Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik maak me ook nog steeds wel eens zorgen hoor. zal blij zijn als ik donderdag weer naar de vk kan en 't hartje kan horen, die bevestiging is zo ontzettend fijn (en nodig). maar denk dat 't logisch is dat je je af en toe afvraagt of het wel goed zit daar, je kan 't niet zomaar even zien of vragen. en ik voel ook nog niet elke dag iets hoor, wel met regelmaat van die vage prikjes en duwtjes, soort wegschietend visje. maar 't mogen nu wel echte schoppen gaan worden, heb wel regelmatig de gedachte: ja, hallo, CONTACT!!

dat gevoel wat ik vorige week had, die druk onderin m;n buik, dat zijn ws ook de banden. en ik maar denken dat 't m;n blaas was, hahaha!

had vannacht voor 't eerst kramp in m;n kuit, zette gelukkig niet door, kn net op tijd m'n voet weer recht buigen.

nog twee weken en een beetje en dan hebben wij de 20 weken echo, kan niet wachten!! wil zo graag weten of alles goed is (en wat 't wordt natuurlijk!).

vanessa en marietje, alvast een hele fijne vakantie!!!

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo honneybee

je kan zelf ook z'n apparaatje kopen waar je het hartje mee kan horen dan kun je elke dag na het hartje luisteren.

ik wil het geslacht ook niet weten maar ik had bij de eerste controle een hartslag van 162 en dat is heel snel dus dat duidt meestal op een meisje. aangezien ik al een zoon en een dochter heb kan ik de zwangerschap en het dragen van mijn buik het meest met die van mijn dochter vergelijken.

groetjes svenja

Geplaatst

hai svenja.

ja, ik heb daar ook over nagedacht, maar er zijn twijfels over de veiligheid van die doptones. nou sta ik daar niet gelijk van op m'n kop, maar ik weet hoe ik zelf ben (nogal obsessief, haha!) en dan loop ik straks de hele dag met die koptelefoon op m;n kop :wink:

ik heb uiteindelijk de keus gemaakt om mezelf te leren vertrouwen op mijn eigen instinct en dat instinct roept van begin af aan al dat het met deze uk helemal goed is en zal blijven.

zo'n ding wordt bij mij alleen maar onderdeel van 't probleem, als je begrijpt wat ik bedoel...

maar bedankt voor de tip!!

Geplaatst

Honeybee, Ik heb precies hetzelfde idee met die doptones. Om de 5 minuten wil dan weer luisteren en stel je voor dat ik het hartje even niet vind....? PANIEK!!!! Dus voor mij ook geen doptone. Ik heb mijn 20 weken echo op 26 augustus.

Op YouTube staat een hele mooie echo met veel uitleg van een 17 weken zwangerschap. Echt alles is te zien, zelf het hartje met 4 kamers! Ik denk dat we een soortgelijke echo met 20 weken krijgen. Nu maar hopen dat alles in orde is, maar ik probeer er ook op te vertrouwen dat alles goed is.

Svenja, jij bent ook al 15 weken! Gaat het goed? Voel jij al iets? Ik weet eigenlijk helemaal niet de hartslag van ons kindje. Misschien komt dat de volgende keer. Ook weet ik niet of de placenta vooraan ligt of achteraan zit...?

Vanessa, fijne vakantie!!!

Liefs

Geplaatst

Ik heb in het begin van de zwangerschap zo'n ding gekocht.

Ik noem het zo'n ding omdat het niets waard is.

Ik heb in totaal 5 keer geluisterd en ben er mee gestopt omdat ik de 4e keer geen hartje vinden kon, ik wist dat dit zou kunnen gebeuren en heb heel rustig 's avonds nog een keer gezocht en toen kreeg ik wel contact met ons beebje.

Daarna heb ik hem nooit meer gebruikt. We krijgen zo vaak een echo dat ik klaar ben met dat stomme ding. Nu las ik vorige week hier ergens dat ze nog helemaal niet zo goed zijn ook. Dus ik ben blij dat ik hem niet meer gebruikt heb.

Dus; Te koop, bijna niet gebruikte Angelsound!

Geplaatst

hallo renee.

ik voel nog niks bij mijn andere twee begon ik ze te voelen met 16 weken dus ik verwacht dat ik volgende week de beeb ga voelen.

wat ik wel voel is als ik een dag een beetje druk ben geweest zoals afgelopen zaterdag (gewinkeld) dat ik bij mij bekkens of schaambeen steeds kleine pijn stootjes krijg. verder voel ik me prima. oja ik heb van mijzelf al cup D en nu worden mijn borsten erg zwaar wel gek aangezien ik bij mijn andere twee kids helemaal geen melkproductie had en het diepe ellende was om borstvoeding te geven ik nu heb gezegd dat ik er niet meer aan begin. zul je net zien.

hebben jullie ook al last van pijntjes.

groetjes svenja

Geplaatst

Hoi meiden,

Terug van vakantie. Het was heerlijk, maar ik vind het ook wel fijn om weer terug te zijn. Zo, er is veel geschreven...

Ik lees in de laatste berichten dat jullie bezig zijn om het kind te voelen. Ik voel ook nog niets, maar ik weet ook niet wat ik moet voelen. Ik vind ook dat ik niet echt een dikke buik heb. Ik maakte me daar zorgen over (ben toch bijna 19 weken). Maar ik las ergens dat als je altijd gesprort hebt (ben sportinstructeur geweest en loop nu nog steeds 2 keer in de week hard) dat je dan sterke buikspieren hebt en die houden het uitzetten van je baarmoeder nog even tegen. Ik weet niet of dat klopt, maar ik ga ervanuit dat er niets aan de hand is. Volgende week hebben we onze 20-weken echo. Ik vind dat elke keer spannend,hoor...die echo-controles. Ik hoop elke keer dat er niets aan de hand is. Is dat stom? Door de vroieg echo's, ben je toch een beetje bang...

Zijn jullie al bezig met de kinderkamer of het uitzoeken van een kinderwagen? Ik ben deze week een beetje aan het rondkijken. Jeetje, wat heb je er veel. We hebben besloten om de kinderkamer neutraal te maken. We willen namelijk niet weten wat we krijgen...tot het laatste moment moet het een verrassing blijven...We dachten om de kamer creme/gebroken wit/ecru te maken. De vloer moet gelegd worden en we willen de muren verven. Ik weet niet of we daar nu mee moeten beginnen of nog even wachten. Wanneer gaan jullie daarmee starten?

En qua kinderwagen dacht ik zelf aan sportief, licht en een combiwagen. Ik had het merk maxi cosi mura 3 in mijn hoofd. Maar weet niet of dit wel een goede is. Wat denken jullie? Hebben jullie er al aangedacht? Of al 1 gekocht?

Nou meiden, ik probeer nog even wat bij te lezen.

Tot gauw.

Gr,

Gorgi

Geplaatst

hallo gorgi

ik heb de kamer al wel in huis maar ik kan er nog niet mee beginnen:sad1: wij gaan eind oktober verhuizen dus ga er dan ook aan beginnen. onze meubels moet ik nog schilderen en die gaan licht grijs worden. ik heb ook al mijn badset compleet van de vorige zwangerschap en die is in de kleur oranje dus met die kleuren ga ik ook de rest van de kamer doen.

de kinderwagen hebben we al besteld en dat is een stokke xplore in de kleur olijfgroen.

groetjes svenja

Geplaatst

Svenja, Ik heb ook pijnscheutjes en als ik druk ben geweest dan mag ik het meteen bekopen met een zeurderig pijn in onderbuik dat te vergelijken is met ongipijn.

Gorgi, Wij blijven ons ook onzeker voelen hoor. Ik moest 5 weken wachten en ik vond dat te lang dus ik heb voor as maandag een 3D echo gepland staan bij echobureau. Ik wil het kindje gewoon weer even zien. De 20 weken echo is inderdaad een spannende echo, want dat wordt een uitegnreide echo met allerlei metingen etc. Jij mag volgende week al, zaaaaaalig! Komt vast goed! Vergeet ik helemaal te vragen hoe je vakantie is geweest? Lekker uitgerust? Had je geen moeite met het eten, wat wel en niet...? Ik vond dat lastig met vakantie. Ik merk dat ik het liefste thuis in eigen omgeving ben.

Wij hebben een Bugaboo Cameleon gekocht. Dit is nu DE wagen! Wij weten het ook niet, maar we hebben deze gekocht. Ze is heel praktisch. Maxi Cosi kan erop 'geklikt' worden. De kinderwagen is heel groot (groter dan andere merken) zodat kindje echt lang in kan blijven liggen, want het schijnt dat we te snel de kinderen laten zitten en dat is weer niet goed voor het ruggetje. Er zit ook een wagen bij voor als het kindje wel kan zitten en dan kan je kiezen of het naar je toe zit of niet en ook op goede hoogte. Je kan de wagen ook 'slepen' zoals koffer voor op het strand. Je kan er alles mee....zeggen ze...? We hebben voor deze gekozen, antraciet met off-white. De maxi-cosi kregen we er gratis bij, maar dat mocht ook wel met deze prijzen.

Wij beginnen aan de kinderkamer als we weten wat het is. We willen de kamer wel neutraal houden hoor. We beginnen dit weekend al met opruimen van de kamer, want ze ligt vol met rommel. We moeten nog de hele kamer aanschaffen! Na 20 weken echo gaan we dat doen. Je moet toch ook rekening houden met de levertijden. De wieg wordt nu bekleed door mijn mams.

Liefs

Geplaatst

Daar ben ik weer! Hebben jullie ook last van het warme weer? Ik weet gewoon niet wat ik aan moet trekken. Van het weekend wordt het weer weer minder, dus geniet er nog maar van.

Nog een paar dagen en dan zie ik bebje weer! Ik tel echt af.

Liefs

Geplaatst

oh dat weer! mens, zit me hier gek te zweten. kan er normaal al niet zo goed tegen, 25 graden is mijn max, maar nu is 't echt puffen geblazen. maar goed, heb een lekker wijde broek voor thuis, driekwart en een paar mooivallende hempjes, ga ik zo weer lekker aantrekken.

heb een leuk nieuw kwaaltje trouwens: als ik nies pies ik in m'n broek (als m'n blaas vindt dat ie iets te vol zit en dat vindt ie al snel). heel handig met hooikoorts...

dat wordt op zeiltjes zitten :wink:

Geplaatst

ik heb vandaag lekker afgekoeld in zee en op het strand stond een heerlijk windje.

honneybee dat is geen leuk kwaaltje. ik moest wel even lachen toen ik het las dat wordt elk half uur plassen.

groetjes svenja

Geplaatst

ja, mijn man vond 't ook erg grappig :wink:

moet eerlijk zeggen, ik achteraf ook, hihi. alleen op 't moment zelf was ik er iets minder blij mee.

lekker, afkoelen in zee. ik ga zo heerlijk op m;n terras zitten, boekje lezen, tis nu heerlijk buiten.

vandaag naar de VK geweest trouwens, alles zag er prima uit, hartje produceerde een stevige beat (daar zou een gabber nog jaloers op zijn) en er werd flink tegen de doptone geschopt. dus de plopjes en dingetjes die ik voel, zijn echt van hem/haar, want voelde ze ook toen de VK zei "dat was een schop, en dat ook".

in ieder geval hebben we weer de OK-stempel en mogen we aftellen tot de echo over twee weken!!!!

Geplaatst

Oooo wat fijn Honeybee. Ik wil ook graag zsm een teken van leven van ons kindje. Maandag 3 D echo, dus we zijn benieuwd. Ik heb volgens mij hetzelfde kwaaltje alleen heb ik 1 geluk en dat is dat ik geen hooikoorts heb. Ik zat gisteren in ondergoed op de bank en ik niesde en ....... jah! plasje in onderbroek. Ik heb de hele bank moeten poetsen en nu zit ik op een handdoekje ipv zeiltje. Gelukkig heb ik niet meer geniest en dat wil ik graag zo houden.

Ow Svenja, wat heerlijk dat je aan zee hebt gelegen. Zalig! Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd uit de zon te blijven. We zijn net nog even 2 ventilatoren gaan halen voor een goede nachtrust.

Welterusten

Geplaatst

goede morgen dames

ik heb vannacht een verschrikkelijke droom gehad. ik had gedroomd dat ik een miskraam kreeg en een kindje heb vastgehouden zo groot als mijn hand. ik heb in die droom steeds zitten huilen op een gegeven moment maakte mijn man mij wakker omdat ik aan het huilen was terwijl ik sliep. hebben meer van jullie hier last van dat je droomt en het gevoel hebt dat het echt is.

groetjes svenja

Geplaatst

Ik heb dat ook al een keer gehad, maar dan dat mijn hele bed vol bloed lag. Vreselijk! Vaak droom van je van dingen waar je het meeste bang voor bent. Gelukkig zijn dromen bedrog.

Ik ga zo nog even bij babywinkel kijken. Ik wil graag alvast een voedingskussen kopen waar ik zelf al van kan genieten tijdens de nachten. Heeft iemand al zo'n kussen in huis? Svenja misschien, want die heeft al 2 kindjes....?

Liefs

Geplaatst

he gatverdamme, wat een kl*tedroom! ik droom wel heel veel, normaal gesproken al, en nu zijn m'n dromen inderdaad nog veel echter. maar ik heb voornamelijk gedroomd over dingen doen en er dan ineens achter komen dat dat helemaal niet meer kan, want ik ben zwanger.

zo droomde ik dat ik met een oude schoolvriendin had afgesproken en dat er al een halve fles wijn doorheen was voor ik besefte: oh verrek, ik ben zwanger. en een droom over werchter, dat we daar met een vriend waren en ik met een dikke pens rondliep in de modder en de gore festivalbende en me bedacht dat het niet zo'n goed idee was om te gaan.

maar zo'n droom als de jouwe svenja, heb ik gelukkig (nog) niet gehad.

nope, geen voedingskussen. maar veel plezier met winkelen renee. ik ga zo lekker lezen, kom net van de kapper (heerlijk!). probeerde m;n haar te laten groeien, maar heb m'n half lange soephaar weer lekker kort laten knippen, voel me gelijk weer helemaal 't meisje :wink:

Geplaatst

Ik vind het ook altijd weer zalig om naar de kapper te gaan. Ik zou het eigenlijk moeten kleuren, blonde strepen 'coupe soleil', maar ik durf niet zo goed omdat ik zwanger ben. Ze zeggen dat de kleur heel anders kan uitpakken. De een zegt dat het slecht is en de ander zegt weer dat het helemaal geen kwaad kan. Nou ja, ik neem het zekere voor het onzekere. In andere culturen mag je helemaal niet naar de kapper tijdens zwangerschap, zelfs niet knippen, want dan knip je 'leven' weg....? IK heb het al wel laten knippen, maar niet kort hoor! Ik heb nog altijd lang haar, maar het valt zo slecht sinds ik zwanger ben. Het is ook zo dun geworden door al die hormonen e.d. Komt vast allemaal weer goed! Enneh....tis voor een goed doel he?!

Geen voedingskussen gevonden. Het is ook veel te warm om te winkelen. Ik heb 2 winkels gehad en ze hadden het kussen wel maar dan niet de sloop. Ja, ik wil het meteen compleet, want je zal net zien dat ik die slopen voor dat kussen weer net niet kan vinden. Ik ga van de week nog weleens kijken of ik shop op internet.

Ik ga nu even bankhangen met de ventilator op 3!

Geplaatst

hallo renee.

ik heb geen voedingskussen.

sommige dingen vind ik zo een geldverspilling om te kopen. je kan ook gewoon een hoofdkussen gebruiken.

het zijn vaak van die dingen die heel handig lijken maar in de realiteit gebruik je het 1 o 2 keer en dan ligt het in de hoek.

als het jouw handig lijkt moet je het gewoon kopen hoor.

groetjes svenja

Geplaatst

Hoi dames,

Mijn vakantie was heerlijk...drie weken Thailand...echt lekker.

Ik ben pas naar de kapper geweest en heb mijn haar geverfd. Ik dacht ook dat het niet goed was, maar de kapper vertelde dat ze tegenwoordig de haarproducten veilig zijn. En mijn kleur haar is mooi.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

HET IS EEN MEISJE!!!!!! We hebben gisteren een echo gehad en we zagen een meisje. Wat een poppetje. Ik ben verliefd!!!! De echo was helemaal super! We hebben genoten van onze meid. We kunnen niet wachten tot we het kunnen knuffelen.

Ze ligt ontzettend hoog en mijn buik is zo groot door de vele myomen die onderin mijn baarmoeder zitten genesteld. Ik maak me wel een beetje zorgen hierover, maar ik zal aan mijn eigen gyn vragen op 26 aug. of deze zorgen terecht zijn. Ik zal in ieder geval de komende maanden nog rustiger aan gaan doen. Ons meisje zelf was helemaal tiptop in orde. De echoscopiste heeft een 20 weken check gedaan en zag niets afwijkends.

Liefs

Geplaatst

hallo renee

wat leuk een meisje. gelukkig is alles goed.

misschien wel een stomme vraag maar wat zijn myomen?

groetjes svenja

Geplaatst

Myomen zijn vleesbomen. Ik heb hele grote vleesbomen in mijn baarmoeder gehad en vandaar 5 miskramen mee moeten maken. In oktober 2008 hebben ze dmv een operatie mijn baarmoeder uit buik gehaald en (de grootste) myomen verwijderd. Ik wist dat er nog in zaten, maar die waren te klein om weggenomen te worden. Deze zijn dus inmiddels door de vele hormonen gegroeid. Jammer.... maar was te verwachten met mijn geschiedenis.

Geplaatst

een meid!! wat leuk dat jullie eindelijk weten wat 't (ZIJ) is!!! nog anderhalve week, dan weten wij 't ook! en gelukkig is alles goed met jullie dochter, geen afwijkingen en lekker hoog en droog in je buik. kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om de myomen, maar tot nu toe gaat het allemaal hartstikke goed, hou je daar aan vast he!

gorgi, lekker hoor, een lange verre vakantie! ik verf mijn haar ook, de producten die ze tegenwoordig gebruiken kunnen geen kwaad. de stoffen van de verf komen ook niet in je bloed dus niet bij het kindje terecht. en de kleuren pakken allemaal goed, zal allen voor de zekerheid m'n haar niet laten ontkleuren want dat vertrouw ik u niet. voor ik 't weet loop ik met groene plukken in m;n haar. dus heb nu een hele brave bruine coupe :wink: zuurstok komt wel weer als de kleine er is!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden