Ga naar inhoud

Iemand kolftips?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai!

Wat een herkenbare verhalen! Ik heb ook nog steeds last van mijn vingers. Het voelt inderdaad als een soort gewrichtspijn. Ik ben benieuwd wat de dokter er van brouwt...

En oef die nachten, die kunnen inderdaad pijnlijk zijn. Bij Isis valt er ook geen pijl op te trekken. De ene keer super zoet (vannacht om 04.00 en 07.00 uur) en die nachten er voor wel drie keer ofzo. Echt heel vermoeiend. Kan er ook behoorlijk chagerijnig van worden en logisch dat je dat dan op je partner af reageert (ik ken het), helemaal als die veel weg is (bij mij soms ook wel).....maar ach als die kleine dan weer gezellig bij me ligt (ook als een klein kikkertje, wat is dat toch schattig) dan is alles weer goed! Weten jullie nog hoe we er vorig jaar bij zaten? De emotionele achtbaan of er ooit (nog) een kleine zou komen? Met die gedachte kan ik al het slaaptekort en frustraties aan!

Fijn weekend. Morgen trouwens naar mijn gynaecoloog......

Liefs van Nora.

• Reacties 454
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vorig jaar... lijkt allemaal al zo lang geleden! Wat is er veel gebeurd in de tussentijd. Je hebt helemaal gelijk natuurlijk, wat zijn een paar gebroken nachten als je het afzet tegen die periode waarin we schommelden tussen hoop en wanhoop!!

Succes bij de gyn morgen. Benieuwd wat ie zegt...

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee meiden,

Inderdaad we mogen niet klagen met zoveel geluk! Ben vanmorgen bij de huisarts geweest en het is inderdaad carpaal tunnel syndroom.. Krijg morgen een corticosteroide injectie in mijn pols en als dat niet helpt naar de neuroloog en eventueel een operatie, balen!

Verder proberen te rusten maar dat is natuurlijk een beetje mission impossible met je rechterpols met een kleine baby (klein... 5 kg!)

Vanavond naar een avondje van mijn werk, flesjes afgekolfd in de koelkast, ik ben benieuwd wat manlief er van bakt hahaha!

Liefs Pien

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Een feest der herkenning, jullie verhalen, en het troost me ook wel een beetje in m'n onzekerheid, die ik vaak voel. Hier wisselen echt goede nachten zich af met bizar onrustige zoals vannacht. Tessa was niet rustig te krijgen, niet echt huilerig, maar meer jengelen en veel bewegen en kreunen. Ze slaapt nu als een roos, wel in de wieg maar op haar buik (en mama kijkt iedere 5 minuten), net of ze haar dag en nachtritme helemaal nog niet te pakken heeft. Ook hier gaat inslapen het beste op de schouder en dat is best zwaar, 4 kilo's die aan je hangen terwijl je nauwelijks geslapen hebt. Vandaag komen opa en oma, ik denk dat ik ze maar voor een lange wandeling met kind naar buiten stuur en even ga slapen. Hoe zou het toch komen, dat we overdag niet gaan slapen? De laatste resten hormonen? Ben ook vaak nog mega-emotioneel.

Het kolven is trouwens prima gelukt afgelopen weekend, binnen 10 minuten 40 ml, en de borst volgens mij 'leeg'. Mevrouw heeft alleen bedacht dat alles behalve mijn tepel niet in haar mond hoort, dus behalve de fopspeen gaat ook het flesje er niet in. Volgende keer maar eens een setje van een ander merk proberen, heb nog een starterskit van Avent staan. Jullie nog tips hierbij?

Pientje, sterkte met je pols, wat lastig zeg, vooral nu met die 5 kilo die je ongetwijfeld ook een paar uur per dag met je meedraagt of op de arm moet houden...

Liefs, Leeuwtje.

Geplaatst

hellup...Yinthe is veranderd in een zoet babietje die af en toe huilt maar ook zo weer stil te krijgen is, in een krijsmonstertje die het UREN achter elkaar op een enorm brullen kan zetten, met heel veel gezwaai van armpjes en getrappel van beentje en rood aanlopend kopje. En wat ik ook doe, borst aanbieden, lopen, verschillende houdingen...niks helpt. KRIJSEN!!! Kunnen haast geen krampjes meer zijn, dan is ze na een tijdje wel weer stil...

Ben gesloopt. Gistermiddag rond 4 uur begon het en duurde tot 9 uur ongeveer, nadat ik haar ten einde raad maar op bed had gelegd en 10 minuten heb laten huilen. Toen werd ze uiteindelijk stil, maar was nog steeds klaarwakker. Pas ruim een half uur later viel ze eindelijk, eindelijk in slaap. Veel te weinig gedronken natuurlijk...heb toen ze dat half uurtje rustig wakker lag in de wieg nog 50cc via een flesje kunnen geven, durfde haar er niet uit te halen voor de borst, bang dat ze het feest weer van voor af aan zou beginnen. En nu is ze redelijk rustig, hoewel er maar iets hoeft te gebeuren of het is weer BRULLLL!!! En drinken... weinig. Veel te weinig. Paar minuten hooguit, als het lukt aan de borst, want ze lijkt het ineens niet goed meer te kunnen. Happen wil ze niet meer. Ga zo maar weer kolven, ben bang dat mijn productie sterk afneemt op deze manier. Sowieso voelt links ineens veel slapper aan, alsof die leeg is...zelfs na 4 uur geen voeding aan die kant.

Hellup.... wat nu...?

Geplaatst

Hee Marieke,

He get, dat klinkt niet leuk. Ken je het boek Oei ik groei? Daarin staat dat babies telkens sprongetjes maken in hun ontwikkeling. Nadat ze een paar dagen huilerig en aanhankelijk zijn geweest, hebben ze plots een nieuwe vaardigheid geleerd en zijn ze het zonnetje in huis. Ik heb dit bij Isis ook gezien en 'meegemaakt'. Wellicht dat Yinthe iets nieuws heeft geleerd? En omdat ze nu zo van slag is, is het niet meer dan te verwachten dat ze dan ook weer moeite heeft met borstvoeding. Dat was tenslotte al een gevoelig issue.....

Ja, het is moeilijk allemaal. Isis bijvoorbeeld wil met regelmaat niet in haar wieg liggen. Dan is het brullen geblazen; til ik haar op dan valt ze meteen in slaap, leg ik haar in de wieg is het brullen geblazen etc.....Gevolg: vannacht de hele nacht met haar in mijn armen gezeten/geslapen. Gelukkig heb ik een manier gevonden wat veilig is, maar toch gaat dit ten koste van mijn nachtrust.

Ben benieuwd hoe het je vandaag is vergaan. Isis was tot in de middag onrustig, maar ligt nu lekker te slapen. Helpt een badje bij Yinthe eigenlijk?

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Oh No, dat klinkt zeker niet leuk! Kan ook heftige krampjes zijn trouwens hoor, heb wel vaker gehoord van een heftige reactie op iets wat je gegeten hebt.. Ken iemand daar kreeg de kleine het heel erg van chinees (ve tsin ofzoiets schijnt het te kunnen veroorzaken) of kool, uien, kruiden etc...

Als je echt het idee hebt dat ze ergens last van heeft (pijn) dan kun je haar ook rustig een paracetamol zetpilletje geven hoor, de kinderarts zei bij thijs altijd tegen mij, kinderen hoeven geen pijn te lijden, als ze echt ontroostbaar huilen en het duurt te lang, gewoon paracetamol geven!

Hoop dat het vandaag wat beter gaat!

Hier een goede dag, leuk om gisteren even een avondje weg te zijn, alle collega´s weer te zien en thuis was alles ook goed gegaan.. Vanmorgen een spuit in mijn pols gehad, was geen pretje, maar ach, we zijn inmiddels wel wat gewend he.. Nu hopen dat het helpt, ik zou met een week ofzo het verschil moeten gaan voelen.. duim duim duim..

Moet wel rustig aan doen en dat is lastig!

Liefs,

Pien

Geplaatst

Ik heb het boek Oei ik groei van mijn moeder gekregen, maar nog geen moment de tijd gehad om erin te lezen. Maar je antwoord stelt me al enorm gerust! Moet zeggen dat Yinthe vandaag al een stuk zoeter is. Nog steeds hoog prikkelbaar, maar ze heeft vanmiddag ook een tijd lang heerlijk liggen pruttelen en lachen in de kinderwagen. Had vanochtend vooral stress om de voeding, omdat het op deze manier toch wel heel weinig is wat ze binnen krijgt. Maar aan de andere kant is ze kerngezond en heeft de afgelopen tijd een groei doorgemaakt waar je U tegen zegt, dus ze kan wel wat hebben.

En of ze iets nieuws heeft geleerd... weet het eigenlijk niet. Merk wel dat als ik buiten ben geweest met haar, of haar uit de vertrouwde omgeving heb gehaald, dat ze dan aan het einde van de dag die ervaring moet verwerken. Dan heeft ze vaak even een huiluurtje.

Badje vindt ze heerlijk, maar het aankleden daarna niet ;-)

Pfff, de hele nacht met je kindje in je armen slapen valt ook niet mee! Je zult wel kapot zijn. Yinthe wil ook niet altijd in haar wieg, maar ik heb er een knuffeltje in gehangen (goed vast gemaakt zodat het niet los kan komen) met rood en witte strepen en daar ligt ze altijd heel geconcentreerd naar te kijken als ze in de wieg wordt gelegd. Begreep dat de kleintjes op deze leeftijd alleen nog maar contrasten zien, en dat rood/wit vindt ze dus heel boeiend. Misschien een idee voor Isis? Biedt afleiding...

Pien, vervelend zeg, van je hand! Hoop dat de meds helpen. Om nu weer geopereerd te moeten worden is ook niet niks...

En zo hebben we allemaal wat ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ahhhh... dat zou kunnen, Pien, van die Chinees! Ik heb inderdaad Chinees gegeten gisteren en eergisteren (haal je voor 1 dag, krijg je voor 2, je kent het wel). Dat doen we dus mooi niet nog een keer...

En zal eens wat van die zetpilletjes in huis gaan halen. Als het helpt dan vind ik het zeker het proberen waard.

Hoop met je mee dat het helpt, Pien, die spuit van vandaag. Lijkt me erg vervelende pijn, zoals je het omschrijft. En erg onhandig ook, zeker nu met 2 kindjes om voor te zorgen...

Geplaatst

Bij Isis viel de Fung Young Hai ook al niet zo goed.....

Marieke, je zal zien dat Yinthe echt iets nieuws heeft geleerd. Misschien lacht ze inderdaad meer of heeft ze meer interesse voor haar omgeving. Het is wonderbaarlijk hoe snel de ontwikkeling van onze ukkies gaat......

En och, wat is dat een drama; aankleden na het badderen. Mijn oren worden dan zo'n beetje van mijn hoofd gekrijst....en raad eens wat voor een avond het is......nou ja, daarna slaapt ze meestal de nacht door. YES!

Geplaatst

Hi,

Het boek hebben we hier ook op het nachtkastje liggen hoor, zo herkenbaar! Snel gaan lezen hoor Marieke!

Ik denk dat Tessa soms (ook) een voorsprong neemt op de 5 weken sprong, gisteren nacht bijna niet geslapen, gisteren had ze echt een off-day, zelfs tijdens de dagelijkse wandeling naar de AH heeft ze bijna alleen maar gehuild, maar vannacht weer wonderbaarlijk goed geslapen alle 3! Na haar voeding om 21:30u kwam ze pas weer om 2:30u en toen om 5:30u, heerlijk, en dan vergeet je de dagen ervoor zo! Vandaag wil ze weer alleen aan de borst, kort slapen, veel kreunen en hangen... Tja... Ik ga straks bij een vriendin de draagdoeken maar eens laten demonstreren die ze me heeft geleend.

Marieke, misschien duurt het badje iets te lang en heeft ze geen zin meer? Wij halen Tessa eruit als ze nog erg ontspannen is, kleden haar in de warme (zeg maar sauna, haha) badkamer aan en knuffelen en kletsen veel tijdens het aankleden. Verder alleen maar een rompertje aan, geen moeilijke kledingstukken.

Handig van dat speeltje in de wieg, ga ik ook eens proberen, kijken of mevrouw dan wel op haar rug wil in- en doorslapen.

Geplaatst

He meiden,

Ben meteen gisteren begonnen met het boek. Heb net het hoofdstuk van het eerste sprongetje gelezen, en inderdaad heel herkenbaar! En van mijn kant ook meteen een grote geruststelling, dat het daar aan ligt, die drie H's, en niet aan iets wat ik verkeerd doe, of aan pijn bij haar ofzo (je gaat je vanalles in je hoofd halen). Verhelderend! Merk direct dat ik veel beter met het huilen om kan gaan.

Nora, je hebt gelijk. Het verschil zit 'm in haar oplettendheid naar haar knuffels toe, en het kirren en glimlachen doet ze ook veel meer. Ze kan nu lange tijd naar dat knuffeltje in de wieg liggen kijken, evenals naar haar Donald Duck knuffel in de kinderwagen. En ze lacht dan ook, zo leuk om te zien. Dat zal het sprongetje zijn waar ze over schrijven.

En slaapt Isis al de hele nacht door na een badje?!? BOFKONT!!

Leeuwtje, ik zal Yinthe er vanavond eens eerder uit halen, uit haar badje. Ik wacht inderdaad misschien te lang. En zal haar dan ook in de badkamer gaan aankleden, in plaats van op de commode, waar het toch stukken frisser is. Kijken of dat verschil uitmaakt.

Lekker trouwens, dat ze afgelopen nacht zo goed heeft geslapen. Maakt een wereld van verschil, als je zelf ook weer een 'goede' nacht erop hebt zitten.

Yinthe ligt nu ook heerlijk te slapen. Meestal wil ze overdag niet in haar wieg, maar heb haar er net ingelegd nadat ze weer als een kikkertje over mijn schouder in slaap was gevallen. Ze is nog steeds een beetje van slag, maar lang niet meer zo erg als 2 dagen geleden.

Pien, hoe gaat het met jou? Moest aan je denken toen ik las in het boek dat babietjes met name rood een mooie kleur vinden... vandaar dat Morris zo'n zoet kindje is ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee meiden,

Ik mag geloof ik niet klagen met mijn mannetje.. Keel hard hard krijsen doet hij bijna nooit, eigenlijk alleen als hij te lang op zijn eten moet wachten en als ik hem uit de tummy tub til, maar dan is het meestal snel open.. hij ligt wel eens een beetje te bokken in de box of in bed, maar dat is vaak uit moeheid en dan valt hij snel in slaap.. ´s avonds heeft hij wel een beetje kikker neigingen en ligt hij regelematig tegen een van ons aangeplakt, een uurtje ofzo en als hij dan diep slaapt kunnen we hem alsnog wegleggen (maar vaak vind ik het wel gezellig en hou ik hem lekker bij me)

´s nachts gaat ook goed, nu al een heel aantal nachten 23.00, 4.00 en dan ergens tussen 6 en 7 en altijd meteen weer slapen na zijn voeding.

Gisteren boodschappen gedaan met Morris in de buikdrager (heb zo´n baby bjorn ding) was heel makkelijk met het boodschappenkarretje en hij vond het heerlijk zo tegen me aan en heeft de hele tijd geslapen..

Vanmorgen heb ik hem voor het eerst meegenomen onder de douche en het was gewoon ontroerend hoe hij daarvan genoot, lekker tegen mijn borst aan onder de warme straal, je voelde dat lijfje ontspannen en hij had gewoon een grote glimlach op zijn gezicht, zelfs tijdens het aankleden!

Was ook wel makkelijk want dan hoef ik ook niet met die zware tummy tub te sjouwen, gewoon aankleedkussen in de badkamer gelegd en toen we eruit kwamen hem daarop ingepakt in badcape en ik snel afgedroogd en in badjas en toen was hij aan de beurt! Wel lekker dat dit lukte, ben volgende week een dag of 5 alleen, dan spaart dit weer tijd en gedoe!

De pols is helaas nog niks beter, alleen maar erger vandaag dus dat was met name vannacht niet echt lekker.. maar ja.. de rest gaat gelukkig goed en ik geniet evengoed! Vrijdag op nacontrole bij de gyn.. Ook maar eens hebben over anticonceptie denk ik.. hoe tegenstrijdig dat ook voelt... Hebben jullie daar al over nagedacht/ stappen in gezet?

Liefs Pien

Geplaatst

Dat klinkt lekker, met je kleintje onder de douche! Tessa en papa zijn wel samen in bad geweest en ik kan niet wachten tot ik dat ook weer mag... We douchen hier in bad, dus het instappen is een beetje lastig met een baby, maar ga ik van het weekend maar eens proberen samen te douchen.

Als ik de slaapverhalen van jullie lees, gaan we meestal mooi gelijk op. Hier hebben we 's avonds meestal een jengel/huil/kikker-uurtje, maar om uiterlijk 23u wordt er echt geslapen. Vannacht tot 3u en toen weer tot 6:30u, lekker hoor. Dat uurtje 's avonds vinden we nog wel lastig, want we hebben echt geen idee waarom ze soms zo moet huilen en echt niets wil, behalve dan ieder kwartier drinken bij mama.

Marieke, was Yinthe gisteren rustiger op het aankleedkussen in de badkamer? Ben benieuwd.

Straks ook maar eens de controle-afspraak gaan maken bij het VU. Hebben jullie je kleintje gewoon meegenomen? Leek mij namelijk wel leuk 'voor de dokter'.

Bij mij is 1 eileider verwijderd, en de andere zit dicht, ik check dus nog wel met de arts of anticonceptie nodig is, maar ik denk dat ik het antwoord al weet.

Geplaatst

Haha nou iets teveel opgeschept want hier is sinds gistermiddag een nieuwe regeldag aangebroken, veel gejengel en vooral niets anders dan aan de borst willen pfff. Daar word ik en vooral mijn tepels niet echt blij van.. Het lijkt dan wel meteen of er niet genoeg is ofzo... Hoop dat het snel weer op gang komt..

Liefs Pien

Geplaatst

Heee,

Na een paar dramanachten vannacht helemaal top! Geslapen tot half 4 toen lekker verder slapen in de wieg tot half 8; heeft mama ook bij kunnen tanken! Leeuwtje, Isis heeft 's avons ook haar huiluurtje. Gisteren heeft ze alle spanning eruit gekrijst. Ik heb haar maar begaan en stevig gekroeld. Ik vind die momenten niet zo erg omdat ik weet dat ze geen pijn heeft ofzo maar alle prikkels eruit moet gooien.

Ik heb Isis maandag meegenomen naar de gyn. Die vond het prachtig, des te meer omdat hij al vanaf het begin bij ons 'project' betrokken is. De rest van de controle zal ik jullie besparen, was namelijk niet zo leuk....de vloeistof die in de volksmond ook wel helse steen wordt genoemd kwam er aan te pas....AUW! Flashbacks naar de bevallingsdag! Oh ja Pien, ik heb helemaal geen eileiders meer dus anticonceptie speelt voor mij geen rol. En ja, regeldagen zijn erg. Ik had de laatste keer geen tepels meer over...

liefs, Nora.

Geplaatst

Hallo meiden,

Volgens de lactatiedeskundige is het huiluurtjes rond etenstijd savonds, net als je wil gaan eten.

Omdat je sochtend het meeste melk hebt en in de loop van de dag minder,(is logisch omdat je zelf overdag meer doet) en dan rond etenstijd willen de babys dan wat vaker eten omdat ze dan wat in willen halen qua voeding.

Het heet clustervoeding en periode op de dag van een paar uurtjes dat ze om het uur willen eten, daarna slapen ze dan wel een paar uurtjes flink door.

Probeer er relaxed mee om te gaan en aan de behoefte van de baby om dan te drinken toe te geven.

Liefs Claudia

Geplaatst

Ja dat clusteren had ik ook al ergens gelezen en vond ik ook wel heel herkenbaar.. Alleen hier gelukkig normaal gesproken niet ieder uur, maar wel bijvoorbeeld dat hij om 13.00, 16.00, 18.00, 19.30 en dan weer om 23.00 uur komt.. Maar normaal gesproken is hij dan tussen de voedingen door wel tevreden.. Op een regeldag zoals ik nu net heb (gehad hoop ik!) is hij tussendoor ook kribbig en jengelig, zelfs als hij bij me is.. en kan ik zo vaak aanleggen als ik wil, het is gewoon niet genoeg.. Dta duurt dan 24 tot 48 uur (de nachten gaan gelukkig evengoed nog wel redelijk) en dan is het op slag over.. Verwacht dat dat nu ook het geval is want hij heeft nu voor het laatst om 11.30 gehad en ligt na een wandeling lekker in de wagen te slapen.. (Hij heeft vanaf vannacht 2 uur dan ook minimaal 6 keer gedronken tot 11.30)

Ik weet ook dat het erbij hoort hoor, en blijf er redelijk relaxed onder, maar het is wel vermoeiend.. Bijkomend voordeel is wel dat je verder nergens aan toe komt en dus ook tot een rustig dagje wordt gedwongen.. Je kan je maar beter samen op de bank of op bed nestelen en wachten tot het over gaat!

Liefs Pien

Geplaatst

he meiden,

We zijn verhuisd! Een hele klus. Hoe goed je het ook voorbereid het valt altijd altijd tegen... Ook de kinderkamer opgehaald (had ik gekocht via marktplaats), een plaatje!! Echt heel mooi spul, ben er erg mee in de sas. Krijgt de kleine meid eindelijk een mooi kamertje.

Ik houd het kort, we hebben namelijk nog geen internet hier in Alkmaar. Balen. Kan 3 weken duren... ik zal hier dus een tijdje stukken minder kunnen zijn :-( Maar kom daarna snel weer terug!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee meis, respect! Is niet niks zo´n verhuizing, laat staan in je kraamtijd! Heel veel geluk in je oude nieuwe huis! Leuk dat je nu echt de babykamer kunt geen inrichten!

Ik heb duidelijk teveel opgeschept van de week want sindsdien gaat het hier allemaal een stuk minder soepeltjes, veel gejengel en heel veel honger lijkt het wel.. Heb mijn handen er vol aan! Vannacht zelfs ´s nacht behoorlijk in de weer geweest dus ben lekker brak! Hoop dat het weer een beetje verbeterd want M vertrekt morgen voor 5 dagen naar de VS dus dan moet ik helemaal aan de bak!

Goed weekend allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Hey hoi!

Hier ook weer eens een berichtje van mij.

Tjonge Mariek, wat een toestanden, verhuizen met zo'n ieniemieniemeisje!

Dapper van je!

En fijn dat de operatie van Moris goed ging. Wat een ellende van je arm zeg, pien!

Nou, hier is het de laatste 2 dagen wat minder. Leg al een vrij onrustige Thirse aan om te drinken en vervolgens laat ze los en zet het op een enorm brullen om vervolgens zo ongeveer ontroostbaar te zijn. Ze lijkt dan last te hebben van krampjes, en als ze dan op haar buik op mijn onderarm ligt en ik loop heen en weer, valt ze in slaap. Gisteren cinababy druppels gegeven, maar dat leek niet echt te helpen.

Vanavond had ze dat weer, echt ontroostbaar. Ik had nog afgekolfde melk in de diepvries staan, dus die had mijn mannetje ontdooid en in de fles gedaan. Dat ging er in als ketellapper...

Vervolgens de borstkolf maar eens geprobeerd die we afgelopen maandag via marktplaats hadden gekocht (pump in style traveler breastpump), maar er kwam maar 75 ml uit. Vond het een beetje weinig. Maar ik weet niet hoe het komt. Of ik ben vandaag te druk geweest, of zenuwachtig omdat we vanavond voor het eerst weer eens op stap gaan en er oppas is??? Volgende week nog erger: gaat ze voor het eerst een nachtje logeren bij opa en oma.... Pfffffffffffffffffft, kan er nu al tegenop zien.

Maar die pomp... een mazzeltje: we hadden geboden op een pomp zonder batterypack. Daarom was ie goedkoper. We konden hem voor 100 euro op komen halen. Er zaten nog 7 flesjes bij en ik kan dubbele kolf gebruiken. En het moooie van dat ding is dat ie in een rugzak zit, met koeltasje en koelelement erbij. Hartstikke mooi! s Avonds thuis bekeken we de hele rugzak nog eens goed, kwamen we de batterypack tegen. Zat gewoon achter de stekker! We hebben het de verkoopster wel laten weten. Nou, hadden we mooi geluk gehad, liet ze terug weten. En zij had al die tijd, zonder dat ze het wist, de batterypack bij zich gehad, schreef ze. We hebben ook voor 20 euro nog een mooie flessewarmer van Philps erbij gekocht bij haar, met stekker voor in de auto.

Claudia, die huiluurtjes rond het avondeten zijn heeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar. Ik zit meestal onder het avondeten te voeden de laatste tijd. Errug handig, eten met 1 hand, vooral als he!t links is.

He Nora, fijn te lezen dat het slapen van je mooie meisje beter gaat.

Ons meisje ligt trouwens ook als een kikkertje te slapen in haar bedje en haar wandelwagen. Het wiegje is trouwens vertrokken.... Ze werkte zich regelmatig naar boven en ligt dan met haar hoofdje tegen de spijlen. En dat vind ze dan niet prettig. Kan je haar er weer in gaan stoppen.... Nu gaat het goed.

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Hee dames,

Wouw Marieke, wat heerlijk dat je over bent. Kun je nu lekker gaan inrichten. Leuk!

En tsja, babys....ik geloof niet dat we altijd naar enige bay-logica moeten zoeken.....het humeur van Isis verschilt soms per dag. Vrijdagavond bijvoorbeeld was een groot drama. Twee uur lang bijna non-stop gekrijst, niet te troosten, nog nooit zo erg geweest. Ik wist niet waar ik het zoeken moest. Daarna wel een topnacht gehad, vijf uur lang geslapen en vannacht zelfs zes uur lang!! Hopen dat dat zo blijft, maar ja telkens als ik zeg dat het zo goed gaat dan wordt madame een spelbreker.....

Fijne zondag.

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hallo meiden,

Marieke, fijn dat je verhuisd bent, was het te doen met zo'n kleintje in de buurt, of had je oppas? Veel succes met inrichten, leuk hoor! Enne, hopelijk heb je snel weer internet, want je verhaaltjes zijn altijd leuk om te lezen!

Pien, hoe gaat het alleen met de kids thuis? Zeker je handen vol? En hoe gaat het met je pols? Veel succes!

Hier alles goed, gisteren hebben we weer een poging gewaagd afgekolfde melk te geven en GELUKT! Lag blijkbaar aan het merk, want de Aventa fles ging erin als Ketellapper (om Hildever's woorden maar eens te gebruiken). Wel even in de melk gedipt, maar na een flesje van bijna 50 ml heb ik de ander borst ook maar afgekolfd en gegeven, nou ja, papa dan natuurlijk. Moet zeggen dat het best praktisch is en veel sneller gaat dan de borst. Voor 100 ml hoef ik niet meer dan 15 minuten te kolven en de flesjes zijn in mum van tijd leeggedronken. Aan de borst(en) ligt Tessa meestal op haar gemakkie rustig een half uur. Verder de draagzak geprobeerd en hoewel Tessa nog een beetje moet wennen aan het 'hangen' gaat dat ook wel goed komen. Ook over het slapen mag ik niet klagen, na een huiligere avond slaapt ze van 23u tot 3u en dan weer tot 6u, nu al een paar nachten. Tja, alleen GAAN slapen is nog steeds een enorme uitdaging, soms moeten we echt een uur of langer wiegen, knuffelen, aan de borst, op de borst....pfff. Gelukkig hier geen krijssessies, maar gewoon (?) al dan niet luid huilen met tussenpozen.

Nora, fijn he, als je 5 of 6 uur achter elkaar niets hoort? Ik merk dat ik overdag veel meer aan kan als ik zulke stukken kan slapen 's nachts.

Geplaatst

Hey Leeuwtje,

Sommige babies huilen zichzelf ook in slaap...

Dat was gisteren bij Thirse ook zo. Ze had weer zoveel indrukken op gedaan... Ze verzet zich dan eigenlijk gewoon tegen de slaap, maar ze is dan zoooooooooooooooo moe. Ze blijft maar door de oogjes wrijven... Bij haar werkt het dan om de speen er in te doen, en we wrijven haar dan ook regelmatig over haar voorhoofdje heen (doet ze ook vaak zelf al, en dat nemen we dan van haar over) terwijl ze in haar bedje ligt. En wachten dan totdat ze in slaap valt. Soms gaat ze dan weer heel hard huilen op het moment dat je aanstalten maakt om haar kamertje weer uit te lopen. Ze heeft haar oogjes dan niet eens meer helemaal open. Gisteren reageerde ze ook weer onrustig toen ik weg wilde gaan. Ze volgde me door haar oogkiertjes. Ik deed elke keer een stap richting de deur, wachtte totdat ze weer rustig was en deed dan de volgende stap, totdat ik merkte dat ze zich over gaf aan haar slaap. Toen kon ik rustig uit haar kamertje weg gaan.

Tja, soms is het allemaal wel ingewikkeld!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hee meiden,

Hier alles zijn gangetje, na een paar regeldagen zit er weer ritme in en is de kleine man weer zijn tevreden zelf! Pols gaat ook beter, begin te geloven dat de spuit erin echt heeft geholpen..

Ga straks wel even met Morris naar de dokter want hij zit helemaal onder de uitslag, zal wel niets bijzonders zijn maar wil toch dat er even naar wordt gekeken, zeker omdat hij ook nog steeds zo reutelt met zijn ademhaling (verstopte neus en zijn longetjes ook een beetje vollig) wil ik met name een allergie ofzo uitsluiten..

M is weg en het gaat goed, de mannen zijn heel gezellig en ik doe gewoon een beetje rustig aan, lekker bij huis, dus best relaxed..

Ik begin nu trouwens ook door te krijgen dat Morris het meest tevreden is als ik een beetje zijn ritme aanhou.. Dat betekent dat hij gevoed wordt als hij wakker wordt, dan ligt hij een poosje in de box, de wipper of op de arm en dan als hij jengelig wordt gaat hij weer in zijn bedje (of in de wagen als ik aan de wandel wil) en dan gaat hij weer slapen tot de volgende voeding.. Ik kan het wel een beetje sturen door hem iets eerder wakker te maken als ik weg wil, of als dat beter uitkomt met de voedingen (ik vind het prettiger voeden zonder poppenkijkers dus doe het vaak ook vlak voordat ik visite krijg) dan drinkt hij gewoon iets eerder en daarna pakt hij zijn ritme weer op..

´s nacht komt hij om de 4 a 5 uur, dus meestal 22.30 en dan 3 uur en dan 7.00 uur en dat is best goed te doen, alhoewel de nachtvoeding echt knikkebollend wordt gegeven...

Verder lacht hij nu echt steeds meer en kijkt steeds gerichter om zich heen.. Vind het leuk om naar mij te kijken als ik tegen hem praat, maar ook de speeltjes in de box vind hij interessant worden. Kortom, het gaat veel te hard!

Het enige wat niet echt lukt is kolven. Er komt gewoon heel weinig uit en als ik vlak na het kolven, als er met de kolf niets meer uitkomt, de kleine aanleg ligt hij klokkend te drinken! de ene borst geven en dan de andere kolven gaat nog wel, maar aangezien hij altijd beide drinkt heb ik daar niet zoveel aan. Was vrijdag voor nacontrole bij de gyn en die heeft ter plekke de lactatiedeskundige van het ZH gebeld omdat ze het wel een interessant vraagstuk vond, dus die gaat me nog bellen, eerst voor telefonisch advies en dan kijken we wel verder..

Ik ga ook proberen nog wat ouderschapsverlof op te nemen, ik zie het niet zitten om begin juni alweer te gaan werken, ik wil graag nog door met de BV en nog even genieten.. Ik hoop het dus uit te stellen tot begin augustus maar zie er wel tegenop om te gaan vragen...

enfin, een heel verhaal weer!

Liefs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden