Jump to content

Opnieuw oriënteren qua ziekenhuis voor 3e ivf,tip?

Recommended Posts

Posted

Hoi iedereen,

Mijn man en ik hebben zojuist een mislukte IVF poging achter de rug.

Dit was onze 2e poging.

Het doet pijn dat het niet gelukt is, zoals zo velen onder ons zullen herkennen.

We hebben 2 embryo's terug geplaatst gekregen deze keer.

Uiteraard gaan we voor een volgende poging.

Maar ik wil me graag verder oriënteren op het gebied van ziekenhuizen.

Wij lopen momenteel in Zwolle.

Waar wij helemaal niks op aan te merken hebben, de zusters zijn zo lief.

Maar ik vraag me alleen af of we in een ander ziekenhuis misschien een andere methode zouden kunnen proberen o.i.d.

Mijn cyclus is verder altijd goed geweest enzv, het enige probleem bij mij is dat de eileiders afgesloten zijn, IVF zou uitkomst moeten bieden.

Waarom is het dan nu nog steeds niet gelukt?

We krijgen ook nooit een terugkoppeling na een mislukte poging, tenzij we er om vragen.

Ook vraag ik me af of Zwolle hele erge hoge eisen stelt aan het invriezen van embryo's.

Bij de eerste poging hadden we 16 bevruchte eicellen.

Er bleek maar 1 topper.

Nu hadden we 8 bevruchte eicellen (de stimulatie was lager), en 2 embryo's uiteindelijk.

Ook geven ze zelf aan dat ze alleen invriezen wanneer ze echt top zijn, dat is hun beleid.

Maar hier op het forum lees ik zo vaak dat men een aantal cryo's heeft.

Wat gaat er bij mij dan niet goed?

En zou ik dan niet een gesprek moeten krijgen ofzo?

Wat adviseren jullie mij?

Of loop ik te hard van stapel?

Ik zou het fijn vinden om wat ervaringen en misschien tips van jullie te lezen.

Liefs Mara

Posted

hallo mara,

Ik kan je hier ook niet echt mee helpen. Ik loop in het UMCgroningen. daar vriezen ze alleen in als het 6 cellig of meer is. in belgie hebben ze volgensmij een ander beleid. ze vriezen daar al in vanaf 2 cellig. in elk ziekenhuis is het dus anders.

Wij hebben dus een gesprek aangevraagd om te kijken hoe het bij ons ging.. en qua kwaliteit van onze eitjes. alles verloopt prima. waarschijnlijk gaan ze nu een dag eerder de eitjes terug plaatsen. ze horen tenslotte in de baarmoeder!

Ik hoop dat jij ook een gesprek kan krijgen. zodat alles een beetje duidelijk wordt.

liefs

Desiree

Posted

Hoi Mara,

Ik heb in totaal 5 ICSI-pogingen gehad met allemaal prima eitjes en voldoende emmies. Maar nooit is er een emmie ingevroren, daarvoor waren ze blijkbaar ook niet goed genoeg. Wij deden overigens zogeheten transport ICSI, stimulatie en punctie in Arnhem, lab en terugplaatsing in het AMC Utrecht. Voor invriezen moeten de emmies van uitzonderlijk goede kwaliteit zijn, willen ze het ontdooien overleven. Een emmie van matige kwaliteit kan wel worden teruggeplaats. Bij onze laatste terugplaatsing (waaruit een tweeling is gekomen) was 1 emmie een toppertje en 1 emmie van iets mindere kwaliteit. Nou, ik kan je zeggen, dat zie je aan de meiden niet terug hoor!

Een gesprek kregen wij ook niet echt na een mislukte poging. In onze tijd was er nog sprake van een wachtlijst van zes maanden, daarna werd de voorgaande poging besproken om te zien of er iets aan de medicatie moest worden veranderd en dan gingen we er weer voor. De medici weten immers ook niet waarom de ene emmie wel innestelt en de andere niet. Dat is nou net dat stukje waar Moeder Natuur niet wil laten ingrijpen .....

Succes verder!

Posted

Hoi, ik kan er niet heel veel over zeggen, maar wel dat als je misschien 6 cryo's zou hebben en ze zijn van slechte kwaliteit dan heb je ook hoop voor niets...Ik zou eens vragen naar het beleid van de cryo's...misschien word je daar wijzer van?

Heel veel succes iig en inderdaad als je gevoel niet optimaal is dan overwegen om naar een ander ziekenhuis te gaan. Anders krijg je er wellicht spijt van.

Nogmaal, succes met alles.

Groetjes Sab

Posted

Hoi, hoi,

Ik heb ook 2 ivf-pogingen ondergaan voordat ik overging op IUI. Ben bij het Westfriesgasthuis in Hoorn onder behandeling. De punctie en tp doet men bij het VU in Amsterdam. Over het VU ben ik zeer te spreken, over het WFG helemaal niet. Bij mijn laatste IUI werd de spuit half uit de verpakking gehaald en zo lang even op de GROND gelegd.

Bij de eerste poging had ik maar 2 goede embryo's, waarvan 1 teruggeplaatst. Bij de tweede poging had ik maar 2 goede embryo's waarvan 2 teruggeplaatst. Beide pogingen geen zwangerschap.

Ik weet ook niet hoe en waarom, maar het schijnt ook veelvuldig bij mensen te gebeuren die op de 'normale manier' zwanger kunnen worden te gebeuren dat het embyro niet innesteld.

Sorry dat ik je niet meer kan meedelen.

Natas

Posted

Hoop dat ik de tip heb die je zocht.

Zelf heb ik al 3 ICSI pogingen in zwolle gehad. Alle drie wel een TP van 2 emmy's, maar telkens geen cryo's.

We hebben besloten om wel een 4e poging te doen, maar niet meer in Zwolle. Zagen dat niet meer zo zitten, ondanks dat alles daar perfect voor elkaar is hoor.

We zijn nu bezig met onze 4e poging, maar dit maal in Dusseldorf. We hadden hier veel positieve verhalen over gehoord. De controles kunnen we gewoon in hengelo doen, dus hoeven niets steeds naar duitsland heen. Alleen met de punctie en de TP komen we daar.

Ik heb er gewoon zelf heen gebeld en binnen een week konden we terecht voor een intake gesprek. De voordelen van dusseldorf op een rijtje:

- Ze hebben een vloeistofje die mbv een biochemischie reactie de beste zaadcellen kan selecteren. (P-ICSI)

- De punctie is onder narcose!!!! (dus geen pijnlijden meer)

- Geen wachtlijsten, je kunt direct beginnnen zodra je ongesteld wordt.

- nederlands sprekende arts en assistente.

- De eerste prioriteit van dr Scholtes is een TP, maar zijn tweede prioriteit ligt bij de cryo's en hier gaat hij ook echt voor!

- Voor de TP wordt er een sneetje in de eischil gemaakt zodat het embryo beter kan innestelen. (assisted hatching)

Het enige nadeel is dat je zelf goed op moet letten en moet regelen. Alles is niet zo voorgekauwd als in nederland, maar dat is wel te doen hoor.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Voor meer info zie www.ivf-duesseldorf.de

Groetjes Ikketje

Posted

Meiden hartstikke bedankt voor jullie reacties.

Ik voel me inmiddels wel wat beter.

Vanmorgen had ik wel ff een flinke dip toen één van mijn collega's vroeg of ik zwanger ben.

(Omdat ik geen trek had in taart)

Ikketje, wauw, jouw tip doet me ook echt goed!

Ik had al wel eens wat gehoord over Dusseldorf, maar nu jij de voordelen zo voor mij op een rijtje zet klinkt het ontzettend goed allemaal.

Wij moeten alleen vanuit Groningen komen, we hebben al eens naar de luchthaven gereden van Dusseldorf, is ongeveer 4 uur.

Jij voelt dus ook een beetje hetzelfde als ik wat betreft Zwolle..

Ik vind de mensen daar echt superlief, maar ik denk dat er misschien meer uit de pogingen te halen valt.

Ik vind het in ieder geval de moeite waard om dit uit te zoeken.

24 maart hebben we een gesprek met dokter van Kamp.

Wat het assisted hatching betreft daar had ik nog nooit van gehoord.

Ik ga er eens wat meer over lezen op internet.

Ikketje Succes met de punctie!

Ik ga voor je duimen.

Oja, ikketje, ik heb trouwens 27 jaar in Hengelo gewoond, toevallig he.

Hey otjes, wat een verhaal zeg van jou.

Hoe halen ze het in hun hoofd om die spuiten op de grond te leggen.

Dit kun je zelfs melden denk ik, dat kan toch niet!!

Ik geloof trouwens inderdaad dat het vaak zal gebeuren bij een "normaal" vruchtbare vrouw dat een embryo niet nesteld..wij weten het omdat we er mee bezig zijn, zij niet..

Dees Succes met spuiten!

Sab, ik ga inderdaad vragen naar hunm beleid, en ik zou ook graag de lab gegevens willen zien.

Wellicht kunnen ze er in Dusseldorf wat mee.

Liefs Tamara

Posted

hoi tamara,

Ik denk zeker hetzelfde als jouw over Zwolle. Erg lieve mensen daar en alles goed voor elkaar. Alleen geloof ik zelf ook na 3 keer dat er meer uit te halen valt.

In dusseldorf gaan ze echt voor cryo;s, dat vinden ze heel belangrijk.

Ze werken daar samen met verschillende ziekenhuizen in nederland, dus vast ook 1 bij jullie in de buurt. Je doet dan de controles in nederland, en de punctie en terugplaasting in dusseldrof. Je hoeft er dus maar 3 x heen. Met het intake gesprek, de punctie en de tp.

Ik kon in Zwolle al gegevens meekrijgen om mee te nemen naar dusseldorf. In dussldorf hoef je dan verder geen onderzoeken meer en kun je direct beginnen.

Over assited hatching staat wel een stuk op hun site. Dr van der Kamp zei tegen ons dat het niet bewezen is dat het werkt, maar in dusseldorf zeggen ze van wel. Het schaadt in elk geval niet, dus wie niet waagt wie niet wint.

Hoop dat je er wat aan hebt.

liefs ikketje

Posted

hmm,. wat een verhalen zo he,.....

ik heb geen advies voor je,.... ik weet dat er verschillende eizen en regels zijn, en dat je goed moet rondkijken,.....

Zelf liep ik enorm tegen de BMI eizen aan,..... ik ben te dik, en al 25 kilo afgevallen voor IUI, maar om naar groningen te mogen voor IVF zou ik nog eens 25 kilo moeten afvallen,... Na een beetje rondzoeken kon ik vrijsnel naar meppel, met zwolle als TP plaats.

Ik heb 1 ding geleerd,. rondbellen en vragen,....

waarom zit jij trouwens niet in groningen? of zit je met hetzelfde probleem,....

groetjes Marion

Posted

Hoi,

Kan je geen gesprek aanvragen en al je vragen stellen, of geven ze geen (gewenst) antwoord?

Ik vind, dat je gewoon recht hebt op antwoorden.

En zeker als je jen iet prettig voelt in zwolle, zou ik me gaan verdiepen in andere ziekehuizen.

Wij zijn ooit begonnen in een ziekenhuis waar ze ons vertelde dat een eigen kind echt niet ging lukken. We moesten maar een donor zoeken (mannelijk) of adoptie gaan overwegen.

Dat pikten we niet, en we zijn voor een second opion naar een ander (acedemisch) ziekehuis gedaan, waar ze dezelfde onderzoeken hebben gedaan, en toen konden we "opeens" wel ICSI doen! En we hebben een prachtige zoon gekregen!

Dus, volg je gevoel en laat je niet afschepen!

Posted

Heeft iemand ervaring met Medisch centrum Kinderwens in Leiderdorp? Of het LUMC? Ik zit natuurlijk nog midden in de wachtweken maar ik baal gewoon ontzettend van de resultaten tot nu toe. Ronde één hadden we drie eitjes waarvan eentje rijp, deze keer tien eitjes, waarvan twee rijp en maar eentje bevrucht. Als ik in een evt. evaluatie hier geen goede verklaring (en mogelijke oplossing!) voor krijg, zou ik toch ook een ander ziekenhuis willen overwegen. Ben benieuwd naar ervaringen.

Henne

Posted

Ik heb alleen ervaring met het AZM (maastricht)

Veel succes!