Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een fijne vooruitzichten hebben jullie.... FEESTEN!!!! Ik heb juist ons feest verschoven naar volgend jaar omdat ik het niet leuk vind om te feesten met een dikke buik en vermoeidheid die toeslaat om ca. 22uur. Maar ws voelen jullie je beter!!?? Ik hou het rustig tot ons meisje beginnend met de voorletter M.... er is. Een uitstapje met manlief staat nog wel op de planning, maar ik denk dat ik dat organiseer voor zijn 40ste verjaardag. Zaaalig even met 2 ertussen uit!

Liefs

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo

krijg ik even leuk nieuws vandaag (not).

is er een jongetje bij mijn zoontje in de klas met de mexicaanse griep.

die griep komt nu wel heel dichtbij.

dit wilde ik even kwijt.

liefs

Geplaatst

Gatsie BAH! Heb je al contact gehad met de arts of ze evt het vaccin al hebben? Ik ben benieuwd of we opgeroepen worden in oktober. Ik ga het zeker bespreken met de arts. Veel je handen wassen en evt zoontje een weekje thuis houden totat je weet of een ander kind is aangestoken? Ik geloof dat als je ben aangestoken je de symptomen binnen 4 dagen hebt. Ik vind dit best eng hoor. Veel succes!

Ik ben bij de gyn geweest en het meisje was nog helemaal OK. Ik was toch een beetje ongerust na die botsing. Ik weet nu precies hoe ze ligt. Ik heb een flesje glucose meegekregen dat ik moet leegdrinken en een uur later moet ik bloed laten prikken. Dit doe ik van de week even. Ik moet ook een afspraak maken in een ander ziekenhuis voor een andere echo. De arts wilt weten of de placenta goed ligt en niet vergroeid is met de myomen en of spierweefsel. Als hij vantevoren weet of dit zo is dan kan hij hier rekening mee houden bij de bevalling (keizersnee). Hij zal dan bloed moeten bestellen en we moeten rekening houden dat de baarmoeder moet worden weggenomen. Ik was hier al wel een beetje op voorbereid hoor, maar toch wel heftig allemaal. Ik laat het maar over mee heen komen, Het is en blijft gewoon een wonder dat we dit kindje in onze buik hebben. Dit wordt wel steeds meer benadrukt. We zijn dan ook helemaal in de wolken dat ons meisje het zo goed doet.

Jullie zijn weer helemaal op de hoogte!

Liefs

Geplaatst

getver, wat een berichten om de avond mee te eindigen! mexicaanse griep, tsja. ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat er tot nu toe geen ernstige symptomen aan die griep zitten. is nog steeds een gewoon seizoensgriepje, maar alles wat je niet krijgt is beter natuurlijk. inderdaad, vaak je handen wassen en niet teveel aan je neus zitten. ik ben helaas een notoire neuspoetser, dus naast aardbei-achtige verschijnselen smeer ik al die bacterien ook nog 's lekker rond m;n toet.

is trouwens gebleken dat al die antibacteriele handlotionnetjes niks uithalen. beste is om je handen te wassen met zo heet mogelijk water en niet ff twee seconden onder de straal. goed en uitgebreid wassen, dan spoel je de bacterien weg.

renee, kan me voorstellen dat je hier even van moest slikken. maar wat je zegt, het kleine meisje in je buik, die telt! desondanks lijkt 't me heel heftig.

wij hebben ook een naam die begint met een M, zet er alleen lekker niet bij of het een meisjes- of een jongensnaam is :wink:

kan wel zeggen dat 't een schotse / engelse naam is.....

Geplaatst

Een goedenavond dames ik ben weer van de partij.

Heb heel veel bij moeten lezen dus ik doe me best om te reageren.

Renee nogmaals van harte met jullie huwelijk! leuk hoor zo'n klein koppeltje,klinkt echt heel knus.

Er komen nog veel mooie dingen aan,goed om te lezen!

En wat ben je mooi zwanger inderdaad,mooi buikje hoor!

En de kinderkamer ziet er geweldig uit,mijn complimenten!

Echt schattig hoor allemaal.

Svenja voor jullie gaat het dus ook lekker opschieten met het

nieuwe huis!

Spannend allemaal hoor.

Je bent ook lekker druk lees ik,walibi,opruimen,enz.

Voor jullie word dit ook jullie 3e wondertje he?

Marietje gelukkig was de 20 weken echo in orde.

Dat is toch het belangrijkste.

En wat grappig dat jullie kanjer al wil gaan staan,dat word

straks echt erachter aan rennen! hahaha.

Hoop dat hij/zij er over 2 weken wat charmanter voor ligt

voor een fotootje.

Gorgi je moet dus ijzertabletten slikken,dat is minder.

Ik vond die dingen altijd zo groot pffff had er moeite mee om

ze in te nemen.

Die drankjes van roosvicee zijn idd goed.

Vanessa, jullie pakken het groots aan met het feest.

Klinkt echt heel gezellig!

Gewoon even feesten en op vanalles een toost uitbrengen,

super!!

Ik hoop dat het een leuk feest word maar dat komt wel goed

geloof ik.

Honeybee ik heb even moeten lachen om jouw stukje over dat

vruchtbaarheidsbeeldje,hahaha.

Ja de 'klachten' gaan nu komen he?

Hier nog een die snel moe is.

Jullie gaan dus haptonomie doen,heb er weleens van gehoord maar

weet niet wat het inhoud.

Wij doen geen cursus.

Eindelijk had ik weer even tijd om hier te komen buurten.

Ik probeer echt m'n best te doen maar ja,de afgelopen 1.5 week

waren de kids ziek dus ja daar gaat veel tijd in zitten.

Ik voel me verder prima op wat ongemakjes na.

Net zoals bij mijn vorige zwangerschap heb ik nu weer last

van een (bijna) trombose been.

Echo's en bloedonderzoek wezen uit dat het op het randje zit.

Heb dus een heel lelijk blauw/paars been.

Heb er nu een steunkous voor maar ja dat helpt natuurlijk niet

zoveel.

Ook heb ik sinds gisteren 'olifanten voeten' oftewel vocht vasthouden.

Dat is niet zo erg hoor,dat merk ik niet eens maar dat been is echt

een lelijk ding nu.

Zal proberen om er een foto van te plaatsen.

Uk schopt lekker in mijn buik.

Soms voel ik hem de hele dag niet en zoals nu de hele tijd.

Het word wel krachtiger.

Volgende week de 3/4d echo met de Oma's en daarna gaan we echt

beginnen met behangen e.d

Dit was het weer voor nu.

Ik ga plat op de bank,welterusten allemaal.

Groetjes van mij :icon_flower:

Geplaatst

Lees net je berichtje Svenja over die Mexicaanse griep.

Mijn schoonmoeder is er herstellende van.

Was ook echt door de huisarts vastgesteld.

Ze is er behoorlijk ziek van geweest en mocht een week niet

in onze buurt komen van de arts,vooral vanwege de zwangerschap.

Idd goed handen wassen enzo.

Zelf ben ik er vrij nuchter onder hoor,ik zie het als een gewone griep.

Je hoort het meer en meer,maar ja of er nu wat voor is??:dontknow:

Geplaatst

Jeetje meiden één avondje niet meelezen en ik loop al giga achter!!!

Nou hopen dat:

de griep niet doorzet,

de placenta geen problemen geeft,

de trombose niet verder opspeelt,

hier geen schotse naam met een M bedacht wordt

en het een leuk feest wordt.

Pfff ben ik nu weer bij??? Hier lichte vorm van buikgriep. Errug pijnlijk in een buik die al zo druk bevolkt is!!! Blij als het weekend is. Even goed bijkomen!!!!

Geplaatst

Veel beterschap Marie! En geen schotse naam??? ;-) Welke naam dan? Bij ons begint het wel met een M maar niet schots, geloof ik? Ik zal het eens opzoeken.

X

Geplaatst

Mag ik een gokje wagen met de Schotse jongensnaam.... MIRREN?????? Je hoeft niets te zeggen hoor, maar ik ging even op zoek, want ik ben helemaal niet nieuwsgierig ;-). Daarbij ging ik uit van een jongetje en misschien is het wel een meisje wat in je buik zit.

Mijn broer heeft onze naam ook goed gegokt en ik kan zo moeilijk liegen, dus ik bleef zwijgen, maar ja.,...hij zag het aan mijn gezicht. Ook wat klantjes weten de naam van onze baby, maar die kennen niemand, dus..... Ik kan gewoon zoooo slecht mijn mond houden. Echte geheimen kan ik best bewaren, maar als het om mezelf gaat.... dan wordt het moeilijk. Ws weten jullie de naam ook al voor dat ik mag bevallen hihi.

Liefs

Geplaatst

Wij gaan ze daarom 3 namen geven. Haar roepnaam en de 2 namen van onze moeders. Ze kan dan altijd nog een andere uitkiezen als ze ons gekozen naam niets vind. Uiteindelijk past de naam toch bij je kind. Het 'hoort' gewoon bij het kind. Maar als je onzeker bent dan kan dit ook door de hormonen komen hoor. Mijn vriendin heeft in de laatste maand nog de naam veranderd. Misschien krijgen wij die kriebels ook nog....? Waarschijnlijk krijg je ineens een ingeving Marietje en dan voelt het goed. We hebben ook nog voldoende tijd toch? In ieder geval veel succes?

Liefs

Geplaatst

Zal inderdaad wel ineens een ingeving worden. Maar toch, die hormonen inderdaad. Ben normaal heel daadkrachtig en nu iedere keer aan het twijfelen!!! Pffff wordt moe van mezelf. Kan je nagaan hoe gek mijn omgeving van mij wordt hahahahaha

Geplaatst

over de namen waren wij al snel uit.

wij zijn niet van de standaard nederlandse namen maar dat is wel duidelijk als je de namen van mijn dochter en zoon bekijkt.. vrienden van ons zijn dan ook erg benieuwd hoe dit kind gaat heten. mijn kinderen hebben als tweede en derde naam ook de naam van de opa's en oma's. dit kind gaat als tweede naam de naam van mijn oma krijgen.

liefs

Geplaatst

En toen was het stil!!!!! Joehoe zijn we er nog????

Ik mag morgen weer naar fysio. De tips helpen gelukkig wel. Nu allerlei oefeningen voor bekkenbodem. Afwachten maar weer!

Geplaatst

Ja ja ja, we zijn er weer! Ik maak me een beetje zorgen de laatste dagen omdat ik ons meisje mar heel weinig voel en dan moet ik er echt rustig voor gaan zitten en mijn hand op mijn buik houden voor een bepaalde tijd. Nou ja, het zal wel loslopen, maar toch...... Maandag ga ik weer voor een echo naar UZA Antwerpen. Ze gaan dan mijn placenta goed bekijken en de myomen in de buik. Mijn gyn wil weten hoe het er uitzoet alvorens hij aan de keizersnee begint. Nog maar 13 weken en dan is het zover! Pfieuw, zo klinkt dat wel heel dichtbij!

Ik heb allemaal leuke kleertjes van Jottum en Lili Gaufrette op marktplaats gekocht. De kledingkast van madame is al aardig gevuld. Ik ben het nu allemaal aan het wassen en strijken zodat het allemaal klaarligt. Ik moet nog eens die uitzetlijst bekijken, want ik mis nog wel eea. Hoe ver staan jullie??

Liefs

Geplaatst

Renee, maak je geen zorgen. Ik heb net ook een paar dagen van veel minder gevoel achter de rug. Wel zit de kleine 's ochtends tegen mijn blaas aan te duwen ofzo. Niet zo'n fijn gevoel...

Ik heb alles klaar op het wassen en strijken van de kleertjes na. Hier heb ik gisteravond een beginnetje mee gemaakt. Ik heb nog wat kleertjes nodig maar omdat wij nog niet weten wat voor geslacht ons kindje heeft wachten we daar nog even mee. Zodra ik bevallen ben vliegen mijn moeder en zus even naar het dorp voor wat echte jongens of meidenkleertjes. Ik denk dat ik ook nog zo'n weekje of 13 te gaan heb. A.s. dinsdag mag ik weer voor controle, ben benieuwd hoe groot ons kindje dan is.

Marietje, fijn dat het beter gaat. Maar het zal opletten geblazen blijven.

Zijn er veel dingen die je op het moment niet meer kan?

Dikke knuffel voor allemaal!

Vanessa

Geplaatst

Hey meiden,

Nou hier nog aan de slag in de babykamer en daar gelijk al het eerste wat ik niet meer kan. Sjouwen, twee ordners is maximaal! Bukken, op hurken zitten, zitten gaan staan en dergelijke geeft problemen. Maar kan wel weer een tijdje stilzitten op billen of stilstaan, dat is weer geen probleem.

Vanavond een lijstje maken met wat ik nog nodig heb. Prenatal en Hema hebben morgen koopavond met korting. Eens kijken wat er aangeschaft kan/moet worden. Over kleding maak ik me niet druk. Komt wel, als ik in stad loop kan ik niet overal voorbij lopen dus kast komt vanzelf vol hahahahaha.

Het weekend een start maken met sausen van de wanden van babykamer. De rest is zo gepiept. Voor de wieg is al volop actie. Die wordt gespoten en de bekleding wordt volgende week gemaakt. Gaat helemaal goed komen! Maar ik heb dan ook een paar weekjes langer de tijd dan jullie!!!

Fijn te horen dat alles goed met jullie en de kleintjes gaat!!

Geplaatst

nou marietje zeg maar niet te hard dat je meer weekjes hebt als ons mischien beval je we als eerste.:occasion18:

maar je hebt nog tijd zat hoor

wij zijn nu aan het kijken welke babyfoon we willen we zitten te denken aan eentje met camera. weten jullie al welke

liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier net als Marietje hard bezig met de kinderkamer. We hebben maandag de kamer geverfd en vandaag de laminaat gelegd. De plinters moeten nog en daarna kunnen we beginnen aan het plaatsen van een muurtje en maken van twee lichtpunten. Ik hoop echt over een paar weken klaar te zijn, want dan komen de meubeltjes en dan pas ga ik beginnen aan het leukste gedeelte, vind ik: aankleden en decoreren.Daar heb ik echt zin in. Verder nog wat dingen kopen voor de kleine..daar heb ik echt zin in.

Gaan jullie naar de Jonge Gezinnen Beurs in november in Utrecht? Ik ga wel even kijken, je weet nooit wat voor leuke dingen je tegenkomt. En ik ga samen met een goede vriendin die ook zwanger is, dus dat wordt leuk.

O ja, we hadden gister de 3-4 d echo. Echt heel mooi om te zien. We konden echt het gezichtje zien. Best spannend, want we hadden tegen de persoon gezegd die dat deed, dat we niet het geslacht wilde weten. Daar heeft ze rekening mee gehouden. Toch was het even twijfelen, toen ze zei dat ze niet naar de voetjes durfde te gaan, omdat ze bang was dat we het straks zien. De baby lag namelijk helemaal opgerold met opgetrokken knietjes.

Nou meiden, jullie zijn weer op de hoogte.

Tot gauw.

Gr,

Gorgi

Geplaatst

Hahahaha zal eerlijk zeggen dat ik heel sterk het gevoel heb dat de kleine gewoon eerder komt!!! Maar we zullen zien!

Nou net het boodschappenlijstje gemaakt voor hema en prenatal, pffff dure business. Wil een aantal dingen zelf kopen gewoon voor kleur enzo, maar 100 euro is niks! Al die dingetjes als luiers, flessen, rompertjes enz enz kassa!!!!! En dan hoef ik niet eens die andere dingen te kopen!!! Maar goed, kinderen zijn duur, zeggen ze, begin ze al te geloven hahahahaha

Super dat alles goed was Gorgi!!! Toch altijd weer spannend.

Dus ook nog hard aan het ruwe werk bezig. Gaat het al ergens op lijken?? Leuke dingen zijn dat toch he!!!

Geplaatst

Daar zijn we weer! Ook wezen shoppen! Ik heb even wat BH's gehaald want het kon echt niet meer! Ik heb maar meteen voedingsbh's gehaald, want ik wil proberen om borstvoeding te geven. Wat gaan jullie doen? Ik ben nu 2 cupmaten gegroeid.....:s Heel apart! Ik hoop wel dat het gaat lukken om borstvoeding te geven want het schijnt erg goed voor de baby te zijn en natuurlijk voor mijn eigen lichaam weer een beetje in 'shape' te krijgen. Mijn borsten zullen er niet mooier op worden, maar gelukkig hebben we wonderbra's en anders de chirurg ;-) hihi. We zullen wel zien. De goede moed is er in ieder geval.

Ik moet zo nog even werken en dan PLOF ik op de bank. Ik ben kapot van het geshop!

Hoezo denk je dat jullie kindje eerder gaat komen Marietje?

Liefs

Geplaatst

ik ga geen borstvoeding geven.

ik had bij de vorige kids geen voeding in mijn borsten en zelf na een week kolven kwam er nog steeds maar een paar druppels uit. ik heb besloten omdie ellende niet meer aan te gaan. daarnaast ben ik twee jaar geleden al bij dr schumacher geweest. volgens hem kun je gewoon nog borstvoeding geven maar ik vind het een eng idee dadelijk zuigt de beeb mijn borsten lek.

maar jullie zouden het zeker moeten proberen het is toch heel intiem en bijzonder om je eigen kind te kunnen voeden en ook nog eens het beste.

liefs svenja

Geplaatst

Hey meiden,

Nou Prenatal en Hema leeggekocht hahahaha, stonden allemaal voor kassa te wachten tot het 5 uur was en bij Hema 6 uur!! Scheelt een boel centen zo! Nu nog paar kleine dingetjes en dan zijn we wel compleet!

Geen idee waarom, maar dat gevoel heb ik al vanaf het begin, heel stom. Maar goed, de tijd zal het leren!

Geplaatst

Iedereen zegt bij ons dat we een jongetje krijgen. Zelf heb ik twee keer gedroomd dat we een meisje krijgen. Mijn nieuwsgierigheid groeit met de dag! Nog 3 maandjes en dan weet ik het!

Fijn als je op je baby uitzet een beetje kunt besparen, het valt allemaal niet mee.

Liefs,

Vanessa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden