Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh ja, jij gaat nog ff verhuizen tussendoor, pfffff zou er geen puf voor hebben. Hier thuis moet een boel verschoven worden i kamer en dat vind ik al zo veel gedoe. Maar goed, de babykamer moet er komen he!!!!

Succes ermee, wanneer staat de verhuizing op de planning??

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou meiden, wat een bende bij mij nu hier!!!!! Staat een kinderwagen van die zakken vor in wandelwagen, parasols, autostoeltjes, kinderstoel met stoelverkleiner en allerlei zakken met kleinspul. Dat wordt uitzoeken deze week! Heerlijk hoor, scheelt een boel aanschafkosten!!!

Geplaatst

wij hebben dit huis al een anderhalf jaar geleden gekocht (nieuwbouw).

het zou in eerste instantie het tweede kwartaal 2009 opgeleverd moeten worden maar dat is verschoven naar het derde kwartaal. en ons huis staat nu in de planning voor oplevering begin oktober. ik hoop binnen nu en twee weken de definitieve datum van oplevering te krijgen. ik ben 20 november precies 7 maanden zwanger en dan zou de baby kamer precies af kunnen zijn. we hopen eind oktober begin november over te gaan.

liefs

Geplaatst

Oke das inderdaad allemaal precies op tijd dan. Wel jammer dat je een kwartaal langer moest wachten, maar ja nieuwbouw he! Dus zodra je over bent ben je ook gelijk klaar! Das ook wel lekker dan!

Geplaatst

zoooo, ik ben er ook weer 's. renee, gefeliciteerd met je aankomend huwelijk! is echt een heerlijke dag! wij zijn in oktober vijf jaar getrouwd en ik zou de dag zo weer over doen. we waren eerst van plan om dit jaar ons vijfjarig jubileum met familie te vieren, maar we gaan lekker een weekje weg samen, nog even genieten van ons tweetjes (ook al voelt 't stiekem al met z'n drietjes). het is inderdaad wel jullie jaar! geniet van de voorbereidingen, meis.

wij zijn van plan dit weekend met de kamer te beginnen. we zijn in april verhuisd en toen hebben we de kamers allemaal al onder handen genomen. muren gestuct en geschilderd. alleen onze slaapkamer hebben we kleurtjes gegeven, de rest van de kamers gewoon witte latex opgesmeerd. de vloer ligt er al in en de basis zit dus ook al op de muren. wij hebben ook nieuwbouw en daar hebben we uiteindelijk driekwart jaar langer op moeten wachten. svenja, hoop dat het voor jullie bij deze vertraging blijft, vond t zelf enorm frustrerend, zelfs zonder deadline.

marietje, wat een hoop spullen al! wij moeten echt alles zelf aanschaffen en we doen het steeds beetje voor beetje. de voorpret een beetje uitsmeren, maar ook ruimte creeren (zowel in huis als financieel :wink:).

tweelingmamma: welkom terug!! hoe was de vakantie?

hier trouwens verder alles goed, de kleine schopt flink. merk ook al dat ze geluiden van buitenaf opvangt. vorige week zat ik in overleg en iemand praatte nogal snel en met een verschrikkelijk schelle, harde stem. en steeds als zij begon te praten, ging die uk tekeer, voelde ook echt 't verschil tussen de normale schopjes en deze, de irritatie spatte ervan af (en mams kon dat gevoel wel heel goed begrijpen, wat een snerpstem zeg!). merk ook dat ik toch echt zwanger ben, fietsen gaat op een tempo waar je helemaal eng van wordt, zo langzaam en na een paar uurtjes rondhangen op Heerlijk Rotterdam zat ik letterlijk in slaap te vallen in de Illybar. maar had wel echt heerlijk gegeten, dus dat kan 't ook zijn geweest, hahaha!!

Geplaatst

Hey Melissa, gezellig je bent er weer!!!

Ben inderdaad verwend! Scheelt een boel in de kosten, want ook hier wordt het beknibbelen, moet alleen nog ruimte in huis maken, maar dat komt wel goed. Ga woensdag naar babyshop, eens kijken wat ik wil en wat het kost, ga maar een verlanglijstje maken, wellicht kan ik in de omgeving nog dingen bij elkaar schrapen en anders aanschaffen. Maar wil even weten waar ik aan toe ben, financieel. De babykamer is eigenlijk alleen maar sauswerk en de verf staat al klaar, moet alleen gebeuren. Verder alleen het wiegje bekleden en een matrasje kopen voor erin. Zal eerst maar eens kijken wat er allemaal in de zakken zit. Geen idee wat daar uit te voorschijn komt!!

Maar gaan jullie thema verwerken in de kamer??? Weet je al wat je wilt?? Spannend allemaal he!!! Sta maar aan de kinderwagen te plukken thuis hahahahaha

Geplaatst

Hee meiden,

Alles goed?

Jeetje, verhuizen tijdens je zwangerschap...zwaar,hoor. Hopelijk gaat alles volgens plan.

Ik lees dat de meesten al bezig zijn met het kamertje. Wij hebben dit weekend ook de meubeltjes van het kamertje gekocht. Over 6-8 weken krijgen wij alles binnen. Ondertussen zal mijn partner aan de slag moeten gaan met het kamertje...ben reuze benieuwd, want er moet best wel wat gebeuren: vloer moet anders, verven, kamer moet in 2-en worden gesplist, opruimen, etc....

Ik heb nog geen kinderwagen gekocht, maar weet wel wat ik wel halen: een bungaboo bee....lekker klein en makkelijk.

Merken jullie nu ook dat het nu wat zwaarder wordt allemaal? Honeybee vertelde over het fietsen. Dat heb ik ook. Ik fiets elke dag naar mijn werk, maar dat gaat ook langzamer en als ik er bent, lijkt het alsof ik heel veel heb gedaan.

Gelukkig vanaf a.s. donderdag ga ik ook zwemmen....misschien dat mijn conditie daardoor beter wordt....hihi...

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Gorgi, bij jullie moet ook nog een hoop gebeuren. Ik vind het zo jammer dat je 6-8 weken op de spulletjes moet wachten. Wij hebben de kinderkamer al geschilderd en er liggen een antal kleertjes. Onze Bugaboo Cameleon komt ieder moment....Ik ben benieuwd, Volgens mij is deze wagen best groot...? We zien wel.

Spannend Tweelingmama! Misschien is je gevole wel goed? Mogen wij het geslacht ook weten of hou je het liever geheim? Ik ben benieuwd. Weten anderen ook al het geslacht (die het willen weten dan he?!)

Zalig al die spulletjes he Marietje. Zoals ik al schreef...ik heb ieder jurkje ook 3 x per dag in mijn handen. Zalig! Wij krijgen de meubeltjes en andere spulletjes ieder moment geleberd. Kan niet wachten om het helemaal in orde te maken voor onze kleine meid.

Ow Svenja, heerlijk een nieuw fris nestje. Jammer dat het wat uitegsteld is, maar het komt goed! De spulletjes hebben jullie toch al in huis?

Melissa, ik moet altijd zo om jou lachen. Die vrouw met die snerpstem zou ik nu uit de weg gaan. hahahahahaha

Liefs

Geplaatst

Nou meiden,

Ik krijg eindelijk weer wat energie. Ben nu in staat na werktijd weer een aantal dingen thuis te doen en een aantal dingen voor de kleine, hiervoor kon ik werkelijk helemaal niets meer als ik uit het werk kwam. Dus hier gaat het beter gelukkig!!!!

Oh Renee, ik heb de Gecko, maar vind hem niet bijzonder groot hoor. Heb er een mooi plekje voor vrijgemaakt, wandelen kunnnen we, nu de rest nog hahahahahaha

Geplaatst

Wat een dikke knuffel krijgt jouw buikje van je dochter. Helemaal geweldig! Zo te zien kijkt je dochter ernaar uit. Mooie foto!!

Gisteravond heeft mijn man eindelijk ons meisje gevoeld. Ik voelde ze rommelen in mijn buik en ik wist dat er een schop van moest komen. Ik werd er helemaal emotioneel van. Het is zo prachtig om dit te delen met je mannetje. We zijn met z'n drietjes helemaal in love!

Liefs

Geplaatst

Svenja wat een heerlijke/mooie foto!

Ik voel sinds afgelopen zaterdag pas echt ons kindje.

Wat een belevenis!

Renee, gaaf dat jouw mannetje het al kan voelen, aangezien ik het zelf heel voorzichtig voel zal het nog wel even duren voordat dat bij ons kan.

Bij mij ligt de placenta aan de voorkant, daar schijnt het van te komen. En ik ben behoorlijk stevig, zal ook veel schelen denk ik.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

heej meiden!

renee, wat leuk dat je aanstaande hub jullie meisje gevoeld heeft! dat is mijn man nog niet gelukt, denk ook dat ons ukkie door een te grote laag spier (of spek) heen moet schoppen. maar hij heeft 't geduld ook niet echt. adhd he...

vandaar dat ik wel een cursus wil doen, zodat we er echt samen instaan en hij ook kan leren om contact met ons kindje te maken. hij is zo bang dat ik niks aan 'm heb tijdens de bevalling, hahaha! structuur is belangrijk voor 'm, net als goede afspraken trouwens.

svenja, mooie foto hoor! je krijgt ook al een aardige buik, is goed beet te pakken zo te zien :wink:

vanes, heerlijk he om je kindje te voelen, geniet ervan meis!!!

gorgi, ik herken wel wat je bedoelt met zwaarder worden. sommige bewegingen gaan al wat minder makkelijk en ik slaap heel slecht omdat m'n heupen echt enorm pijn gaan doen als ik er te lang op lig. op m'n rug is al helemaal niet prettig meer (weet nu hoe die aangestrande walvissen zich moeten voelen: geen lucht!). en als ik dan eindelijk slaap ga ik tegen de ochtend zo achterlijk dromen dat ik, als de wekker gaat, nog een uur half versuft ben.

maar vooral die bewegingen: fietsen, maar ook lang staan, benen over elkaar gaat al wat stroever. oh en opstaan van m'n lekkere luie bank! maak al echt van die ouwe mensen geluidjes, hahahaha!!

maar goed, als ik dan m'n man aankijken en al wijzend naar de keuken "thee" zeg is dat probleem ook opgelost 's avonds :wink: en de katten vinden een half hangend vrouwtje op de bank ook wel lekker om op te liggen....

Geplaatst

hallo dames

ik voel de beeb ontzettend goed maar die schopt steeds bij mijn schaambeen. mijn man is het nog niet gelukt om het te kunnen voelen. wij krijgen echt een meid (denk ik) het is nu al dwars als de beeb lekker aan het schoppen is en mijn man legt zijn hand op die plek dan stopt het weer met schoppen zodra mijn man zijn hand weg doet begint het weer met schoppen.

melissa: het is wel lastig dat je last hebt van je heupen en daarom niet kan slapen. hou het even in de gaten want last krijgen van je heupen zijn vaak de eerste tekenen van bekkeninstabiliteit.

ik slaap gelukkig als een blok. ik droom alleen wel de raarste dromen en ik kan ze vaak ook goed navertellen. volgens mijn man ben ik in mijn man veel aan het draaien en aan het zwaaien met mijn armen.

ik heb in mijn slaap vorige week met mijn elleboog mijn man een blauw oog gegeven:slap_1gtk:

hij had de volgende dag op zijn werk veel uit te leggen.

liefs

Geplaatst

Dag dames,

Af en toe lees ik mee hier bij jullie. Zou hier ook graag rond hebben gehangen, er was sowieso geen uitgerekend in december forum! En als ik hier dan zo mee lees bedenk ik oh dit zou ik dan ook meemaken nu en zo zou ik er ook uit zien..

Wil jullie allemaal nog een hele voorspoedige zwangerschap toewensen en zou jullie vooral willen meegeven ervan te genieten, maar zo te lezen doen jullie dat ook allemaal wel. En misschien/hopelijk praat ik over een paar maanden op een ander uitgerekend in... forum mee over mijn zwangerschap..!!

Nogmaals geniet ervan dames en dat jullie wondertjes maar allemaal ontzettend mooi en lief mogen worden..!!!!

Groetjes,

Hanneke

Geplaatst

Hanneke, wat vreselijk lief en moedig van je om ons een berichtje te schrijven!

Dankjewel!

Wij hebben hier met ons allen ook veel meegemaakt, veel stress of alles wel goed was ja of nee. En nu proberen we alleen maar te genieten, weg met alle zorgen, weg met de stress van de mm.

Ik hoop dat wij nog een keer in jouw topic over zwanger zijn mee kunnen lezen.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Ow Hanneke wat hadden we je er graag bij gehad. Ik hoop zo voor jullie dat het de eerstvolgende poging lukt. Heel veel sterkte en succes! Ik ga je volgen!

Liefs

Geplaatst

Daar zijn we weer. Het behang voor de kinderkamer is binnen, dus manlief kan vanavond beginnen! Zie hieronder hoe 1 muur eruit komt te zien. Ik vind het zo schattig!!

pip-bird-pink.jpg

De andere muren zijn lichtroze geschilderd zoals achtergrond van papier. De Bugaboo is ook al binnen en we moeten morgen bellen wanneer ze de spullen komen brengen of wanneer wij ze kunnen halen. Oooooo, wat wordt het nu ECHT! Ik hoop dat de meubeltjes ook niet lang meer op zich laten wachten.

KT401000002000A-sizetwo.jpgWT401000002000A-sizetwo.jpg

Het zijn mooie degelijke witte meubeltjes van Pericles en een wit ledikantje.

Geplaatst

Wauw!!! Wat gaaf!!!

Je hebt (vind ik) een geweldige smaak.

Onze kinderkamer wordt ook leuk maar moesten door de vloerbedekking die er al lag een bepaalde keuze maken.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

he renee

wat een snoezig behang ik had ook al op die site gekeken maar ik kon niks passend vinden met wat ik zocht.

wat een leuke meubeltjes.

liefs

Geplaatst

Dank je Vanes en Svenja! Ik ben wel benieuwd naar jullie ideeën hoor! Dat behang zagen we hangen bij Kids Factory in Breda en dat was zo gaaf! Ik heb pas later de website ontdekt en vanaf een fotootje kan je het zo moeilijk voor je zien. Eindelijk mag ik een babykamertje inrichten, iets wat we al jaaaaaren wilden doen en eindelijk kunnen we ons nu uitleven. JOEHOE!

Onze trouwkaarten zijn ook net gebracht. Zooooo leuk! We laten bij dit bedrijf ook de geboortekaartjes maken en dit was even een testje. We hebben het via internet gedaan dus het was best even spannend. De geboortekaartjes zijn ook al helemaal af behalve de datum, gewicht en lengte. Ook weer iets wat van het lijstje geschrapt kan worden. We komen er wel!

14 september moeten we naar een informatieavond van het ziekenhuis. Ze geven 2 avonden waarin ze alles uitleggen wat er gaat gebeuren zodat je weet wat je kan verwachten. Hier in België bevalt niemand thuis. Dat vinden ze zo middeleeuws. Ik geloof dat alleen NL dat nog doet. Ik ben benieuwd naar wat we te horen krijgen.

Ik heb het zo druk dat ik niet snap hoe sommige mama's in spé ook nog 40 uur kunnen werken. RESPECT!

Liefs

Geplaatst

Hey Renee,

Super je kamertje, echt heel knus!!! Het wordt zo echt nu he??

Ik ben eindelijk weer een beetje op orde, de kinderwagen is schoon en in elkaar gezet, één autostoeltje schoon en op zolder, kinderstoel schoon en op zolder. Nu het weekensd in woonkamer het één en ander veranderen, moet straks toch een box inpassen!. Daarna ga ik aan het kamertje beginnen. Oh ja, moet wel snel stof uitzoeken voor de wieg!!! Verder loopt alles prima!

Zo tastbaar allemaal! Spannend hoor!

Geplaatst

schattig hoor renee. komt er vast harstikke lief en mooi uit te zien. wij gaan morgen de spullen halen, moet alleen nog leuke sjablonen zien te vinden. weet wel wat ik wil, maar heb ze nog niet gevonden. anders internet maar 's afstruinen en zelf de sjablonen maken.

en dan moet ik nog een andere plek zien te vinden voor de katten. die hebben we, bij gebrek aan ruimte in de hal (want nog geen vliering) hebben we de katten met al hun toebehoren in de kamer neergeplempt die nu dus babykamer gaat worden. en ik wil de kattenbak gewoon helemaal van de slaapverdieping hebben. dus dat wordt toch eerst ook de hal opruimen en m'n man pushen om schoonpaps nu toch echt te bellen voor die vliering. zie het al helemaal voor me dat één van onze bospluizen zich vergist en ik een leuke verrassing tussen de kerstversiering vind...

gisteren bij de vk geweest en alles zag er weer prima uit. hartje doet 't nog steeds goed (blijf 't een geweldig geluid vinden) en ons kindje gaf commentaar op al het gefriemel aan zijn of haar huisje. hoewel (naast mama nauurlijk) alleen de doptone goed geraakt werd. voor de hand van de VK was 't net te laat :wink:

ik voel nu ook al echt verschil tussen de bewegingen: schokjes in de slaap, lekker relaxt rondspartelen, irritatie. en 't is een eigenwijsje, want steeds als pappa rustig met z'n hand op mijn buik ligt, houdt het zich rustig (erg goed voor paps geduld ook, hahahaha!)

hoest met de meiden hier?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden