Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee meiden,

Jullie zijn lekker bezig met het kamertje, kleren e.d. inslaan. Goed,hoor. Hier ligt het even stil, omdat manlief een week lang op locatie op cursus is. Maar heb er echt veel zin in. Gelukkig zijn de vloer, de muren en plafond klaar. We wachten op de meubeltjes en dan pas kan ik goed gaan inrichten en bekijken wat ik allemaal al heb. Ik heb wel een lijstje gemaakt..wel handig zo.

Groetjes,

Gorgi

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Renee ik schrok toch wel een klein beetje over jouw verhaal dat

er toch een kans is dat je baarmoeder er misschien helemaal

uit moet!

Hoop dat alles er goed uitziet enzo.

Hoe was het?

Marietje een tukkie in de auto,hahaha moest er even om lachen

maar het is op z'n tijd wel eens lekker :toppie:

Wat jij zegt over die zooi dat overal ligt dat herken ik ook wel

hoor,pfff echt een zooi ja!

Svenja voor jullie gaat het ook opschieten he!

Nog even en dan kun je je helemaal uitleven.

Het klinkt in ieder geval al heel goed!

Gorgi wanneer worden de meubeltjes gebracht dan?

Ik heb toevallig van het weekend ook een lijstje gemaakt.

Die is aanzienlijk korter omdat ik al een hoop heb.

Is je mannetje ook echt een week weg of is hij wel gewoon

elke dag thuis?

Vanessa succes morgen met je mams.

Tuurlijk is het altijd leuker om met je mannetje te doen maar ja

voor aanstaande Oma's is het ook een leuke ervaring.

Ben vandaag op zoek gegaan naar een leuke behangrand

maar nog niet kunnen slagen.

Het behang is (erg orgineel) gewoon blauw.

Dit zal ook leuk staan met de meubeltjes.

Wij hebben het ledikantje en de commode van babykamer

Royal van de Prenatal.

Even googelen.

Ik ben zo'n kluns met foto's maar ik probeer het

zo nog een keer.

De kast wil ik bij Ikea halen want de kast die bij deze

babykamer hoort vind ik toch echt te klein!

Vandaag is onze kleine man de hele dag bezig geweest,

echt leuk ook om hem nu de hele dag te voelen.

Morgen nog 1 dag werken en dan heb ik alweer weekend.

Er komen drukke dagen aan maar ik probeer ook om

regelmatig iets van me te laten horen.

Groetjes Tweelingmamma :icon_flower:

Geplaatst

Hehe,gelukt.

Heb even wat forums doorgebladerd en ik meot zeggen dat

het wel makkelijk is om een foto te plaatsen.

Van de babykamer kan ik even geen legale foto vinden.

Maar als je op Marktlpaats intikt babykamer royal

dan zie je hem wel verschijnen (die met die kroontjes).

Ben nu echt weg hoor.....:36_2_63:

Geplaatst

Hey Tweelingmama, zo horen we een paar dagen niets van je en zo schrijf je een blad vol hahahaha. Ik kan hier helaas geen foto's bekijken, dus thuis maar even doen!!

Dat behangrandenprobleem ken ik, heb iets in mijn hoofd wat ik niet kan vinden! Echt vervelend!

Hahahaha dat tukkie in de auto zal er inderdaad wel raar uit hebben gezien! Nou ga snel weer wat doen....

Geplaatst

Hey wat leuk, we hebben een gezicht bij Tweelingmama! Wat een leuke foto voor de Eifeltoren, geweldig! Ik zal binnenkort ook eens een fotootje plaatsen.

Gisteren naar UZA geweest voor een xtra echo. In eerste instantie vond ik de beste man heel onaardig. Hij had geen interesse in mijn verhaal en kapte mijn verhaal dan ook af. Ik had mijn gezicht wel willen zien....:-S. Achteraf had hij toch mijn verhaal nodig om alles te kunnen bekijken. Nou ja, hij ging aan de slag en bekeek als eerste ons meisje en alles ziet er goed uit. Gelukkig! Ze ligt zoals ik al dacht met de beentjes naar binnen en haar ruggetje tegen mijn buik, zodat ik de schopjes niet heftig voel. Dat komt nog?! De placenta ligt hoog achterin in de baarmoeder en dat zag er ook goed uit. Onderaan bij bmhals zit het helemaal vol met kleine bolletjes....? De echoscopist deed al 15 jaar dit werk en had dit nog nooooit gezien, HUH?! Er moest ook een inwendige echo gemaakt worden en dit vond ik best eng. De bm hals was nl. slecht te zien en om een optimaal beeld te krijgen moest dit gebeuren. Daarbij zagen we nog een grotere myoom van 5x3. Deze zit ook onderin. Conclusie: Kindje heeft nergens last van en zal er geen last van krijgen. Ik kan geen 'normale' bevalling krijgen, maar dit wisten we al. Placenta lijkt niet vergroeid te zijn met myomen. Geen placenta-tumor te zien (wist niet eens van het bestaan af!). Ik moet onder controle blijven om te bekijken of de myomen groeien en daar hangt eigenlijk veel van af wat we in de toekomt gaan doen. Al met al....we zijn niet veel wijzer en ik zal nog wel een paar gesprekken met onze gyn hebben. 14 oktober hebben we weer een afspraak met hem en dan zal ik zijn mening eens vragen wat te doen met baarmoeder.....?

Het is een lange post geworden, maar dan zijn jullie weer op de hoogte. Vanmiddag nog even in Prenatal geweest, maar veel schappen waren leeg. Ik zoek leuke wantjes en muts, maar helaas.... Ik heb dan maar kleerhangertjes gekocht, want die kwamen we tekort.

Liefs

Geplaatst

Hey Rnee,

Fijn dat alles zover goed is! Toch weer een geruststelling. Inderdaad maar eens aan gyn. vragen hoe verder in de toekomst. En zolang er geen gekke dingen naar voren komen op echo zijn die kijkjes van binnen alleen maar leuk!

Denk dat Prenatal de afgelopen dagen leeggeroofd is door de kortingsactie. Maar je komt vast nog wel iets tegen. En anders en nieuwe hobby: Breien hahahahaha

Geplaatst

Hahahaha, waar haal ik de tijd vandaan om te breien? Trouwens...dat kan ik helemaal niet meer. Dat is wel heeeeeeeeeeeeeeel lang geleden.

Liefs

Geplaatst

Renee, fijn dat alles goed is met jullie meisje.

Gelukkig geen last van de myomen!

Gelukkig weten we niet wat er allemaal mis kan gaan, placenta tumor, daar had ik nog nooit van gehoord!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Nee, wij dus ook niet... Inderdaad, gelukkig weten we niet wat er allemaal bestaat en welke gevaren er allemaal zijn.

Hoe slapen jullie? Ik slaap nog wel redelijk alhoewel ik me van de ene naar de ander zij rol en wat vaker moet plassen. Vandaag ons meisje ook veel gevoeld en ik zag zelfs mijn buik bewegen. Waarschijnlijk voelde ik ze zo goed, omdat ik me rustig heb gehouden vandaag. Hoe staat het eigenlijk met jullie navels? Die van mij is nog maar heel ondiep. Mijn man denkt dat ie eruit gaat 'floepen'.

Liefs

Geplaatst

Ik denk dat mijn navel binnenboord blijft....

Slapen is wel heel anders. Op het moment ga ik zo'n drie keer per nacht plassen. Dit komt denk ik ook omdat ik veel vaker wakker ben.

Ik slaap alleen op mijn rechterzij en wordt wakker als ik op mijn rug lig, op mijn linkerzij kan ik niet liggen. Raar!

Ik ben eigenlijk een echte platte buikslaper, vandaar mijn problemen van dit moment denk ik.

Geplaatst

hallo allemaal

renee: gelukkig heeft je meid geen last van de myomen. ik hoop voor jou dat je je baarmoeder mag houden. niets lijkt me erger dan dat een dokter voor jou je toekomst bepaalt. en helemaal dat enige weghaalt wat je echt nodig hebt als vrouw om leven te creëren. je mag wel met veel geluk prijzen dat in ieder geval dit meisje er aan komt.

tweelingmama: ik ben wel heel benieuwd naar foto's van jullie babykamer.

wat slapen betreft dat gaat goed ik slaap nog de hele nacht door. ik hoef nog niet naar de wc 's nachts. mijn man en ik hebben van de week ook voor het eerst mijn buik zien bewegen. ik voel regelmatig waar de beeb precies ligt ik voel dan de hele rug tegen mijn buik aan liggen.

liefs

Geplaatst

zo, laat ik ook weer 's wat van mezelf laten horen. heb 't erg druk gehad en ben sinds eergisteren pas weer echt een beetje op 't forum. gelukkig morgen om half één naar huis en dan lekker een weekje vakantie!!

renee, wat een opluchting, na de echo! heb zelf ook nog nooit van een placentatumor gehoord, gelukkig was deze niet bij je te zien. maar nog steeds een beetje onzeker of je baarmoeder gespaard kan blijven of niet. hoop dat je snel wat meer weet.

jullie zijn allemaal lekker druk met de kamertjes enzo! wij zijn nu ook begonnen, het sauswerk is klaar (creme met lavendel, heel fris). nu de stempels nog op de muur en dan is het grove werk gedaan. hebben al een lamp gezien, maar gordijnen vinden is een stuk moeilijker. de meubeltjes komen over twee weken, ben zo benieuwd hoe het er dan allemaal uitziet!

vandeweek nog bij de VK geweest, alles was goed met ons ukje. alleen moet mamks naar de fysio, vanwege bekkenklachten. en de volgende keer willen ze, als ik en beeb nog steeds zo hard groeien, controleren op zwangerschapssuiker. kom nu een kilo per week aan, buik loopt nu ook een goeie week voor, dus de beeb ook. ze houden het nu op een flinke groeispurt, wat heel normaal is in deze periode, maar het moet niet zo blijven. zag al even een twaalf ponder voor me.

en het is een dwarsliggertje, dus de optie keizersnee is ook al genoemd, hoewel het nog tijd genoeg heeft om te draaien (en daar gaan we dan ook maar gewoon van uit).

navel wordt hier ook erg ondiep, terwijl normaal de eendjes erin kunnen zwemmen :wink: die gaat ws ook nog wel ploppen denk ik! slapen gaat erg rottig, wordt rond drie uur wakker en val tegen de ochtend pas weer in slaap. en ik draai me een ongeluk, want lig eigenlijk niet echt lekker meer.

maaaaaaar: ik zit officieel onder de 100 dagen te gaan!!!!

Geplaatst

Gelukkig was gisteren alles weer goed met ons kindje. We lopen een week voor op het gemiddelde.

Ik word ingeleid tussen de 37 en 38 weken, dat is dan tussen 22 en 29 december. Mijn voorkeur gaat uit naar de 22e, als er dan uitloop is dan zit je op 23 december. Wel prettig voor ons kind als hij/zij later groter is.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Wat fijn dat al onze beebjes het goed doen! Goed he?!

Vanes, bij ons word het 24 december, dus dat ik ook niet helemaal ideaal, maar ja....wie weet wil het er wel eerder uit. Ik ben tenslotte ook 3 weken te vroeg gebroren. Ik zou het wel fijn vinden om met oudjaar weer thuis te zijn. Ik geloof dat er 7 dagen verblijf staan voor een keizersnede.

Honey, lavendel....? Jah, daar kunnen we nog niks van maken, want die kleur kan voor een meisje en jongen. Mmmmmh....jammer! Ook al een dwarsliggertje...die van ons ligt ook dwars en nog eens met de rug naar ons toe. Een foto kan dus ook slecht genomen worden tijdens de echo's.

Geniet lekker van je vakantie Honey! Ga je nog ergens naartoe of blijven jullie lekker thuis.

Ja Svenja, dit is een echt een speciaal kindje voor ons. Mijn man heeft er al 2 en die zijn zo gemakkelijk op de wereld gekomen. Hij beseft nu pas heel goed wat voor een wonder het is om kindjes te mogen krijgen.

Ik denk niet dat de dokter voor ons gaat bepalen wat we het beste doen want daar is hij de dokter niet naar. Hij is altijd zuinig met woorden en zal zeggen dat het alle kanten op kan..... Ik vrees dus dat de gesprekken met de dokter louter informatief zijn voor ons en welke mog.heden we allemaal hebben. De myomen kunnen ook na de zschap kleiner worden en zelfs verdwijnen, maar hier heb ik een hard hoofd in, omdat ik ze al had voor zschap en er zelfs aan ben geopereerd. Ik zou wel heel graag meerdere kindjes willen, maar ik ben al 37 jaar en dan met die myomen moet ik misschien heeeeeeel gelukkig zijn met dit wondertje en niet meer willen. Ik hoop maar dat de kinderen van mijn man lekker veel bij ons komen in de toekomst en ze mogen zelfs morgen al bij ons komen wonen, maar helaas zal dit er niet in zitten.

Liefs

Geplaatst

Hey Svenja, we hebben tegelijk getypt! Hahahaha, ja dat is wel makkelijker te onthouden voor ons allen. Ik denk wel dat ze het kindje zolang mogelijk in de buik willen houden, dus Vanes...Ik denk dat je eerder na de kerst zal bevallen indien mogelijk voor het kindje.

Geplaatst

Hey meiden wat een drukte hier ineens, heb even de hele conversatie bij moeen lezen, maa ben er weer hoor!!

Nou echo was weer fantastisch, de kleine werkte eindelijk mee wat hele mooie foto's opleverde en een verklaring voor mijn bandenpijn (blijkt gewoon een rotschop van binnenuit te zijn iedere keer). Kleine heeft duidelijk een voorkeurshouding, hoofd naar boven, rug aan mijn linkerkant, armen en benen aan mijn rechterkant, daarom is het daar iedere keer zo gevoelig. Echografiste met 31 jaar ervaring zei zelfs dat het flinke klappen waren en dat ik met deze druktemaker nog wat te stellen krijg hahahahaha. Kan er alleen maar gelukkig mee zijn!

Kamertej is hier ook klaar met het ruwe werk, nu kan inrichten beginnen. Moet alleen nog een behangrand plakken, maar die komt waarschijnlijk pas woensdag binnen. Het weekend puinruimen, heerlijk, de slaapkamer is straks geen berging meer haha.

Nou morgen naar voorlichtingsavond van het ziekenhuis en maandag verloskundige. Zit middenin babyzaken, heerlijk.

Fijn dat bij jullie ook alles geod gaat, iedereen goede berichten en kamertjes die bijna klaar zijn. Fijn, ben toe aan positieve dingen dus houden zo!!!

Succes allemaal (wat een warrig verhaal weer alles bij ekaar)

Geplaatst

Ja hahaha, wat ben je weer lekker warrig, maar wel gezellig hoor! Wat fijn dat ook jij alleen maar goede berichten en foto's hebt over en van je kleine beebje. Geniet er maar van en blijf positief!

Liefs

Geplaatst

Hallo!

Renee wat goed zeg dat de echo er keurig uitzag en dat jullie

meisje het ook goed maakt.

Dat zijn toch goede berichten!

Ik kom vandaag even met een bliksem bezoekje want ik

ben helemaal kapot.

Fiets met 2 kids van hot naar her.

Een behangetje zus en zo....en likje verf halen,behanglijm

en tot slot was er een probleem met het stapelbed.

Dat is gelukkig opgelost maar goed,ik ben af nu,helemaal gaar.

Ik duik op de bank en hopelijk doen de kids dan ook een tukkie.

Ik kom later weer op jullie reageren als ik de puf weer heb :good1:

Groetjes van mij.

Geplaatst

Ik heb gisteren ook veelsteveel gedaan en daarom heb ik vandaag een 'rust'dag gepland. Ik kreeg zelfs harde buiken. Ik weet nu hoe dat voelt en ik vond het een 'lastig' gevoel. Ik ben nu nog steeds niet gedoucht en aangekleed en ik ga zo even nog een dutje doen. Soms moet de accu even opgeladen worden. Doe rustig aan Tweelingmama! Vooral aan jezelf denken!

Liefs

Geplaatst

Liggen op de bank, dvd erin en rusten. Soms loopt je jezelf ineens voorbij. moeilijke is dan om aan de handrem te trekken. Gelukkig heb je hem gevonden ;-)

Maar klussen is aan de gang merk ik!!!

Geplaatst

Ja Tweelingmama, we zijn heel erg blij met het feit dat het goed gaat met ons meisje. Ik voel ze ook veel momenteel. Als ik met mijn hand over buik wrijf dan reageert ze heel vaak met een por. Meestal wel op de momenten dat ik rustig zit hoor. Overag is ze lekker aan het slapen want dan beweeg ik teveel denk ik.

Ik ben net 'klaar'wakker geworden terwijl ik nog minimaal uurtje mag slapen. Ik ga zo nog even dommelen...zzzzzzzz. Mijn man is van huis en dan slaap ik toch altijd een beetje onrustig.

Zijn de moeders (in spé) zo druk dat ze hier maar weinig zijn? Ach ja, echt interessante leuke dingen heb ik ook niet te melden, maar goed een beetje van me afschrijven vind ik wel lekker ;-) en jullie mogen ervan meegenieten.

Liefs

Geplaatst

Hoi Renee,

Ik ben ook al even op (zes uur). Wij gaan om 7.45 open dus dan moet ik helemaal klaar zijn. Mijn man moet gelukkig ook vroeg op, we hebben dus hetzelfde ritme.

Ik ben druk, erg druk. Ik heb een eigen bedrijf en moet op het moment veel ondernemen om onze verkoopcijfers goed te houden.

Ga nu snel aan de slag want de klanten komen binnen.

Liefs,

Vanessa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden