Ga naar inhoud

Iemand kolftips?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee dames,

Ik ken het dat vechten tegen de slaap. Ik ben gisteren vele uurtjes bezig geweest om Isis in slaap te krijgen. Telkens als ze wegzakte, begon ze te brullen. En grappig is dat he, als ze je zo door die kleine kiertjes in de gaten houden!

Pien, fijn dat alles zo goed gaat zo helemaal alleen. Knap hoor, een baby en nog zo'n klein ventje. Hoeveel dagen werk je eigenlijk in de week? Ik moet midden juni weer aan de slag. Op zich heb ik er best wel zin in, maar wie weet dat tegen die tijd het huilen me nader staat. We zien wel. Ik ga nu eens de kinderopvang bellen voor een wenafspraak. Daar zie ik nog het meest tegen op; Isis op de opvang achterlaten. Terwijl ik het typ, krijg ik het al benauwd......

Groetjes, Nora.

• Reacties 454
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Nora,

Ben je van plan om door te gaan met borstvoeding als je weer gaat werken? Lukt het een beetje met kolven en flesjes geven, en zo ja, hoe doe je het nu?

Ik werkte voor de geboorte 4 dagen en ben van plan om terug te gaan naar 3, in ieder geval het eerste jaar met behulp van ouderschapsverlof en dan daarna hopenlijk voorgoed, dat vind ik wel meer dan zat met 2 kiddies.. Hou je ook nog eens wat tijd voor jezelf over hoop ik! Ik ben van plan de Bv af te gaan bouwen, als het lukt naar ´s morgens en ´s avonds en zo niet helemaal als ik weer ga werken want ik ben voor mijn werk zoveel onderweg dat ik tussendoor kolven niet zo zie zitten. Het lukt thuis al niet zo best dus dat zie ik echt niet zitten...

Liefs Pien

Geplaatst

Hey dames,

Na een paar heerlijke dagen en nachten zit ik nu weer knikkebollend achter de laptop. Vannacht alledrie niet meer dan 3 uurtjes geslapen, wat een crime! Ook vandaag heeft ons meisje alleen maar zin in hangen en huilen. We zijn buiten geweest en daar viel ze eindelijk in de wagen in slaap. Ik heb haar maar in de wagen gelaten, die ik nu heen en weer beweeg...pffff.

Gisteren op het consultatieburo was alles helemaal goed gelukkig, fijn om te horen. Het maakt de moeilijke uurtjes wel goed, maar ik voel me soms zo verdrietig dat ik niets kan doen om haar te laten slapen, ze moet toch (ook) helemaal stuk zijn? Ik weet dat ik echt niet de enige ben, maar toch. Soms laat ik echt nog wel een traan hoor.

Nou ja, morgen een lekker dagje samen met papa, ik merk dat ik toch wel uitkijk naar de weekenden en de verzorging samen te doen!

Fijn dag gewenst!

Geplaatst

Girls!

Ik hield het niet meer, wat een drama om de hele dag thuis te zitten ZONDER internet. je bent al zo gebonden aan huis tegenwoordig en dan nog niet eens connected te zijn met de wereld :thmbdn: Dus gisteren, toen H eerder thuis was snel even naar het KPN Business Center gereden en een Dongel gekocht. En nu dus eindelijk weer internet (en straks zelfs dus in het park, op het strand, op het terras etc, helemaal goed).

Vandaag eindelijk, en voor het eerst! iemand van het consultatiebureau gesproken en gezien. Yinthe was uit het systeem gevallen, stond nergens aangemeld, zowel in Amsterdam niet als in Alkmaar niet. Dus na veel bellen en doen staat ze nu netjes ingeschreven bij het CB in Alkmaar en kwam vandaag iemand langs voor het intakegesprek. Ben ook direct even met haar naar het weeg inloopspreekuur geweest: een maand na de geboorte weegt ze 4445 gram, dat is 880 meer dan haar geboortegewicht. Volgens de arts prima.

Pien, fijn dat het beter gaat met de pols. Hoe gaat het met de uitslag van Morris?? Vervelend voor de kleine man dat hij zo snotterig is, zal de BV er ook niet makkelijker op maken met zo'n verstopt neusje...

Als ik jullie verhalen zo lees over het slapen dan mag ik niet klagen. Onze kleine meid slaapt prima. Leg haar regelmatig nog (half)wakker in haar bedje en meestal gaat ze dan rustig slapen. Merk net als bij Morris, Pien, dat Yinthe veel baat heeft bij rust en regelmaat. We houden hetzelfde schemaatje aan als jullie: slapen, dan rustig wakker worden (probeer er zoveel mogelijk bij te zijn nog voordat ze gaat huilen om aandacht), dan of eerst luier verschonen als ze nog heel rustig is of eerst voeden als ze al wat ligt te pruttelen, dan spelen in de box of op de bank en dan weer slapen (altijd in haar bedje). Merk wel dat ze vaak 's ochtends geen zin heeft in slapen, dan is ze het liefst wakker en kijkt ze met grote ogen om zich heen en (glim)lacht ze vollop naar mij en naar haar knuffels. Zo lief om te zien! Als ze dan wat begint te jengelen dan is het tijd voor bed.

Ben gisteren met Yinthe naar de HA geweest. Ze gaf zoveel terug, de hele dag door. Soms direct na een voeding, soms een uur erna nog, soms 2 uur erna nog. En vooral bij die laatste zag je gewoon dat ze pijn had van het inmiddels sterk verzuurde melk wat via het slokdarmpje naar boven kwam. Hele gezichte vertrekt dan van de pijn en daarna BRULLEN! Volgens de HA kan het komen dat ik haar teveel voeding geef. Nooit bij stil gestaan. Of ze een gulzige drinker is? Nou, dat kun je wel stellen. Of ik veel melk heb? Dat kun je ook wel stellen (kolf makkelijk binnen 10 minuten 80-100cc af per borst). Hoe lang geeft ik BV? Wisselt tussen de 6 minuten en 15 minuten. Zijn advies: per voeding maximaal 5-6 minuten, dan afkoppelen. Advies van de wijkverpleegkundige van het CB: eerst aanleggen, dan loskoppelen en even de voormelk afkolven, dan weer aanleggen zodat Yinthe de vette achtermelk krijgt. Sjonge, echt waar... borstvoeding is een ware wetenschap! Maar moet zeggen, het werkt wel. Ze heeft sinds ik haar korter voedt nog maar amper terug gegeven en ze komt evengoed gewoon om de 3-4 uur, dus te weinig krijgt ze ook niet.

Vind het ook fijner, Leeuwtje, om de zorg te delen. Kijk altijd uit naar de dagen dat H ook thuis is. Dan kan je even de kleine overdragen op de momenten dat het net iets teveel dreigt te worden...

Yinthe moest erg wennen de eerste paar dagen na de verhuizing. Veel huilen, veel krijsen, veel brullen en snikken. Vreet energie, bij haarzelf en bij mij. Wist af en toe echt niet meer wat ik kon doen om haar gerust te stellen. Bleef mezelf moed inspreken door voor te houden dat het heel normaal was dat ze uit haar doen was, alle indrukken enzo, en dat het snel weer beter zou gaan. Maar pffff... zo zwaar af en toe. En dan die gebroken nachten en zelf ook zo moe zijn... Maar nu gaat het gelukkig alweer een paar dagen goed en is ze weer een tevreden meisje.

Ga maar eens stoppen met schrijven, wordt boekwerk als ik niet oppas ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee meiden!

Mariek, Leuk dat je er weer bent! Was vandaag even aan het shoppen in Alkmaar en had aldoor het idee dat ik je tegen kon komen, gek he.. Toch steeds even kijken als ik iemand met een kinderwagen zag.. Vraag me af of ik je zou herkennen, denk het wel..

Leeuwtje, wat jammer dat het af en toe zo lastig is met slapen.. Een huilende baby is echt killing! Troost je dat dit wel de periode is (rond de 6 weken oud) dat babies het meest huilen, een soort piek zeg maar, en dat het daarna weer afneemt.. Hou je taai meis, en vraag om hulp als je het even niet meer trekt, al is het maar iemand die even met haar gaat wandelen zodat je even kunt tukken.. Heb je een buikdrager? Dat is ook vaak ideaal om een baby in slaap te krijgen en dan heb je ook je handen even vrij..

Hier gaat alles wel oke, Morris zit nog steeds onder de uitslag, heb van de week een dikke zalf van de huisarts gekregen dus hoop dat dat gaat helpen.. Het zijn echt een soort korstjes dus ben bang dat het een soort exceem is.. De huisarts maakte er niet zoveel van, hij zei dat huiduitslag veel voorkomt bij jonge babies en dat het te vroeg is om er echt iets zinnigs over te zeggen.. Ik kijk het dus nog maar even aan, hij is verder vrolijk en lijkt nergens last van te hebben!

Ik slaap tegenwoordig ook iets beter omdat ik wat eerder de laatste voeding doe, zeg maar om een uur of 21.00 en dan nog een keer om 1.00 a 2.00 uur en dan weer rond 6.00 uur. Dan slaap ik zelf dus 3 etappes ipv 2 en kom ik ook aan iets meer uren, vannacht zelfs aan 8 in totaal!

Morgen op de rommelmarkt staan met Thijs, wel makkelijk bij mijn schoonzus voor de deur, dus we hoeven niet al vannacht een plek vrij te gaan houden.. Altijd wel gezellig, maar ga maar vroeg naar bed want het is wel vroeg opstaan! M komt morgen ook weer terug dus daar ben ik ook erg blij om, alhoewel het me wel is meegevallen hoor, ging best soepeltjes..

Mariek, wat super dat je zoveel melk hebt! Bij mij is kolven echt een drama, en live gaat het gelukkig wel, maar ik ben per voeding wel een half uurtje bezig hoor, 20 min aan de eerste borst en dan nog iets van 10 aan de tweede.. Dat spugen kan allerlei oorzaken hebben, Thijs had er ook veel last van, die heeft echt tot hij vaste voeding kreeg zo´n beetje dag in dag uit met een slab om gelegen.. Morris geeft de laatste dagen zomaar af en toe wel eens een mondje terug, soms meteen na de voeding maar ook wel van die "kwark"achtige scheutjes van langer geleden.. Maar dat is wel normaal geloof ik..

Nou meiden, fijne koninginnedag!

Stephanie, heel benieuwd hoe het met jou gaat met voeden en kolven, maar je komt straks vast meekletsen als je kiddies eenmaal thuis en een beetje gesetteld zijn. Ook heel benieuwd wanneer we wat van Lentezon gaan horen...

Liefs Pien

Geplaatst

Hey hoi,

Wat vervelend Leeuwtje, dat slapen nog steeds zo'n drama is. Het gaat echt een keer beter worden. Maar bij mij hebben de tranen ook wel eens gelopen hoor, omdat ze niet slapen ging en alles bij elkaar krijste. Stukje onmacht: wat is er, wat moet ik voor je doen....

Thirse heeft nu juist haar slaapperiode. Zit wrs. een sprongetje aan te komen ofzo... Moet haar regelmatig na 4 uur gaan halen/wakker maken voor haar voeding. Dat is helemaal nieuw voor mij. Ze doet dit sinds afgelopen zondag. Aan de ene kant wel lekker, want je hebt meer tijd tussendoor om wat te doen. Maar als je nog even weg wilt is het lastiger... dat kan dan minder vaak. Want haar uit haar bedje halen als ze slaapt doe ik alleen als het echt nodig is.

Het is nu echt heel gezellig als ze wakker is. Ze probeert te praten, ze lacht wat af en grijpt nu om zich heen om de wereld vast te pakken.

Ze moet van het consultatieburo ook regelmatig even op haar buik. Maar ik ben bang dat dat binnenkort moeilijker wordt. Ze spartelt zo dat ze al halverwege is met weer op de rug draaien. Want op de buik vindt ze niet leuk!!!

Herkenbaar Mariek, dat verhaal van het consultatieburo. Bij ons duurde het ook langer dan normaal dat ze een keer kwam. En vervolgens was de eerste vervolgafspraak ook niet goed gepland.... En we zijn niet eens verhuisd ofzo. Tja, communicatie....

En wat lekker dat dat kolven bij jou zo snel gaat. Het is bij mij heel wisselend. En de opbrengst ook, zeg maar... Soms met gemak 150 ml en een andere keer met veel wringen en lang zitten 50 ml. Ben een voorraadje aan het aanleggen, want ze gaat zaterdag een nachtje bij opa en oma logern. Pfffffffft, weet nog niet zo wat ik er zelf van moet vinden... Ik weet dat het wel goed gaat komen, maar ik vind het nog niet echt leuk zeg maar. Tja, een beetje loslaten is gezond he?

Dat terug geven van voeding is wel herkenbaar. Soms net voordat ze weer gevoed wordt komt er nog van die ingedikte schifterige voeding boven. En vlak na de voeding is het vaak dun. En soms een keer een mondje ingedikt... Alleen lijkt Thirse er geen last van te hebben. Vaak maakt ze zich vlak er voor erg druk. En dan komt het... Het schijnt dat het klepje bij de maag zich ook nog niet altijd even goed sluit, en dat dat nog wel komen gaat.

Tja, de nachten gaan hier echt wonderbaarlijk goed. Sinds ze 7,5 week is slaapt ze door van 11 tot vaak half 8, 8 uur en soms zelfs 9 uur! Ik hoop dat jullie tijd ook snel komt dames!!!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Even een kort berichtje want Isis ligt in mijn armen....ze houdt er 's middags soms niet van om alleen te liggen/slapen, maar 's nachts is het een engeltje! Meestal eerst 5 à 6 uur slape en dan weer 3 à 4 uur. Niet verkeerd dus. Ook is ze een hele gulzige drinker. Helemaal 's nachts, dan is ze binnen 5 minuten klaar, en dat zonder darmkrampjes en spugen. Het kolven gaat wisselend. Net als Hilde eigenlijk. Ik zie wel op tegen kolven op het werk. Er is eigenlijk geen ruimte waar ik privé kan zitten. Ben bang dat ik doordat ik niet op mijn gemak zit, te weinig melk kolf voor de dagen dat ik aan het werk ben. Binnenkort maar eens met mijn baas praten.....Hilde, succes zaterdag! Ik zou me ook wel opwinden, maar probeer ook te genieten. Even zonder baby is ook wel lekker, maar wel eventjes dan!

Groetjes!

Geplaatst

Hallo meiden,

Welkom terug, Marieke! Fijn om te lezen dat het allemaal weer lekker loopt bij jullie, klinkt als een voorbeeldige baby, die dochter van je!

Ook een gezellige dag gehad gisteren allemaal? Wij waren naar het A'damse bos en onze prinses heeft bijna de hele middag liggen slapen. Was volgens mij ook wel nodig na de slapeloze dagen en nachten. Gisteravond vertelde mijn beste vriendin dat ze haar zoontje al na 2 weken op zijn eigen kamer en in het ledikante liet slapen. Nou, dat hebben we gisteravond ook maar eens geprobeerd en wat dacht je? Inslapen in een half uurtje (ben rustig naast en bedje blijven zitten tot ze sliep) om 22u, alleen wakker om 1u en om 4u voor een voeding (dus meteen terug naar bed en slapen) en om 7u pas weer wakker. Vanochtend samen in ons grote bed geknuffeld, massage gegeven en een kwartiertje rustig in de box gelaten. Sinds 9u slaapt ze alweer in haar eigen kamertje. Tja, ik mag natuurlijk niet te vroeg juichen maar wie weet is dit het geheim... Zal wel helpen dat haar gordijntjes echt verduisteren en onze eigen slaapkamer vrij licht is?

Maandag een etentje met collega's dus de komende dagen maar eens voor 1 of 2 voedingen gaan kolven. Zo gek om jullie totaal verschillende ervaringen te horen, het gaat dus duidelijk erg goed of juist helemaal niet. Zelf ging het 1 keer prima en 1 keer drama, dus ik ga goed oefenen.

Ons kleintje heeft ook sinds een paar dagen last van uitslag, vooral op haar wangen en in haar hals. Ik denk van de borstvoeding, lees iets over koemelk-allergie en het advies even (?) geen melkproducten te gebruiken. Best lastig, want calcium hebben we hard nodig (en ik ben verder een grote fan van alles van de koe, behalve het vlees). Ik denk niet meteen aan eczeem, maar kijk het nog een paar dagen aan. Ze lijkt er geen last van te hebben. Nou, ik ga maar eens van de rust hier genieten!!!

Groetjes & fijne dag!

Geplaatst

Heee,

Nou, ben iets te voorbarig geweest in het omschrijven van mijn engeltje en hoe lekker ze slaapt... gisteren was DRAMA! Denk dat ze al met al 2 uurtjes heeft geslapen, de hele dag. Ze heeft alleen maar gehuild. Ze was op ten duur zo over haar slaap heen en zo oververmoeid en overprikkeld dat er geen land mee was te bezeilen. Heb vanalles geprobeerd, maar niks wilde haar helpen om door te slapen. Ze viel af en toe wel even in slaap, maar was dan met het minste geringste weer wakker. Ze zag er tegen de avond ook niet meer uit, hele dikke rood omrande ogen, heel bleekjes...arme schat. Vannacht heeft ze gelukkig goed geslapen en vandaag een gat in de dag. Zelfs 6 uur achter elkaar! Had ze dat nou maar gespaard voor komende nacht ;-)

Pien, vandaag nog gekeken of je ook in de stad was, haha. Het zou inderdaad zo maar kunnen dat we elkaar een keer tegen komen. Grappig idee. Ben trouwens in het winkeltje geweest waar je het t-shirtje hebt gekocht met die mooie spreuk erop. Zag het shirtje hangen. Leuk hoor.

Hoe was koninginnendag met Thijs? Heeft hij genoten?

H en ik zijn nog even de stad in geweest 's avonds. Mijn moeder is een paar dagen logeren en wilde wel oppassen. Super. Voor het eerst weer even niet 'mama-Mariek' zijn maar weer gewoon 'Mariek'. Van tevoren afgekolfd en toen lekker genoten van een paar biertjes in de orange menigte. Erg gezellig.

Goed om te horen dat het teruggeven dus niet iets is om me zorgen over te maken. Moet zeggen dat het minder lijkt te worden bij Yinthe. Alleen nog als ze zich druk maakt, zelfde als bij Thirse.

(ga even de kleine op bed leggen, ben zo terug)

Ben ik weer. Ze lag zo lekker over mijn schouder te slapen, maar maakte het typen er niet makkelijker op (he, Nora)

Leeuwtje, wat fijn dat dat Tessa zo goed slaapt op haar kamertje. Hopelijk is dat inderdaad de truc om het slaappatroon te doorbreken. Kan me voorstellen dat de verduistering inderdaad een rol kan spelen. Merk dat Yinthe soms nog heel erg om zich heen ligt te kijken in bed en dat ze dan vecht tegen de slaap (teveel om naar te kijken?). Ook onze slaapkamer is best licht overdag...

Over het kolven... hoe staan jullie er tegenover om bij onze afwezigheid onze mannen/oppas een flesje kunstvoeding te laten geven? Waarom moet het eigenlijk altijd borstvoeding zijn vroeg ik me laatst af. Dat hele kolven, ook al gaat het me goed af, het is wel een gedoe... Ik heb morgen een vrijgezelledag van een goede vriendin van me. Ben dan voor het eerst ongeveer 8 uur van huis. We hebben genoeg borstvoeding in de vriezer, maar een keertje kunstvoeding kan volgens mij ook geen kwaad. Of zou het vervelend zijn voor de darmpjes ofzo? Iemand daar ervaring mee?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee dames,

Zo, Isis ligt lekker in de box (na badje en middageten) dus heb mijn handen vrij om te tikken. Pien en Mariek, wat grappig dat jullie elkaar gewoon in de stad kunnen tegenkomen. Zou leuk zijn als dat gebeurt met de kleintjes erbij! Maar inderdaad Marieke, lekker he om ook weer eens jezelf te zijn! Ik heb vorige week gezellig met een vriendin geluncht en gisteren geshopt in Loods 5. Ik mis Isis dan wel, maak me ook wel zorgen of het allemaal wel goed gaat (alsof mijn moeder niet weet hoe ze met een baby moet omgaan) maar vind het ook heerlijk om even zonder kinderwagen rond te stappen. Maar het is inderdaad een heel gedoe om voor dergelijke uitjes voor voldoende voeding te zorgen. Kun je onderhand een week van tevoren mee beginnen, want ik wil niet elke dag kolven en de melkproductie omhoog gooien. Ik ben dus heel langzaam aan het sparen. Dan kom ik meteen op jouw vraag Marieke. Ik persoonlijk zou niet zo snel kunstvoeding geven. Dat is puur gevoelsmatig. Waarom zou je je kind 'fabrieksvoer' geven als je zelf de allerlekkerste en beste melk hebt. Misschien dat het nergens op slaat, tig kinderen groeien tenslotte prima met kunstvoeding, maar toch....

Dan een andere vraag aan jullie. Hebben jullie ukkies een voorkeurshouding? Isis namelijk wel, ze draait haar koppie altijd naar links en daarom was haar hoofd al een beetje afgevlakt. Om dit weer een beetje goed te krijgen, ligt ze nu altijd in de box op haar zij. Toch ben ik bang dat haar schedeltje helemaal 'scheef' groeit en dat ze een helmpje op moet. Dat lijkt me echt verschrikkelijk. Ik heb dat pas bij een kindje gezien toen ik naar de gyn moest, nou vreselijk hoor. Maandag moet ik naar het consultatiebureau dus dan zal ik wel weer van de arts horen wat zij er van vindt. Ik zie van achteren in ieder geval nog steeds verschil tussen links en rechts.....

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hee meiden,

Na een druk weekend eindelijk weer even tijd om in te loggen.. Hier alles oke, gisteren naar Almelo geweest, naar de oma van M die in het ziekenhuis ligt.. Was een verassing, vond ze helemaal super.. Morris deed het prima de hele heen en terugreis, we moesten alleen even een pitstop maken op de terugweg bij vrienden in Hilversum omdat hij honger kreeg, het blijft een man van de klok, dat is wel duidelijk!

Vandaag nog op kinderverjaardag geweest dus nu is het wel mooi geweest en ga ik zo lekker naar bedje!.

Morris gaat nog steeds lekker, de uitslag lijkt wat minder te worden, het is nu heel schilferig, alsof hij aan het vervellen is, maar de huid daaronder lijkt wel rustiger.

Ik ben ook wat fanatieker aan het kolven geslagen, het lukt me niet echt om een voorraadje op te bouwen tot dusverre en ik wil ook wel weer eens weg! Nu doe ik dus na de ochtendvoeding een poging en probeer ik 50 - 60 ml eruit te persen zodat ik iedere 2 dagen een flesje heb, zodat ik een hele voeding in 1 keer kan afkolven voor in de vriezer.. Het gaat wel iets beter gelukkig.. Gisteren liet ik alleen mijn flesje met opbrengst uit mijn handen vallen, daar kan ik dan echt van balen!

Ik ben ook nog erg terughoudend met KV geven moet ik zeggen.. Bij Thijs was de overstap best moeizaam, met krampjes en verstopping enzo, bovendien doe je vlgs de BV verenigingen de gunstige werking van BV op de darmbelijning (die zorgt voor de weerstand etc) teniet.. Nou geloof ik niet dat dit zo´n vaart zal lopen maar toch.. Als je eens een flesje KV wilt geven kun je trouwens het beste hypo-allergeen pakken is mij verteld trouwens..

Mariek, was je in Schagen dan? Daar heb ik het nl. gekocht?

Leeuwtje, hoe gaat het met slapen nu? En als Tessa nog zo´n uitslag heeft, ik heb van de HA cetomacogrol creme gekregen, die kun je ook zonder recept bij de apotheek kopen en dat helpt heel goed (bij Morris dan). Is gewoon een heel neutrale vette zalf/creme met vaseline etc erin.. Misschien een tip?

Nora, ik heb Morris nog niet op een voorkeurshouding kunnen betrappen maar ben er wel alert op want Thijs had het wel! Als je twijfelt en je zorgen maakt, is het misschien een goed idee om eens met haar naar een osteopaat te gaan. Die kan de schedeldeeltjes heel zachtjes "losser" maken zodat ze niet scheef gaan staan, dat heeft bij Thijs heel goed geholpen. Veel verzekeraars vergoeden dit zelfs gewoon en je hebt geen doorverwijzing nodig!

Meiden tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

Hela!

Net terug van een spontane afspraak met de kinderarts bij het CB. Ze hadden ineens een plekje vrij en of ik met Yinthe kon komen? Tuurlijk! Alles is goed met onze kleine meid. Ze zette het alleen vreselijk op een brullen en krijsen... dan voel je je toch echt wel een beetje ongemakkelijk... Advies van de arts om toch nog meer regelmaat in te bouwen, met name overdag ('s nachts is het een engeltje). Ga dus vanaf vandaag een schema aanhouden, niet heel streng, maar wel rond vaste tijden voeden, slapen, badje en wandelen. Kijken of ze dan wat rustiger wordt.

Yinthe heeft ook niet echt een voorkeurshouding. Af en toe betrap ik haar erop dat ze wat vaker met haar hoofdje naar rechts ligt, maar dan draai ik haar hoofdje in haar slaap naar links en leg rechts een opgerolde hydrofielluier tegen haar hoofdje aan zodat ze niet terug kan draaien. Helpt goed.

Goede tip van Pien, Nora. Zeker het proberen waard. Het zoontje van mijn broer heeft ook heel veel profijt gehad van de osteopaat.

Hmm...ok ok, zal het bij BV houden ;-) Als ik jullie 'bezwaren' zo lees dan ben ik wel weer overtuigd om toch die moeite te nemen om regelmatig wat af te kolven en een voorraadje in de vriezer aan te leggen. H had zaterdag trouwens de ingevroren melk alvast in de koelkast gezet in het flesje... en toen kwam Yinthe pas weer toen ik alweer thuis was... weg melk! (want om dat nou weer opnieuw in te gaan vriezer leek mij geen goed idee) Zonde! 120 cc voor niks. Was best beetje pissig. Moet nu voor 16 mei, want dan zijn we de hele dag naar de bruiloft van een goede vriendin, opnieuw een voorraadje gaan opbouwen.

Pien, ik was in Alkmaar. Daar hebben ze een boetiekje met hetzelfde merk kleding dus blijkbaar. Heerlijk trouwens om weer te kunnen shoppen in Alkmaar! Vind het echt een super winkelstad. Lekker nog even met mijn moeder op het terras gezeten in de zon... genieten! Haha, ben volgens mij toch meer een provincie-meisje dan ik altijd had gedacht ;-)

Tot gauw weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee Mariek,

Wat je ook had kunnen doen was het flesje ontdooide melk alsnog geven en een nieuw flesje afkolven in plaats van die voeding voor in de vriezer.. Ik had laatst hetzelfde, kwam ik thuis met keiharde borsten en toen had Morris net een flesje op, ben ik ook maar gaan kolven.. Het kolven gaat hier gelukkig wel wat beter, vanmorgen ook in 1 keer (ipv een voeding, die gaf ik uit de fles van opgespaarde beetjes) 140 cc kunnen kolven (wel 2 borsten) dus heb weer een flesje in de vriezer.. Ga vanaf nu proberen iedere dag wat extra af te kolven want wil nu echt een beetje voorraad gaan kweken..

Enne.. inderdaad heerlijk winkelen in Alkmaar, vond het ook erg leuk om er weer even te zijn.. meteen even bij mijn vriendin langs geweest, die woont vlakbij het mca dus daar kon ik vanuit de stad zo naartoe lopen, zij werkt thuis dus daar even kunnen lunchen en voeden en toen weer naar huis, ideaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Hallo meiden,

Na een druk weekend met ups en downs met Tessa eindelijk weer een minuutje voor mezelf. Een paar nachten ging het hier super, gisteravond was weer drama en heeft ze tussen ons in geslapen, wel van 23u tot 4u maar goed... Het is echt halen en brengen hier hoor.

Vandaag met het CB gebeld en slaap-advies gevraagd, en meteen vandaag kwam een verpleegkundige langs met goede raad. Niet veel dat ik nog niet wist, maar ik voel me nu toch wel een stuk minder onzeker. Straks met mijn schatje de goede adviezen doornemen en eens kijken wat we ermee gaan doen.

Vanmiddag heb ik Tessa in een donkere kamer met iets meer kleertjes aan neergelegd en mevrouw slaapt gewoon alweer 1,5 uur. Ik snap er soms niets van...

Vanavond dus het etentje bij collega's, heb vrijdag en zaterdag afgekolfd dus ben benieuwd... Jullie lezen het binnenkort, ik ga nu snel omkleden en een beetje optutten (sinds lange tijd, haha).

O ja, ben zelf ook niet zo van kunstvoeding geven hoor, als het niet echt hoeft!

Geplaatst

Pien, was inderdaad een heel goed alternatief geweest, ware het niet dat ik er pas achter kwam dat het flesje in de koelkast stond nadat ik de borstvoeding had gegeven...

Ach ja, heb nog ruim de tijd om een nieuwe voorraad aan te leggen.

Leeuwtje, ken je frustratie. Yinthe is overdag een bijzonder lastige slaper (gelukkig slaapt ze 's nachts wel goed) Ze flikt het af en toe om een hele dag zowat niet te slapen en is dan zo doorgedraaid dat er geen land mee te bezeilen is. Slopend.

Welke adviezen kreeg je? Ik kreeg dus het advies om echt veel regelmaat en rust in te bouwen in het dagprogramma. Hoop dat het werkt...

Veel plezier vanavond!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Leeuwtje, ik heb van esthralita een slaapgids gemaild gekregen met best veel handige tips, als je me even een pbtje stuurt met je emailadres wil ik hem je wel even mailen..

Liefs Pien

Geplaatst

Yinthe slaapt nu al 3 dagen achter elkaar 1 slaapje ongeveer 4,5 - 5 uur achter elkaar! Van ongeveer 8 uur 's avonds tot 1 uur 's nachts... hmm... hoe krijg ik dit opgeschoven naar 11 uur 's avonds tot 4 uur 's nachts... Iemand suggesties?

Geplaatst

Pff lastig! Het enige wat ik zou kunnen bedenken is om haar toch gewoon wakker te maken voor een voeding om een uur of 22.00 en dan kijken hoe het daarna gaat.. Vroeg naar bed is wel eens een keertje lekker maar elke dag zo vroeg om aan je slaap te komen is ook wel erg ongezellig he..

Ik heb vanmorgen mijn leidinggevende op bezoek gehad en ik mag ouderschapverlof opnemen tot begin augustus! Ben zooo blij dat ik nog niet aan het werk hoef! Ze wil wel graag dat ik daarna voor 4 dagen terug kom en dat vind ik nog wel even slikken, vind het wel heel veel met een kleine baby.. Ach.. dat zie ik tegen die tijd wel, eerst nog even genieten, lekker door met de BV, lekker op vakantie en daarna zien we wel verder!

Liefs Pien

Geplaatst

Hee dames,

Pien, wat heerlijk dat je nog zo lang vrij hebt! Wel balen dat je daarna weer 4 dagen moet werken, maar daar zou ik nu nog niet te veel over nadenken. En Marieke, ik zou de kleine 's avonds gewoon wakker maken. Ik doe dat ook wel eens als Isis knock-out ligt.....of ik leg haar slaapdronken aan de borst....vaak begint ze dan vanzelf wel te drinken. Gisteren heeft ze trouwens haar eerste prikken gehad. Argh! Het was echt zo erg, ik heb gevochten tegen mijn tranen. Ik vond het vreselijk. Het doet volgens mij niet eens zo'n pijn, maar ze schrok er gewoon van. 's Middags was ze uit haar hum; last van haar beentjes en ze voelde wat warm aan. De halve dag heb ik haar lekker bij me genomen. Ze huilde ook een huiltje wat ik nog niet eerder van haar had gehoord. Echt zielig hoor.

Wat ik overigens niet snap van het cb is dat ze zo onzorgvuldig meten. Haar lengte was volgens de zuster maar 2 centimeter meer dan een maand geleden. Thuis kom ik op ruim 6 centimeter, maar ondertussen staat het wel verkeerd in hara dossier en vraagt de arts aan mij of alles verder wel goed gaat......beetje irritant dus.

En net ook nog eens wenafspraken bij de opvang gemaakt. Mijn werk komt zo wel erg dichtbij. Nou ja, zaterdag eerst een weekje weg. Zondag trouwens moederdag! hihi!

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hey meiden,

Dat van die regelmaat kreeg ik dus ook te horen van de verpleegkundige, die ik er gisteren maar bij heb gehaald, omdat ik echt niet meer wist hoe ik ons prinsesje goed kan laten slapen. Verder merkte ik dat mijn schat en ik niet niet helemaal op een lijn zaten als het om aanpak ging, ik ben van het toch wel laten huilen, niet teveel prikkels, niet oppakken uit bed, en hij zijn hart breekt bijna als ze meer dan 5 minuten huilt.

Ze heeft een uitgebreide toelichting gegeven op de methode die ook in de Slaapgids van Annelot Hostede (bedoel je die, Pien?) wordt beschreven en inderdaad gaat over waken, voeden, knuffelen, alleen spelen en neerleggen zodra je vermoeidheid ziet bij je baby. Tja, vandaag het ei gelegd dat we het willen proberen, in ieder geval een week. Gisteren was ik stiekum al een beetje begonnen en zowel 's middags als 's avonds laat werkte het. Vandaag gaat een stuk lastiger en hoewel ze net na 32 minuten huilen (jee, en wat is dat lang zeg) leek te gaan slapen, huilt ze nu weer. Gelukkig 'mag' ik s'avonds vaker aanleggen dus dat ga ik zo dan ook maar doen. Het wordt een zware week, ga de afspraken tot een mininum beperken en me storten op Regelmaat brengt Rust.

Pien, fijn dat je nog wat langer fulltime mama kunt zijn, ik moet er ook nog niet aan denken hoor, ik ga gelukkig pas per 1-7 drie en vanaf 1-9 vier dagen werken.

Nora, is je kleintje een beetje opgeknapt na de prikken? Heb je nog iets gedaan om het leed verder te verzachten? Wij zijn 5 juni aan de beurt en dan zijn we de hele dag gelukkig met z'n drietjes om extra lief voor ons kleintje te zijn. Zo, nu maar een huilend meisje troosten en voeden... ;-)

Geplaatst

Ja dat is hem inderdaad Leeuwtje! Veel succes ermee, ik hoop echt voor je dat het werkt!

Op hoeveel voedingen per 24 uur zitten jullie nu? Ik had gehoopt dat het wat minder zou worden, met name ´s nachts maar bij mij worden het er langzaamaan meer! (7 in het begin en nu vaak 9 of 10..)

Slaap lekker allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Ik ben dat rust en regelmaat ook aan het invoeren, Leeuwtje. En, het werkt als een dolle tot nu toe! Het meisje was helemaal lief en zoet vandaag en werkte super goed mee. Alleen aan het begin van de avond wilde ze niet gaan slapen. Maar dat is eigenlijk elke avond nog zo geweest en schijnt er ook wel bij te horen.

Ik heb Yinthe vanaf gisteren ook elke keer ingebakerd in haar slaapzakje (armpjes binnen de zak) en ook dat werkt goed. Ze zwaaide zo met haar armpjes dat ze zichzelf wakker hield of juist weer wakker maakte. Al met al ziet het er naar uit dat het zo best goed gaat. Hoop dat Tessa er ook baat bij heeft! Het is zo slopend als de kleine niet wilt slapen... hang in there!

Oh, Nora, kan me zo inleven dat de inentingen vreselijk moeten zijn geweest! Voor ons misschien nog wel meer dan voor onze ukkies. Moet er niet aan denken dat ze in het kleine lijfje prikken!! Vond de 4 (!) hielprikjes die Yinthe heeft gehad in de eerste week van haar leventje al verschrikkelijk. Trok letterlijk elke keer wit weg. Yinthe moet 18 mei voor haar prikken. Ga het proberen te verzetten naar een maand later. Vind het eigenlijk net iets te vroeg, ze is nog zo piepjong.

Pien, ik zit nog steeds op een schema van elke 3 uur voeden, dus over de dag genomen (met op het laatst dus die lange ruk slaap meegerekend) kom ik dan op 7-8 voedingen. Maar op sommige dagen zijn het er ook wel 9 of 10. Dan zijn het meer kleine hapjes tussendoor.

Ben sinds vandaag begonnen met ook de andere borst aanbieden nadat ze de ene heeft leeg gedronken. Merkte dat ze niet genoeg meer had aan die ene borst. Was even bang dat mijn productie aan het teruglopen was, maar herinnerde me toen weer dat de lactactiekundige me hiervoor had gewaarschuwd, dat de ene borst op ten duur niet genoeg meer zou zijn. Dat keerpunt kwam dus vandaag. Weer een kleine mijlpaal ;-)

Heeeeeerlijk, Pien, dat je wat langer bij je kleintjes kunt zijn. Moet een hele geruststelling voor je zijn.

Ben zo blij dat ik dat dilemma niet heb. Als zzp-er bepaal ik zelf wanneer ik weer ga beginnen, echt een luxe. Denk erover om een gastouder/oppasmoeder te gaan zoeken, ipv Yinthe naar de kinderopvang te brengen. Vind het een fijn idee als ze wordt opgevangen in een huiselijke omgeving, liefst met 3-4 andere kindjes.

Waar gaan jullie ukkies straks naar toe?

Ga onze kleine inderdaad rond 11 uur maar wakker maken en aanleggen en dan fingers crossed dat ze daarna wat langer slaapt! Laat het jullie morgen weten.

trusten!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee dames,

Met Isis gaat het weer helemaal goed hoor. Alleen de maandag had ze wat pijn en was ze van streek. Gelukkig geen koorts of andere ellende. Jeetje Marieke, hebben ze Yinthe 4 keer moeten prikken....wat vreselijk! Waarom? En uitstellen van de eerste prik. Het is niet echt bij me opgekomen. Ik vind Isis inmiddels een grote meid (in vergelijking met twee maanden geleden) die wel tegen een klein stootje kan. En ach met 3 en 4 maanden volgen alweer de volgende prikken. Of je er nu zoveel wijzer van wordt....

En wat hebben we toch allemaal onze eigen 'problemen'. Isis slaapt en eet (meestal 7 à 8 voedingen, met uitzonderingen hoor) uitstekend maar we moeten van de kinderfysiotherapeute echt aan de slag met haar voorkeurshouding anders zitten we over een paar maanden in het ziekenhuis voor een helmadvies.....argh! En het is niet zo dat ze last heeft van haar nek of iets dergelijks maar waarschijnlijk heeft ze in de baarmoeder wekenlang naar links gekeken dus dat is moeilijk om eruit te krijgen. Kortom, ik ga intensief met haar oefenen. No way, dat er een helm in huis komt!

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hee meiden,

Vannacht een experimentje gedaan, had nog zo´n inbaker slaapzakje liggen van een vriendin van me en dat gisteravond even aangetrokken na de voeding van 22.30 en wat denk je.. meneertje ging knock out tot 4 uur! Het is weken geleden dat hij voor het laatst 5.5 uur achter elkaar geslapen heeft! Die houden we er dus voorlopig even in want de laatste nachten was het iedere keer om de 2.5 a 3 uur raak en dat vind ik echt te vaak ´s nachts, het is niet dat hij het nodig heeft want hij is huge! Moet maandag naar het CB en ben heel benieuwd hoe zwaar hij dan is. Hoe zwaar was Isis Nora? Hij krijgt dan ook zijn eerste prikje, niet leuk inderdaad, maar heb de hele rits prikken natuurlijk al een keer meegemaakt, ze zijn het altijd zo weer vergeten en ik hoop dan ook dat het me dit keer makkelijker af zal gaan.. Thijs heeft de eerste paar prikken nog met het "oude" vaccin gehad waar toen zoveel over te doen was dus dat vond ik veel spannender..

Jammer van het vieze weer he, we zijn echt verwend nu met al dat mooie weer. Straks met Thijs naar de dokter een wratje aan laten stippen met stikstof, kijk dat vind ik veel lastiger, hijzelf vind het vooral spannend en kijkt uit naar het tripje naar de Intertoys daarna!

Take care,

Liefs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden