Ga naar inhoud

Dagelijkse check-in; Nora, Mariek en Pien

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Mariek, ik sta er niet van te kijken dat 2 deskundige zo verschillend kunnen reageren en handelen.. ik heb het zelf ook meegemaakt, dat bij een controle de ene gyn me wilde opnemen, en de andere geen enkel probleem ziet..

Vind het enge gedachte. Verontrustend... Des te meer reden om echt op je intuitie te vertrouwen en aan de bel te trekken (en je muil open te trekken! ;-)) als je het zelf niet vertrouwt.

Hoe gaat het nu met je, Pien? De schrik een beetje teboven?

Hier veel harde buiken vandaag. En een heel drukke uk. Ben benieuwd wat vannacht gaat brengen, of ik weer van die menstruatiepijn krijg.

liefs,

Mariek

• Reacties 286
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben wel weer een beetje gekalmeerd, maar wel nog steeds erg gespannen en ik barst van de hoofdpijn.. Kan wel weer ietsje beter relativeren.. snap nu ook wel dat ze het beste met me voor hebben.. Maar begin ook wel na te denken of ik de vorige keer wel goed heb geluisterd.. Kan me ook wel voorstellen dat ze het allebei iets anders benaderen.. geloof wel dat een verloskundige er iets anders in staat dan een gynaecoloog.. Ach.. ik ga er dit weekend nog maar eens goed over nadenken en ga maandag echt proberen de gyn. nog aan de telefoon te krijgen.. Misschien dat zij me gerust kan stellen en de vragen die ik nu nog heb kan beantwoorden..

Ik vind het ook moeilijk om een keizersnede te "eisen" als me dit wordt afgeraden.. Dan heb je toch de neiging om naar de "experts" te luisteren...

Maar aan de andere kant begin ik al te hyperventileren als ik aan inleiden denk... Hoop dat ik hier morgen weer wat nuchterder in sta.. ben nu echt een huilerige baal hormonen.. ik herken mezelf gewoon niet.. zo ben ik normaal helemaal niet...

Straks eerst maar eens proberen een normale nacht te maken.. Hoop dat dat gaat lukken..

Mariek, spannend he, dat gerommel in je buik.. als het echt pijnlijk wordt kreeg ik laatst de tip een warm bad of douche te nemen.. echte weeen worden hier sterker van en voorweeen zakken dan meestal juist af...

Vind ik trouwens ook nog een enge gedachte.. omdat de kleine dwars ligt met de rug naar boven en handjes en voetjes naar beneden moet ik mochten mijn vliezen breken asap naar het zh..omdat de navelstreng dan naar buiten kan zakken.... geen idee wat ze dan gaan doen... alsnog draaien? Vergeten te vragen...

Goed weekend allemaal, zal morgenochtend hopenlijk weer wat nuchterder en vrolijker inloggen!

Liefs Pien

Geplaatst

Jeetje meis wat een verhaal, ik sluit me aan bij de andere meiden, laat je eerst maandag heel goed informeren en maak jouw twijfels bespreekbaar, uiteindelijk ben jij degene die de bevalling moet doen en angst en twijfel zou dat alleen maar bemoeilijken, spreek alles heel goed uit naar de gyn. Heel veel succes!

Geplaatst

hallo lieve 'huilerige baal hormonen',

blij te lezen dat het weer iets beter gaat! Heb echt veel aan je gedacht vandaag. We maken wat mee, he. Het is ook niet niks, joh, zo'n dwarsliggertje...heeft de vk nog iets gezegd over de kansen dat de kleine alsnog uit zichzelf gaat draaien op het laatste moment?

Las net je reactie bij de topic van Anne, en dat zette mij ook wel weer even aan het denken, hoe blij we eigenlijk mogen zijn dat we straks, hoe dan ook, een kleintje in onze armen mogen sluiten. Weet je, straks zijn we deze periode weer zo vergeten! Alle ongemakken, alle zorgen, alle onzekerheden. Nog even doorbijten. We zijn er bijna!

Goede tip, van de douche. Ga het zeker doen. Vannacht was soms echt niet fijn...lang geleden dat ik die menstruatiepijn heb gevoeld, en deze was extra hevig. Arghh, wordt nog wat straks, dat bevallen :eekk:

liefs en tot morgen,

Mariek

Geplaatst

Hi Goedemorgen!

Ja dat wordt het zeker! Maar als al die andere miljoenen vrouwen het kunnen, dan wij toch zeker ook... ! Heb er wel rommelnachtje van gehad hoor.. vreselijk gedroomd, steeds wakker schrikken en vanaf 4 uur klaarwakker, kon gewoon niet meer slapen.. Toen om half 8 weer ingedommeld en nog 2 uur lekker geslapen.. Ben er nu net uit en mijn moeder komt zo, gaan we de keukenkastjes nog even een goede beurt geven.. alles eruit, weggooien wat weg kan, uitsoppen en opnieuw inruimen.. Hoezo een nesteldrang klusje.. Van mijn moeder dan haha.. Ik heb er weinig zin in! Vanmiddag nog even shoppen.. kan wel een beetje "retail therapy" gebruiken..

Hoop dat jij de nacht een beetje rustig bent doorgekomen? Ik lees het zo wel.. Of niet... maar dat zal toch niet?

Tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

Schoonmaken en shoppen zijn volgens mij de toppers om je zinnen te verzetten, Pien.

Ik weet niet meer hoe het heet, de therapie met soort wierook laten branden waardoor de kleine mogelijk vanzelf nog gaat draaien. Is dat wat om te proberen?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Goedemorgen!

Hier alles weer rustig. Goede nacht gehad, lekker kunnen (bij)slapen na gisternacht. Geen last van krampen voor zover ik heb gemerkt. Aan de ene kant fijn om weer wat energie te hebben, aan de andere kant mag het van mij nu ook wel een keer gebeuren. Ben er een beetje klaar mee. Je gaat er toch op zitten wachten nu... ga ook maar eens afleiding zoeken in de vorm van schoonmaken en shoppen ;-)

Veel plezier met je mams!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ha dames,

Jeetje, wat een perikelen allemaal. Ik zal even voor de duidelijkheid een apart topic aanmaken met mijn bevallingsverhaal. Ik neem aan dat jullie wel nieuwsgierig zijn....... Mariek, het begon bij mij ook met lichte krampen....

Liefs van Nora.

Geplaatst

Echt goed! Vannacht eindelijk weer een beetje kunnen slapen (5 uurtjes is al heel wat). Het is ongelooflijk hoe je wordt geleefd door zo'n klein hummeltje....lichamelijk ook wel goed. Ik heb alleen wat hechtingen (daar beneden) en die trekken wat. Verder gewoon zo ontzettend gelukkig. Nog eventjes en je weet helemaal hoe ik mij voel. Het is zo mooi!

Geplaatst

Hee meiden,

Nou daar zit ze dan hoor, voor mijn gevoel midden in de nacht op zondagmorgen.. gelukkig een iets betere nacht dan gisteren, 12 uur in slaap gevallen en 5 uur weer wakker.. Maar dan lig je weer te piekeren en te malen, dus bedacht me dat ik er beter even uit kan gaan en het straks nog even ga proberen.. Vandaar! Hier alles verder nog rustig.. Gisteren de hele dag in huis bezig geweest, dus alles glimt en blinkt, alle bedden vast verschoond, pfff mijn moeder kon echt niet stoppen... Die is echt van 11 uur ´s morgens tot 20.00 uur ´s avonds bezig geweest ofzo.. En echt niet dat het nou zo´n mega zwijnestal was maar allemaal van die kleine dingetjes waar je anders nooit aan toekomt.. Wel lekker hoor dat alles nu aan kant is.. Vandaag nog even een mega shop doen om de voorraadkast even goed vol te hebben en ik ben er klaar voor..

Gistermiddag nog even naar Alkmaar geweest. Heb een mooi rekje voor boven de commode gescoord, een wipstoeltje en toen nog een luiertas bij de Oilily outlet! Was helemaal in mijn sas want dat waren precies de 3 dingen die ik nog wilde hebben en waar ik voor was weggegaan gisteren..

Ben verder helemaal compleet geloof ik, wil alleen nog een nieuwe babyfoon maar dat is misschien ook wel een goed cadeau ofzo...

Ben gelukkig wel een stuk rustiger (wel weer erg gedroomd vannacht) en probeer er niet teveel aan te denken.. morgen eerst maar eens kijken of ik mijn gyn. aan de telefoon kan krijgen.. Ga vandaag gewoon een lijstje met vragen maken denk ik...

Fijne zondag allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

pfff...kom steeds meer gebroken uit mijn bed 's ochtends. Buik gaat nu echt in de weg zitten, ook met draaien 's nachts enzo. Kan gelukkig nog wel redelijk goed slapen. Wel veel wakker, en dat intense dromen (net echt) herken ik direct.

Vannacht af en toe weer wat menstruatiekrampjes, maar niet heel erg en heel kort maar elke keer. De kleine was gisteren de heel dag en avond bijzonder actief, dat het voor mij bijna vermoeiend werd. Overal trapjes en stootjes, die behoorlijk krachtig aan het worden zijn. Mijn buik leek af en toe wel op een golfslagbad. 's ochtends is de kleine vaak stukken rustiger en kan ik nog wat slapen.

Wat fijn, Pien, zo'n moeder die alles eens grondig komt schoonmaken! Lijkt me heerlijk. H en ik zijn beide best netjes, maar juist die kleine dingen, kasten enzo... die ben ik de laatste tijd ook aan het aanpakken. En tegelijkertijd veel alvast in dozen aan het doen, spullen die we hier in Amsterdam niet meer nodig hebben. Gisteren ook weer een hele lading naar Alkmaar gebracht. Fijn gevoel, dat we straks niet zoveel meer te verhuizen hebben.

Nog minder dan 2 weken te gaan officieel. Ben zoooooo benieuwd wanneer het dan eindelijk gaat beginnen!

Fijne zondag, meiden.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Mariek

wanneer gaan jullie echt over naar Alkmaar? Heb je daar ook de kinderkamer voor elkaar gemaakt?

Mariek en Pien,

hoevaak zien jullie de VK nou, zover in de zwangerschap?

Nog minder dan 2 wkn, dat is inderdaad al heel snel.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

He Stéphanie,

We gaan eind april over. Speciaal zo gepland, zodat ik gewoon hier bij de vk kan blijven en niet op het laatst nog moet overstappen naar een andere praktijk én om niet midden in een verhuizing te zitten als je hoogzwanger bent (werd me echt door iedereen afgeraden)

Dus kindje wordt in Amsterdam geboren en kraambezoek kan ook grotendeels hier zijn (vrienden wonen bijna allemaal in of rond Amsterdam, wel zo handig voor ze ;-)) en dan gaan we in eind april over naar mijn huis in Alkmaar.

En nee, de kinderkamer is daar nog niet gereed... de kamers worden vanaf 1 april leeg opgeleverd, dan kunnen wij de kamer pas gereed gaan maken.

En ik ga nu wekelijks naar de vk. Vanaf week 34. Daarvoor was het een tijdje om de 3 weken. Wel lekker hoor, die wekelijkse check-ups. Een week is zo voorbij en vind het altijd weer heel fijn en geruststellend om te horen dat alles goed gaat.

Hoe gaat dat met een tweelingzwangerschap?? Ik neem aan dat je veel vaker naar de vk/gyn moet? Spannend allemaal he. Het begint voor jou ook al steeds dichterbij te komen!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee meiden,

Gaat vandaag wel weer een stukkie beter... ben weer wat rustiger en krijg zelf s beetje vertrouwen in woensdag.. Waar ik gisteren nog erg twijfelde of ik er wel aan wilde beginnen, begint nu een stukje "ze weten echt wel wat ze doen daar in het MCA" de overhand te krijgen.. Ik denk dat ik er maar gewoon voor ga en dan zie ik wel waar het schip strand... Mijn grootste angst is nu dat ik woensdag "niet inleidbaar" blijk en naar huis wordt gestuurd.. Daar ga je dan met je tas met babykleertjes en je maxi cosi.. Probeer ook aan niet te veel mensen te vertellen dat het dan gaat gebeuren maar dat valt niet mee want iedereen leeft zo mee en vraagt steeds hoe het gaat natuurlijk.. en dan kan ik moeilijk liegen..

Vandaag de laatste dingetjes aan het kamertje gedaan.. Zal morgen even wat fotootjes maken en plaatsen, ben erg blij met het eindresultaat!

Slaap lekker allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Pien, wat goed dat je er vertrouwen in begint te krijgen, natuurlijk weten ze in het zh wel waar ze mee bezig zijn, je bent daar in goede handen en onder toezicht. Als je dat vertrouwen vast houdt zo dat zomaar kunnen betekenen dat je woensdag jouw kleine spruit al lekker kunt knuffelen :D En dan kan hij/zij ook lekker beginnen met het plagen van papa en grote broer. Maar nogmaals mocht je twijfelen houdt het dan wel bespreekbaar en dan komt alles goed. Succes meis.

Geplaatst

He Pien,

Het kan zomaar zijn dat je woensdag al je kleine uk in je armen houdt! Of anders misschien donderdag... Dat lijkt me een hele fijne gedachte. Even door de zure appel heen bijten en dan is het gedaan, meis. Kan je gaan genieten van je kleine spruit.

Ga je de gyn vandaag nog proberen te bereiken?

Hier alles nog steeds betrekkelijk rustig. Begin wel steeds meer last te krijgen van het vocht in mijn handen. Heb net op papier een omtrek gemaakt van mijn linkerhand. Ga ik straks weer doen, na de bevalling. Durf te wedden dat mijn hand dan stukken slanker is ;-)

Verder wat harde buiken, maar niet pijnlijk.

Dacht afgelopen week nog, na die ene nacht van menstruatiekrampen 'nu gaat het binnenkort gebeuren'... maar dat gevoel begint langzaam weer weg te ebben... Houd er nu rekening mee dat het nog wéken kan duren... wat dat betreft... doe mij ook maar zo'n vooruitzicht van woensdag! Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Tot gauw! liefs,

Mariek

Geplaatst

Dames, wat spannend allemaal. Pien, vertrouw op de mensen van het ziekenhuis hoor! Anders lig je er woensdag helemaal niet lekker bij. Toen het bij mij de verkeerde kant op dreigde te gaan (daling hartslag) en er plots een heel team aan het voeteneinde verscheen (deed me toen overigens niets), ging het er superprofessioneel aan toe. Als iemand weet hoe het moet dan zijn zij het wel, toch?! Alvast heel veel sterkte mocht ik je niet meer spreken.

Marieke, wist je maar eeen beetje waar je aan toe was he. Of in ieder geval in welke week de kleine zich aandient. Kan me voorstellen dat je het goed zat begint te worden. Slecht slapen, dikke handen... (die na de bevalling inderdaad snel slinken hoor) etc. Ach, lang kan het echt niet meer duren. Succes met de laatste loodjes.

Met mij alles goed. Borstvoeding komt helemaal op gang. Ik heb nog nooit zulke grote borsten gehad. Waanzinnig! Isis eet, slaapt, poept, plast, eet, slaapt, poept en plast. Gelukkig huilt ze heel weinig (maar ja, wat niet is kan nog....). Vanmorgen de hechtingen verwijderd. Dat voelt een stuk prettiger aan zeg. Nou ja, het is voor een heeeeeeel goed doel geweest, maar voorlopig komt er helemaal niemand meer in de buurt. Nou ja, zo met de bevalling nog op het netvlies gebrand heeft mijn manneke daar ook helemaaaaaal geen behoefte aan. Hahaha!

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hee meiden,

Net het zh gebeld maar mijn gyn is er vnadaag niet dus ga het morgenochtend opnieuw proberen.. Niet om er vanaf te zien of om een keizersnee te vragen, maar meer om de vragen die ik nog heb beantwoord te krijgen en nogmaals mijn twijfels te uiten..

Mariek, wat vervelend van je handen! Lijkt me zwaar irritant! Maar ehh.. als ik voor je mag kiezen, dan zou ik toch gaan voor een spontaan startende bevalling.. Ik weet dan wel wanneer het gaat gebeuren, maar believe me, inleiden is echt geen pretje! Niet dat een gewone bevalling dat wel is hoor, maar dan is het wel vaak geleidelijker en natuurlijker.. En dan kan het thuis wat me echt heerlijk lijkt!

Nora, wat super dat je zo lekker geniet.. klinkt goed met die kleine meid van je! Lekker dat de BV goed gaat ook! Wel een ukkepukkie hoor.. Dat ze maar snel een beetje spek mag gaan kweken.. Enne.. wij zijn natuurlijk stikjaloers dat jij het al achter de rug hebt.. zelfs de hechtingen er al uit! Brr.. daar moet ik nog maar even niet te veel aan denken... Heb ze bijna liever in mijn buik... haha

Zal nu even de foto´s van de kinderkamer plaatsen zoals het er nu uit ziet..

Foto-7QQZAZPS.jpg

Foto-HPMWYN6G.jpg

Foto-M364TAVZ.jpg

Ga nu maar even slapen.. door mijn gebroken nachten probere ik het overdag te vermijden, anders lukt het ´s nachts nog slechter, maar ben nu zo brak dat ik anders echt de dag niet ga doorkomen..

Tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

Wat een mooie kamer, Pien! Dat wit/rood wat echt een goede keuze. Stéph, bij jou ziet het er ook echt heel leuk uit, die twee rode bedjes. Heel schattig.

Leuk om ook bij jou klompjes terug te zien... zowel H als ik hebben onze kinderklompjes ook nog, staan nu op het tijdelijke babykamertje.

Wat de bevalling betreft heb je ongetwijfeld gelijk, dat het veel fijner is als het spontaan begint en op een natuurlijke manier verloopt... maar ben het vandaag gewoon een beetje beu allemaal. One of those days. Van mij mag het nu wel beginnen een keer. Het vooruitzicht dat het misschien nog weken kan duren... pfff... moet er eigenlijk even niet aan denken. Laatste loodjes zijn best zwaar...

liefs,

Mariek

Geplaatst

Nora, wat super om te lezen dat je zo geniet van je kleine meisje en dat de borstvoeding zo goed verloopt! Kan een heus struikelblok zijn, heb ik wel eens begrepen van vriendinnen, als de bv niet soepel gaat of gewoonweg niet lukt. Heb je mooi voor elkaar dan, meid.

Ennuh... waar blijven de foto's??? ;-)

Geplaatst

Zo als je een par dagen hier neit leest is er weer volop nieuws zeg!

Nora:

wat fijn dat alles zo goed verloopt, en ook de BV. Dat van de grootte van de borsten baart mij echter wel zorgen hoor ;'- ) hahaha

Gelukkig zijn de hechtingen eruit, heb je verhaal verder nog niet gelezen maar ik probeer dan ook zo min mogenlijk mee te krijgen van bevallingen..wil er wat blanco in ( wat niet weet wat niet deert idee )

Mariek: van die handen, ik heb mijn horloge al af moeten doen. Vooral mijn rechter hand is super erg. Ik moet hem de hele dag omhoog houden zowat anders gaat ie mega zeer doen. Gisteren na een uur wandelen: mega veel pijn eraan.

Gelukkig gaat het kantoorwerk wel ivm de stand van mijn arm en daarmee hand. Ik ga om 1330 ff naar de verloskunde afdeling want ze willen mij wel ff zien omdat deze klachten sinds vrijdag zo erg zijn. Echt heel irritant. Ook steeds kriebleende voeten ..kan amper ontspanenn s'avonds op de bank..

verder's: niets te klagen hoor!

ha kinderklompjes: die heb ik ook nog (moeten) dragen n the 70-ties!

Pien, mooie kamer hoor! wauwie behangetje! Mooi kleuren! Je had al in mijn topic gezien dat ik ook erg van rood houd.

Jullei kamer ziet er al behoorlijk 'af' uit! Wij moeten nog wel wat dingetjes afwerken, maar tegen die tijd post ik ook weer wat ( grotere) foto's .

ok ik ga nog even wat doen hier op t werk,

liefs lentezon

Geplaatst

Ja, ik kom er ook net achter dat ik jullie door elkaar heb gehaald... oeps (die hormonen ook! :bottom:)

Lentezon, super leuk dus die rode bedjes!!

Vervelend he, die handen... ik kan ook haast niks meer met mijn linkerhand. Heb weken geleden mijn ringen en horloge afgedaan, ging gewoon niet meer. Probeer er 's nachts ook al rekening mee te houden door mijn hand zo hoog mogelijk ergens neer te leggen, maar 's ochtends is het elke keer weer foute boel. Meestal trekt het in de loop van de dag wel weer bij, maar zit hier nog steeds met hele dikke, pijnlijke hand... bleh!!!! (sorry, echt een beetje een baaldag vandaag... )

Ben benieuwd wat ze op de verloskundige afdeling ervan zeggen! Houd me op de hoogte. Ik heb zo ook een afspraak met de vk, eens kijken wat ze er van zegt.

liefs,

Mariek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden