Jump to content

Nieuw hier!

Recommended Posts

Guest Carol
Posted

Hallo allemaal,

Ik zit al een aantal weken hier op het forum en dacht dat het maar eens tijd werd om me voor te stellen!

Ik ben Carol 25 jaar en al 8 jaar gelukkig samen met mijn man!

Vorig jaar zijn we gestopt met de pil en helaas nog niet zwanger. Ben geboren met een open ruggetje en hierdoor heb ik een aantal grote buikoperaties gehad, vorige maand heb ik te horen gekregen dat alles in mijn buik verkleefd is en dat we niet op de natuurlijke manier zwanger kunnen raken....een hoge prijs die we moeten betalen...

We zijn toen doorverwezen naar mijn eigen woonplaats voor het verder kijken naar mogelijkheden (IVF) vorige week dan ook een afspraak gehad.

Onze gyn sprak over een transfer kliniek Enschede samen met Zwolle (weet niet precies wat het inhoud) Volgende week zal ze ons bellen en dan krijgen we te horen of ze me willen (ivm mogelijke risico’s) of dat we naar Zwolle gaan voor het hele proces!

Ben benieuwd!

Groetjes Carol

Posted

Welkom op dit forum Carol. Je kunt hier, zo te lezen, iedere keer weer je verhaal kwijt.

Ik wens je veel succes, maar vooral veel geluk tijdens de medische malle molen. Want er zal zeker met je emoties geslingerd worden.

liefs,Stéphanie

Guest Dani
Posted

Welkom hier op het forum, hier kun je veel info vinden en je kunt er jouw verhaal kwijt, ik hoop dat het jou ook de nodige steun zal bieden.

Ik heb ook de icsi via Enschede-Zwolle gedaan en ik moet zeggen dat ik het het als heel prettig heb ervaren, in principe houdt het in dat de hele behandeling tot en met de punctie aan toe in Enschede plaats gaat vinden en dat de bevruchting en de tp in Zwolle plaats vindt.

Heel veel succes met alles wat nu komen gaat.

Guest Carol
Posted

Dank jullie wel!

Het is inderdaad een emotionele tijd, ben natuurlijk erg geschrokken van de uitslag dat kids krijgen op de natuurlijke manier niet kan.

We hebben nog geen intake gehad en zit te wachten op het telefoontje of we in Enschede aan de slag kunnen. Het enige wat ik dus weet over IVF heb ik gelezen op internet en hier.

Heb begrepen dat de stimulatie en punctie idd in Enschede is....en dan?

Ik hoop dat ik snel een afspraak krijg zodat ik mijn arts meer eens flink kan uithoren! :twisted: Op dit moment snap ik nog nog helemaal niets van!

Hoe werkt de stimulatie, wat mag je BMI zijn, hoevaak controle enz enz......

Liefs Carol:sunny:

Guest Vonnie
Posted

Hoi Carol,

Allereerst van harte welkom hier. Er zal de komende tijd enorm veel op je af komen, maar hier zijn voldoende ervaringsdeskundigen waar je ook terecht kunt met je vragen.

Ikzelf hebt "transport-IVF" gedaan in Arnhem-Utrecht. Bij ons hield het in dat het gehele stimulatieproces incl. alle echo's tot en met de punctie in Arnhem plaatsvond. Na de punctie moesten wij met de buisjes vol eitjes op de buik naar Utrecht rijden, alwaar het lab-proces en de terugplaatsing plaatsvond.

Ik hoop dat jullie snel een oproep krijgen voor de intake en dat jullie vlug "aan de slag" mogen. Ik persoonlijk vond al dat wachten het meest frustrerend van de hele procedure....

Guest Amanda
Posted

Welkom hier,heel veel succes met alles!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use