Ga naar inhoud

Iemand kolftips?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ooohh vermoeiend is dat he.. hier ook een beetje een rommeldagje, meneertje snackt maar wat, drinkt 5 minuten en gaat dan knock out, om zich vervolgens een half uur later te bedenken dat hij nog wel wat lust!

Net wel weer goed gedronken dus hoop dat het cirkeltje nu weer doorbroken is..

Liefs Pien

• Reacties 454
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een nacht... madammeke kwam stipt om de 2,5 - 3 uur... en overdag laat ze er soms makkelijk 4 uur tussen. Ga proberen om dat om te draaien. Vandaag maar eens elke 3 uur wakker maken en aanleggen en dan hopen dat ze vannacht wat langer door wil slapen.

Gisteren de Medela Swing besteld. Toch maar een nieuwe, kost online 135,00 euro. En dan verkoop ik 'm straks weer via internet.

Haha, snacken van 5 minuten en dan knock-out gaan doet Yinthe ook regelmatig. Moet ik haar echt weer voorzichtig wakker maken en dan begint ze ineens gulzig door te drinken.

Wat ook stevast elke keer gebeurt: als ik haar verschoon dan wordt ze helemaal actief, gaat ze onwijs lopen trappelen en bewegen en om zich heen graaien (probeer dan maar 's een luier te verschonen) én krijgt ze de hik. Elke keer weer. Kijkt ze me helemaal verbaasd met grote ogen aan. Klein druktemakertje.

Vandaag de eerste dag alleen met de kleine. H is weer gaan werken. Benieuwd hoe het gaat. Heb van vriendinnen een draagdoek gekregen, lijkt me een ideale oplossing. Alleen... hoe werkt zo'n ding?!?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even een momentje voor mezelf...pfff, het is soms wel heftig hoor, voeden, 10 minuten om te douchen, de vaatwasser uit te ruimen of een wasje op te hangen en dan wéér voeden. Vandaag heb ik een dagje alleen met m'n meisje gepland, ik heb het idee dat teveel bezoek en uitstapjes haar echt onrustig maken...

Tessa komt 's nachts soms ook na 2,5 uur alweer en ja, als je dan 's overdag niet kunt slapen, is het vermoeiend. Maar, als ik dan weer in die grote bruine kijkers kijk, is alles weer goed!

Wat goed dat jullie al met het kolf-gebeuren bezig zijn, ik heb een apparaat geleend (nou ja, spontaan aangeboden gekregen van een collega, heel lief) maar die ligt in de berging. Voorlopig houd ik het maar bij het echte werk, ik heb dan ook totaal geen last van m'n borsten/tepels. 5 juni is het eerste dagje weg zonder baby, dus tegen die tijd zal ik me ook maar eens gaan verdiepen in afkolven. Donderdag ga ik wel weer naar het weeg-inloopspreekuur van het consultatieburo, want na 12 dagen was ons prinsesje nog 70 gram onder geboortegewicht. Ik leg dan ook maar zovaak en zolang als ze wil aan.

Marieke, ik heb zowel de tricot draagdoeken als een echte draagzak, maar heb begrepen dat je kleintje daar pas vanaf 6 weken in mag? Ik veheug me erop haar lekker tegen me aan te hebben, en op een 'ik wil alleen maar als een kikkertje tegen mama of papa aangeplakt liggen-dag' lijkt het me ook superhandig.

Groetjes,

Leeuwtje.

Geplaatst

hier ook een nacht van om de 3 uur, zomaar alweer een paar keer achter elkaar, terwijl er vorige week soms wel 5 uur tussen zat.. boehoee vind ik toch wel killing hoor, want je slaapt steeds maar max. 2 uur...

Ik geef trouwens altijd 1 borst en dan maak ik hem weer wakker door zijn luier te verschonen en dan geef ik de andere.. Bij na de hele voeding verschonen vind ik het zonde om hem weer wakker te maken en krijgt hij ook vaak de hik of er komt wat terug.. En als ik het van te voren doe dan poept hij vaak vlak nadat hij begint te drinken dus dat heeft ook niet zoveel zin..

Morris begint trouwens zijn haartjes te verliezen, hij krijgt echt inhammen, net een oud mannetje.. kleine Benjamin Button zeg maar hahaha..

Moet zeggen dat de korte nachtje me hier ook een beetje beginnen op te breken.. ik slaap overdag bijna niet meer en dat voel je wel na een paar nachtjes van 5 uur verdeeld tussen 3 of 4 voedingen.. Ik ben ook een beetje aan het sparen door te kolven zodat M een keer de 23.00 voeding in een flesje kan geven zodat ik er heel vroeg ik kan en een flinke tuk kan maken tot de nachtvoeding..

Mariek, goede koop heb je gevonden, ik was al 85 E kwijt voor een tweedehands..

Liefs Pien

Geplaatst

leeuwtje,

Naar mijn weten mogen de babys er 3 weken over doen om op geboortegewicht te komen.

tessa nog 70 gram op dag 12, dus gaat goed komen, ik denk verwacht in 2 dagen al!

gemiddeld 250 gram per week de eerste weekjes.

dus zo een 40 gram per dag.

En waar je dan ook op let is 6 goeie plasluiers per dag.

Dames,

ff een vraag die ik ff niet weet

Die medela swing, is die alleen voor een enkel kolf of ook voor een dubbele?

op de site tezien maar 1

liefs Claudia

Geplaatst

Vind het ook killing, die nachten...maar 2 uur slaap per keer, en H heeft last van allergie en hoest heel wat af... ook niet echt bevordelijk voor een goede nachtrust :-( Hopelijk komt er snel verbetering in...

Leeuwtje, super dat de bv zo goed gaat en dat je nergens last van hebt. Hoe gaat het nu met het slapen van Tessa? Wil ze nu wel in de wieg slapen?

Merk ook dat Yinthe wat onrustiger wordt als het een drukke dag is geweest, veel bezoek en buiten zijn. We wisselen de dagen nu af, een dag met bezoek en een dag zonder.

Ach gut, Benjamin Button Morris ;-) Is dat standaard, trouwens, dat de kleintjes hun eerste haartjes verliezen? Yinthe had al niet veel, maar volgens mij wordt het ook steeds minder...

Yinthe neemt een borst per voeding. Dus de ene keer links en de volgende keer rechts. Weet eigenlijk niet of dit wel goed is... ik heb de andere borst ook wel eens aangeboden, maar dan houdt ze de lipjes stijf op elkaar, hoeft ze niet meer. Ik vind het eigenlijk wel prettig zo, dan hebben mijn tepels even rust en tijd om bij te komen ;-)

Claudia, kan jij daar wat over zeggen?

En ja, de Swing is een enkele kolf.

liefs,

Mariek

Geplaatst

mariek

1 borst is inprincipe oke per keer als hij heel goed leeg gedronken word, anders borstonstekeing.

alleen dan word de andere borst 6 uur niet aangesproken is goed voor tepel kan die ff bijkomen.maar voor je melkproductie waarschijnlijk niet zo goed loop misschien terug.

wat je evt kan doen is 1 borst 3 a 5 minuten, en dan daarna de ander en dan volledig leeg laten drinken

bij de volgende voeding andere dus die borst waar je geeindigd bent de vorige voeding 3 a 5 minuutjes en daarna de andere borst goed leeg laten drinken.

Kijk hoe dat gaat.

Dus je heb nog zo last van je tepels

Neemt Yinthe wel een grote goeie hap?

succes.

liefs Claudia

Geplaatst

Claudia,

Dank voor je snelle antwoord! Ik ga dat zeker eens proberen. Dan krijgt ze alleen wel 2x de geconcentreerde eerste slokken, je weet wel, de eerste melk voordat de echte voedzame melk achterin wordt aangesproken, kan dat geen kwaad?

Mijn rechtertepel met name is heel gevoelig, links gaat goed. Volgens mij neemt Yinthe goede grote happen. Koppel ook echt wel los als het te zeer doet zodat ze opnieuw moet happen. Blijft een hele onderneming, dat borstvoeden ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Jeetje echt bizar, maar ook hier hetzelfde, mijn rechtertepel is veel gevoeliger dan de linker.. En lijkt ook iets kleiner ofzo, is in ieder geval altijd lastiger aanleggen rechts dan links.. Ben er ook achter waar het snacken vandaan komt denk ik.. zie weer witte vlekjes op zijn tong dus ben bang dat de spruw weer terug is, morgen maar even langs het inloopspreekuur op het CB.. Hij laat steeds om de paar minuten los, vreselijk vermoeiend en hij is ook niet echt tevreden, ik denk omdat hij iet goed doordrinkt en dus minder binnenkrijgt...

Ik heb me trouwens laten vertellen dat het beter is om 1 borst helemaal leeg te laten drinken, daar krijgen ze dus eerst voor- en dan achtermelk uit binnen en dan de andere aan te bieden. De toeschietreflex ontstaat in beide borsten tegelijk dus uit de tweede borst krijgen ze een mix binnen.. (de voormelk is de melk die al in de kanaaltjes zit en de achtermelk wordt door het vrijkomen van prolactine aangemaakt terwijl de baby drinkt)

Of heb ik dit verkeerd begrepen Claudia? Vind het ook een hoop gedoe hoor, die borstvoeding, maar hoe meer ik me erin verdiep hoe interessanter ik het wel ga vinden moet ik zeggen..

Liefs Pien

Geplaatst

Hey meiden,

Wat goed dat jullie de bv zo goed volhouden! Ik vond het een hele klus, vooral de nachten, maar goed, die worden steeds beter!

Mariek, mocht je nog een kolf zoeken, ik heb er eentje staan die niet gebruikt word, het is wel een dubbele, maar er zit ook een enkele bij, dus dat is wel makkelijk om af te wisselen (vond ik)

Nja, mocht iemand interesse hebben stuur maar een PB.

Liefs Diana

Geplaatst

Oh No Diana, had ik dat geweten! Heb er net eentje via Marktplaats gekocht en moest daar veel verder voor rijden dan dat jij bij mij vandaan woont.. Helaas pindakaas!

Net bij het CB geweest, Morris heeft gelukkig geen spruw dus het slechte drinken zal wel door zijn verkoudheid komen.. Hij was wel weer enorm gegroeid, van 4528 naar 4850 in 6 dagen! Hoef me dus geen zorgen te maken of hij wel genoeg krijgt hahahaha.....

pff... ben wel brak.. de gebroken nachten beginnen een beetje op te breken nu merk ik... ga vanmiddag maar weer eens even naar bed anders trek ik het echt niet... Vind het alleen zo zonde van zo´n mooie dag..

Liefs Pien

Geplaatst

Hee dames,

Ja, het is een heel gedoe die borstvoeding. Het is ook allemaal zo wisselend. Gisternacht kwam Isis wel drie keer en vannacht heb ik haar na zes uur (!) zelf wakker gemaakt om te drinken. Wat een luxe! Gisteren heeft ze ook voor het eerst uit een flesje gedronken. Dat ging supergoed. Heerlijk want dat betekent dat ik wat meer de deur uit kan. Over een paar weekjes gaan we voor het eerst met z'n drietjes een weekje weg! Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. De reis op zich wordt al een hele onderneming. Om alle spullen mee te kunnen nemen, moeten we zelfs een andere auto lenen. Hahaha!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Wat heerlijk Nora, 6 uur slaap, wauw, ben jaloers! Hier ook weer eens een betere nacht gehad, 22.30 - 3.00- 7.00 en tussendoor heerlijk geslapen! Ben ook steeds aan het sparen met kolven want volgende week een avond van mijn werk waar ik graag heen wil, maar dan moet ik natuurlijk wel flesjes klaar kunnen zetten! Ik kolf steeds 3 keer een half uurtje na een voeding ongeveer 40 cc en dat geef ik dan als 1 voeding in een flesjes om vervolgens op dat tijdstip een hele voeding in 1 keer af te kunnen kolven voor in de vriezer.. wel een gedoe hoor..

Vanmiddag met Morris naar de plastisch chirurg.. Zie ik wel tegenop hoor, hoop dat het meevalt.. Maar ja, beter nu dan over een half jaar of een jaar, dan maakt hij het veel bewuster mee..

Oh het het hongeralarm gaat weer af dus ik moet weer aan de bak!

Mariek, alles goed? Borstvoeding nog steeds goed aan het lopen?

Liefs Pien

Geplaatst

he meiden!

6 uur... wat een luxe, Nora! En jij ook een goede nacht, Pien, lekker hoor. Yinthe komt nog steeds stipt om de 3 uur... ach ja. Daarna valt ze meestal ook direct weer in slaap, dus dat is wel lekker. En de borstvoeding gaat heel goed nu, loopt gesmeerd. Erg blij mee.

Ik heb net even gebeld met de lactatiekundig, omdat ik toch zeker wilde weten hoe het nu zat met dat om en om voeden (dus linkerborst de ene keer en de volgende keer de rechterborst). Maar volgens de lactactiekundig is dat echt geen probleem, ook al zit er soms 6-7 uur tussen, als de melkproductie maar goed is en ik niet heel veel spanning krijg op de borst die al die uren niet is aangesproken. Beide is het geval (laatst een uurtje na een voeding beide borsten 15 minuten afgekolfd. Totale opbrengt: 140 cc! dus melk zat :hussy: )

Hele geruststelling dat het dus gewoon om en om kan. Yinthe wil namelijk moeilijk opnieuw aanleggen als ze eenmaal wat heeft gehad. Dus liever alles in 1 grote hap. Ze laat vanzelf los als ze genoeg heeft gehad.

Kleine heeft wel heel veel last van darmkrampjes... zo zielig... vind het af en toe heel moeilijk dat ik dan niks voor haar kan doen als ze zo duidelijk pijntjes heeft.

Pien, succes bij de plastische chirurg vandaag! Gelukkig dat Morris zich er inderdaad straks niks meer van herinnert. En hoe sneller hoe beter, die jonge celletjes vernieuwen zich nog het allerbeste.

Volgende week verhuizen... benieuwd hoe Yinthe gaat reageren op haar nieuwe omgeving. Ikzelf heb er zin in... huis in Alkmaar is heerlijk zonnig, met een zonnige tuin en lekker veel ruimte en gratis parkeren voor de deur, en een mooi natuurgebiedje om de hoek om te wandelen. En geen bovenburen... heerlijk.

Geplaatst

Oh thanxx Claudia, ik ga even proberen te kijken..!

Vandaag bij de chirurg stelde trouwens niets voor.. We kwamen de spreekkamer binnen, hij keek even, zei vervolgens, ja dat gaan we weghalen en we konden weer naar buiten om een afspraak te maken! Dit verhaaltje typen duurt langer dan dat we binnen zijn geweest! Eigenlijk raar dat we daar helemaal voor naar Alkmaar moesten komen en dat ze niet meteen een afspraak voor het verwijderen konden maken (ik dacht dat we dat hadden) Ach.. zo kunnen ze weer 2 consulten declareren waarschijnlijk!

In juni moeten we dus weer terug komen om het weg te laten halen...

Vandaag weer lekker aan het kolven geweest, was wel grappig, ik heb eerst recht gekolfd en toen daar niets meer uit kwam heb ik Morris daar aangelegd (die had al een flesje op, maar piepte nog een beetje) en ben ik links gaan kolven.. Toen ging het veel beter! het kwam er veel sneller uit! Vind het namelijk nog wel erg langzaam gaan hoor.. pfff

Liefs Pien

Geplaatst

PS Mariek heb je cinababy druppeltjes in huis? Helpt bij Morris echt heel goed, 2 druppeltjes op zijn speen of rechtstreeks op zijn tongetje en hij wordt meteen rustiger!

Liefs Pien

Geplaatst

Pien, ja, heb het net vandaag in huis gehaald toevallig. Ga het straks bij de voeding meteen proberen!

Wat een bak trouwens, dat verhaal van de plastische chirurg...

Vandaag de kolf ontvangen en net geprobeerd. Is inderdaad een prettige kolf. Voor het eerst een voeding gemist omdat ik eindelijk, eindelijk (na ruim 6 maanden) weer eens naar de kapper ben geweest vandaag. Mijn moeder heeft opgepast en een flesje gegeven en dat ging prima gelukkig. Eerste keer weg bij mijn meisje, wist niet hoe snel ik weer thuis moest komen, haha.

Geplaatst

Hey meiden,

Goed bezig allemaal zeg! Marieke, al een eerste flesje door oma, wat leuk!

Ik heb gisteren alle spulletjes die bij het apparaat zaten (ik heb een Medela Mini Electric geleend van een collega) uitgekookt, samen met mijn eigen nieuwe speentjes. Ben nog niet begonnen met afkolven maar ga het binnenkort zeker proberen. Vind het nog wel een beetje eng hoor, vooral omdat ik nu zo lekker gewend ben aan borstvoeding geven en dat gaat zo goed! Maar ja, het is weekend en ik denk dat manlief ook wel eens wil voeden... Ik laat Tessa trouwens maar 1 borst per keer drinken, want ze is na 15-20 minuten knock out, en verschonen doe ik voor het voeden ('s nachts trouwens alleen als ik zeker weet dat ze gepoept heeft, wel zo rustig, en de nacht en vroege ochtend voeding doe ik liggend, buik tegen buik, super relaxed!). Mijn gevoel zegt dat het genoeg is, en de weegschaal ook: gisteren naar het inloop/weegspreekuur geweest en behalve 5 cm langer is ze op 10 gram na 8 pond! En dat na 3 weken (plus 1 dag). Helemaal nergens zorgen om gemaakt dus!

Voor de krampjes gebruik ik (nu alleen nog 's nachts) trouwens Infacol, en ik ben er tevreden over. Misschien een tip voor jullie naast of ipv Cinababy.

O ja, het slapen (thanks for asking, Marieke!) gaat veel beter, we hebben het matrasje van de reiswieg in de gewone wieg gelegd, 's avonds niet teveel prikkels van bezoek, licht of geluid, en iedere keer naar bed een warme kruik. Afgelopen nacht heeft ze gewoon 3x achter elkaar 3 uur geslapen (en ik dus ook, heerlijk!). Omdat ons kleintje graag als een kikkertje bij ons ligt (dus op haar buik), heb ik gisteren deze houding in de box geprobeerd en wat dacht je? Gewoon 4 uur op haar buik in de box geslapen. Nou ja!

Wel heel goed opgelet natuurlijk, heel vaak gekeken of ze nog ademde. Ja, ik lees ook dat buikslapen en in de box slapen niet de bedoeling is, maar ja...

Groetjes,

Leeuwtje.

Geplaatst

He Leeuwtje,

Wat een goed nieuws, dat Tessa zo goed groeit! Kan me voorstellen dat dat een hele geruststelling is. En fijn dat het slapen beter gaat. Is erg vermoeiend als de kleine niet wilt slapen... Goed idee van het matrasje.

Ik gebruik nu zo'n mand als wieg, maar het matrasje wat daarin ligt is flinterdun...denk dat ik het ledikant maar eens ga opmaken en haar daarin ga leggen. Onze kleine is trouwens zo ontzettend gegroeid volgens mij, ze is echt heel lang. Ben benieuwd hoe lang ze is als ze straks voor het eerst wordt gemeten.

Yinthe slaapt ook graag als een kikkertje, maar dan tegen mij aan, over mijn schouder gedrapeerd:

kikkertje.jpg

Had het er nog over met mijn moeder, zij kreeg juist vroeger toen ik geboren was het advies om mij op de buik te laten slapen!

Die laatste twee woorden van jou, daar gaat het volgens mij helemaal om: 'maar ja...' ;-) We moeten ons eigen gevoel en instinct vertrouwen. Heb ook al als tip van mijn verloskundige meegekregen om me vooral niet teveel aan te trekken van de groeicurve-metingen op het consultatiebureau. De kleine zal er ongetwijfeld af en toe doorheen schieten, zei ze, of naar de bovenkant of naar de onderkant, en ik moet dan vooral niet gaan stressen. Kindjes groeien niet allemaal volgens een gemiddelde lijn. Ons moederinstinct is super sterk, ik ben ervan overtuigd dat wij een lijntje hebben met ons kindje, dat wij het feilloos zullen aanvoelen als er iets echt mis is.

Ik gebruik Infacol ook af en toe. Helpt inderdaad goed, alleen ik ben er een beetje terughoudend mee... het is toch 'chemische troep'. Gisteren begonnen met Cinababy en tot nu goed gaat dat ook prima, ze heeft gisteren weinig last gehad, was een heerlijk happy baby.

Nora, bedankt voor je kaartje! En wat een lekker vooruitzicht, een weekje weg met het gezin. Wennen nog, he, dat 'het gezin'... en 'mama' zijn. Vind het elke keer nog zo bijzonder om te horen... ik ben mama! En H is papa! En we hebben een dochtertje en zijn nu een gezin. Voelt heel warm en goed.

Stéphanie, ik kolf meestal 10 minuten tot maximaal 15 minuten (per borst). Net zo lang als een voeding aan de borst. Hoewel Yinthe heel gulzig en snel drinkt en soms al met 7 minuten klaar en voldaan is en knock out gaat, haha.

Meiden, goed weekend!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Haha wat grappig om te zien, hier ook een klein kikkertje, zoo schattig en best lekker hoor, zo tegen je buik!

Verder alles oke hier, begin wel last van slaapgebrek te krijgen, heb veel last van mijn pols en hand (tintelingen en ´s nachts pijn) dus ook tussen de voedingen door lig ik niet echt lekker.. Dit schijnt wel een zwangerschapskwaal te zijn maar wel vreemd dat ik er nu pas last van krijg.. Ik ga maandag maar even naar de dokter want het wordt steeds erger.. Ook het typen doet nu zeer dus ik hou het even kort.. Kortom, ik baal!

Fijne zondag allemaal!

Liefs Pien

PS vannacht gevoed om 23.00, 4.45 en 8 uur, dat was wel voor herhaling vatbaar!

Geplaatst

He, vervelend zeg, van je handen. Ik had en heb er ook nog steeds een beetje last van, maar meer van reuma-achtig gevoel in de gewrichten van enkele vingers, niet de tintelingen die jij omschrijft. Benieuwd wat de dokter ervan zegt. Vreemd dat je er nu zo'n last van krijgt. Hoop voor je dat het snel minder wordt.

Goede nacht zo te horen, er is hoop! Yinthe kwam vannacht weer netjes om 12.30, 03.30, 06.30 en 09.30. Kan de klok er op gelijk zetten ;-) Maar ze was heel zoet en sliep daarna direct weer in.

Vind het slaapgebrek ook behoorlijk killing. Heb moeite met overdag slapen, dus moet het hebben van de gebroken nachten...hoop en duim dat Yinthe snel wat langere rukken wilt slapen.

Goede zondag!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Pff vannacht echt een drama nacht gehad, kleine lag heerlijk te slapen maar ik steeds wakker door mijn hand, het wordt nu echt met de dag erger.. Toen M terugkwam uit Alkmaar om 2.00 uur (nog verbazigwekkend vrolijk na die wedstrijd en het door de neus geboorde kampioenschapsfeest) had ik nog helemaal niet geslapen!

Vanochtend na de 6.00 uur voeding tot 9.00 wel nog even geslapen, maar 3 uurtjes zet geen zoden aan de dijk natuurlijk.. Dus ben nog steeds niet op mijn vrolijkst en dat heb ik net even op mijn mannetje afgereageerd, voor een deel terecht, want ik vind in 1 weekend hardlopen met een vriend, een rondje golfen, naar een bijeenkomst in friesland, naar AZ stadion en zelf voetballen wel heel veel ontspanning voor 1 persoon en errug ongezellig, bovendien komt hier thuis dan alles op mij neer.. Maar goed, als ik zo blijf reageren zoals vandaag dan jaag ik hem alleen nog maar meer het huis uit volgens mij.. Gelukkig vlak voor vertrek nog wel een beetje uitgepraat..

Ik ga weer stoppen want typen is erg pijnlijk..

Fijne zondag!

Liefs,

Pien

Geplaatst

he meis,

Dat klinkt inderdaad niet helemaal fair, al die activiteiten van M...is wel heel veel weg van huis dan. Ik geef je geen ongelijk dat je daar wat moeite mee hebt, zeker na zo'n lange gebroken nacht. Pijn en weinig slaap... geen goede combi...

Yinthe slaapt 's nachts gelukkig goed, alleen overdag veel minder... na een voeding valt ze meestal in slaap in mijn armen, maar zodra ik haar in haar wieg leg zet ze het binnen een paar minuten op een brullen. Laten huilen even lukt soms, maar meestal raakt ze helemaal overstuur. Zodra ik haar oppak en eruit haal is ze weer stil... hmmmm... kleine spruit weet mama nu al te bespelen ;-) En ik kom vrijwel nergens aan toe, haha. Typ dit nu ook met een slapend meisje op mijn arm. Ga het zo maar weer eens proberen...

liefs,

Mariek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden