewerkt...

Geplaatst

jee over vijf dagen, dat klinkt dan ineens wel heel dichtbij hoor, leuk en spannend tegelijk :)

Geplaatst

Jaaaa op naar "zwanegrschap is voldragen".. gek idee he... Geloof trouwens wel dat je bij de eerste meer kans hebt dat het na dan voor je uitgerekende datum komt hoor.. Maar toch... staat je bed al op klossen en heb je al een kraammatrasje onder je hoeslaken gelegd? Ik nog niet hoor.. kan me niet voorstellen dat mijn vliezen breken en die klossen moet ik nog halen... wel lekker trouwens hoor als die eenmaal staan.. zo´n hoog bed is makkelijk in en uit stappen ´s nachts...

Groetjes!

Geplaatst

He meiden,

Denk zelf ook niet dat de kleine er met 5 dagen al is, hoor. Zelfde als Pien, bed moet nog op klossen, heb nog geen kraammatrasje klaarliggen, heb nog een lijstje van dingen die gekocht moeten worden, zelfs geboortekaartjes moeten nog besteld worden, haha. Dus verwacht en hoop een beetje dat de kleine nog lekker die 3 weken blijft zitten. En liefst niet zo heel veel langer, ook al hoor ik inderdaad ook dat bij de eerste de kans best groot is dat je langer dan 40 weken zwanger bent voordat je bevalt. De verloskundig had het vandaag over een 7-ponder. Lijkt me groot zat! ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Vandaag 37 weken! Wat een mijlpaal. Het bed staat sinds gisteren op klossen (wennen!) en de laatste babywas hangt te drogen. Ook mijn ziekenhuistas is bijna ingepakt. Maar van mij mag de kleine nog even blijven hangen. Ik wil nog wat dingetjes in huis doen, nog even genieten van ons saampjes en me mentaal voorbereiden. Ik hoop op de uitregekende datum te bevallen (ik weet het...kleine kans) omdat mijn man dan 40 wordt. Hij zou het helemaal geweldig vinden om juist op die dag vader te worden. Beginnen jullie mannen ook een beetje de zenuwen te krijgen?

Liefs van Nora.

Geplaatst

Wauw, Nora, je zwangerschap is officieel voldragen vandaag. Een hele mijlpaal inderdaad!! Spannend nu he. Zou zeker mooi zijn als de kleine op de verjaardag van je man komt, een mooier cadeau kan je hem niet geven ;-)

Mijn vriend loopt de laatste tijd fluitend en zingend door het huis. Hij vindt het zó geweldig om papa te worden, kan echt niet wachten. Van hem mag de kleine nu al wel komen. Echt zenuwachtig is hij geloof ik niet. Volgens mij denkt hij dat ik een of ander oermens ben die de kleine er wel zo even uitperst, haha. Ben benieuwd hoe hij de bevalling straks gaat ervaren.

Annemie, hoe was de 20 weken echo vandaag?

Geplaatst

Ik vind het gewoon heerlijk om te zien dat er zoveel vrouwen toch zwanger worden met al deze techniek, terwijl ze op normale wijze (bijna) geen kans hadden om zwanger te worden :-D

Nora: Voor jou gaat het grote avontuur beginnen!

Liefs Elke

Geplaatst

hoi dames

Gisteren naar maastricht geweest voor de 20 weken echo. alles zag er prima uit. Extra gelet op de navelstreng omdat daar de vorige keer het probleem zat. Je kon heel mooi de bloedstromen zien in de navelstreng maar ook bij het hartje.We zijn erg blij dat we toch naar een academisch ziekenhuis zijn geweest, zij kunnen toch veel meer. Op dit moment ligt ze in de stuit maar ze kan nog alle kanten op. En ons vermoeden was goed we krijgen een meisje!!!!!

groetjes annemie

Geplaatst

Ohhh Annemie wat een fantastisch nieuws! Onwijs gefeliciteerd, wat zullen je dochters dat ook leuk vinden, een zusje! Weten ze het ook of hou je het nog even geheim? Super dat alles er zo goed uit zag, kan me voorstellen dat het spannend was na wat jullie hebben meegemaakt!

Geniet ervan!

Liefs Pien

Geplaatst

Nora / 1e kindje / 1e IVF / 18 maart 2009 / ziekenhuisbevalling /

borstvoeding

dev076pr___.png

dev079pr___.png

dev079pr___.png

dev085pr___.png

dev123pr___.png

dev132prs__.png

dev137pb___.png

dev137pp___.png

dev138pp___.png

dev138pp___.png

dev139pr___.png

dev151pr___.png

dev153pr___.png

dev194pr___.png

dev201pr___.png

dev238pr___.png

dev242pr___.png

dev248pr___.png

dev293pr___.png

dev300pr___.png

Februari:

Maart:

9: Nora gyn (10e x, bijna 39 weken)

Vandaag weer bij de gyn geweest. Alles is goed! Kleine is 'evident' ingedaald. Gewicht zowaar netjes (nu 15 kilo aangekomen) en bloeddruk helemaal oké. Over anderhalve week terug. Dan weer bij dr. 'ik zeur graag over te veel aangekomen kilo's, maar ben best een aardige vent'.....

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Klinkt goed allemaal, Nora. Lekker dat de kleine al is ingedaald. En 15 kilo is prima toch? Kan dr zeurpiet niet zoveel van zeggen lijkt me.

Ik zit inmiddels op 19... :whistling_girl:

oeps...

Geplaatst

Jee wat klinkt dat nog eind weg voor mij, het bed op klossen, kraamatrasje... wat moet dat heerlijk zijn, de wetenschap dat de beeb voldrogen is en bijna in je armen ligt.

Geplaatst

Prima hoor. Vannacht alleen een beetje slecht geslapen en daar word ik chagerijnig en dipperig van......om de twee uur eruit om naar de wc te gaan......snurkende man.....en heel veel dromen (niet over bevallingen en baby's enzo hoor).

Ik ben heel erg aan het hopen dat de kleine nog een tijdje blijft zitten. Mijn man is nu namelijk bezig met het schuren van de eetkamer. Dus voor je het weet zit je hele huis onder het stof. Dat moet ik echt nog opruimen anders word ik gek! Verder weinig nieuws. Zo maar eens een boekje gaan lezen.

Fijn weekend allemaal!

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hier ook redelijk rustig, verwacht weinig schokkends deze week, vrijdag weer naar de gyn.. erg benieuwd, misschien krijg ik dan wel een datum als het idd een KS wordt..

Liefs Pien

Geplaatst

Hier ook weinig nieuws. Alles nog rustig. Wel veel druk onderin de buik, alsof alles naar beneden wordt gedrukt. Zal het indalen zijn. Maakt rechtop zitten en lopen soms moeilijk, maar gelukkig geen pijn op de banden. Denk dat de kleine het nog prima heeft in mijn buik en nog geen plannen heeft om er spoedig uit te komen ;-)

Geplaatst

Nora / 1e kindje / 1e IVF / 18 maart 2009 / ziekenhuisbevalling /

borstvoeding

dev076pr___.png

dev079pr___.png

dev079pr___.png

dev085pr___.png

dev123pr___.png

dev132prs__.png

dev137pb___.png

dev137pp___.png

dev138pp___.png

dev138pp___.png

dev139pr___.png

dev151pr___.png

dev153pr___.png

dev194pr___.png

dev201pr___.png

dev238pr___.png

dev242pr___.png

dev248pr___.png

dev293pr___.png

dev300pr___.png

Februari:

Maart:

9: Nora gyn (10e x, bijna 39 weken)

13: Maatje 1e echo

Mogge meiden...!!

Ben blij te lezen dat alles goed gaat met jullie en de beebs....

Hoe gaat het trouwens met Leeuwtje, Veertje, Lis, Steph & Nicolas???

Hoop dat alles met jullie ook goed gaat...

Hier gaat alles nog goed.. de ene dag in de avond last van mijn buik en de andere dag weer nergens last van...

Denk dat het ook de spanning is voor het vliegen van a.s. donderdag..ben niet zo'n held...

Nog wel even een vraag, zijn jullie misselijk geweest en in welke week kwam dat op? Ik heb gelukkig nu nog nergens last, maar dat kan natuurlijk per morgen ineens op komen zetten, of misschien helemaal niet...

Fijne dag vandaag!

Groetjes van Daan

Geplaatst

Ik ben twee weken heel misselijk geweest maar ik weet niet of het van de zwangerschap kwam of van een buikgriepje dat toen ook heerste, ik mag in ieder geval niet mopperen met ''maar'' twee weken slecht in orde ( was vanaf week 7 tot week 9)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden