Ga naar inhoud

Iemand kolftips?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Stephanie dat klinkt alsof het erg goed gaat zeg, lijkt me best kastig om uit te vogelen hoeveel ze nu van alles mogen enzo, maar vlgs mij heb je het aardig op de rit! En je kolft echt al veel hoor, dat lukt mij nog niet eens en ik ben al 8 weken bezig (als ik kolf ipv voed haal ik er max. 180 cc uit in totaal)!

Zijn de kleintjes een beetje zoet en tevreden tussen de voedingen in?

Liefs Pien

• Reacties 454
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow, dat zijn hoeveelheden om jaloers op te zijn zeg, bij mij is 40 cc per keer zo'n beetje het maximum. Ik kolf expres 's ochtend na een voeding en probeer dan allebei de borsten, maar waar uit gedronken is lijkt (is?) echt leeg. Nou ja, heb nog 1,5 maand om een voorraadje aan te leggen en ga dan pas ma-wo-vr werken dus. En als het echt niet lukt, komt de oppas (oma/opa dus) gewoon naar m'n kantoor om te voeden, 1x per dag of zo...

Moederdag was heerlijk, het hele weekend trouwens. Ik heb heerlijk kunnen ontspannen, mijn schatje heeft goed voor me gezorgd. Toen hij Tessa uit bed haalde zat er een envelop in haar slaapzakje met een hele lieve brief en een tegoedbon voor de massage! Om te ontspannen van de toch wel intense verzorging... lief he? Verder natuurlijk ontbijtje, mocht lekker in de hangmat op het balkon liggen en me laten bedienen. Ons kleine meisje is behalve gisteravond het hele weekend zo zoet geweest, goed geslapen, ook overdag, bijna niet gehuild, en lag lekker te lachen en te brabbelen tegen ons. De nachten zijn helemaal goed, ze komt pas om 2u of 3u na een voeding om 20u of 21u, dus binnenkort ga ik proberen dit op te schuiven en wie weet, slaapt ze dan gewoon van 23u tot 6u? Zou echt helemaal super zijn (maar ik klaag nu ook echt niet hoor).

Gisteren de BabyBonkie ontvangen, meteen gewassen en aangedaan vannacht, zit heerlijk warm, dus alleen een rompertje eronder, en Tessa heeft er goed van geslapen, een aanrader dus. Niet heel praktisch bij extreme warmte, maar dan gaan we over op een grotere maat slaapzakje van badstof van de Hema of zo weer.

Pien, 's nachts voed ik dus max 3x (zeg maar tussen 20u en 8u) en overdag toch wel gemiddeld iedere 3 uur. In de avonduren wat vaker, omdat Tessa dan toch wel meer huilt.

Zal eens kijken of ik een leuke Moederdag foto kan plakken in een bericht hier...

Foto-JZLM6E8F-D.jpg

Foto-4LS3GSA8-D.jpg

Geplaatst

Wauw Leeuwtje wat een leuke foto´s! Leuk om er ook een gezicht bij te zien (van jou dan, dat schattige koppie van Tessa kenden we al natuurlijk!)

Klinkt idd als een perfecte moederdag, ik had ook een lekekr dagje, lekker ontbijtje zelfgemaakte cadeaus van Thijs en een leuk boek voor moeders over hoe om te gaan met zonen .. Manlief had kampioenswedstrijd van zijn voetbal, dus was een groot gedeelte vd dag weg om te spelen en te vieren, maar ´s svonds zijn we nog even uit eten gegaan met mijn moeder er ook bij en de mannetjes ook mee in ons stamcafe.. was wel leuk en lekker maar morris had behoorlijk krampjes dus heb met een hand gegeten met een jengelend mannetje op mijn schoot, niet iedeaal dus.. Binnenkort maar eens samen weg, en de kiddies lekker thuis, dankzij de flesjes vrijheid in de vriezer..

Dit weekend ook nog shocking news gehad, mijn broertje krijgt een tweeling.. ze hebben al een dochtertje en nu is mijn schoonzusje min of meer ongepland zwanger van de tweede.. En zijn het er ook nog eens twee, best wel spannend, want het tussenschotje is niet zo dik als het zou moeten zijn dus het zou ook nog mis kunnen gaan.. En bovendien, ze wonen op een flat die ze maar niet kunnen verkopen, ze zijn net allebei van baan gewisseld en ze hebben het niet erg breed.. Een flinke uitdaging dus! Ben heel blij dat dit niet een jaar eerder gebeurd is, dan hed ik het wel heel moeilijk gevonden denk ik.. Nu was het eerste wat ik zei, ik hoop dat het jongetjes zijn want dan kan ik ze makkelijk allebei van kleertjes voorzien hahaha, ik heb zat voor 2!

Slapen gaat hier trouwens super sinds het inbakeren, hij is alleen de laatste dagen over dag erg high maintenance, veel piepen en alleen maar bij je willen, niet in bed willen slapen etc.. ben dus blij dat de schoolvakantie weer voorbij is, dat ik in ieder geval een gedeelte vd dag alleen Morris heb, want de laatste dagen waren zo aardig druk!

Ga maar eens even met mijn mannetje onder de douche, vanmiddag CB en prik, zie ik toch wel weer tegenop..

Liefs Pien

Geplaatst

Leeuwtje, wat een prachtige foto's!! Wat is het toch een mooi kindje en wat zien jullie er gelukkig uit, heerlijk om te zien.

Fijn zeg, dat de BabyBonkie zo goed werkt. Ik heb Yinthe net voor het eerst in de PuckaBaby gedaan. Makkelijk systeem en ze vond het prima. Sterker nog, ze ging er een beetje jammerend in en werd meteen stil toen ze ingebakerd lag en nu ligt ze heerlijk te slapen.

Hoe is het met Morris gegaan, Pien?

Ook hier leuke moederdag gehad. Werd 's ochtends verrast op bed met een heel leuk boek voor meiden, om straks samen met Yinthe te gaan lezen en een bon van Aveda Spa voor een moederdagarrangement. Zelfde gedachte als bij jouw massage, Leeuwtje, omdat we wel even wat ontspanning kunnen gebruiken ;-)

Gisteren voor het eerst met de kleine een grote reis gemaakt. Mijn petekindje werd gedoopt, helemaal in het oosten van het land. Op zich ging het vrij goed, behalve dat Yinthe niet aan de borst wilde drinken. Toch een andere omgeving dan ze gewend is, denk ik. Ze zette het flink op een brullen. En ik, onervaren moeder dat ik ben, had er natuurlijk nooit aan gedacht dat ze wel eens niet aan de borst zou willen drinken... dus geen kolf mee, geen flesje mee... gelukkig had mijn schoonzusjes alles bij de hand en mocht ik haar kolf gebruiken. Wel even stressen. In de kerk was de kleine erg zoet, lekker liggen tukken in de maxicosi. Alleen dat was eigenlijk genoeg prikkels voor 1 dag geweest, en toen moest ze nog een halve dag, inclusief een autorit van 2 uur. En vreemd genoeg slaapt ze niet heel veel in de auto. De oogjes schoten elke keer weer open. 's avond dus oververmoeid en overprikkeld... pfff... ze ging pas slapen rond 9 uur. Maar vannacht gelukkig wel weer gewoon aan de borst gedronken. Een heel avontuur, voor haar en voor ons.

Stephanie, goed hoor, hoe je dat doet allemaal. Respect. Het lijkt me echt wel zwaar met 2 van die kleine ukkies. Super dat je zoveel voeding hebt, een hele zorg minder, en fijn dat de kleintjes het zo goed doen.

Ik ga maar eens even een wasje draaien en stofzuigen... een dag in het leven van een kersverse moeder ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

He Pien, zie dat jij ook net hebt gereageerd! Weer eens samen zitten typen...

Gefeliciteerd met de overwinning van manlief! Het voetbalseizoen zit er weer op (wel fijn toch, is M wat vaker in het weekend thuis)

Wauw, een tweeling voor je broertje, spannend allemaal. Zeker als je de situatie omschrijft. Hoop dat het allemaal goed gaat en komt.

Succes zo bij het CB en met de prikken!!

liefs,

Mariek

Geplaatst

babybonky, puckababy?? het zegt me niet zoveel. Wat is het??

De eerste moederdagen zijn goed bevallen zo te lezen, lekker verwend allemaal.

Mariek, ik kan me je 'paniek' voorstellen als je niets bij je hebt. Fijn dat er toch een kolfapparaat in de buurt was.

Pien, spannende tijden voor je broer en schoonzus dus. En ook wel voor jou denk ik.

Leuke foto Leeuwtje, inderdaad leuk om een gezicht te zien bij de verhalen.

Vanmorgen heeft Mees 20min. aan de borst(en) gelegen, om 9.00uur. Nu meldt hij zich pas weer, 3 uur later. Helemaal super, gaan we zo weer proberen.

De hoeveelheden voeding verschillen wel hoor, maar 2 x 80cc lukt meestal wel. Fijn te horen dat dat best veel is, ik twijfel er zelf wel over.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Stephanie, de BabyBonkie en de Puckababy zijn inbakerdoeken/-slaapzakken. Kleintjes die wat onrustig zijn voelen zich vaak veel fijner als ze een beetje vast worden gelegd voor het slapen. Onze kleintjes hielden zichzelf wakker door hun rond zwaaiende armpjes. Deze inbakerdoeken en slaapzakken zorgen ervoor dat ze zich geborgen voelen en dat hun armpjes naast hun lichaampjes blijven liggen waardoor ze stukken beter en langer slapen.

Zie hier onze kleine uk in haar bedje (net gemaakt):

11mei_puckababy1.jpg 11mei_puckababy2.jpg

Zoals je kunt zien, Yinthe vindt het prima om ingebakerd te liggen...

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ohh wat schattig, met die glimlach, en het ziet er wel wat babyvriendelijker uit dan dat ding wat ik nu heb, met grote stukken klitteband enzo, dat is ook niet echt lekker met voeden ´s nachts, ik ben benieuwd wanneer die van mij komt (zelfde kleur vlgs mij, wit met grijs?) en of hij er meteen in past!

Ik loop al de halve dag met een pieperige baby, wil niet slapen en niet in de box, alleen maar bij mama... Stofzuigen, wasjes draaien etc moet hier dus even wachten.. Typen kan gelukkig met 1 hand.. hahaha

Liefs Pien

Geplaatst

Nou, Thirse is nu 13 weken. Dus eh, de 15 weken heb ik nog niet gehaald, maar dat is natuurlijk wel de bedoeling. Heb hier de indruk dat Thirse sneller drinkt ofzo. Ze laat tegenwoordig eerder los en huilt daar soms bij. Dan nog even aan de andere kant... en die laat ze dan soms ook huilend los. En als ik haar dan in de box leg is ze tevreden. Tja....

Volgende week weer naar het consultatieburo. Maar ze krijgt mollige babyarmpjes, dus volgens mij is alles wel oke.

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Hee Lentezon, dat klinkt als een prima oplossing vlgs mij! Als eentje zich verslikt zal de ander even moeten wachten maar als ze nog zo klein zijn drinken ze ook nog niet zo snel toch? Ik doe wel een eens simultaan voeden en kolven, dan gaat het beter en het spaart wat tijd. Ik doe dan morris in de rugby houding aan de ene kant en mijn kolfapparaat aan de andere kant, even een gedoe maar als het eenmaal loopt best te doen..

Alles was prima op het CB, Morris is nu 6235 gram en 59 centimeter! Hij was de hele dag al pieperig maar daar alleen maar aan het lachen en geluidjes maken naar iedereen, heel lief! Prikken waren even slikken bij mij en krijsen bij hem, maar hij was snel weer stil.. verder weinig last, hij slaapt veel vandaag, maar dat kan ook komen door zijn jengeldagen dit weekend. Als hij wakker is is hij super vrolijk dus het valt me mee.. Misschien een sprongetje geweest? (Ik heb oei ik groei nooit gelezen , maar vlgs mij werkt dat zo..?)

Hier ook de puckababy mini ontvangen en het ziet er inderdaad goed uit! Nog wel een beetje groot dus ik hou het nog even bij wat ik nu gebruik tot hij nog iets groter is.. Slaapt Yinthe er lekker in Mariek?

Verder weinig nieuws, tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

Sorry, Lentezon, zou het niet weten... Heb 1 meisje te voeden.... dus eh... heb daar armen en handen genoeg voor zeg maar....

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Hey Pien, wat een leuke foto's, de oudste ziet er erg trots uit! En wat is Morris een lekker ventje zeg, en al ruim 6 kilo, wow! En dat sprongetje kan wel kloppen hoor, die bij 8 weken gaat gepaard met een flinke dosis hangen bij mama.

Hier alles rustig, gisteren m'n ouders op bezoek gehad, ze komen meestal een dag in de week om alvast een beetje te wennen, want vanaf 1 juli passen ze de woensdagen hier op. En verder vind ik het natuurlijk heel gezellig als ze er zijn, met opa boodschappen doen, gisteren een haring met 'm gehapt. Tessa gedroeg zich thuis bij oma voorbeeldig, en heeft de hele dag bijna niet gehuild, 3 tot 4 uur tussen de voedingen gelaten en veel en rustig geslapen. Onze 'training' van ritme en regelmaat heeft zijn vruchten afgeworpen! Ook 's nachts gaat het nog steeds heel goed. Laatste voeding rond 20u, dan gejengel/gehuil tot tegen 22u maar dan een goede ruk slaap tot minimaal 2u.

Nou, alleen het afkolven nog, maak me een beetje zorgen of ik genoeg voorraad aangelegd krijg voor 1 juli met die magere 30-40cc per keer. Ga maar eens wat advies inwinnen, denk ik, en/of een ander apparaat proberen via thuiszorg. Zou het jammer vinden aan de kunstvoeding te moeten omdat ik aan het werk ga.

Geplaatst

ohh, wat een schatjes, Pien!! Wat ziet Morris er happy uit!

Wat grappig om te merken dat ondanks het feit dat er 2 weken tussen de geboorte zit van onze kleintjes ze toch nu weer wat gelijk lijken te lopen wat jengeldagen betreft. Yinthe is ook alweer een paar dagen uit haar doen, wil alleen maar bij mama zijn (sportschool is niet nodig, gewichtsheffen doe ik de hele dag door ;-)) Ook 's nachts rond de 5-6 uur voeding is ze onrustig, en dat is wel killing... Gelukkig slaapt ze meestal na een half uurtje wel weer, maar wij zijn dan inmiddels klaar wakker, en H moet er dan vaak een uurtje later ofzo ook weer uit voor zijn werk... hoop dat de kleine spruit snel door gaat slapen.

Voorraad voeding opbouwen gaat hier ook met kleine beetjes tegelijk, Leeuwtje. Net ook weer maar 30cc, schiet niet echt op dan, he. Ga straks na de voeding ook de andere borst nog kolven, hopelijk heb ik dan een 'opbrengst' van 60-70cc vandaag. Laatst, toen ik echt de hele voeding moest kolven omdat Yinthe niet aan de borst wilde kwam er wel netjes 100cc uit per borst ongeveer. Dus eigenlijk is het ergens ook wel logisch dat we maar zo weinig kunnen kolven per keer, als je bedenkt dat onze productie is afgestemd op de vraag van onze kleintjes. Zij krijgen genoeg en dan is er ook niet veel meer over om af te kolven...

Wat fijn, Leeuwtje, dat je ouders een dag in de week gaan oppassen straks! Heerlijk om te weten dat de kleine in vertrouwde handen is, en voor de kleine heerlijk om met opa en oma te zijn, en voor je ouders lijkt het me heel leuk om op die manier betrokken te zijn bij het leventje van hun kleindochter.

Ik zou het ook heel leuk en fijn vinden als mijn moeder zou kunnen oppassen, maar die woont op 2 uur autorijden van ons vandaan... wel is ze van plan om regelmatig, zo om de 2-3 weken een paar dagen te komen logeren. Om haar kleindochter te zien, maar ook om H en mij af en toe de ruimte te geven om er met z'n tweetjes op uit te kunnen. We hebben met het oog daarop dan ook extra aandacht besteed aan de logeerkamer en die helemaal gezellig en comfortabel gemaakt ;-)

Ik ben toch een beetje gaan twijfelen over het inbakeren. Las een artikel van Gonneke van Veldhuizen waar veel punten instaan waar ik het eens mee ben. En ik merk dat Yinthe veel meer met haar handjes bezig is de laatste dagen, sabbelen, dingen vast proberen te pakken (mijn haar voor het eerst! haha), over haar hoofdje aaien enz. En om haar dan vast te gaan leggen.... ik weet het niet meer zo. Heb haar nu ook weer gewoon in haar slaapzakje liggen en dat gaat ook prima. Ga er vandaag een ei over leggen, want wil wel consequent zijn (rust en regelmaat).

Fijn trouwens, Leeuwtje, dat de R en R zo goed aanslaat! Kan je er wat meer over vertellen, wat je precies doet? Welke regelmaat je aanhoudt? Ben benieuwd.

Lentezon, wat Hilde zo mooi laatst schreef over het CB: het constinatiebureau, haha. Doe vooral ook wat goed voelt voor jezelf. Jij merkt als geen ander hoe je kindjes op bepaalde dingen reageren, en als zij de knuffeltijd heerlijk vinden, dan lijkt mij dat een uitstekende manier van voeden en quality-time.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee meiden,

Hier een supernacht gehad, na een voeding om 21.30 heeft Morris tot 5.45 geslapen, vlgs mij is dat wat ze "doorslapen" noemen, hahaha!

En dan word je dus heel vrolijk wakker:

Foto-DFCYLAXM.jpg

Leeuwtje, als het kolven moeizaam gaat zou je bij de huisarts om een neusspray kunnen vragen, die bestaan met iets erin wat het toeschieten van de melk bevorderd.. had een vriendin van mij ook en toen ging het super! Het proberen waard wellicht? Wanneer moet je weer beginnen en hoeveel dagen ga je werken? Wat voor opvang heb je?

Liefs Pien

Geplaatst

Tja, lang leve het world wide web.... Over alles kun je zoveel info vinden en als verse mama is het lastig eruit te halen wat helpt. Interessante theorie van Gonneke, hoewel ze zich wel beperkt zich wel tot het leveren van commentaar op volledig inbakeren, ook tijdens de wakkere periodes en het voeden. Tessa ligt alleen in haar bedje in haar Baby-Bonkie, waar ze trouwens haar beentjes zelfstandig uit kan trappelen en haar armpjes alleen naar beneden gericht zijn maar voldoende bewegen over haar bovenlichaam, dus alleen niet boven het hoofd. Uit bed is bij ons vrij bewegen en je hebt gelijk Marieke, dat bewegen is dan steeds meer (oortjes voelen, uitrekken, aan mama's sjaaltje trekken etc.) Ik voel me dus nog steeds goed bij het inpakken, van inbakeren is hier geen sprake (meer). Maar best goed om zsm te proberen het af te bouwen door bijvoorbeeld 1 armpje om en om niet in te pakken. Voor ons is dat nog iets te vroeg, we zijn net een week met de Rust en Regelmaat bezig.

Meer hierover, het is best eenvoudig: na het ontwaken pakken we haar uit haar bedje en krijgt ze meteen de borst, na het voeden knuffelen we even met haar (voor of na het verschonen) en gaat ze in de box. Zodra we zien dat ze moe of verveeld raakt, leggen we haar in bed. Verder niet teveel prikkels, geen muziekdozen, wipstoeltje, liever bezoek ontvangen dan te vaak naar buiten etc. En wat dus heel belangrijk is: uit bed = altijd eten, uit de box = altijd naar bed. En ja, het is wel de bedoeling dat je kleintje zich zelf in slaap mag huilen, maar als je iedere 5 minuten wilt kijken is dat prima (maar niet oppakken uit bed dus). Alleen op de eerste dag vond ik dat heel moeilijk, maar als je op de klok kijkt, huilen kindjes meestal niet zo lang voor ze slapen. Het heeft wat moeite gekost mijn wederhelft mee te krijgen, maar toen hij zover was stemde hij in met een half uur laten huilen en echt, het is niet 1x nodig geweest. Hier is het meestal echt bekeken binnen 1 tot max 5 minuten en dan slaapt ze al (hoe kort dan ook). Bij echt krijsen of langer huilen ga ik naar het bedje, leg mijn handen op haar lijfje of praat zachtjes tegen haar. Meestal helpt dit goed en slaapt ze weer in. Als het na een paar keer terug gaan (je bepaalt dus zelf na hoeveel minuten) nog steeds drama is, mag je (minimaal) 2 uur na de vorige start van een voeding oppakken en voeden. En o ja, behalve 's nachts laat je niet meer dan 4 uur tussen 2 voedingen zitten. Zo, da's een heel verhaal, maar het is echt simpeler dan het lijkt. Ik durf wel te zeggen dat het huilen 70% minder en het slapen 200% meer is geworden. En ja, de nachten zijn echt heerlijk zo, vannacht geslapen van 21:30u tot 2:30u en zonder te huilen na de voeding dan weer tot 6:30u. De slaapjes overdag zijn inderdaad kort, maar volgens het artikel van Gonneke is dat dus ok (gelukkig!). Ik maak me daar ook geen zorgen meer over zolang ze 's nachts goed slaapt. Alleen het huilen 's avonds, zeg maar tussen 19u en 21u, vind ik niet zo leuk, maar ach... Zodra de 2 uurtjes voorbij zijn, voed ik haar gewoon weer en binnenkort ga ik gewoon proberen haar in die uren langer wakker te houden, eens kijken of dat lukt.

Pien, goede tip van die spray, ga de dokter maar eens vragen. Heb vandaag 2x afgekolfd en inderdaad houdt het bij 30 cc op. Zal opa leuk vinden, iedere woensdag naar kantoor komen voor een live borstvoeding voor z'n kleindochter.

Ik ga vanaf 1-7 op ma-wo-vr werken en vanaf 1-9 do ook. Mijn schatje werkt vanaf 1-6 4 dagen, dus lange weekenden samen tot ik weer begin, en hij gaat in september 3 dagen werken. Op maandag gaan mijn schoonouders oppassen, die bij het werk van m'n man wonen, en op woensdag dus mijn ouders hier thuis. Ja, sta wel ingeschreven bij 5 creches in de buurt, maar de wachttijden zijn ca 1,5 jaar. Verder vind ik ons meisje ook over 7 weken toch wel een beetje klein voor opvang. De verhalen van vriendinnen over hun kindjes die bijna altijd ziek, of in ieder geval goed verkouden zijn, helpen ook niet, om maar te zwijgen over ongelukjes als gevallen zijn omdat de juf even niet oplette.

Ik prijs mezelf gelukkig dat de opa's en oma's willen en kunnen oppassen en het zo geregeld kan worden. Ga ook eens kijken hoe ik eea kan formaliseren qua vergoeding, want ik wil ze wel betalen voor het oppassen, zeker op de vaste dagen. Dan is het ook makkelijker ze een keer voor een avondje of een weekendje, zoals bij jou, Marieke, te vragen. Dat lijkt me namelijk wel heel erg lekker, een avond/nacht met z'n 2-en, over een tijdje. Nou, eens kijken of m'n huisarts nog te bereiken is. Tot morgen, gezellige (rustige) avond en nacht gewenst!!! Groetjes...

Geplaatst

Leeuwtje,

jij hebt het aardig op regel zo te lezen zeg. Knap hoor en fijn voor jullie allen.

Pien,

wat een geweldige foto's!!! Schatjes!

Betreft het kolven: zelf kolf ik bijna na iedere voeding die ik geef, zeg maar om de 3uur. hoe vaker je kolft, hoe groter de opbrengst denk ik. 'sMorgens is de hoeveelheid het meest bij mij.

Ik kolf meer dan dat Mees en Saar worden aangelegd. Ik vind het belangrijker dat ze wat van mij krijgen, dan hoe ze het krijgen.

Ik gebruik de dubbele electrische kolf van medela.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Wat er in gaat, moet er ook weer uit. En daar gaat mijn vraagje over. Tot de dag vandaag heeft Mees meerdere keren per dag ontlasting gehad. Vandaag nog helemaal niets. Hoe gek/normaal is dit?

Vannacht heeft hij, net als anders, kunstvoeding gehad. De laatste 2 voedingen heb ik hem borstvoeding gegeven in de hoop dat dat de ontlasting wat meer bevorderd. Ik twijfel.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hela,

Steph, no worries hoor dat is normaal dat de ontlasting minder wordt, kan zelfs naar 1 keer in de paar dagen gaan met borstvoeding.. ze gebruiken het helemaal op zeg maar.. Plassen is wel belangrijk! Morris had de eerste weken bij iedere voeding wel een poepluier en nu nog ongeveer 1 keer per dag en soms wel eens een dag niet (de luiers zijn dan wel een stuk voller hoor, soms echt een zooitje..) Nou krijgt Mees natuurlijk een combi met kunstvoeding, maar dan nog maakt het niet uit vlgs mij.. Als hij last krijgt van verstopping herken je het wel hoor, dan zie je hem echt persen en rood aanlopen en zal hij ook gaan huilen als het niet lukt.. Maar die kans is heel klein als hij BV krijgt want dat stimuleert de darmwerking heel goed!

Mariek, ik herken je twijfels rond het inbakeren.. Maar denk dat dat met name geldt als ze echt de hele dag ingepakt liggen.. Ik pak Morris pas in na de laatste voeding ´s avonds (ong 22 uur) en dan ligt hij zo lekker tot en met zijn eerste tukkie na de vroege voeding van 5 a 6 uur.. Als hij dan weer wakker wordt (meestal rond 9 uur) dan pak ik hem weer uit en ligt hij de rest van de dag gewoon los in de box of in bed.. Hij slaapt net als ´s avonds overdag makkelijk in, maar merk wel dat hij niet lang achter elkaar slaapt overdag (meestal maximaal een uur ofzo) tenzij hij in de wagen ligt en deze beweegt, dan blijft hij onder zeil tot de wagen weer stilstaat!

Ik hou het dus nog even vol, want mijn nachtrust is er echt 200% op vooruit gegaan (van om de 2,5 uur voeden naar 6 tot 8 uur slaap achter elkaar)

Hij drinkt dan ook veel sneller en gulziger en is hongerig genoeg om ze goed leeg te drinken, in plaats van steeds even sabbelen en weer in slaap vallen..

Wat een nieuws he, van Debbie, kan al de hele dag aan niets anders denken...

Liefs Pien

Geplaatst

Ja, wat erg he? Ik heb echt gehuild achter de laptop en heb mijn prinsesjes extra lekker geknuffeld vandaag omdat ik mezelf zo gelukkig prijs met m'n wonder. Hoop zo dat dat kleine meisje kan vechten voor haar leventje en ze het gaat redden!

Stéphanie, geen zorgen hoor, zolang je altijd goede plasluiers hebt is het goed. Ons meisje heeft soms 2 of 3 dagen geen poepluier, maar dan ineens een hele lading, echt tot aan haar navel en dan moet ze ook meteen in bad ;-) Vond dat eerst ook een beetje gek, maar bij BV is die frequentie heel normaal, kan wel 1x per week zijn zelfs. En precies wat Pien zegt, als je niet ziet dat het dwars zit, helemaal goed!

Hier een geweldige nacht gehad en een hele goede dag. Tessa gevoed om 21u en daarna ging ze meteen slapen, tot 3:30u! Daarna heeft ze zich niet laten horen tot 6:30u en is ze vandaag alle keren, dus 3x, zonder te huilen na de voeding binnen een uur gaan slapen. Ik kan het bijna niet geloven en ga af en toe kijken bij haar ;-) Nu maar hopen dat ze vanavond een tikkie rustiger is, kunnen we eens rustig eten. Ben zo blij! Kan er zeker tegen tot het volgende sprongetje...

Geplaatst

Vreselijk nieuws, van Debbie en haar kleine dochtertjes... ben er helemaal stil van.

Kreeg vandaag nog een vreselijk verhaal te horen. We hadden vanmiddag de terugkomdag van de zwangerschapscursus. Via de mail hadden we al gehoord dat het met een van de meiden niet goed was gegaan en vandaag liet de coach ons de mail lezen die dat meisje aan haar had geschreven. Haar dochtertje heeft na een moeizame bevalling nooit geademd en is direct na de geboorte overleden. We zaten daar allemaal beduusd en met tranen in onze ogen. Zo erg. En dan het nieuws van Debbie... bah. Je weet dat het mis kan gaan, maar om te van zo dichtbij mee te maken... slaat echt in als een bom.

Geplaatst

Stephanie, ook Yinthe heeft af en toe een dag geen poepluier, maar alleen maar plasluiers. Ik begreep zelfs van de kraamhulp dat het voor kan komen dat de kleine ruim een week geen poepluiers heeft, dus het is heel normaal hoor.

Wat het inbakeren betreft, heb precies dat besloten wat jij al doet Pien. Dat ik overdag haar armpjes niet vastleg en haar gewoon in haar slaapzakje laat slapen, maar dat ik 's nachts wel de Puckababy gebruik. Dus alleen 's nachts wordt ze dan ingebakerd en gaat ze hopelijk net als jullie spruitjes ook eens wat langer doorslapen. Mama en papa kunnen de nachtrust inmiddels wel gebruiken ;-)

Hier nog een paar foto's van de terugkomdag vandaag. Yinthe vond het echt heel leuk zo tussen de andere kleintjes. Zo mooi om te zien (ik was uiteraard apetrost op mijn kleine meisje!)

14mei_terugkomdag5.jpg

14mei_foto2.jpg

Geplaatst

Ohh wat lief toch! En ze kijkt idd heel blij, ze heeft van die lekkere pretoogjes, super lief! Hier weer een supernacht van 23 tot 6, mijn wallen lijken zelfs al minder te worden.. Mariek, het kan nooit lang meer duren voor jij ook weer wat langer kan slapen! (Het is hier ook nog geen week..)

En ja, nog zo'n triest verhaal.. vreselijk... Ik hoop zo dat debbies andere meisje het haalt.. laat er toch een wondertje hun kant op gaan..

Liefs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden