Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, daarom durf ik niet naar de kapper, want ik doe altijd blonde plukken in mijn haar en hiervoor gebruiken ze toch blondeersel met waterstofperoxide en dit is wel schadelijk. Ze proberen het wel niet op je hoofdhuid te laten komen, maar toch.... Enneh...met een groen hoofd de straat op lijkt me ook helemaal niets.

Honey, ik ga er ook vanuit dat het goedkomt met de kleine en mijzelf hoor. Wat je zegt....het gaat al zo'n tijd goed en de kleine is nu groter dan de myomen dus kan ze wegduwen. Het zal wel goedkomen. Ik voel me verder ook goed buiten afentoe een zeurderige buik na een dag met veel inspanning en die dagen ga ik proberen nu te voorkomen. Wat denk jij wat het is wat in je buikje zit? Ik ben benieuwd of dat jij het ook goed hebt. Intuitie?

Liefs

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb even terug gelezen en jij denkt dat het een jongetje is in je buik. Ik ben benieuwd Melissa. Spannend hoor!

Svenja - meisje

Vanessa - meisje

Melissa - jongen

Gorgi - ????

Geplaatst

Dag meiden,

Alles goed?

Ik wil het geslacht niet weten. Wij hebben over 2 dagen de 20 wkn-echo. We willen het allebei niet weten. Ik denk zelf dat het een meisje is. Maar mijn vriend denkt weer een jongen. Dus gewoon afwachten.

We hopen dat het gezond is, het belangrijkst.

Nog steeds voel ik die kleine niet...:(...hoewel ik van de week in de avond heel licht iets dacht te voelen...soort wind in mijn buik..maar ja. We zien het donderdag wel. Ik vind het reuze spannend.

Doen jullie nog een 3d-echo? Ik wil dat wel graag doen.

Nou meiden, houd je haaks.

Gr,

Gorgi

Geplaatst

wind in je buik kan heel goed de kleine zijn geweest gorgi. in het begin was het bij mij ook maar steeds eens in de paar dagen, maar het wordt langzaam sterker. voel nu elke dag iets, een soort zachtjes porren. vooral 's avonds, en 's nachts als ik naar de wc ben geweest vaak ook. lig ik een uur wakker in bed helemaal blij naar 't plafond te staren met m;n handjes op m;n buik.

komt vanzelf dat je het gaat voelen, het klinkt alsof het begin er is!

ik denk inderdaad dat het een jongen is, maar dat zegt helemaal niks natuurlijk. mijn man ook trouwens, die durft niet eens aan een meisje te denken. die denkt dat de bijbehorende puberhormonen en een aangegroeid vriendje ook gelijk tijdens de geboorte naar buiten komen, hahaha!

ben echt heel benieuwd, we zijn echt aan 't aftellen!

en de 3d echo gaan we ook zeker doen, waarschijnlijk twee zelfs, om de tijd tussen de 20 weken echo en de bevalling zelf te overbruggen :wink:

Geplaatst

Hahahaha Melissa, wat moet ik toch vaak lachen om jou. Je schrijft erg leuk!

Natuurlijk heb je gelijk Gorgi en is de gezondheid van onze kindjes het meest belangrijk, maar nu je in de huidige tijd het geslacht vantevoren kan weten, vinden wij dit wel makkelijk. En daar komt bij dat we TE nieuwsgierig zijn.

Wij hebben dus gisteren een 3D echo gekregen, maar we zijn overgestapt naar 2D, omdat de beelden minder duidelijk waren. Ze had ook vantevoren gezegd dat dit misschien het geval zou zijn, omdat we pas 18,5 week zwanger zijn. We hebben wel een mooi fotootje van een 3D beeld van het gezichtje. Echt een poppetje. Ze is nog heel fijntjes. We willen met 24-25 weken weer een 3D echo laten maken, want rond die tijd zijn de beelden het mooist. Ze schakelde tijdens de echo van 2D naar 3D, dus we hebben een gemengde echo gekregen. Wel fijn dat deze echoscopiste ook 20 weken echo's uitvoert voor veel verloskundigen in NL en medisch onderlegd is. Dit vond ik wel belangrijk. Ze gaf aan dat als ze iets geks zou zien, ons direct zou doorsturen naar de gyn. Ze heeft veel metingen gedaan en veel zaken bekeken;

2 niertjes, geen klompvoetjes, geen hazelipje, geen open ruggetje, 4 hartkamertjes en de hartklepjes, de aorta, de blaas, maagje, hersentjes, geslacht. Het is zooooooo mooi! Gorgi, jij mag over 2 dagen al naar je kleintje kijken. Het is prachtig om te zien en ik werd helemaal emotioneel.

Wisten jullie dat het hartje van een meisje sneller klopt dan een jongetje?

Liefs

Geplaatst

hihi, dat hoor ik wel vaker. thanx voor 't compliment!

ik heb dat ook al 's gehoord, inderdaad, dat het hartje van een meisje sneller klopt. ooooh, ik ben zo benieuwd!! volgende week vrijdag, hoeveel nachtjes is dat nog slapen????!!! :wink:

de volgende echo zal vast nog meer details geven, rond de 24ste week geven de echo's de mooiste plaatjes.

Geplaatst

Eeeeeeh, nog 9 nachtjes...? Ik mag de 26ste weer kijken en dat is over 2 weekjes alweer. Ik heb al meer foto's van mijn ongeboren meisje dan het aantal foto's van mezelf als baby. Ze staat zelfs al op een DVD!!!! Het moet toch niet gekker worden.....hihi

Geplaatst

hallo allemaal

ik ben vandaag wwer naar de vk geweest en alles was goed. ik had weer een snel hartslagje 160 p/m dus mijn gevoel voor een meid wordt weer bevestigd.

groetjes svenja

Geplaatst

Svenja, wat fijn dat alles goed is. Ja ja... een sneller kloppend hartje kan duiden op een meisje. Spannend hoor!

Ik heb gisteren ons meisje voor het eerst gevoeld. Ik kon het niet geloven!!?? Ik voelde een plopje en ik duidde de plek aan met mijn vinger. Wat denk je? Ik prikte een beetje met mijn vinger en ze reageert met allemaal kleine porretjes. Het was een heel bijzonder en gek gevoel. Je kan niet beschrijven wat voor een gevoel het is. Ik was helemaal in de wolken. Nogmaals..... Ik ben zo verliefd!!

Liefs

Geplaatst

hallo renee

wat leuk dat je je meisje begint te voelen.

ik voel de beeb nu ruim een week dagelijks 3 a4 keer per dag.

de beeb reageert nu al op mijn zoontje.

hij gaat dan met zijn hoofd op mijn buik liggen en roept dan hallo baby ik ben je grote broer. en dan gaat de beeb bewegen. erg leuk.

groetjes svenja

Geplaatst

Ooooooooooooooow wat zalig die verhalen. Ik heb ze niet meer gevoeld hoor :-(Ik denk dat we nog wat moeten wachten.

Voor de rest alles goed hier buiten een beetje pijn rond het gebied van navel. Hebben jullie dit ook? Ik ben al wel enorm gegroeid voor 19 weken door die vleesbomen. De echoscopist dacht dat dit groeipijnen zijn.....?

Liefs

Geplaatst

ik heb geen pijn bij de navel hij is wel wat gevoeliger. ik begin wel last te krijgen van mijn banden aan de rechterkant ik kan niet meer onverwachts opspringen.

Geplaatst

ja, ook hier bandenpijn. die pijn in je navel kan wel hoor, de rek staat er goed op. doet bij mij (nog) geen pijn, maar ik heb normaal gesproken een mooi diep zwembadje, water blijft er altijd instaan, maar nu is het meer een perenbadje geworden. denk dat m'n navel nog wel gaat ploppen :wink:

heb vooral last onderin m;n buik, daar staat de meeste druk op. soms ook wat aan de zijkant. en m;n heupen, als ik in bed lig gaat de heup waar ik op lig enorm verkrampen en pijn doen. niks helpt, behalve met het onderste been gestrekt en het bovenste opgetrokken liggen (een beetje).

aaaah, heerlijk, even klagen!! verder gaat 't hier allemaal prima, beeb leek wat rustiger, maar ik was juist veel drukker de laatste dagen. gevolg: voelde beeb minder (teveel afgeleid misschien) en meer pijntjes. vandaag lekker rustig aan doen!

svenja, wat grappig! lijkt me zo leuk om je kinderen bij de zwangerschap te betrekken en grote broer doet lekker mee zo te lezen!

Geplaatst

Ik was al aan het denken hoe een perenbad eruit zou zien....fotp? Hahaha ;-) Afentoe mogen we best wel even klagen hoor. Ik heb 's nachts iedere keer kramp in mijn benen, vreselijk! Ik heb wel gelezen dat dat normaal is.

Nog precies een week Honey en dan mogen jullie weer. Heb je de 3d echo afspraa al gemaakt of wacht je even de 20-weken echo af? Knap hoor dat je zolang kan wachten.

Liefs

Geplaatst

Hi meiden,

Gister de 20 wkn echo gehad en alles is in orde. Was echt blij.

Ik heb vandaag mijn eerste zwangerschapsbroeken gehaald: gewoon maatje 38 bij de H&M...best mooie broeken. Hoewel ik gewoon nog mijn kleding aan kan, zitten die broeken wel lekker. Direct een band om je buik.

Verder heb ik een adresje gevonden voor een 3-d echo. Gaan jullie dat ook doen?

Gr,

Gorgi

Geplaatst

hallo

ik ga geen 3d echo laten maken ik vind het wel heel leuk maar ik ben bang dat ik dan het geslacht zelf ga zien en dat wil ik niet weten.

ik ga een buikfoto reportage in december laten maken. kijk hier maar eens op http://www.zwangerfoto.nl

ik wil dan de uitgebreide versie laten doen.

groetjes svenja

Geplaatst

Wat een mooie foto's zeg! Geweldig! Maar eh....december? Dan ben je al heel ver met een enorme buik denk ik...? Dat worden vast mooie foto's.

Ik heb ze niet meer gevoeld buiten dat ik afentoe iets voel wat op darmgerommel lijkt. Dit is vast wel ons meisje, maar vorige week voelde ik ze heel duidelijk en dat heb ik niet meer. Geluld is een schone zaak, maar ik heb zo weinig geduld!!!!

Ow Honey, nog even en je mag naar de gyn. Ik 26 augustus en ik tel weer de uren. Ik ben zo benieuwd wat jij in je buik hebt, boy or girl? Vertel je het ons?

Liefs

Geplaatst

hallo allemaal.

renee het beter beginnen te voelen komt vanzelf er komt een tijd en dan zou liever hebben dat die meid wat rustiger aan doet in je buik helemaal op het eind en ze ligt met het hoofd naar beneden en ze kan geen kant meer op dan krijgen je ribben het nog te voortduren.

ik vraag me af of jullie dit ook hebben ik kan al een paar weken niet goed eten. als ik aan het avond eten begin heb ik honger maar als ikdan het bord voor mijn neus heb zit ik vol. met pijn en moeite krijg ik dan een half bord leeg ik ben er zelf door afgevallen. voor compesatie eet ik smorgens een bord havermout pap nu blijf ik tenminste op gewicht. ik ben nu maar drie kilo aangekomen. hoe zit dat met jullie

groetjes svenja

Geplaatst

Ik werd van de week ook weer ineens misselijk tijdens het avondeten, maar dat is 2 x gebeurd en hierna niet meer. Na mijn avondeten heb ik ook ontzettend las van maagzuur. Vreselijk! Na het drinken van warme melk of eten van gele vla is het wel minder.

Ik ben in totaal al 8 kg! aangekomen.

Liefs

Geplaatst

Foto-VUCGFVMX.jpg

Deze foto is vanmorgen genomen. Wat een buik he?! Pfieuw, nog 20 weken erbij. Hoe groot zal de buik dan zijn....?

Liefs

Geplaatst

Renee! Wat fijn om te lezen dat alles goed is met jullie kleintje. En een meisje! Ik wordt zelf toch ook wel erg nieuwsgierig.

We zijn net terug van vakantie en kon het niet laten snel even te kijken bij "mijn" dames. Ik heb "maar" 776 nieuwe berichten dus ik heb wel even nodig denk ik.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

he vanessa leuke vakantie gehad.

renee mooie buik heb je daar al

ik ga binnenkort ook weer een foto maken.

groetjes svenja

Geplaatst

Hey Vanes! Heb je een fijne vakantie gehad? Hoe is dat nou zo'n cruise? Was het helemaal wat je ervan verwachtte? Fijn ndat je weer gezond en wel terug bent.

Svenja, ik wil jouw buik ook wel zien! Niet te lang wachten met foto maken!

Liefs

Geplaatst

renee, wat een enorme pens!! hahaha, nee hoor meis, 't is een heel mooi buikje. had 'm stiekem zelfs nog iets groter verwacht gezien de myomen, maar 't valt me nog mee eigenlijk. ziet er gewoon heel gezond uit!!

vanes: hoe was je cruise!!!! hoe hebben jullie 't gehad, wat hebben jullie gezien, ben heel erg benieuwd....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden