Ga naar inhoud

Iemand kolftips?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha Moet hier inderdaad ook bijna altijd loskoppelen, hij stopt wel met drinken, maar laat niet los..

Ben net bij het consultatiebureau geweest en hij is al 4528 gram! 2 weken geleden was hij nog 3600 gram dus hij is bijna een kilo gegroeid in 2 weken! Ben echt heel blij dat dat zo goed gaat, dat motiveert enorm om lekker nog even door te gaan met de BV..

Hoe zwaar zijn die van jullie nu?

Liefs Pien

• Reacties 454
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik blijf het maar lastig vinden. Ik was begonnen met kolven (nog maar twee keer) om te oefenen en een voorraadje aan te leggen, maar mijn melkproductie is direct zo omhoog geschoten dat ik te veel melk heb. Isis laat tijdens het drinken veel de borst los omdat er te veel melk komt, echt zielig....ze verslikt zich gewoon en dan is het brullen geblazen. Pffft, ik wist niet dat het allemaal zo nauw kwam.

Marieke, balen dat Yinthe niet goed hapt. Dat lijkt mij, met name 's nachts, dodelijk vermoeiend. Gelukkig heeft Isis daar geen last van, die hapt wat af. Wat zij wel steeds neigt te doen, is mij als speen gebruiken. Dan is ze al lang klaar met drinken maar ligt ze gewoon lekker te smakken. Een gewoon speentje wil ze echter niet......

Dames, succes allemaal!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Wat zijn we toch een stelletje bofkonten dat we deze gesprekken kunnen voeren! Ik zit nog steeds bovenop een knalroze wolk! Prachtig. En naarmate ze groeit, houd ik nog meer van haar. Voelen jullie dat ook.

Doeg!

Geplaatst

Ja, ben heeeeeeeeeeeeeeeeeel gelukkig met Thirse! Al hoewel ik ook wel mijn momenten heb gehad dat het huilen me nader stond dan het lachen.

De eerste keer op het CB hadden ze een ruisje bij haar hart gehoord. En de dag na mijn enorme koortsdag met de borstontsteking (ik zwabberde toen nog aardig op mijn benen) was ze blauw rond haar mondje... Natuurlijk na 5en , dus we moesten naar de huisartsenpost. Nou, toen stond het huilen me ook nader dan het lachen....

Toen even traantjes van ongerustheid.... Gelukkig was er niets ernstigs met haar aan de hand.

Maar eerder die dag waren er ook al tranen van vermoeidheid. Ze was zo aan het huilen, dat ik ook niet goed meer wist wat ik er mee aan moest. Regeldag, of gewoon te moe. Want in slaap vallen gaat niet altijd even goed. Ze wil alles meekrijgen en vecht soms gewoon tegen de slaap! Ben soms nog behoorlijk onzeker hoor!

Thirse was 2 weken geleden (ruim 6 weken oud) 4865 gram. Bij haar geboorte was ze 3895. Ze was toen ook al 5,5 cm gegroeid (57,5 cm) 21 april gaan we weer naar het cb en krijgt ze ook haar eerste inenting. Weer een mijlpaaltje!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Ja, Hilde die momenten heb ik ook. Als ik 's avonds doodop ben en ze wil gewoon niet gaan slapen...of als ze zich 's nachts voor de vierde keer meld (maar dat komt gelukkig niet meer vaak voor).

Isis groeit ook ontzettend goed. Ongeveer een pond in anderhalve week. Ik begin het nu echt aan de kleertjes te merken. Wat gaat het toch snel!

Isis krijgt op 4 mei haar eerste prikken. Eigenlijk zie ik er wel een beetje tegenop. Ben bang dat als ik zie dat ze pijn heeft, ik moet huilen. Waar ik nu al overigens om kan janken is ook maar het idee dat ik haar straks moet afleveren bij de opvang. Vreselijk! Volgens mij ga ik janken als een kind....misschien is het handiger als mijn man het straks doet.....maar ja, het idee alleen al dat ze bij 'onbekenden' is en misschien wel huilt om haar moeder......boehoe.

Groetjes, Nora.

Geplaatst

He girls,

Yinthe heeft een off-day vandaag... werd brullend wakker en schreeuwt bij het minste geringste moord en brand. Borst, fles, verschonen... niks is goed. Herken het dus maar al te goed, wat jullie schrijven, over dat het huilen soms nader staat dan het lachen. Ik heb vandaag zo'n dag. Het ging gisteren nog zo goed. Heb nog geen kraamtraantje gelaten, maar als de volgende voeding weer zo'n strijd is dan denk ik niet dat ik het nog kan houden. De kleine zal dat misschien wel voelen, en dat dat de reden is waarom ze zo prikkelbaar is vandaag...

Kraamhulp heeft periode afgesloten met de omschrijving 'temperamentvol'... ach, kan er ook wel weer om lachen eigenlijk. Ons eigenwijze, pittige madammeke.

Hilde, Yinthe drinkt de fles ook zo leeg. Véél sneller dan de borst. Moet de fles echt regelmatig even terugtrekken, zodat ze op adem kan komen en tussendoor kan boeren, want anders gaat het echt veel te snel en krijgt ze last van darmkrampjes.

Wat gewicht betreft: 3565 gram bij de geboorte en op dag 6 al 3720 gram! Ik begreep dat de kleintjes in principe zo rond de 10e dag weer op hun geboortegewicht moeten zijn, dus dag 6 is helemaal goed. Een hele geruststelling!

Hilde, dat moet schrikken zijn geweest. Je moet er toch echt niet aan denken dat er iets mis is met je kleintje! Vreselijk. Iemand zei laatste nog tegen mij ''als je kinderen krijgt krijg je 2 dingen cadeau: onvoorwaardelijke liefde en zorgen". Sja, zit wat in.

Maar ben net als jullie helemaal verliefd op mijn kleine meiske!! Elke dag meer. Wat een prachtige wondertjes zijn het toch, he. En H geniet ook zo van haar, zo mooi om te zien. Ben ook weer helemaal opnieuw verliefd geworden op hem. We zitten op een roze wolk, die af en toe doorbroken wordt door gebrul ;-)

liefs,

Mariek

p.s. Pien, heb vannacht gedroomd dat H, Yinthe en ik bij jullie op bezoek waren, hahahaha. Grappig he.

Geplaatst

Corina,

Leuk dat je meeleest en geniet van onze perikelen ;-)

Ik kolf nu best regelmatig, omdat Yinthe nog lang niet elke keer aan de borst wil drinken. Om het geen gevecht te maken geef ik na een tijdje proberen de 'strijd' op en laat haar weer tot rust komen om daarna de fles te geven. Wel met moedermelk, dus geen kunstvoeding.

Je zou straks een paar keer tussendoor kunnen kolven en dit in kunnen vriezen in ijsklontjeszakjes. Elk zakje is namelijk 10cc. Kan je mooi doseren. Heb je altijd een voorraadje voeding voor als je een keer de bv wilt overslaan en iemand anders de fles wilt laten geven.

Ik heb begrepen dat er best 6 uur tussen de voedingen mag zitten. Maar dan wel max 6 uur. En dat je daarna beide borsten moet 'legen', of door bv of door te kolven.

Vraag en aanbod regelt de rest. Tenminste, dat zegt de lactactiedeskundige, en het lijkt me dat zij het kan weten ;-)

Maar meid, allemaal vragen en zorgen voor later. Eerst maar eens lekker gaan genieten van je zwangerschap!!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee meiden,

Mariek, Jeetje wat groeit ze goed zeg! Dat betekent dus in ieder geval wel dat je BV haar heel goed doet. Kan me de frustratie wel heel goed voorstellen hoor, en vind het knap dat je het zo goed volhoudt. Zelf goed rustig aan doen he, lekker slapen als je moe bent en nestel je maar gewoon lekker met haar in bed op een off day! En die tranen lekekr laten lopen, lucht alleen maar op!

Hier ook regelmatig zorgen en frustratie hoor, merk dat ik ook nog niet veel kan hebben.. Heb niet echt kraamtranen gehad, maar de tranen zitten wel hoog! Morris ligt de hele nacht te knorren van de verkoudheid dus dat slaapt ook niet echt lekker, maar je wilt hem toch bij je houden!

Verder ook al wat "medische" zorgen gehad. Hij is geboren met een bij-oortje, een soort aanhangseltje voor zijn oor, wat een sluitingsfoutje uit de embryonale fase is (als vanuit een soort kieuwen de oren worden gevormd) het is een dingetje van niks, maar het kan duiden op nierafwijkingen, dus had op dag 1 ook al een kinderarts aan mijn bed.. Vorige week hebben ze een echo gemaakt van zijn nieren en urinewegen en gisteren belden ze dat alles prima is! Geen zorgen daar meer over dus! Nu alleen volgende week nog even naar de plastisch chirurg om het weg te laten halen.. hahaha daar maken we wel grapjes over hoor, de eerste in de hele familie die ooit een plastisch chirurg bezoekt!

Niet de laatste waarschijnlijk trouwens, pfff.. mijn buik is echt beyond rescue! Twee stevigen zwangerschappen, een spoedkeizersnede en een geplande "lastige" keizersnede hebben nu echt voorgoed mijn buik verpest! Heb echt vel over en geen buikspieren meer en overweeg dan ook serieus een mommy makeover! Maar dat is van later zorg, eerst lekker 80 % genieten van en 20% zorgen maken over mijn kleine man!

Enfin, de kleine ligt schoon gebadderd en afgevult met melk knock out, dus ik kruip er ook nog even in!

Goede goede vrijdag allemaal en alvast een vrolijk pasen! (maar ik kom uiteraard lang daarvoor al wel weer eens even buurten...)

Liefs Pien

Geplaatst

Och jee Pien, wat een zorgen voor die eerste weken. Gelukkig is alles in orde! Je moet er toch niet aan denken.....

Met mijn buik gaat het, geloof ik, wel weer goed (al sla ik al een tijd mijn oefeningen over....). Nee, ik heb een andere herinnering van het ziekenhuis gekregen. Nu heeft een gyn in 2007 al een spuuglelijk litteken op mijn buik achtergelaten na de operatie ivm mijn bbz, volgens mijn huisarts ben ik 'beneden' nu ook nog eens scheef gehecht! Zit plots een rare bult/flap. Ik baal als een stekker want nu heelt de boel een stuk minder. Over anderhalve week naar de gyn. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft. Volgens de huisarts zou het opnieuw gehecht moeten worden. Nou, ik moet er niet aan denken. Dat vond ik zowat net zo pijnlijk als de bevalling!

Hmmm, ik ga maar eens van het mooie weer genieten maar eerst badderen met Isis.

Groetjes!

Geplaatst

Ohh nora, dat klinkt niet fijn, hoop voor je dat het meevalt en toch nog uit zichzelf goed geneest!

Wat een lekker weer weer vandaag he, echt super genieten! Mariek, heb je al een rondje achter de kinderwagen gelopen? Dat vind ik namelijk echt het ultieme genieten.. lekker aan de wandel met je kleine, zeker met dit weer!

Heb trouwens nog een vraagje voor jullie.. Ik ben nu ook een beetje begonnen met kolven, maar heb geen idee wat nou een normale portie is, zeg maar als ik een flesje wil achterlaten als ik weg moet.. Als ik nu een uur na de voeding kolf, dan komt er zo´n beetje 50 cc uit, maar dat lijkt me niet genoeg voor een volledige vervanging van een voeding? Hebben jullie enig idee? Mariek, asl jij een voeding afkolft en met het flesje geeft, hoeveel is het dan?

Nora, heb trouwens ook een Medela Swing gekocht, via marktplaats een goede tweedehands, maar aangezien ik met de huur al zo was leeggelopen, had ik dus beter meteen een nieuwe kunnen kopen!

Liefs Pien

Geplaatst

Jeetje Pien,

dat zijn al zorgen zo vroeg na geboorte. Gelukkig is het goed afgelopen.

Zo te lezen zijn de buiken nadien niet meer iets om trots foto's van te maken. Geen fijn vooruitzicht, denk daar dus (nog) maar niet aan. Eerst genieten van de kleintjes.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

He bah, Nora, dat klinkt inderdaad niet fijn. Scheef gehecht... wat een gedoe. Zeker als het opnieuw gehecht moet worden. Gewoon om een kleine pijnstilling vragen dan.

Pien, we zijn gisteren voor het eerst aan de wandel gegaan! Heeeerlijk!! Wat een prachtige dag, zo genieten. Ben elke keer zo blij met het feit dat wij voorjaarskindjes hebben gekregen. De kleine was gistermiddag heel alert en wakker. Heeft bijna niet geslapen, maar heerlijk liggen pruttelen en genieten en kroelen met ons. Echt een topdag! Ze wisselen elkaar gelukkig af ;-) Maar zodra ze in de kinderwagen lag en wij begonnen te lopen... zzzzzzzz

Wat bijzonder van Morris's oortje. Wanneer gaat hij 'onder het mes'? Is het een kleine ingreep of komt er toch iets meer bij kijken? Grappig inderdaad dat de jongste de eerste plastische ingreep krijgt, haha.

Ennuh, wat jouw buik betreft... Je moet er nog zo lang mee door, en als een plastische ingreep de boel weer wat strakker en mooier kan maken.... ik zou het wel weten.

Overweeg zelf ook een ingreep op korte termijn (jaartje ofzo): heb beetje van die overhangende oogleden, waardoor ik er bijna altijd wat moe uitzie, ook als ik het niet ben. Sta regelmatig voor de spiegel de boel wat op te liften en het maakt zo'n verschil....

En nu weer even terug naar het topic-onderwerp: kolven!

Ik kolf meestal zo'n 10-12 minuten lang. En alleen de borst of beide borsten waar niet aan gedronken is. En dan komt er bij mij uit 1 borst op dit moment zo'n 60-80cc. Een voeding loopt per dag 10cc op, dus op dag 1 is het een paar druppen, op dag 2 10cc, op dag 10 90cc, tot het max is bereikt van ongeveer 110cc per voeding. Zo is het mij tenminste verteld. Dus een complete voeding zou zo'n 100-120cc moeten zijn, 50cc is inderdaad te weinig. Je zou dus 2x kunnen kolven voor 1 voeding.

Ik kolf met de Medela Symphony. Bevalt goed. Maar we zitten ons net af te vragen hoe het zit met huurprijs etc, want H heeft 'm opgehaald en borg betaald, maar verder niks meegekregen of moeten tekenen of wat dan ook. We hebben dus geen idee of we huur moeten betalen en zo ja hoeveel. Ga het toch maar eens navragen, want anders ga ik ook zeker een nieuwe of tweedehands kopen.

En het goede nieuws: Yinthe heeft al 5 voedingen achter elkaar aan de borst gedronken, zónder hoedje!!!!! Ben helemaal blij. Het aanleggen gaat nog wat lastig (nee, meisje, grooooote hap!) en soms moet ze wel 10 keer happen voordat ze zich naar tevredenheid vacuum heeft gezogen, en dan zie je de irritatie stijgen, maar tot nu toe gaat het nog nét goed. Heb dus hele goede hoop dat het allemaal goed gaat komen met de BV.

Geniet van het weekend, meiden, en van het mooie weer! Tot gauw weer.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee dames,

We boffen echt met dit weer. Hebben we toch maar goed uitgekiend! Ik vind het prachtig om achter de kinderwagen te lopen. Heb dan echt zo'n gevoel van 'kijk mij, mams, eens lopen!'. Zo trots als een pauw dus.

Marieke, fijn dat Yinthe lekker hapt. Lijkt me zeer frustrerend als de bv minder loopt. Volgens mij is het huren van een kolfapparaat harststikke duur hoor. Ik weet niet hoe lang jij wil geen kolven?! Ik hoop de 6 maanden te halen......Hebben jullie trouwens niet dat je met het kolven de melkprodcutie omhoog gooit? En de kleine het dus niet kan bijbenen/bijdrinken? Of kolven jullie elke dag al (ik heb daar eigenlijk niet zo'n zin in....)?

Oh ja, nog een vraag: het heeft toch weinig zin om kleine beetjes afgekolfde melk te bewaren omdat de meest voedzame melk de vettere is die helemaal op het 'laatst' komt?....pfff, wat een gedoe toch allemaal. Ik denk dat ik de kleine straks maar mee neem naar het werk. Zal m'n baas leuk vinden...hihi.

Fijn Paasweekend.

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hi Meiden,

Heb vandaag idd de twee 50CC flesjes bij elkaar gegooid en dat als 1 voeding gegeven wat hij niet helemaal voldoende vind vlgs mij.. Toen vervolgens zelf gekolfd en uit 2 borsten 120 cc gescoord! Daarna Morris nog maar even aangelegd en nu is ook hij blij en ik heb een volledige voeding in de koelkast..

Mariek, dat apparaat had ik ook en ik betaalde 2.25 per dag! Dat loopt dus onwijs op, heb hem gisteren teruggebracht en moest 68 euro aftikken! Heb nu via marktplaats een tweedehands medela swing gekocht en die vind ik echt super! (als ik meteen was gaan kopen had ik voor hetzelfde geld een nieuwe kunnen kopen...) Ik moet zeggen dat ik dit eigenlijk nog een prettiger apparaat vind.. Nieuw kost hij 149 euro...

Liefs Pien

Geplaatst

PS Het oortje van Morris stelt niet zoveel voor hoor, zal wel even een fotootje plaatsen, gewoon een heel klein wormvormig aanhangseltje zeg maar.. De Vk zei al dat ze tot een aantal jaar geleden altijd gewoon een hechtdraadje om dat soort dingetjes bond en dan viel het er binnen een paar dagen af.. Dat mag nu niet meer dus ben heel benieuwd hoe ze het er nu af gaan halen...

Ik heb mezelf ook niet heel druk gemaakt om een eventuele nierafwijking.. Hij deed het zo goed en de gyn zei ook dat ze op de echo voor de geboorte niets bijzonders had gezien dus ik heb het meer als een formaliteit beschouwd..

Fijne zonnige paasdagen allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Zojuist uit de doos van de kolfset gevist: de huurovereenkomst. Inderdaad 2,25 per dag. Heb direct op marktplaats gekeken en een bod uitgebracht voor een Medela Swing. Of ik koop een nieuwe en verkoop 'm dan zelf tzt weer via marktplaats...

p.s. denk dat ik weer een blaasontsteking heb... grrrrrr...

Geplaatst

Doe je goed, er staan er best veel op die nog nagenoeg nieuw zijn en dit is echt gewoon zonde van je geld! haha hebben we alledrie hetzelfde kolfapparaat straks (Nora heeft hem ook)! Ach dat is ook wel in stijl met de rest van ons traject he..

Net Morris voorgesteld aan de enige overgrootoma die hij heeft, de oma van M van 87, zooo lief.. Ze vond het helemaal te gek en kwam meteen met hele verhalen over haar kinderen en hoe ze in de oorlog haar man elke week 20 flesjes afgekolfde borstvoeding naar het kinderziekenhuis liet brengen omdat ze zo veel had.. Wel heel bijzonder om je te realiseren dat zij dit ook allemaal mee heeft gemaakt!

Liefs Pien

Geplaatst

Dit is het bijoortje van Morris

Foto-UY7UX4YY.jpg

Het koppie wordt al een stuk boller

Foto-ZSUGSENK.jpg

En zijn grote broer is nog steeds helemaal gek van hem

Foto-VJT6EB8E.jpg

Vrolijk Pasen!

Liefs Pien

Geplaatst

Wat een geweldige foto's, Pien! Wat een schatje. Fantastisch dat zijn grote broertje zo dol op 'm is. En dat oortje valt echt reuze mee.

Mooi, die verhalen van je oma. Moet een heel bijzondere tijd zijn geweest toen, tijdens de oorlog. En sowieso, kinderen krijgen in haar tijd en in onze tijd... een wereld van verschil volgens mij.

Denk ook wel eens aan mijn oma, die eerst een jongetje kreeg en kort daarna een tweeling... op de boerderij. Zal flink aanpoten zijn geweest voor d'r. Maar misschien waren ze toen ook wel wat makkelijker met alles.

Vrolijk Pasen!

Geplaatst

Foto-HVWCP8PF.jpg

Goedemiddag!

Ik kan natuurlijk niet achterblijven!

Leuke foto's van jullie ukkies overigens. Wat een schatjes. En dan oortje van Morris valt inderdaad reuze mee.

En oef, wat ben ik blij dat ik nu ben bevallen en niet tig jaar geleden. Hoewel, misschien dat ze toen wel recht hechtten...hihi. Leuk he, zo'n vier generaties. Mijn opa is ook helemaal dol op Isis. Hij moest huilen toen ik hem vanuit het ziekenhuis opbelde met het nieuws...lief he.

Fijn Pasen.

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hee meiden,

wat een schattige snoetjes ook, zooo leuk! En wat krijgen ze al lekkere bolle wangetjes he! Hoe zwaar is Isis nu?

Ben sinds gisteren begonnen met 1 voeding per dag af te kolven en in de fles te geven en het gaat heel goed, zowel het kolven als het uit de fles drinken! Ook wel makkelijk, zeker met bezoek, want kan niet zo goed voeden met jan en alleman erbij zeg maar..

Liefs Pien

Geplaatst

Zo argh, Isis had gisteren weer een regeldag. Ik heb zowat de hele dag met haar aan de borst gezeten. Pffft, mijn arme tepels. Op den duur is het echt niet leuk meer......hopelijk is het vandaag voorbij want ik ga zo aan de Paasbrunch en dat eet zo lastig. Doei.

groetjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden