Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahaha dat uitruimen hebben wij afgelopen weekend gedaan. Manlief is meteen begonnen met schilderen en de meubeltjes zijn besteld. Ach, als het goed is hebben we nog tijd zat!

Melis, das ook toevallig dat je gisteren de knoop hebt doorgehakt. We wisten de naam al voordat ze in mijn buik zat dus we hoefden niet te brainstormen. Ik wil niet aan enige twijfel toegeven. Mijn vriendin heeft alles een paar weken vantevoren (voor de bevalling) omgegooid omdat ze twijfelde over de naam. Ze heeft nu spijt.... Die twijfel komt door de zwangerschap zegt ze.

Babyshower?! Wat een verrassing Gorgi. Wat heb je allemaal gekregen?

Geheimpje: wij gaan 9 september 2009 trouwen!!! Sssssssssssssst, we doen dit met 3-tjes + 2 getuigen (de oma's). Niemand weet het verder. Ik was al wel gevraagd en we wilden een groot feest geven in december, maar nu ik zwanger ben, zijn de plannen gewijzigd. We willen getrouwd zijn voordat ons meisje geboren word en we willen volgend jaar een groot feest geven. Gisteren hebben we alles bij de Gemeente geregeld en is alles bsproken. Helemaal geweldig!

Liefs

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pfffft, ik ben een klein beetje zenuwachtig.

Jullie weten dat er iedere keer iets mis ging met het afspreken voor onze 20 weken echo. Vrijdag hoorde we dat deze toch echt voor 1 september moet (hij stond nu gepland voor 4 september). Omdat het een afspraak is die lastig te maken is en het vrijdag half vijf was en er een nieuwe medewerkster achter de balie zat zei ze dat wij gebeld zouden worden.

Gisteren waren we niet gebeld dus ik heb het zelf maar even gedaan.

Omdat er vandaag iemand is die die onderzoeken doet was het de vraag of we om kwart over 4 kunnen komen! Natuurlijk ja gezegd en snel mijn man gebeld, gelukkig kan hij mee.

Ga ik net even het internet op (om te zien wat we aan plaatjes kunnen verwachten) krijg ik mij daar toch een naar verhaal te lezen!

Vreselijk! Dat had ik dus beter niet kunnen doen.

Omdat onze eerste echo werd bestempeld als dat wij een miskraam zouden krijgen ben ik er sowieso al niet zo happig op.

Weet eigenlijk niet wie er van ons allemaal al geweest is.

Zal even gaan speuren in ons topic.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

hallo renee

gefeliciteerd met jullie trouwplannen en op 09-09-09 leuke datum je hebt wel geluk dat er die dag nog plek was.

wij zijn op 06-06-06 getrouwd en we zijn toen een anderhalf jaar ervoor de dag wezen plannen bij het gemeente huis en toen was er nog maar een plek en dan was de dag vol.

veel plezier die dag.

groetjes svenja

Geplaatst

Gelukkig, helemaal goedgekeurd!

Conclusie; niet te veel willen nakijken op internet.

Liefs,

Vanessa

P.S. Wie hebben de 20 weken echo allemaal al gehad?

Geplaatst

Oh gelukkig is alles goed met jullie baby

Was benieuwd hoe jullie 20 wk echo was!

Fijn om te weten dat alles goed is, nu kan je weer rustig verder

genieten!

En geen enge dingen meer lezen en je geen zorgen meer maken alles is gewoon goed met jullie baby!

Liefs Claudia

Geplaatst

Dankjewel Claudia!

Internet is best handig maar je hoeft echt niet alles te weten.

De arts die de echo maakte zei nog dat als je alles wist wat ik wist dat

je dan ook geen fijne zwangerschap zou hebben.

Hij zei wat jij moet doen is gewoon lekker genieten!

Geplaatst

Nou Renee en Vanessa allebei van harte gefeliciteerd!!!!

EN inderdaad Vanessa dat internet geeft soms ook een hoop onrust!!!! Ik mag over een paar weeekjes en inderdaad door twee klungelige ervaringen heb ik het ook niet zo op, maar goed wil toch wel graag een grotere beeb op het scherm zien dus even doorbijten!

Even heel iets anders. Hebben jullie ook dat je soms met iets bezig bent en bijvoorbeeld moe bent, jeje echt even af staat te vragen waarom je zo moe bent of bovenaan de trap zo staat te hijgen. OM dan tot de conclusie te komen oh ja, ik ben zwnager hahahahhaa zo enorm rare ervaring, maar het is me deze week al drie keer gebeurt!!!

Geplaatst

Ik herken het wel Marietje. Ik heb het iedere x met de buik die in de weg zit. Ik doe dan iets waarbij ik mijn buik raak of 'stoot' en dan denk ik ook wat raar totdat ik weer besef dat ik zwanger ben! Hahahahaha... Ik vergeet soms dat ik zwanger, maar niet al te vaak hoor.

Vanes, wat fijn dat alles in orde is met jullie kleintje. Heb je niet stiekum het geslacht gezien? Lekker genieten meid en inderdaad dat internet doet niet altijd goed. Ik ben eens gaan lezen 'myomen en zwanger' en dat had ik ook beter niet gedaan. Ik mag morgen om 09.45 uur voor onze 20 weken echo en ik ben ook best bang voor minder nieuws. Stom he?! 2,5 week geleden was alles goed, maar toen was die echoscopiste zo over de myomen bezig zodat ik erg onzeker ben geworden de laatste weken. Zo zie je maar dat een 'pretecho' ook niet altijd geruststellend hoeft te zijn terwijl alles er gewoon goed uit zag hoor.

Svenja, bedankt! Wij hebben de datum pas vorige week vastgelegd en ze hadden nog maar 1 afspraak staan. Voor ons een gelukje. De datum was een idee van mijn vriendin 2 weken geleden. Misschien komt het omdat het op een woensdag valt? Misschien scheelt het ook dat we in België wonen...? Gisteren alle paperassen in orde gebracht.

Liefs

Geplaatst

vanes, wat fijn dat alles goed was! kan me voorstellen dat je nerveus was gisteren, maar gelukkig is alles helemaal okeej.

renee, gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk! nog iets om naar uit te kijken. veel succes zo, ben heel benieuwd hoe het daarbinnen bij je gaat....

hier alles okeej, na de echo vrijdag hebben we gisteren een info avond van de verloskundige gehad. leuk zo'n twee uur bij elkaar zitten met allerlei andere stellen. veel informatie hadden we elders ook al gevonden, maar op zich best nuttig, zoals een uitzetlijst en de zin en onzin van bepaalde artikelen die op andere lijsten staan. wat je in huis moet hebben voor de bevalling, hoe een bevalling verloopt, hoe enorm niet leuk bevallende vrouwen zijn (voor de mannen wel goed om te weten, hele uitgebreide gesprekken zitten er niet in, hahaha!). heb gisteren bij voorbaat alvast mijn excuses aangeboden :wink:

nu de cursus samen bevallen doen en we zijn saampies helemaal voorbereid, haha!

gaan jullie nog cursussen doen?

Geplaatst

ik ga geen cursus doen heb ik bij de vorige zwangerschappen ook niet gedaan.

ik ben een nuchter persoon en heb zoiets het komt er toch wel uit.

ik ga wel vanaf vrijdag zwangerzwemmen om even lekker te bewegen.

liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb tijdens die babyshower ontzettend veel kleding gehad (rompertjes, truitjes, pakjes), een badset met alles erop en eraan, boeken over de zwangerschap, dekentjes, lakentjes, knuffels, loopstoel, flesjes, kraammanden, etc. Echt veel.

Deze week nemen we een beslissing voor het kamertje. Ik heb een mooie ledikant gezien, maar ehu...niet echt goedkoop. We kijken nog wel even.

Ik ga eind september beginnen met joga en volgende week met zwangerschapszwemmen....spannend.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Alles is oke met de dames hier! Ons meisje was goed aan het bewegen en het zag er perfect uit volgens de gyn. Hij vond het er allemaal goed uitzien. Over de myomen maakte hij zich geen zorgen. Tegen maagzuur mocht ik gewoon Gaviscon gebruiken maar hij wist niet of het zou helpen. Nou ja, alles goed dus. Ik mag 17 september weer terugkomen!!! Dat is over 3 weken alweer. O ja, hij adviseerde wel vit.tabletten te nemen want mijn ijzer stond ietsje laag, maar geen drama. Vanavond maar weer vlees gegeten om het ijzer op peil te brengen. Komt goed! Waarschijnljk zal ik dmv keizersnee op 24 december bevallen....?

Ow Gorgi, wat een verwennerij. Zalig! Leuk om al die kadootjes in ontvangst te nemen. Wij hebben afgelopen weekende maar een kamertje besteld. Ook niet van de goedkoopste maar ja. Met de kast en commode doe je heel lang. We hebben wel een iets goedkoper ledikant uitgezocht want daar liggen ze maar 2-3 jaar in.

Ik ga ook niet beginnen met cursussen. Ik beval dmv keizersnee dus op een bevalling hoefg ik me niet voor te bereiden. Voor de rest vind ik zwemmen wel leuk, maar ik heb het eigenlijk niet zo met zwembaden nu ik zwanger ben vanwege bacteriën e.d. tijdens de zwangerschap....? Ik wil wel gaan babyzwemmen als het kindje er straks is.

O ja, ik voel ons meisje sinds gisteren heel duidelijk kleine porretjes geven. Het maakt me zo gelukkig. De gyn zei wel dat ik ze absoluut niet iedere dag hoef te voelen. M.a.w. don't you worry als je ze een dagje niet voelt.

Liefs

Geplaatst

hallo renee

gelukkig is alles goed.

het is wel jouw jaar. trouwen op 09-09-09 en dan waarschijnlijk ook nog bevallen van een kerstkindje.

liefs

Geplaatst

Ja, het is me wat! Voor ons kindje is het wat minder leuk om met de feestdagen jarig te zijn lijkt me, maar ach.... We zijn in de wolken! We hadden onze trouwringen al gekocht vorig jaar bij de aanzoek en die hebben we gisteren weer opnieuw laten polijsten en graveren. Het wordt nu helemaal ECHT! We hebben er zin in! Het is al over 2 weken!!! Ik ben blij dat we getrouwd zijn voor ons kindje geboren word.....

Liefs

Geplaatst

Het voelt ook geweldig! Ook worden we steeds zekerder in onze zwangerschap omdat we ons kindje vaker voelen.

Zijn jullie getrouwd?

Liefs en een fijn weekend!

Geplaatst

Wij zijn 17 oktober 1 jaar getrouwd. Wij hadden de dag voor ons huwelijk de tp van 2 embryo's. Helaas mislukte deze poging.....

Wij waren al aan het ginnegappen dat iedereen zou denken dat ik in de huwelijksnacht zwanger geworden zou zijn.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Wel een beetje domper dat het toen niet gelukt is bij jullie, maar ach... het resultaat is er nu en dan vergeet je toch heel veel nare dingen uit het verleden, vind je niet? Hebben jullie vanaf het begin 2 emmy's terug laten plaatsen? Ook dit keer? Wij alleen de tweede x. Ik heb wel het idee dat het onze kan heeft vergroot. Weten de mensen om jullie heen niet welke moeite jullie ervoor hebben moeten doen? Bij ons weet eigenlijk iedereen het. Ik heb ook wel de behoefte om dat te vertellen en waarom weet ik niet, maar ik denk dat ik dat wil om andere mensen te doen inzien dat het niet vanzelfsprekend is.

Dus jullie zijn ook pas vorig jaar getrouwd? Hebben jullie een groot feest gegeven of was het in klein gezelschap.

Wij doen het nu even met de 2 oma's vieren, want zij zijn onze getuigen en dan willen we volgend jaar een feest geven. We zijn nu een kaart aan het uitzoeken en aan het samenstellen om iedereen op de hoogte te brengen dat we getrouwd zijn en dat ze ons volgend jaar mogen komen feliciteren op een nader bepaald tijdstip. Lijkt ons wel leuk en dan is ons meisje er ook bij en dat is eigenlijk ook al een feestje waard.

Fijn weekend allemaal! Waar is iedereen toch...?

Liefs

Geplaatst

Iedereen weet in onze omgeving.

Wij zijn er heel erg open over, helemaal nadat ik diabetes heb gekregen door de hormoonbehandelingen. Mensen mogen inderdaad ook best weten dat kinderen krijgen niet iets vanzelfsprekends is voor iedereen.

Wij hebben een groot feest gegeven en 17 oktober geven we weer een feestje voor de echte intimi. Dit is ook mijn man zijn verjaardag (zo vergeet hij noooooit onze trouwdat) en ik ben 7 november jarig. We vieren dit jaar dus alles in 1 keer.

Fijn weekend,

Vanessa

Geplaatst

Wat leuk dat jullie jullie trouwdag dit jaar weer vieren met een klein gezelschap. Mijn broer zijn trouwdag is ook zijn verjaardag zodat hij de datum niet vergeten kan. Wel handig eigenlijk. Wij wilden dat dit jaar dus ook doen op mijn man zijn verjaardag, 12 december, MAAR door onze zwangerschap zijn de plannen gewijzigd. De keizersnee staat min of meer wel gepland op 24 december, maar je weet het nooit.... Een feest geven terwijl ik hoogzwanger ben leek me ook geen goed idee. Nu vinden we 09-09-09 ook wel een aardige datum om niet te vergeten. Wanneer we volgend et feest geven weten we nog niet... We zien wel.

Vandaag ons kindje weinig gevoeld. We zijn ook heel druk geweest, een beetje TE druk. Mijn man is nu weer aan het schilderen in de babykamer terwijl ik even hier rondhang. Het behang en de meubeltjes komen pas over ca. 3 weken. Ik ben benieuwd. Als het af is dan zal ik een foto maken.

Liefs

Geplaatst

Hallo dames!

Kom me ook weer melden.

Ik was al een tijdje terug maar kon dit hele deeltje van ivf moeders niet meer terug vinden!

Tis wat.

Ik heb wel het een en ander bijgelezen en ik herken de verhalen stuk voor stuk.

Wat grappig dat er al bekend is dat er hier een meid aankomt,zelf heb ik dat gevoel ook heel sterk.

Volgende week Vrijdag zullen we het weten.

Op 25 Sept hebben wij de 3/4d echo met dvd.

Ik kom later uitgebreid terug,nu even de kids in bad stoppen,

we zijn al laat en gisteren terug gekomen uit Parijs.

Groetjes tweelingmamma.

Geplaatst

Hey meiden,

Hier gaan ook tastbare zaken gebeuren. De kinderwagen is net gebracht met 2 autostoeltjes (de groep 2, maar je kan ze maar hebben) één ervan gaat naar een vriendin van mij en ik krijg dan haar maxi cosy weer. Handig hoor. Ieder moment kan de kinderstoel het andere gedeelte van de kinderwagen (wiegje) en andere spullen aankomen. Heel spannend allemaal!!!!

Geplaatst

ja leuk is dat he al die spulletjes. onze kinderwagen komt pas in november.

ik ben nu vooral de kleine dingen aan het inslaan en ook meteen weer aan het inpakken. ik moet me volop voorbereiden op onze verhuizing. na de verhuizing kan ik de kamer gaan inrichten.

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden