Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hee meiden,

Nu, ruim 2 weken na mijn tweede keizersnede, moet ik zeggen dat het me een beetje tegenvalt hoe veel last ik nog heb van mijn buik.. Ik heb aan het einde van de dag vaak behoorlijk buikpijn, en ook veel last van mijn darmen.. Ik kan nog geen enkele broek tegen mijn litteken verdragen en loop dus ook nog full time in mijn joggingbroek.. Ook ben ik nog snel moe en lig ik iedere middag nog 2 uur te slapen.. Dit is toch wel anders dan de eerste keer, toen ik echt heel snel weer volledig op de been was..

Ik ben dan ook heel benieuwd naar de ervaringen van anderen, want ik loop maar te vergelijken met de vorige keer en dat is vlgs mij niet helemaal reeel..

Wanneer waren jullie weer een beetje op de been? Wanneer gestopt met ´s middags slapen? Wanneer ging je weer wat makkelijker de deur uit, wandelen, een boodschap doen etc.? Autorijden? Een gewone broek aan?

Ik ben heel benieuwd!

Liefs Pien

Guest estrhalita
Posted

Mijjn viel de keizersnede ook heel erg tegen. Ik denk na een week of 8 a 10 dat ik weer gewone broeken aan kon. Ik heb echt tot en met 5 weken na de bevalling niet kunnen tillen en dingen kunnen doen. Slapen kon ik niet tussen de middag ivm dat Jens de 1ste 3 maanden heel veel huilde. Op een gegeven moment moest ik wel gaan tillen omdat iedereen weer moest werken en ja ik heb Robbie ook nog. Gelukkig ging dat goed. Maar nu nog heb ik wel eens last van de wond. Ik heb begrepen van mijn gyn dat het zeker tot 6 maanden nog last van kan hebben helaas. Houdt gewoon echt je rust, want als je een wondbreuk krijgt ben je verder van huis.

Posted

Hee es,

Jeetje respect hoor! Lijkt me niet niks, zoals bij jou de kraamtijd is gegaan.. Blij dat het nu beter gaat.. Ik geloof dat ik ook niet mag klagen hoor zoals het nu bij mij gaat.. Ik wil alleen graag weer zoveel en dat lukt dus nog niet echt.. Gisteren eventjes de stad in geweest en dan moet ik vandaag echt rustig aan doen...

Liefs Pien

Posted

Zo een beetje late reaktie.... sorry

Ik heb zeker 2 maanden goed last gehad van de ks, grote onderbroeken aanhouden en wijde broeken.

Ik draag nu al wel weer mn gewone broekjes maar moet zeggen dat als mn broek nog tegen mn ks aandrukt is het niet prettig en een heel stuk is nog ongevoelig en onderhuids nog wel wat overgevoelig prikkelig.

De gyn had tegen mij gezegd dat dat waarschijnlijk nooit meer over gaat.

Groetjes Renaat

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use