Jump to content

Recommended Posts

Posted

Eindelijk zijn we zwanger en dan breekt er weer een wachttijd aan. We zijn van het ene wachtbankje naar de ander gesprongen, maar hoofdzaak is dat we er niet vanaf vallen.

Ik heb gisteren een eerste echo gehad, maar deze deed de gyn alleen maar even om te zien of hij een vruchtzakje zag en of deze op de juiste plek zat. Gelukkig is dit het geval. Op 26 mei krijgen we een meer uitgebreide echo, waarbij we het hartje kunnen zien kloppen en de grootte wordt gemeten.

Sinds gisteren ben ik veel misselijk. Niet dat ik spuugneigingen heb, maar gewoon als ik aan eten denk (of koffie!!) dan krijg ik een bwéééééh-gevoel. Eet ik eenmaal dan kan ik groooote hoeveelheden naar binnen werken.... Ik ben eigenlijk ook de hele tijd moe en futloos. Ik ga er vanuit dat dit er allemaal bij hoort en ik geef er maar aan toe.

Hoe voelen andere zwangere dames zich? Hebben zij ook te maken met een zelfde onzekere gevoel. Ieder pijntje of weeïg gevoel maakt me onzeker.

Groetjes

• Replies 886
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Gezellig!

Ik kom een klein weekje achter je aan.

Dinsdag mag ik voor het eerst naar het ziekenhuis, dan ben ik precies 6 weken zwanger. Hoe ver was jij toen de echo gemaakt werd?

Jullie krijgen dus 1 kindje?

Liefs,

Vanessa

Posted

Hey Renee en Vanessa,

Nogmaals supergefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Dat er nog maar een heleboel januari-moeders mogen volgens!!!

Ik vind het super fijn dat het we alle onzekerheden kunnen delen op het november-forum. Want je schuift inderdaad gewoon door naar het volgende wachtbankje. Maar niet vergeten ook een beetje te genieten hoor ;-))

Knuffel, Michelle

Posted

Hoi Renee en Mamanessa,

Fijn om te lezen dat jullie nog steeds alles binnenboord houden (euhh... op het spugen na dan misschien).

Ik hoop jullie snel te mogen volgen, waarschijnlijk heb ik medio juni een TP. Loop nu wel erg op de zaken vooruit, maar..... ik WIL zo graag!! Enfin, jullie begrijpen wel wat ik bedoel.

Succes verder met de zwangerschap en op naar mooie echo's.

Greetzzzz,

Elena

Guest Dani
Posted

Hey mama's spé, het is heerlijk hoor zo'n eigen topic waar je lekker kunt beppen over kwaaltjes en onzekerheden maar ook over de mooie dingen als de echo's, kamertjes, positiekleding e.d. Heel veel plezier en ik wens jullie een heel voorspoedige zwangerschap! En uiteraard kom ik (nieuwsgierig als ik ben) af en toe even lekker meelezen :D

Posted

Hee Rene en Vanessa,

Ik kom er ook bij...!

Ben nog een beetje rillerig :icon_shaking: en durf het nog bijna niet te geloven, maar als het goed is klimmen wij 20 mei op onze roze wolk, want dan hebben we de eerste echo (ben dan bijna 7 weken) pffff... (alweer) nog even geduld dus!

Intussen weinig kwaaltjes, beetje pijnlijke borsten af en toe, soms een onbestemd gevoel in de buik, en bij vlagen moeoeoeoe! Naar mijn gevoel soms wel weinig symptomen, maar gelukkig hadden mijn zussen ook heel weinig kwaaltjes in het begin, dus hopelijk gewoon een genetisch feit..

veel groetjes en hou vol!!

bees

Posted

Hoi dames,

Hier ben ik weer en zo onzeker als iets. Ik heb nl. last van licht bruinverlies. Het witte goedje van Utrogestan wat normaal in mijn slip te zien is, is nu beige/bruinig van kleur. Ik maak me zulke zorgen..... Zou het ons nu weer niet gegund zijn, na zoveel moeite en wilskracht + doorzettingsvermogen. Ik ben zo verdrietig. Ik ben de laatste dagen erg moe geweest en ik voelde continue zeurderige buikpijn. We kunnen niets anders doen dan afwachten......

Vanes, ik had echo bij 5 weken en 2 dagen. Ze tellen de weken/dagen vanaf je tp en dan doen ze er 2 weken bij. Ik ben nu dus eigenlijk nog maar 5 weken en 4 dagen, maar ik moet de banner nog aanpassen. Wie weet hoeft dat wel helemaal niet meer........

Liefs en succes allemaal

Posted

Het is nu dus roooood.....bloed?!!!! Ik heb direct mijn gyn gebeld en ik mag maandag komen voor een echo, maar ik vrees dat dit mk nr. 6 zal zijn. Ik ben zo verdrietig.....

Posted

Hey Renee,

Wat een enorm onzekere toestand allemaal!!! Fijn dat je snel terecht kunt bij de gyn, hoop voor je dat het meevalt.

For what it's worth: twee weken geleden (op mijn verjaardag nota bene!) schoof ik 's ochtends uit bed en liet ik een rood spoor achter. Grote paniek en verdriet en ik wist zeker dat het niet goed zat. Ik iedere 2 minuten naar de wc om te kijken of het nog steeds was en ik kreeg ook ter plekke buikpijn (van de stress). Ik was toen 12w+5d dagen en had een paar dagen daarvoor de 12w echo gehad. Via vk naar huisartsenpost naar het ziekenhuis en toen is er een echo gemaakt. Alles was nog goed. 5 dagen later weer een echo gemaakt en weer was alles goed. Bloedverlies duurde uiteindelijk 1.5 dag en was volgens de gyn onverklaarbaar. Adertje gesprongen in de extra doorbloede baarmoeder, iets met innesteling (bij 12 weken?!?!?) of gewoon pech. Geen verklaring voor. Volgens de gyn was het een goed teken dat ik geen krampen had of bloedstolsels verloor... Hoop dat dit bij jou ook het geval is.

Misschien heb je wat aan mijn ervaring. Bloedverlies bij een IVF traject schijnt veel voor te komen en hoeft lang niet altijd wat te betekenen...

Dikke knuf en sterkte de komende dagen.

Michellel

Posted

Jeetje, ik schrik me ook rot.

Wat vervelend dat het net weekend is.

Anders naar de 1e hulp?

Ik hoop dat het allemaal goed is en dat het een gesprongen adertje of zoiets is. Gebeurd toch wel vaker?

Liefs,

Vanessa

Posted

Dag meiden,

Mag ik ook meedoen? Gister onze eerste echo gehad en dat was echt spannend. We hebben het hartje gezien en gehoord. Vooral dat laatste was echt heel bijzonder. Dan besef je pas dat er echt een kleine in je groeit. Alles zag er tot nu toe goed uit. Ik ben nu 7 weken. We hebben over 3 weken weer afgesproken. Dan ben ik bij mijn eigen gyn: dat is dus op 2 juni (voor het schema).

Verder hebben we nog niets tegen onze ouders en vrienden gezegd. We gaan het, als alles nog steeds goed is, na 2 juni het aan onze ouders vertellen. Hebben jullie nog een leuk ideetje voor mij? Hoe hebben jullie het aan de anderen verteld?

En ik heb als zwangerschapssymptonen:

- jeukende borsten

- moe/futloos

In het begin van de zwangerschap had ik iedere ochtend krampen, maar dat gaat nu wel goed.

Ik slik ook vitaminenpillen en visolie. Doen jullie dat ook?

Renee: ik was heel blij om het verhaal van Michelle te lezen. Hopelijk heb je maandag wat meer duidelijkheid. Sterkte,meid.

Lieve meiden, ik ben vanaf morgen 1 week in de VS voor werk. Ik probeer daar ook op de webiste te komen.

Groetjes,

Gorgi

Posted

ah verdomme renee, ik hoop echt zo voor je dat het niets is, maar je schrikt je helemaal drie slagen in de rondte. kan je echt niet eerder terecht dan maandag? ik kon dat toen ook niet hoor, extra frustrerend. je bent zo bang en dan moet je "nog even" wachten op een echo.

ik leef ontzettend met je mee, denk aan je en hoop van harte dat je maandag goed nieuws krijgt.

durfde tot nu toe zelf vanuit die angst geen plaats te nemen op welk zwangerenbankje dan ook en ook nu schijt ik nog wat kleine peukjes, maar het word langzaam minder en kan er ook van genieten. maar de krampjes maken het er hier niet zekerder op, hoewel ik gelukkig tot nu toe niets verloren ben. vorige keren was dat wel anders, dus zolang alles blanco blijft zal 't goed zitten. en ik ben dus echt walgelijk misselijk, tot het punt dat ik liefst zou willen kotsen (maar dat komt dus niet). maar ondanks alle klachtjes blijft er (ergens diep in mijn achterhoofd) zo'n irritant stemmetje rondzingen. en als ik dan dit lees word ik gewoon echt eng, zo erg om dit mee te moeten maken. renee, nogmaals heel veel sterkte en ik zal een kaarsje voor jullie branden.

Posted

oh renee,

wat erg dat je nu het hele weekend moet wachten

het komt vaker voor hoor ik overal, maar dat neemt niet weg dat dit gewoon enorm schrikken en angstig is..

ik denk aan je en duim voor je!

veel sterkte en liefs,

x

bees

Posted

renee,

wat een vreselijk bericht. helaas weet jij als geen ander hoe het is en voelt om een miskraam te krijgen.

ik zou het niet accepteren om tot maandag te wachten. Ga naar de verloskamers in het ziekenhuis of eerste hulp dan kunnen ze bloed trekken.

dan weet je meer, of een echo maken,

Heel veel succes, ik blijf voor je duimen dat alles goed is en blijft

Posted

Ach nee Renee, het zal toch niet weer........ Ik blijf heel hard voor je duimen. Maandag pas jeetje dat duurt lang als je je zo onzeker en verdrietig voelt.

Sterkte

Posted

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. De bloeding zette maar niet door van het weekend en het werd weer bruin van kleur. Vanmorgen naar de gyn geweest en ik heb het hartje zien kloppen!!! Het is ongelooflijk! Ik heb best veel pijn afentoe en ook in onderrug waardoor ik me onzeker voel en nu is het gewoon 7,2 mm groot en het hartje klopt. Het is echt geweldig! De gyn zei me wel dat het nog wel een keer zou kunnen gaan bloeden.... Als het niet doorzet, dan moeten we ons zeker geen zorgen maken??? Pfieuw! wat een opluchting! Zo zie je maar .......

Ik ga me vandaag lekker verwennen en de hele dag misselijk op de bank liggen.....

Liefs

Posted

oh renee, wat een geweldig nieuws!! ben echt heel blij voor je.

lijkt wel alsof we elkaar afwisselen, want hier zaterdag en zondag bruinverlies en ik maak me dus heel erge zorgen. ben echter nog steeds hondsberoerd, dus dat blijft op schema. heb wel met mezelf afgesproken dat als het nog een keer gebeurd, ik 't ziekenhuis ga bellen.

een rustig begin van onze zwangerschap is ons allebei niet gegund volgens mij, maar ben zo blij dat je het hartje hebt gezien!!!

geniet maar lekker vanmiddag!

Posted

Melissa,

Zolang het bruin is, hoef je je geen zorgen te maken hoor. Ik verlies nu nog steeds bruin. Ze hebben natuurlijk onze hele baarmoeder doorboort met die punctie en het zal wel gevoelig zijn en wat sneller bloeden. Het is wel heel naar en je wordt er zo onzeker van. Jij mag lekker over 4 daagjes naar de gyn en dan zal je zien dat je vruchtje 1 cm is en het hartje ook al klopt. Schattig hoor!

Ik hoop dat je je snel wat zekerder voelt. Het is ook allemaal zo onwerkelijk na die lange wegen die wij moeten bewandelen om zwanger te worden en te blijven. Dan ook nog deze ongemakken erbij..... Waarom kunnen wij niet zoals zoveel andere vrouwen onbezonnen zwanger zijn en genieten...? Nou ja, als het maar goed komt.

Liefs

Posted

poeh, wat een opluchting!

ik heb ook een paar keer aan je moeten denken, gelukkig goed nieuws...

ben ook wel onzeker en nu al zenuwachtig voor woensdag...pfff

zal het pas echt gaan geloven als ik ook zo'n knipperhartje zie

heb nog steeds superweinig klachten behalve moe (en dan denk ik ook soms nog eens dat ik me dat verbeeld..)

nou ja, geduld is het toverwoord..

geniet maar lekker jij!!

liefs bees

Posted

Renee

Wat een opluchting zeg dat alles goed is, en je heb zelfs het hartje zien kloppen, echt fantastisch!!

Nu lekker genieten he!!!!

Liefs Claudia

Posted

Hoi meiden,

Ik snap er niets meer van.... Het bloedt nu best hevig..... Zou het door de echo komen???? Ik durf niet weer te bellen, want de gyn deed al zo kortaf alsof ik lastig was. Ik wacht het maar weer af, maar AL heb ik het hartje zien kloppen.....dit OPNIEUW bloeden geeft me geen lekker gevoel. Ik heb in eerdere zwangerschappen het hartje zien kloppen en het geeft bsoluut geen garantie.....helaas.... Ik heb nu zelfs een beetje pijn in onderbuik......GATSIE!!!!!

Liefs

Posted

Oh nee he

Toch nog geen zekerheid!!

Maar wat je zegt, misschien van de echo, echo binnenwaards gehad neem ik aan?

Je baarmoedermond is nu met de zwangerschap zo doorbloed, misschien een adertje geraakt tijdens echo.

doe maar rustig aan vanavond

En anders zou ik morgen toch maar ff bellen naar de gyn

Liefs claudia