Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou meiden, op het tijdstip van jullie gesprekje zat ik al in de auto hoor. Mijn wekker gaat uiterlijk half 6 en half 7 in de auto. Moet een uurtje rijden, dus vroeg uit de veren!!

Begrijp wat je bedoelt Vanessa. Ik heb geen eigen bedrijf maar zit in een sector waar veel klappen vallen, hard werken is de enige optie om ervoor te zorgen dat je niet bij de volgende ontslagronde zit. Proberen net iets slimmer te zijn dan de concurrent. Maar dat is voor jou wel heel herkenbaar denk ik zo.

Ga ook weer snel verder!

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marietje, ik denk dat het niets uitmaakt hoor!

Als je je werk met liefde doet is het net zo erg als je in loondienst bent dan dat je "voor jezelf" werkt.

Petje af voor je inzet! We moeten per slot van rekening met ons allen de economie draaiende proberen te houden.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Vanessa,

over werk gesproken. Reed vandaag bij je langs. Even een bezoekje aan de kringloop, ff snuffelen maar niets gevonden. Ik wilde niet zomaar bij je naar binnen stappen, maar zou het wel leuk vinden wanneer ik je na je bevalling een keer mag opzoeken voor kraambezoek.

Hoe ga je dat straks als zelfstandig ondernemer doen met je verlof? Kom je nog een beetje vooruit met je buik?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Leuk als je op kraambezoek komt!

Je bent van harte welkom.

Ik groei tegen de klippen op, mensen vragen dan ook of ik een tweeling krijg.....

Maar alles gaat goed dus dat is het belangrijkste.

Ik heb 6 weken voor en 6 weken na de bevalling verlof maar met mijn bedrijf gaat dat niet lukken. Ik doe gewoon wat ik kan.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Snap dat je drukker bent met eigen bedrijf, maar (hoe cliché ook) denk je wel aan jullie gezondheid?!!! Je gaat in het ziekenhuis bevallen is het niet?

Nog ca.8 wkn tot aan het einde van het jaar, voor je het weet heb je je kleine in je armen.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Hey Marietje, wat moet jij vroeg op!!! Pfieuw...en ik maar denken dat ik vroeg wakker ben :-S

Ik ben ook zelfstandige, maar ik heb geen openingstijden. Ik werk alleen op afspraak en dat is wel zo gemakkelijk. Als ik niet voor 10-en een afspraak maak dan kan ik lekker uitslapen. Vanmorgen had ik echter een afspraak staan om 9 uur, maar vroeger maak ik geen afspraken. Ik woon in Belgie en ik krijg 8 weken een minimale premie betaald van mijn verzekering voor moederschapsrust. Hier krijgt ook iedereen een geboortepremie, maar het is natuurlijk altijd minder dan dat je werkt. Ik weet niet hoelang ik kan doorwerken maar het is fysiek niet zo zwaar en ik heb zelf in de hand hoeveel 'klantjes' ik per dag behandel. Debussy Hoogstraten

Ik ga proberen zo lang mogelijk door te gaan en ik probeer in februari weer te starten. Natuurlijk langzaamaan, maar vanaf maart wordt het druk dus dan moet ik 'volle' bak aan de slag zijn. Eens kijken of dat allemaal gaat lukken.

Liefs

Geplaatst

Oh ja, maandag bloedprikken voor suikertest. Ik hoop maar dat ik geen suiker heb. Wat zijn eigenlijk de symptomen of heb je die niet? Ik ben inmiddels al 12 kg aangekomen!!! Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nergens op let wat eten betreft. Mijn moeder was bij ons 18-20kg aangekomen, dus ik zal ook wel zoiets aankomen in totaal, schat ik zo in.

Bijna in ons laatste trimester.....

Liefs

Geplaatst

Geniet er lekker van Svenja, zou ik zo zeggen...hihi. Jij hoeft er maar weinig af te werken straks. Ik zit er nu niet mee, maar dat zal na de bevalling wel anders zijn :-S. Ach, ik heb een goede methode die ik gebruik bij klantjes, dus die zal ik zelf moeten toepassen oftewel mijn man moet mij maar behandelen en dan met een beetje sport en minder eten + borstvoeding....ach, dat moet er zo AF zijn, toch?! Hahahaha, we blijven optimistisch. We zien wel, asl ik straks maar een heel gezond meisje in mij armen heb.

Ik ben in het begin heel veel aangekomen, omdat ik bleef eten om de misselijkheid tegen te gaan en ik hoefde maar zelden te spugen. Ik spuug nu vaker omdat ik zooooooooo'n last heb van maagzuur. Maar goed.... De laatste weken kom ik heel gestaag aan. In ieder geval niet meer in het tempo van het begin. Ik geloof dat ik al 10kg was aangekomen bij week 20 en we zijn nu dus 6 weken verder en 2 kg extra en dat vind ik persoonlijk netjes.

Nou ja, we gaan weer het hele weekend uit eten, dus de weegschaal zal maandag wel weer meer aangeven.......

Liefs

Geplaatst

Na de bevalling ga ik direct met mijn voeding aan de slag.

Omdat mijn insuline behoefte direct na de bevalling heel erg anders is wil ik toch gaan opschrijven wat ik eet en hoeveel ik daarvoor moet spuiten.

Zo heb ik mijn diabetes weer het snelst onder controle.

Om dan ook op de calorie inname te letten is dan een kleine moeite.

Volgens mij kom je het laatste stukje het meeste aan, ik hoop dat er niet nog 10 kilo bij komt.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Ben ik weer.

Heb weer lekker wat bij moeten lezen! pfff.

Wat moeten jullie vroeg op zeg.

Vanessa is het niet moeilijk om in deze tijd je hoofd boven

water te houden zeg maar?

En Marietje een uur rijden in de auto!

Petje af,hou je het nog wel vol?

Renee ik denk wel aan mezelf doe jij dat dan ook?

Harde buiken zijn toch een teken dat je het iets te

druk hebt gemaakt.

En lekker het zo'n pyjamadagje?

Hadden wij vandaag!

Svenja je bent nog niet veel aangekomen!

Ik zal morgen ook eens even die weegschaal pakken.

Niet mijn aller grootste vriend maar goed! :worthy:

Morgen het kamertje behangen.

Heb via een website eindelijk een leuk randje gevonden

voor op het behang.

Foto's volgen nog,nou maar hopen dat het net zo mooi

word als de hal (ik ga zelf behangen).

Fijn weekend!

Groetjes Tweelingmamma.

Geplaatst

Hey meiden,

Morgen uitslapen dus kan wat later naar bed haha

Morgen wordt de commode geplaatst in het kamertje. Kan ik een beetje zooi in gaan ruimen. Heb er zin in! Zit nog te twijfelen of ik een ritje naar Ikea maak voor de rolgordijnen en een plank, maar dat zie ik nog wel. Behangrand (jaja ook hier eindelijk gevonden) komt woensdag, maar die moet gelukkig aan de andere kant, dus spullen kunnen op de plek.

Ik ben nog maar een kleine 3 kilo aangekomen, mijn broeken (zwangerschapsbroeken) zitten bij buik prima, maar worden bij benen en billen eigenlijk te groot. Alles zit op de buik zeg maar. Maar met tuniekjes enz, zie je er niets van, dus trek ze gewoon aan!

Geniet van het weekend meiden!!!

Geplaatst

Tweelingmama, ik moet idd aan mezelf denken, maar dat doe ik ook hoor. Ik heb donderdag en gisteren een pyamadag gehad. Maar we hebben het vandaag weer druk, vol programma! Morgen weer rustdag...

Vanessa, ze zeggen dat je de laatste weken het meeste aankomt. Vanaf week 20 een halve kilo per week, maar dat is bij mij niet gebeurd tot nu toe, terwijl in de beginperiode dit wel het geval was (of meer!!), maar dat was van het eten. We hoeven nog maar 11(,5) weekjes, dus laat die 6 kg maar komen hoor en dan ben ik totaal 18kg aangekomen en dat vind ik netjes. Veel van mijn vriendinnen zijn ca. 25-35kg aangekomen bij de eerste, dus.....ik vond mezelf al 'netjes' als ik onder de 20 blijf.

Ow Marietje, jij bent ook weinig aangekomen zeg! Goed hoor!

Marie en Tweelingmama, fijn dat jullie nu de behangranden hebben gevonden. Maak er maar een gezellig klusweekend van en de fotootjes zien we tegemoet.

Liefs en gezellig weekend!

Geplaatst

Foto-AMKUJPDB-D.jpg

Foto-EPCQOUNM-D.jpg

zo weer even twee foto's van mij.

ik ben vandaag wezen shoppen met mijn moeder voor de kids ze kunnen weer goed gekleed de herfst in.

morgen ga ik weer een beetje spullen inpakken.

liefs

Geplaatst

Mooi buikje hoor Svenja!

Gaat al echt lekker bol worden,super!

En je hebt dus heerlijk geshopt vandaag,dat moet ook gebeuren.

Voel je je verder goed?

Renee is de drukte voorbij?

Morgen lekker een dagje relaxen,heerlijk hoor.

Marietje,staat de commode al?En heb je een ritje naar de

Ikea gemaakt?

Daar moet ik dus niet teveel komen,zeeeer verslavend!:icon_geek:

Onze behangrand word binnen 2 weken geleverd stond er.

Vandaag dus behangen,echt leuk geworden.

Nu nog spulletjes erin en wat inrichten.

Heb al genoeg kleertjes dus als de kast staat is het een

kwestie van neerleggen en ophangen.

Ben weer weg,lekker languit op de bank!

Groetjes Tweelingmamma.

Geplaatst

Hey meiden,

Nou commode moet weer uit elkaar, zit een plank verkeerd!!! Morgen maar eens kijken! Verder overal aan het ruimen geweest en wassen, wat gewassen kan worden (bekleding van wipstoel en dergelijke). Asl de commode goed in elkaar staat kan het eigenlijk goed beginnen met inruimen.Ikea even overgeslagen, wel ff snel naar V&D geweest. Had een boel airmiles en kon met alleen de miles een babyfoon kopen, dus dat eerst maar gedaan. Nou ga weer de boel uitzetten, morgen vroeg dag! Doei doei

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik was al weer vroeg uit de veren want moest weer bloed laten prikken op Toxo, Bloedgroep en Suiker. Ik ben benieuwd. Eind van de week hebben we weer de uitslag.

Zaterdag een druk dagje geweest waardoor ik gisteren van 12 uur tot 15.30 uur heb liggen slapen. Gezellig voor manlief!! Maar ja..... Ik was gewoon KAPOT! Ik heb zaterdag nog een echo gekregen van een vriendin die verloskundige is. We mochten dus weer even van binnen een kijkje nemen. Ons meisje ligt helemaal opgevouwen en ze heeft door de myomen minder plaats waardoor ze ook dwars ligt. Het is logisch dat ik maar lichte bewegingen voel, omdat ze weinig ruimte heeft en geen rake klappen kan uitdelen. Ik heb een heel mooie foto van haar snoetje en voetje. We zijn zo blij dat het voorspoedig gaat. Het gaat goed komen! Ik doe in ieder geval vanaf nu rustig!!! aan.

Hey Marietje, wij hadden dat ook met de commode. Wij hadden ook een plank verkeerd...hahaha. Gelukkig moets de commode niet helemaal uit elkaar. Lastig he! die bouwpakketen. De kast was ook zo'n crime.

Svenja, goed geslaagd dus voor de kids. Fijn, want het zal steeds zwaarder worden om een dagje te gaan winkelen, of niet? Ik voel nu al dat alles wat meer moeite kost. Ik ben gewoon 2 dagen brak na 1 drukke dag.

Tweelingmama, wat fijn dat het bij jou opschiet met de kamer. Wanneer gaan de meubeltjes in elkaar? Wel een fotootje sturen als het af is he?!

Over foto's gesproken...ik zal er ook nog eens 1 opzetten van mijn buik.

Liefs

Geplaatst

Het is erg rustig....? Halloooo? Waarschijnlijk allemaal te druk met de dagelijkse dingen. Hier gaat alles goed alleen wordt het slapen steeds lastiger.

Liefs

Geplaatst

ik slaap nog steeds goed.

alleen het eten gaat nog steeds slecht.

ik krijg soms geen hap door mijn keel. ter compesatie drink ik nu die knor vie flesjes.

en dan nog het overgeven dat is nu ook aan het beginnen.

net als bij mijn dochter ben ik zo in plaats van de eerste drie maanden de laatste drie maanden steeds misselijk.

hoe is het met jullie met eten.

liefs

Geplaatst

Ik eet graag en veel maar moet het daarna bekopen met enorme last van maagzuur waardoor ik ook overgeef om het 'eruit' te gooien. Ik moet dus nu ECHT kleinere porties gaan eten. Als ik water drink dan word het nog erger waardoor ik TE weinig drink. Ach, die kwaaltjes neem ik er graag bij. Ik neem nu 's avonds vaak GAVISCON en lig wat rechtop. Als ik op mijn rug lig dan kom ik een beetje in 'ademnood', dus ik slaap vnl op mijn zij. Op het moment ligt rechterzij het lekkerst.

Nog 11 weekjes!!!!

Liefs

Geplaatst

Krijg net een telefoontje van de gyn dat bloedtest niet zo goed is en ik morgen in het ziekenhuis een 4 uur durende test moet laten doen voor suikerziekte. Ik baal hier vreselijk van!

Dat was even mijn gemopper en geklaag. Ik hoop dat het laatste trimester niet zoals het eerste word met allerlei hindernissen en gedoe. Het gaat nu net zo goed.

Liefs

Geplaatst

Ik hoor donderdag al de uitslag en wie weet is er niets aan de hand...Dat kan nog!! Storm in een glas water....ik hoop het maar...

Geplaatst

Ow Renee dat is minder leuk nieuws.

Ik hoop toch dat er uiteindelijk niets aan de hand is.

Eten is hier soms ook wel een ramp hoor.

Heb ontzettend veel last van het zuur maar die tabletjes van

de Kruidvat (Maalox) helpen me beregoed!

Super spulletje!

Moet ook kleine porties eten maar ja,dat doen we dan maar.

Slapen doe ik altijd op mij zij en dat slaapt nu echt het

lekkerst.

Zal eens kijken voor een buik fotootje van mij.

Gisteren gemaakt.

Tweelingmamma.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden