Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo dames,

Is iemand hier bekend met het middel Proxeed? Een tijdje terug had ik er al over gelezen, en nu heb ik best wel spijt dat wij dat toen de tijd niet hebben geprobeerd. Want ik las al over dit middel na het eerste zaadonderzoek van me man. Dus als we het toen 3 maanden geprobeerd hadden, hadden we geweten of het wel of geen positieve invloed op zijn zaad had. Maar goed, dit is achteraf gepraat.

Ik zit er nog steeds aan te denken om dit te proberen. Vooral toen ik het volgende las: Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat de ingrediënten in Proxeed® Plus de gezondheid van sperma ondersteunen en dat zij het aantal, de beweeglijkheid, de snelheid en de concentratie van spermacellen kunnen verbeteren.

Als dit echt klopt, is het opzich de moeite (van het proberen) waard, toch? Want mijn man heeft (zoals jullie weten) extreem weinig en bewegingloos zaad. Dus misschien helpt het wel iets? Hoewel ik er eigenlijk een hard hoofd in heb, maar toch zou ik het wel willen proberen. Want dan hebben we het in ieder geval geprobeerd, en weten we dat het niet heeft geholpen (of wel, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen).

Dit is website: http://www.proxeed.nl/nl/default.php

Posted

Hoi Dilara,

Ik heb even gekeken wat erin zit... dit komt helemaal overeen met wat mijn orthomoleculair arts en deels ook de gynaecoloog hebben geadviseerd: mijn vriend slikt zink, foliumzuur, B12, L carnitine en een anti-oxidantencombinatie waar oa selenium en vitamine C inzitten.

In januari is het zaad getest ivm een koortsaanval, toen was er 12% beweeglijk (hoeveel het was weet ik niet meer precies, maar weinig). Mijn vriend heeft toen op advies van de gyn. en mijn arts bovenstaande preparaten geslikt en daarnaast veel fruit gegeten (kiwi's!). Met onze icsi zes weken later was er 20% beweeglijk. De beweeglijkheid lijkt dus in ieder geval wel toegenomen te zijn (kan ook toeval geweest zijn, maar zo goed hadden we nog nooit gehad)

Je moet er geen wonderen van verwachten. We zullen echt niet spontaan zwanger worden door deze middeltjes, we blijven sowieso afhankelijk van icsi. Maar het lijkt in ieder geval wel iets beter en dat is al heel wat.

Groetjes,

Henne

Posted

Hallo Dilara,

Ik las dat jullie 4 x semenonderzoek hebben gehad en alleen bewegingloze zaadcellen hadden. Mag ik je vragen of jullie voor het semenonderzoek 2 dagen onthouding hebben gehad??

Wij hebben nu 3x semenonderzoek gehad en bij de 1 st 2 x waren er wel zaadcellen maar alleen sporadisch een trillende zaadcel ( dit was bij 2 dagen onthouding ).

Het 3 de semenonderzoek moesten wij juist 4 dagen achter elkaar en de 5 de dag inleveren.

Ik was erg negatief en dacht dit zal ook wel niks wezen, maar integendeel het was nu goed voor icsi.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Dit was niet wat je gevraagt hebt in je topic maar wou het je toch vertellen.

xxxxxx

Posted

Ons werd ook geadviseerd het vooral 'te laten stromen'. We hebben ervoor gezorgd dat mijn vriend de maand voor de icsi echt om de dag een zaadlozing had (zin of geen zin, hihi). Denk dat dit zeker ook mee heeft gewerkt aan een beter resultaat.

Je kunt het allemaal allicht proberen toch? Veel heb je niet te verliezen ook...

Posted

@Henne: Al zou het zaad er inderdaad maar iets beter van worden, dan is het toch een prestatie vind ik. Op de natuurlijke manier zwanger worden gaat inderdaad sowieso niet lukken. Maar stel nou dat het zaad iets beter word, en dat ze er ICSI mee kunnen doen. Dat zou al geweldig zijn.

Waar ik alleen een beetje mee zit... toen wij de uitslag van het eerste onderzoek hadden gekregen, heeft mijn man 3 maanden lang extra vitamine C, foliumzuur en zink geslikt (veel groente en fruit eten deed hij al). Maar de 2e uitslag was helaas nog veel slechter dan de 1e.

Aan de ene kant vind ik het de moeite van het proberen waard, maar aan de andere kant ben ik een beetje bang dat het er misschien slechter van word. Hoewel dit eigenlijk niet kan, toch? Daarbij heeft het destijds niet geholpen, dus ik twijfel of het middel Proxeed dan wel een positieve uitwerking heeft. Het is ook best prijzig.

@xxxxxx: Wij hadden/hebben ook steeds zo om de dag (of hooguit 2 dagen) gemeenschap, en voor de zaadonderzoeken een paar dagen niet. De eerste keer 2.5 dag om precies te zijn (toen hebben ze 5% zaad gevonden, waarvan een paar zaadjes trilde, en de rest bewegingloos), en de volgende keren zaten er volgens mij zo'n 3-4 dagen tussen (en de laatste 3 keer is trouwens maar 1% zaad gevonden). De 4e keer hebben ze 1 zwemmende zaadcel (tussen de bewegingloze) gevonden.

Posted

Hallo

Volgens mij heb ik het niet duidelijk verteld haha.

Wij hadden 4 dagen achter elkaar gemeenschap en de 5de dag heb we het semen weggebracht voor de uitslag en het was nu bruikbaar voor icsi.

Dit is in tegenstelling wat iedereen zegt, maar onze arts zei dat het weleens wil bij mannen bij wie het erg slecht is.

Bij ons was de 2 de keer ook nog slechter dan de 1 ste keer.

Wij zijn ook bij de uroloog geweest, uitslag wel zaadcellen alleen niks bewegend

chromosomenonderzoek

hormoononderzoeken, was bij allbei goed

Nu op wachtlijst icsi voor september 2009

Posted

Dilara mijn acupuncturist (ja, ik heb een hele verzameling artsen en behandelaars om me heen haha), raadde voor mijn vriend een spciaal suplement voor mannen aan, dat kwam op iets van 25 euro per maand (weet niet hoe duur proxeed is). Ik ga even heel hard nadenken hoe dat ook alweer heette en anders vraag ik het volgende week even voor je na.

Ik denk zelf niet dat het kwaad kan. Het zal er misschien niet altijd beter van worden, maar slechter lijkt me heel onwaarschijnlijk. En zaadkwaliteit is heel wisselend he, het kan echt om niks al slechter worden.

Posted

Inderdaad, misschien was het gewoon 'toeval' dat de zaadkwaliteit van me man veel slechter was. De eerste keer vonden ze namelijk 5%, en de 2e keer maar 0,1 of 1%, terwijl hij toen 3 maanden extra vitamine C, foliumzuur en zink heeft geslikt. Een behoorlijk verschil (vooral als je er al zo extreem weinig hebt). Misschien had me man iets onder de leden? Want ik weet nog wel dat hij 2 dagen na het 2e potje ingeleverd te hebben ziek werd en hoge koorts kreeg. Hoewel je zou verwachten dat het zaad pas daarna (tijdens/na de koorts) slechter word. Maar goed, je weet het toch nooit.

Wat betreft dat speciale suplement, als je het je te binnen schiet hoor ik het wel. En mocht het niet zo zijn, zou ik het wel fijn vinden als je het even na zou willen vragen (als het niet teveel moeite is natuurlijk). Ik dacht trouwens dat Proxeed een stuk duurder was (er stond me iets van bij dat het per maand tussen de 100,00 en 150,00 euro was), maar het schijnt dus rond de 50,00 euro voor 30 zakjes te zijn. Dat valt opzich nog wel mee.

Posted

Hoi Dilara,

Mijn man heeft Proxeed een paar jaar geleden ook gebruikt.

Toen waren we bezig met de iui's, dus toen konden we ook meteen zien of het effect had.

Hij heeft het zeker een half jaar gebruikt, maar helaas geen verbetering van het sperma.

Toen ook maar gestopt ermee, want het is idd behoorlijk prijzig.

Je moet per dag 2 zakjes gebruiken, dus dan kom je toch op 100 euro per maand.

Het is zeker te overwegen waard, wie weet helpt het bij jouw man wel.

Posted

@Henne: Dankjewel meid, ik ga het even opschrijven!

@kim: Wat jammer dat het niet geholpen heeft. Zo zie je maar weer dat het niet altijd bij iedereen werkt. Ik wist helemaal niet dat er 2 zakjes per dag gebruikt moeten worden. Dan kom je inderdaad op 100 euro per maand uit, en dat vind ik wel prijzig. Vooral als blijkt dat het na 3 maanden (dus 300 euro uitgegeven te hebben) niks opgeleverd heeft.