Ga naar inhoud

Prikles Petra

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik lees even met jullie mee wat mij te wachten staat

pfff het lijkt me toch wel heftig dat prikken maar idd het zal vast wel meevallen

maar toch he;)

Geplaatst

het prikken valt zo mee

echt waar hoor

het is meer de zenuwen ervoor

ik was zo gespannen die eerste dag

na de eerste prik werd ik bijna helemaal dizzy maar dat was gewoon omdat ik me er zo druk over gemaakt had en toen was de eerste prik geweest en toen viel het echt 1000% mee dat er dus zo een enorme last van mijn schouder viel.

echt hoor

zoals ik aldoor roep

als je je ooit met een naald in je vinger geprikt hebt.............dat doet zeer.

heel pijnlijk

dit prikken

ik voel geen pijn

je moet even over een drempel heen van inderdaad die naald in je been/buik steken, en lekker vlot werkt echt super. als je twijfelt en langzaam prikt is het ook niet pijnlijk maar je voelt duidelijk verschil.

de eerste keer dat ik het dus zelf hup hup vlot deed, dacht ik eerst nog,...zit die naald er nou in of niet want ik voel niks.......ik kijken .......ja hoor zat er al helemaal in.

nou ja toen moest ik wel lachen hoor.

en ik MOET niet in mijn been prikken maar vind het prima gaan zo.

kan er beter bij

naald blijft makkelijk rechtop staan dan ook ;-)

en voor mijn buik moet ik toch wat meer buigen zeg maar en met me been kan ik gewoon ontspannen rechtop blijven zitten

dus gewoon persoonlijke keuze..............ik begrijp dat de meeste vrouwen voor buik kiezen

maar misschien dat ik binnenkort ook weer eens in me buik ga prikken...

beetje afwisseling:-)

groetjes

Geplaatst

nog een vraagje over de tijd dat je prikt

ik doe het dus savonds om 6 uur

( net voor het eten eigenlijk en het komt prima uit zo)

maar ehm

hoe belangrijk is het dat je het dus aldoor om 6 uur doet

gisteren zaten we lekker te kletsen aan tafel en plots spring ik op uit mijn stoel, mijn man schrikt ervan..........en al roepend, prik,..prik ik ben me prikken vergeten vloog ik dus eerst naar de koelkast en toen naar boven.

het was toen nog net geen 7 uur.

dus uurtje later

ik had ze door de haast wel supersnel gezet

LOL

dacht zelf das ok toch

maar later dacht ik eigenlijk

hoe zit dat met die tijd

hoe streng is dat ????

toch niet zo streng???

groetjes

Geplaatst

nee joh geen paniek

ik heb het wel vaker gehad dat het een uurtje verschilde

maar het is belangrijk dat je er een ritme in houd qua tijd!!

niet dat je eerst om 17.00 uur spuit en daarna om 21.00 uur!!

groetjes rosalie

Geplaatst

zo hebben ze mij dat idd ook verteld, en het was makkelijk voor jezelf, als je het iedere avond op dezelfde tijd deed ging je ook niet twijfelen van heb ik het nu wel of niet gedaan !

Geplaatst

Hallo

Ik wist niet dat je ook in je been mocht prikken,dat maakt dus eigenlijk niet uit

ik weet eigenlijk niet wat ik liever zou doen,me been misschein wel

Nou ja dat zal ik allemaal nog wel navragen

Geplaatst

mij werd verteld dat ik zelf mocht kiezen

bovenbeen, of buik ( onder de navel)

en dat ik maar een beetje moest afwisselen.

vandaag de Gonal-F in mijn buik geprikt

dat ging ook prima moet ik zeggen, en het indrukken leek zo wat makkelijker te gaan

en de decapeptyl weer in mijn bovenbeen.

ja en ik trek altijd maar even aan mijn huid en voel gewoon waar het vandaag het lekkerst omhoog getrokken kan worden en dan prik ik daar

nog 5 dagen tot eerste folikel meting

merk wel dat ik dus de laatste tijd zo ontzettend geweldig moe ben................pfffffffffffff en dan komt me kleine meid me ook in het weekend lekker vroeg wakker maken...........'mama mama kijk sinterklaas is geweest'

anderen ook zo moe als bijwerking???

zou zo 24 uur kunnen slapen denk ik

gaaaaaaaaaaaaaaaaaapppppp

Geplaatst

hahaahahahah....ja zo moe dat was ik ook...hahahahah..lekker aan toegeven als het kan hoor!

En wat dat prikken betreft...ik mocht alleen in de buik prikken....ze hebben mij nooit gezegd dat dat in het been ook kon!

Wat ik wel deed was soms even een ijsklontje op de plek waar je gaat prikken...dan is het een beetje verdoofd!

Spannend hoor nog 4 dagen nu!!!!!!!!!!!!

Geplaatst
mij werd verteld dat ik zelf mocht kiezen

bovenbeen, of buik ( onder de navel)

en dat ik maar een beetje moest afwisselen.

vandaag de Gonal-F in mijn buik geprikt

dat ging ook prima moet ik zeggen, en het indrukken leek zo wat makkelijker te gaan

en de decapeptyl weer in mijn bovenbeen.

ja en ik trek altijd maar even aan mijn huid en voel gewoon waar het vandaag het lekkerst omhoog getrokken kan worden en dan prik ik daar

nog 5 dagen tot eerste folikel meting

merk wel dat ik dus de laatste tijd zo ontzettend geweldig moe ben................pfffffffffffff en dan komt me kleine meid me ook in het weekend lekker vroeg wakker maken...........'mama mama kijk sinterklaas is geweest'

anderen ook zo moe als bijwerking???

zou zo 24 uur kunnen slapen denk ik

gaaaaaaaaaaaaaaaaaapppppp

Zal de volgende keer ook eens vragen of ik ook in mijn bovenbeen mag prikken, lijkt me fijner dan in de buik.

Wat betreft dat moe zijn, ja heb het bij vlagen. Zo kan ik drie dagen moe zijn en daarna 2 dagen op en top fit !

Geplaatst

heb nu naast moe zijn ( alhoewel dat nu wel meevalt, heb vanochtend heerlijk kunnen uitslapen ) toch echt een rommelig gevoel in mijn onderbuik??

kent iemand dit?

het voelt onder in mijn buik alsof ik ongesteld moet gaan worden.

mijn darmen spelen ook op. beetje krampachtig maar heel vaag dan hoor

zit ik dus gelijk te angsten over overstimulatie

en ik moet vrijdag ochtend pas voor eerste controle.

Geplaatst

ik herken dat wel......ik had zelfs toen ik bijna de punctie had dat het steeds erger werd!

Je kan alleen maar veel blijven drinken...en als je het niet vertrouwd gewoon het ziekenhuis bellen!

Geplaatst

ik lees even snel iets over het prikken in het bovenbeen. Daqt heb ik ook alleen maar gedaan hoor. Geen 1x in de buik geprikt, brrr mij te eng hoor. Dus dat moet geen probleem zijn denk ik....succes!!!

Geplaatst

haha Lila, heel herkenbaar hoor, moest wel met je lachen, heel stoer doen als je dochter kijkt maar ondertussen haha.

Het branderige gevoel had ik ook, ik masseerde het prik plekje altijd even na het spuiten, dan verdeeld het sneller.

Dat rommelige gevoel in je buik is normaal, logisch ook, want er groeit normaal 1 follikel en nu meerdere. Dus er staat heel wat te gebeuren in je buik.

Als je wat meer gespoten hebt, lijkt het ook of je een heel volle buik hebt.

Succes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden