Jump to content

Dagelijkse check-in; Nora, Mariek en Pien

Recommended Posts

Posted

Hee meiden,

Zullen we hier even dagelijks melden dat er nog niets aan de hand is, of wel natuurlijk? Dacht net even dat ik je nog niet gezien had vandaag, Mariek en kwam later toch weer een berichtje van je tegen.. Veel te spannend he!

Liefs Pien

• Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Nou dames, ik heb een nieuwtje hoor! Gisteren ben ik bevallen van een dochter! Ze heet Isis, weegt 2750 gram en is 48 centimeter lang. We zijn er nog helemaal beduusd van. We hadden het totaal nog niet verwacht. Maar in plaats dat ik nu 38 weken zwanger ben, zit mijn mannetje nu met zijn dochter op de bank! Heel bijzonder.

De bevalling is heel snel gegaan, maar is ook erg heftig geweest. Poehee. Ik heb het niet gemakkelijk gehad, maar al met al is het helemaal goed gekomen. Deze week volgt het uitgebreide bevallingsverhaal. Ik ga nu zo lekker naar bed. De laatste twee nachten in totaal zes uurtjes geslapen dus ik ben behoorlijk versleten. Lichamelijk trouwens alles goed. Ja, ik ben behoorlijk beurs vanonder maar afgezien van een paar hechtingen voel ik mij kiplekker en dol- en dolgelukkig! Oooh, het is zo mooi! Ik hoop dat jullie ook snel aan de beurt zijn.

Liefs van Nora.

Posted

Van harte met jullie kleine meid! Geniet ervan Nora!

Liefs, Jane

Posted

Wauw, Nora, wat een mooie verrassing!!! Zit hier echt met open mond, had het totaal nog niet verwacht... GEFELICITEERD, meid!!!!!! Prachtige naam hebben jullie jullie dochter gegeven! Erg benieuwd naar je bevallingsverhaal. Maar dat komt allemaal nog, eerst bijslapen als ik het zo hoor.

Super, super. Wat een leuk nieuws zo laat nog even op de avond! Geniet van je kleine meisje en hopelijk tot gauw weer!

liefs,

Mariek

p.s. hier alles nog rustig ;-) En goed idee, deze check-in, Pien. Zal me braaf elke dag melden hier

Posted

Hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter. Fijn dat alles goed is gegaan. Rust maar lekker wat uit en geniet ervan!

Groetjes Debbie.

Posted

Log ik weer even in vanochtend, zie ik 8 reacties op dit onderwerp!

Ben echt sprakeloos, dit had ik nog niet verwacht, hahaha...

Wat supertof Nora! Onwijs gefeliciteerd! Blij dat alles achter de rug is? Ben heel benieuwd naar je verhaal! En naar de foto´s natuurlijk!

Hier alles nog rustig.. wel steeds steken in mijn onderbuik, morgen bij de gyn. maar eens horen waar dat vandaan komt...

Liefs Pien

Posted

hey Nora, proficiat met jullie kleine wonder!

Pien & Mariek heel veel succes, voor jullie wordt het heel erg spannend !

Posted

Jihoeeeeee! gefeliciteerd met jullie dochter! Wat heerlijk om te lezen dat je zo dolgelukkig bent !

Mooie naam trouwens!!!! staat toevallig ook op mijn namenlijst, maar toch wordt het een andere naam hoor! Jouw dochter is uniek -natuurlijk-!

Sterkte met aansterken ; -)

Posted

Nora, gefeliciteerd met jullie dochtertje!!

Pien en Mariek, lees dat jullie bezig zijn met klossen onder het bed en zeiltjes. Wordt echt spannend nu he? Pien succes morgen, hoor je dan of het een KS wordt? Misschien toch een 'gewone' bevalling? Ik blijf jullie volgen, hopelijk ben ik over zo'n 8 maanden aan de beurt (vreemd iets om op te hopen eigenlijk, maar het gaat natuurlijk om het resultaat!). Lieve meiden, zet hem op!!!

Liefs,

Anne

Posted

He meiden,

Ik check weer even in. Vannacht hele nacht last gehad van ongesteldheidskrampen. Weinig geslapen. Denk dat het 'voorwerk' is begonnen...

Zit nu met harde buik achter de pc, ga zo weer terug naar bed, kijken of ik toch nog een beetje kan slapen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Pien, hoe was het bij de gyn vandaag??? Ben heel benieuwd of de kleine gedraaid is.

tot later, liefs,

Mariek

Posted

Hee meiden,

Nou was een heftige morgen moet ik zeggen..

Had vandaag een afspraak bij de klinisch verloskundige die samenwerkt met mijn gynaecoloog aangezien ze zelf vol zat.. Kleine ligt nog steeds overdwars met hoofdje rechts, rug naar boven en beentjes en armpjes soort van naar beneden..

Ik had me er helemaal op ingesteld dat het dan een keizersnede zou worden maar daar dacht ze dus anders over.. Het idee is nu om a.s. woensdag de kleine te draaien en dan meteen mijn vliezen te proberen te breken en de bevalling in te leiden.. Dit overviel me enorm en bracht me behoorlijk van mijn stuk.. en nog steeds wel een beetje moet ik zeggen.. Het druist eigenlijk in tegen alles wat ik tot nu toe heb gehoord over een tweede bevalling na een keizersnee..

Ik weet dus ook niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.. Bovendien heb je voor het breken van je vliezen een beetje ontlsuiting nodig, wat ze verwachten dat zal ontstaan als ze de kleine met het hoofdje in het bekken duwen.. Het zou dus ook nog kunnen dat ik woensdag gewoon weer naar huis wordt gestuurd als ze mijn vliezen niet kunnen breken (dan kunnen ze namelijk niet inleiden met een infuus, en dat is de enige manier van inleiden die kan als je al een keizersnee hebt gehad..)

De optie van een geplande keizersnede, waarvan ik de vorige keer de indruk kreeg dat dit de meest voor de hand liggende was.. werd eigenlijk meteen weer van tafel geveegd onder het mom van; heeft ook risico´s, herstel is langer en kan altijd nog... Ik kreeg zeker niet het gevoel dat ik hier zelf echt een keuze in heb..

Ik raakte eigenlijk al in de spreekkamer behoorlijk overstuur.. en gaf aan dat ik hier heel erg tegenop zie.. En nu, een paar uur later, is dat nog niet echt minder.. Ik ben hier echt heel bang voor.. bang voor complicaties en vooral bang dat het weer dezelfde lijdensweg wordt als de vorige keer.. Ik ben erg in de war.. is deze angst gebaseerd op mijn slechte ervaring de vorige keer en heb ik daarom zo weinig vertrouwen in een goede afloop, of is het intuitie, dat iedere vezel in mijn lichaam lijkt te schreeuwen dat dit niet de juiste weg is?

Ik weet het even helemaal niet en kan weinig anders dan huilen.. En daar voel ik me dan weer schuldig over.. ik probeer ook tegen mezelf te zeggen.. dit is toch wat je zo graag wilde etc.. Maar een allesoverheersende angst heeft even de overhand op dit moment..

De afspraak staat voor woensdag maar ik wil hier wel nog even heel goed over nadenken.. Eerst even proberen rustig te worden en dan zien we wel verder.. Misschien dat ik er goed aan doe te proberen een telefonisch consult met de gynaecoloog te hebben maandag.. Toch nog eens horen in hoeverre ik hier een keuze in heb...

pfff... Ik hou jullie op de hoogte en iedereen die hier ervaring mee heeft.. Ik hoor het graag!

Liefs Pien

Posted

He Pientje,

meisje toch! Je moet je helemaal niet schuldig voelen dat je er zo tegenop ziet en dat je nu gewoon erg bang bent voor alles wat er komen gaat. Lijkt me heel logisch, je had een paar opties in gedachten en dan wordt er nu weer ineens een heel ander plan gemaakt. Dan ben je de controle helemaal kwijt. Lijkt me heel goed om je angsten wel kenbaar te maken aan de gyn, ik zou zeker een belafspraak maken voor maandag.

Meisje toch, huil eerst maar eens goed uit, wat een spanning zeg!

Ik kan er verder natuurlijk geen zinnig woord over zeggen, maar ik wilde je alleen een hart onder de riem steken!! Ik denk aan je.

Lieverd, hou je taai!

Liefs,

Anne

Posted

He meis,

Mijn eerste reactie, na het lezen van jouw verhaal, is toch een lichte verontwaardiging. Hoe kunnen de adviezen van 2 mensen die schijnbaar zo nauw samenwerken zo tegenstrijdig zijn?? En in plaats van dat ze samen jouw geval bespreken en dan met een advies komen zegt de één dit en de ander iets totaal anders, wat jou uiteraard en heel begrijpelijk helemaal in verwarring brengt...

Ik zou zeker de gyn zelf nog een keer willen spreken, en je twijfels op tafel leggen en nog een keer om een héle goede uitleg vragen voor de gekozen behandeling (wat het ook mag worden). En pas als jij zelf ook overtuigd bent van de gekozen behandeling en gerustgesteld bent, dan pas een datum inplannen.

Je weet dat mijn kleine uk ook gedraaid is. Ik heb me er behoorlijk in verdiept, en het verbaast me dat ze jouw kleine nog op zo'n laat moment in de zwangerschap willen draaien... kan me voorstellen dat het makkelijker is om een dwarsliggertje te draaien dan een stuitliggertje, maar dan nog... Pientje, even tot rust komen, alles goed bespreken met M, en dan bellen en om een uitleg vragen. Laat je echt goed voorlichten. Je moet er helemaal achter staan en je er goed bij voelen!! En dat doe je nu overduidelijk niet, en nogmaals, heeeeeel begrijpelijk!!! Gezien je vorige zwangerschap, gezien het feit dat je nu ineens een vreemde voor je had die allerlei beslissingen ging doordrukken zonder jou te kennen...

Sterkte meis! En je niet schuldig voelen, vertrouw ALTIJD op je instinct!!

liefs,

Mariek

Guest Amanda
Posted

lieve Pien... wat een rot mens is dat zeg!!

Je moet echt niet aan jezelf of aan je gedachten en gevoelens twijfelen!!

Als jij je er niet lekker bij voelt zou ik dat nogmaals zeggen en ik weet ook niet in hoeverre je iets te kiezen hebt, maar ik zou zeker duidelijk kenbaar maken hoe je er zelf over denkt!

Gezien je vorige bevalling en wat de andere gyn je heeft vertelt vind ik dat je gewoon recht hebt op een keuze!!

Kom een beetje bij, laat alles bezinken, en ik hoop dat ze toch naar je luisteren gaan, en je niet zo een bevalling in laten gaan..

Sterkte meissie!!

Mariek, ik sta er niet van te kijken dat 2 deskundige zo verschillend kunnen reageren en handelen.. ik heb het zelf ook meegemaakt, dat bij een controle de ene gyn me wilde opnemen, en de andere geen enkel probleem ziet..