Ga naar inhoud

Meldplicht zwangeren, deel 2

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oooh Lila.. jammer zeg!!

Gelukkig voel je je nu weer wat beter, kom maar lekker tot rust nu, dat je er dadelijk tegenaan kunt, met de bevalling!

En Lis..? Nog alles rustig bij jouw?

Beseft Ebbe het een beetje?

• Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Lila, wat balen meis, dat je zo ziek bent geweest. De pagina waar jij naar verwijst is nog steeds aan t laden, dus ik weet nog niet wat t is, maar t klinkt erg naar!

Ik hoop dat je er weer een beetje goed bovenop komt en je straks weer genoeg energie hebt voor de bevalling.

Hier nog alles rustig. vandaag ebbe opgehaald en t bed op klossen gezet, jawel het is gelukt, ook met ons malm-ikea bed... en gelukkig zonder bierkratjes, dat lijkt me zo naar.

Ebbe is qua aandacht natuurlijk heerlijk verwend. Is helemaal niet erg voor een paar dagen, maar t is wel altijd even flink slikken als ie dan weer thuis is. Aan de ene kant heb ik m dan erg gemist, maar hij is dan zo ongehoorzaam en moeilijk... dat ik ook wel weer heel streng word. Tja, t zal wel moeten... Komt allemaal vanzelf weer goed hoor.

Morgen is mn vader jarig, dus ik ga dan echt niet bevallen hoor!

Ze wonen nogal ver weg dus ik sla een jaartje over en dan komen ze vrijdag hier, lief he.

Morgen ook 39 weken. Ik vind het echt spannend!

Groetjes!

Lis

Geplaatst

oh ja, amanda, over ebbe. Nou, hij heeft t wel steeds vaker over de dikke buik van mama en dat daar een baby in zit. maar echt snappen doet ie dat denk ik niet. Ik denk dat die nog wel even schrikt als er straks echt zo'n klein babietje in t wiegje ligt en daar ook blijft!!!

Maar hij vind babies ook erg leuk, dus ik hoop dat t ook een leuke verrassing wordt...

Lis

Geplaatst

weer ff snel

om te zeggen

niks an de hand

morgen de uitgerekende dag.............spannend

maar ja tis maar een kleine kans

maar toch

vrijdag moet ik weer naar de VK trouwens

en tja alles gaat lekker zijn gangetje

voel me beter

nog wel veel moe

maar neem overdag smiddags ff een rustpauze

slapen dutten lekker liggen op bed

lalala en zo gaan we door

Geplaatst

Fijn dat t weer beter gaat lila.

Hier ook niks aan t handje.

Vannacht wel zere buik gehad, maar dat heb ik de laatste tijd wel vaker en vooral als ik lig en een tijdje niet naar de wc ben geweest. T is mn blaas denk ik. (ben ik aan geopereerd ivm endo). maar ik denk dan wel elke keer, gaat t beginnen?

Tot morgen weer (misschien),

Lis

Geplaatst

nou de dag vandaag

maar niks hoor

( nou ja dag is nog niet voorbij he !!)

nee

niks echt niks

heel heel heel soms wat ongie krampjes

en ja plassen he

hier dus als ik maar 3 druppels heb dan moet ik al

loop aldoor naar de plee

hahaha

maar voel ook duidelijk iemand met zijn koppie erop liggen

( das minder, maar goed)

en ja voel mijn bekken duidelijk

echt een hoofd ertussen ofzo

ben zo benieuwd of er misschien al wat bezig is beneden

misschien wat ontsluiting?

en wat gaat de VK vrijdag doen??

ehmmm ervanuit gaande dat er dan nog niks is begonnen he

lol hahah

nou meiden tot morgen dan maar weer he

lis bij jou ook lekker rustig

jou d-day komt er ook aan he

wie weet bevallen we nog op dezelfde dag

hahaha

groetjes

Geplaatst

Meiden, wat ontzettend spannend zeg!

Lila, gelukkig voel jij je al weer wat beter. Je klinkt in ieder geval beter dan van de week.

Lis, gelukkig is ebbe weer terug en ben jij niet op de verjaardag van je vader bevallen. Lief dat je ouders vrijdag langs komen.

Sterkte meiden! Ik denk aan jullie.

Groetjes Laura

Geplaatst

ok

this is it

tis nu half 4 snachts

en om 2 uur zijn mijn vliezen gebroken

dus ja

het zit er nu echt an te komen

krampen zetten meer door

en ja niet echt fijn

en dan is dit nog maar het begin.....................!!!!

slapen en afwachten en morgenochtend komt de vk langs op haar ronde

inwendig onderzoek stellen ze zo lang mogelijk uit ivm infectiegevaar

je hoeft met gebroken vlliezen dan niet persee binnen 24 uur te bevallen namelijk

(weer wat geleerd!!!)

dus ik ga weer ff liggen

pff

nou dames

ik denk dat ik me pas weer meld als de kleine er is

Lis sterkte meid

je kan ut zet um op!!

doegie

Geplaatst

Lila wat onwijs spannend, zet hem op hoor!! En wij wachten hier in spanning af op het volgende bericht, heel veel succes!

Geplaatst

Oh Lila,

Nu is het dus echt begonnen!

Wat ontzettend spannend. Lief dat je nog even een berichtje achterlaat en ook nog aan mij denkt!

Heel veel succes en sterkte, zet m op en hopelijk zien wij hier snel een foto van een wolk van een baby verschijnen!

Lis

Geplaatst

Ik hoop dat als je dit weer leest ons op de hoogte kunt brengen van goed nieuws!

Lees je het nog voordat je bevallen bent, SUCCES!!!!!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Wauw Lila, wat een spanning!!!

Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt en we snel weer van je horen.

Succes meis!

Liefs Diana

Geplaatst

ooooo er is een baby onderweg! (of misschien is ie er al)

Spannend Lila, straks meteen weer even kijken!!

Zet hem op (dit lees je toch niet meer maar goed..)

En geniet van je grote kleine wonder!!

Geplaatst

ohhhh, Lila, spannend meid!!! Hoop dat je inmiddels de kleine in je armen hebt!

Je hebt precies dezelfde start gehad als ik, ook bij mij braken de vliezen om 2 uur 's nachts.

Hopelijk tot snel!

liefs,

Mariek

Geplaatst

ja, de kleine van lila zal nu ondertussen wel geboren zijn? ik hoop dat alles goed is gegaan en nog steeds gaat lila!

Hier alles nog rustig.

groetjes,

Lis

Geplaatst

ja, dat vindt de baby ook denk ik. voorlopig nog alles rustig. en ook niks interessants te melden...

Lis

Geplaatst

Lila houd het spannend!

Lis nog alles rustig? Geniet nog maar even van de rust dan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden