Ga naar inhoud

Zwangerschapsoverzicht 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden, lief hoor, was zeker erg schrikken, nogmaals niet voor mij, maar voor die kleine. Volgens het ziekenhuis heeft idd de kleine er waarschijnlijk niets van meegekregen. Hij/zij had het miss alleen iets warmer door m'n koorts. Maar het ziekenhuis heeft me gerustgesteld dat zolang het geen Lysteria/Toxoplasmose of iets dergelijks is (en die kans is zo goed als nihil) de kans klein is dat die uk er iest aan over houdt. Per slot van rekening zijn alle zwangere vrouwen wel eens ziek.

Vrijdag weer naar het ziekenhuis, dus dan kan ik het weer echt even zien bewegen.

Blij te horen dat het goed gaat met jullie! Jullie zijn verder als ik en nu twijfel ik of ik het al voel. Voelen jullie het en wat kan ik me erbij voorstellen?

Kusz,

Britt

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

britt, dat zal ff schrikken zijn geweest. vervelend hoor, zeker die koorts. logisch dat je je dan zorgen maakt, maar ik heb pas geleden een flinke voorhoofdsholte ontsteking gehad met aardige verhoging en toen werd hetzelfde tegen mij gezegd. hebben ze geen last van.

maar dit is wel even anders, voedselvergiftiging. maar gelukkig hebben ze je gerust kunnen stellen.

ik heb de kleine donderdag voor 't eerst duidelijk gevoeld, had 't nog niet verwacht zo vroeg. maar voelde als een soort klopje. en nu kietelt 't elke dag een beetje, heel gek. donderdag wist ik echt zeker dat 't onze uk was, voelde heel anders dan darmrommelingen of krampjes of steken.

ben ook wel benieuwd hoe anderen 't ervaren eigenlijk....

Geplaatst

Geweldig he Melis om de kleine te voelen. Nu ga je het steeds meer voelen hoor en je let er ook steeds meer op.

Eerst dacht ik aan maag rommelingen of darmkrampen, maar al snel voelde ik dat dit anders was. Dus het moest de kleine wel zijn. Nu voel ik af en toe ook een soort klopjes tegen mn buik aan. Maar echt overal, dan weer boven, dan weer aan de zijkant enzo. Echt zo grappig, kan niet wachten tot het aan de buitenkant ook te voelen is voor mn man haha

Geplaatst

Annemie / 3e kindje /2e ICSI /14 juli 2009/ Ziekenhuisbevalling/borstvoeding

dev194pp___.png

Dani / 1e ICSI / 27 aug 2009/ ziekenhuisbevalling

dev238pb___.png

Danja (Elke) / 1e ICSI / 6 sept 2009 / ziekenhuisbevalling

dev248pr___.png

Abc / 6 IUI + 3 ICSI / 7 september 2009

dev249pr___.png

Champietal (Chantal) / cryo na 1e IVF / 22 oktober 2009

dev294pr___.png

Maatje1980 (Daan) / 3e ICSI / 28 oktober 2009 / ziekenhuisbevalling

dev300pb___.png

Krullie/ 1e IVF / eeneiige tweeling / 7 november

dev310pr___.png

Michelle / 1e IVF / 2e kindje / 8 november 2009

dev311pr___.png

Jane / 3e ICSI / 2-eiige tweeling/ 9 november 2009

dev313pr___.png

Lucky-t (Trudy) / 2e ICSI / 1e kindje / 23 november 2009

dev326pr___.png

Tammy / 1e IUI / 25 november 2009

dev328pr___.png

Dees / 3e ICSI / 10 december 2009

dev343pr___.png

Britt / 1e ICSI / 1e kindje/ 21 december 2009

dev354prs__.png

Fan / 1e ICSI / 22 december 2009

dev355pr___.png

Vanessa/ 2e ICSI / 1e kindje / rond 29 december inleiden i.v.m. diabetes

dev011pr___.png

Gorgi/ 1e IVF/ 1e kindje/ 2 januari 2010

dev001pr___.png

Melissa / 3e IUI / 7 januari 2010

dev006pr___.png

svenja/ 3e kindje/ 2de IVF/ 20 januari

dev019prs__.png

Marietje/1e kindje/2e IVF/ 31 januari

dev030pr___.png

Zonnetje/1e kindje/ 1e cryo/ 6 februari

dev036pr___.png

Lonki/2e kindje/1e ICSI/ 8 februari

dev038pr___.png

Neel/ 1e kindje/ 2e ICSI/ 19 februari

dev049pr___.png

Linda/3e kindje, maar 1e keer icsi/2 maart

dev060pr___.png

Elena / 2e (+ 3e??) kindje / 2e IVF - eiceldonatie / 9 maart

dev067prs__.png

Mandy / 3e kindje / 2e icsi / 11 maart

dev069pr___.png

Juli:

14: ANNEMIE UITGEREKEND

21: Elena, 1e echo

21: Annemie, 41 weken als nog niet ben bevallen gaan ze strippen

22: Marietje nekplooimeting

24: Mandy, 1e echo

24: Vanessa 16 weken echo uitgebreid (i.v.m. diabetes)

24: Britt GUO (uitgebreide 20 wkn echo, ivm leveraandoening+antistolling) + gyn/vk controle

27: Dani controle gyn (35,4 weken)

Neel 2e echo

28: Elke (Danja) controle VK met 34 weken

28: Daan VK

28: Chantal VK

30: Dees 20wk echo VK, met 21 wk

Augustus:

01: Daan pretecho (27 wk)

04: Tammy controle VK

04: Marietje controle VK

06: Lucky-t controle ZH

06: Melissa VK

12: Jane controle gyn ( 27,2 weken)

12: svenja derde controle verloskundige

14: Lonki 14weken echo + controle gyn

21: Melissa 20 weken echo

27: DANI UITGEREKEND

September

04: svenja 20 weken echo

06: Elke (Danja) UITGEREKEND

07: ABC UITGEREKEND

De beebs zijn weer goedgekeurd. Heb weer ff naar de hartjes mogen luisteren, blijft geweldig om te horen. Volgende afspraak over is 3 weken.

Liefs, Jane

Geplaatst

Was schrikken en ben blij dat ik vrijdag weer even bij die kleine mag kijken.

Bij de nekplooimeting vertelden ze me dat ik de baby heel snel zou moeten voelen, om hoe de baby en de placenta in m'n buik lagen. Ben vandaag 18 wkn maar heb nog niet het idee dat ik het ECHT heb gevoeld, ben bang dat m'n hoofd een loopje met me neemt. Vooral als ik 'savonds op bed ga liggen denk ik het te voelen, zodra ik rustig wordt zeg maar. Ik blijf me ook afvragen wat ik nou eigenlijk zou moeten voelen. Ik wacht rustig af...er zal vast een moment komen dat ik het zeker weet....Had het wel al gehoopt te voelen...

Laat het jullie weten als ik het zeker weet gevoeld te hebben Ghihihi!!!!

Succes meiden allemaal en geniet van deze bijzondere en onbetaalbare tijd!!!!

Liefs

Geplaatst

hoi dames,

Ik ben vandaag 19 + 4 maar ik voel de kleine al duidelijk! vooral als ik even rustig zit of bed lig. Ook mijn mannetje heeft het al duidelijk gevoeld aan de buitenkant en dat terwijl ze bij de nekplooimeting nog hadden gezegd dat ik het misschien wat later ging voelen. maar niets is minder waar! heerlijk dat getrappel.

as woendag hebben we de pretecho en dan eindelijk weten we of we een meisje of jongen verwachten.

De beeb kamer is al zover klaar en nu is het wachten op de beeb.. (en het bedje)

nou dit was het eerst wel weer.

geniet lekker allemaal van de kleine(tjes) in jullie buik.

liefs

Desiree

Geplaatst

Hai,

ik heb de baby de eerste keer gevoeld toen ik tussen de 14-15 weken was, maar het wordt steeds duidelijker en sterker. Gisterochtend heeft ook mijn mannetje het echt duidelijk gevoeld en kon ook echt de trapjes zelf herkenen. Hij had 2 weken geleden al gedacht iest te voelen maar wist het niet zeker maar nu voelt hij het heel duidelijk. Ik vind het prachtig!!!

Geplaatst

hoi meiden

Ik had toch wel hoop dat er vandaag dan toch eindelijk iets ging gebeuren. Maar heb vanmorgen het zieknhuis gebeld voor te strippen,maar alle verloskamers waren vol. Kan vanmiddag terugbellen en dan kijken ze of er plaats is. Is nog alles vol dan word het morgen. Ben het wachten helelmaal zat.

groetjes annemie

Geplaatst

Hey Annemie,

Spannend zeg voor je, pfff! Dat wachten...op je wondertje! Je geduld zal beloond worden!

Heel veel succes meid en geniet er van!

Liefs,

Britt

Geplaatst

annemie, pffff, dat wachten lijkt me echt moeilijk. hoop dat je snel terecht kan en je meisje zeer binnenkort in je armen mag houden.

alvast heel veel succes (en een beetje sterkte :wink:)!!

Geplaatst

Annemie, wat duurt het wachten dan toch weer lang, ik kan me voorstellen dat je het nu wel gehad hebt hoor. Hopelijk kunnen ze je vanmiddag in ieder geval strippen wie weet...

Ook voor mij zijn de laatste loodjes begonnen en ik begin het nu al wel een beetje beu te worden, 's nachts niet meer kunnen slapen omdat ik last krijg van mijn been/bekken, overdag niet kunnen bij tanken omdat het te benauwd is... pfff gelukkig komt de finisch nu langzaam aan in zicht.

Geplaatst

Hoi meiden,

He, he....daar ben ik dan! Vanochtend om 11.15 waren we aan de beurt en mochten vrijwel direct naar binnen. Dit keer stond ik stijf van de zenuwen en voelde me licht in het hoofd. Maar eindelijk konden we gluren op het schermpje en............ het zijn er 2!!!!

Het ene vruchtje was iets kleiner met een wat kleiner vruchtzakje tov de andere, maar belangrijker.... beide hartjes klopten!!! Volgens de arts zag alles er goed uit en is de eerste belangrijke horde genomen.

Het ene kindje zou volgens de echo 6w6d zijn en het andere kindje zou 6w3d zijn. Het ligt dus redelijk dicht bijelkaar. Over 2 weken mag ik weer komen, dan zou ik rond de 9 weken zijn.

Greetzzz,

Elena

Geplaatst
Hoi meiden,

He, he....daar ben ik dan! Vanochtend om 11.15 waren we aan de beurt en mochten vrijwel direct naar binnen. Dit keer stond ik stijf van de zenuwen en voelde me licht in het hoofd. Maar eindelijk konden we gluren op het schermpje en............ het zijn er 2!!!!

Het ene vruchtje was iets kleiner met een wat kleiner vruchtzakje tov de andere, maar belangrijker.... beide hartjes klopten!!! Volgens de arts zag alles er goed uit en is de eerste belangrijke horde genomen.

Het ene kindje zou volgens de echo 6w6d zijn en het andere kindje zou 6w3d zijn. Het ligt dus redelijk dicht bijelkaar. Over 2 weken mag ik weer komen, dan zou ik rond de 9 weken zijn.

Greetzzz,

Elena

2?!?!? Aaaaah, gefeliciteerd!!!!!

Liefs Elke

Geplaatst

Annemie: sterkte nog met het wachten, hopelijk heb je morgen mss wel al je kleine meid in je armen liggen.

Elena: wat geweldig, 2 stuks nog wel. Lekker hiervan genieten!!!!

Ik heb de kleine vorige week met 20 weken pas echt gevoeld. Maar mn placenta ligt ver naar achteren dus mn man moet nog even wachten. Zelf al een keer geprobeert om het van buiten te voelen, maar dat lukt echt nog niet.

Geplaatst

jeetje annemie

ik dacht zal eens even kijken of er al een baby is geboren

bij jou,je was 1 week eerder uitgeteld dan ikke

maar je geduld word erg op de proef gesteld

mss ben je nu wel aan het bevallen,succes!!!!

en elena wat super he,2 kloppende hartjes!!!!!

onze tweeling is vandaag precies 3 weken oud

en vandaag is eigenlijk mijn uitgetelde datum!!

groetjes steph

Geplaatst

Elena, helemaal super!!! 2 kloppende hartjes. Je geduld wordt dubbel beloond. Hoop dat je je goed voelt en blijft voelen. Zelf bijna nergens last van gehad.

Annemie, succes met de laatste loodjes. Kom je nog vooruit?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Elena, een tweeling, wat geweldig voor jullie. Van harte met je mooie echo. Geniet ervan!

Annemie, zet m nog ff op meis. Hopelijk duurt t niet meer zo lang voor je!

Liefs. Jane

Geplaatst

Annemie / 3e kindje /2e ICSI /14 juli 2009/ Ziekenhuisbevalling/borstvoeding

dev194pp___.png

Dani / 1e ICSI / 27 aug 2009/ ziekenhuisbevalling

dev238pb___.png

Danja (Elke) / 1e ICSI / 6 sept 2009 / ziekenhuisbevalling

dev248pr___.png

Abc / 6 IUI + 3 ICSI / 7 september 2009

dev249pr___.png

Champietal (Chantal) / cryo na 1e IVF / 22 oktober 2009

dev294pr___.png

Maatje1980 (Daan) / 3e ICSI / 28 oktober 2009 / ziekenhuisbevalling

dev300pb___.png

Krullie/ 1e IVF / eeneiige tweeling / 7 november

dev310pr___.png

Michelle / 1e IVF / 2e kindje / 8 november 2009

dev311pr___.png

Jane / 3e ICSI / 2-eiige tweeling/ 9 november 2009

dev313pr___.png

Lucky-t (Trudy) / 2e ICSI / 1e kindje / 23 november 2009

dev326pr___.png

Tammy / 1e IUI / 25 november 2009

dev328pr___.png

Dees / 3e ICSI / 10 december 2009

dev343pr___.png

Britt / 1e ICSI / 1e kindje/ 21 december 2009

dev354prs__.png

Fan / 1e ICSI / 22 december 2009

dev355pr___.png

Vanessa / 2e ICSI / 1e kindje / rond 29 december inleiden i.v.m. diabetes

dev011pr___.png

Gorgi / 1e IVF/ 1e kindje/ 2 januari 2010

dev001pr___.png

Melissa / 3e IUI / 7 januari 2010

dev006pr___.png

Svenja / 3e kindje/ 2de IVF/ 20 januari

dev019prs__.png

Marietje /1e kindje/2e IVF/ 31 januari

dev030pr___.png

Zonnetje /1e kindje/ 1e cryo/ 6 februari

dev036pr___.png

Lonki /2e kindje/1e ICSI/ 8 februari

dev038pr___.png

Neel / 1e kindje/ 2e ICSI/ 19 februari

dev049pr___.png

Linda /3e kindje, maar 1e keer icsi/2 maart

dev060pr___.png

Elena / 2e + 3e kindje / 2e IVF - eiceldonatie / 9 maart

dev067prs__.png

Mandy / 3e kindje / 2e icsi / 11 maart

dev069pr___.png

Juli:

14: ANNEMIE UITGEREKEND

22: Marietje nekplooimeting

24: Mandy, 1e echo

24: Vanessa 16 weken echo uitgebreid (i.v.m. diabetes)

24: Britt GUO (uitgebreide 20 wkn echo, ivm leveraandoening+antistolling) + gyn/vk controle

27: Dani controle gyn (35,4 weken)

27: Neel 2e echo

28: Elke (Danja) controle VK met 34 weken

28: Daan VK

28: Chantal VK

30: Dees 20wk echo VK, met 21 wk

Augustus:

01: Daan pretecho (27 wk)

04: Tammy controle VK

04: Marietje controle VK

06: Lucky-t controle ZH

06: Melissa VK

12: Jane controle gyn ( 27,2 weken)

12: svenja derde controle verloskundige

14: Lonki 14weken echo + controle gyn

21: Melissa 20 weken echo

27: DANI UITGEREKEND

Hey meiden, hoe gaat het hier?

Annemie, super spannend! Misschien is je kleine meid er al!

Elena, gefeliciteerd met je 2-ling!

Marietje, vandaag voor jullie de nekplooimeting, veel succes!

Groetjes van Daan

Geplaatst

Ooh Elena, wat ben ik super blij voor jullie, na al die pogingen en al die tranen, nu zoveel geluk ineens. He zit hier met natte oogjes. Ik gun het jullie zo!!!!!!!!!!!!!! Geniet ervan meid.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben gewoon wat verlegen met jullie lieve felicitaties zeg!! Ja clau, die 'ouwetjes' draaien gewoon nog mee hoor :sign10:

Hoe dan ook, tussen een voorgevoel en een bevestiging, zit wel een hele wereld tussen. Het is toch wel ingeslagen als een bom. Mijn dochter vind het helemaal fantastisch maar vindt het allemaal wel lang duren..... Manlief zat met een verhit hoofd naar het scherm te staren en vindt het nog onwerkelijk allemaal. Begon gelijk over een ander huis, grotere auto e.d.

En ik........ ik kon alleen maar glimlachen en hoop dat mijn lijf deze zware klus goed zal volbrengen. So far so good..... we leven bij de dag. Dinsdag 4 aug. de volgende echo en dan kan ik terug naar mijn eigen ziekenhuis in R'dam.

Ga zo de kleine meid naar oma brengen in Emmen. Ik ben dus ffkes 2 dagen niet op het forum.

Iedereen succes!!!

Greetzzzz,

Elena.

Geplaatst

Elena, super over een aantal maanden ben je mama van twee (b)engeltjes. Gefeliciteerd !!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden