Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Foto-BKH7MTGT.jpg

Hub is niet echt een fotograaf maar ja,hier een kleine indruk

van hoe het er gisteren uitzag.

Krijg er geen andere foto's op i.v.m de grootte van de foto??

Nou goed,tis in ieder geval iets!

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HUH? Ik zie helaas geen foto Tweelingmama. Probeer het nog een keer of ligt het aan mij? Kleine porties eten lukt me nog niet want ik heb altijd zo'n trek....

Vanmorgen dus 3 uur in het ziekenhuis geweest en 4 x bloed laten nemen. Ik ben ieder keer tussen de bloedopnamen in mijn auto gaan liggen om een beetje te dutten. Ik was nl. al om 6 uur op, want ik moest me om 7.30uur nuchter! melden. Gelukkig hebben we dit weer achter de rug en morgen weten we al de uitslag. Ik heb er wel een goed gevoel over want vanmorgen was mijn bloedsuiker 87 en dat is wel wat lager dan 140. Ik ben benieuwd...... Let u know!

Vanmiddag lekker gaan winkelen en ik heb nog een superleuk jurkje gekocht voor de laatste maanden. Helemaal schattig!!

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ook een suikerprobleempje. Curve was niet goed, te hoog. Moet nu 2 weken op een dieet (ontvang ik morgen) en daarna weer een curve prikken. Hopelijk is het dieet voldoende.

Slapen gaat goed, maagzuur aan het einde van de dag, ijzertekort wordt nu bestrijd met een drankje. Verder gaat alles redelijk haha.

Renee, ik duim voor je dat alles goed is hoor!!

Geplaatst

Hahaha Marietje, ik weet er ook niks van, maar zij zeiden tegen me dat 140 de grens is...? We wachten maar weer af tot morgen. Wat bizar dat jij er ook last van hebt!!Hoe ziet zo'n dieet eruit? Pffff, een zwangerschap zonder snoepen is toch geen ECHTE zwangerschap.....? Ik moet er nog even niet aan denken alhoewel het wel goed voor de kilo's zal zijn...hihi ;-)

Hoe doe jij dat eigenlijk Vanessa? Jij hebt toch diabetes? Lastig hoor.

Liefs

Geplaatst

Hey Renee,

Ik mot vandaag en morgen niet te vet eten en dan zou morgen bij de post het dieet zitten. Geen idee wat het inhoud. Mijn ouders hebben allebei suikerziekte en van hun begrijp ik dat het magere producten zijn, niet te veel koolhydraten en dan ligt het er ook nog aan welke koolhydraten. En inderdaad niet te veel snoepen. Oh ja en meerdere maaltijden op de dag ipv 3. Nou morgen maar even afwachten. Ik had mazzel niet naar ziekenhuis te hoeven. Kon apparaatje lenen bij ouders en de waardes doorbellen. Scheelde weer een boel tijd!

Maar ben inderdaad benieuwd naar hoe Vanessa er mee omgaat.

Geplaatst

Meiden toch! Dat is niet de bedoeling hoor dat jullie hetzelfde doen dan mij.

Ik heb als voordeel dat ik diabetes heb gekregen van de eerste behandeling die mislukt is. Tijdens de tweede behandeling werd het ontdekt (door het gebruik van de hormonen werd het erger).

Ik spuit 4x per dag (als ik niets extra's eet). Dat is 3x voor de maaltijd en 1x voor het slapen gaan. Hoeveel insuline ik moet prikken is afhankelijk van hoeveel ik ga eten, dit gaat voornamelijk om de kh's maar de vetten spelen hierbij ook een grote rol.

Mijn bloedsuiker controleer ik ongeveer 6-7x per dag.

Ik heb net pannenkoeken gegeten en dat is heel erg lastig prikken, ik ga dan zo ook even controleren hoe mijn bloedsuiker is.

Het lastige voor mij is dat je zwangerschap je behoefte aan insuline verhoogt. Ik moet nu bijna 1 keer zoveel prikken voor een maaltijd als voor mijn zwangerschap. Dit is na de bevalling direct over. Dan zit ik weer op mijn oude waardes.

Ik hoop voor jullie dat het allemaal mee valt. De meeste vrouwen die zwangerschapsdiabetes hebben gehad komen er nooit meer helemaal van af. Ik ken een vrouw die op haar 17e zwangerschapssuiker kreeg en nu al 20 jaar diabetes heeft.

Maar dat zijn uitzonderlijke gevallen!

Ik duim voor jullie dat jullie gevrijwaard blijven van deze ellende....

Voor mij was het een extraatje van de IVF behandelingen.....

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Vanessa

Lijkt me wel pittig, ik heb bewondering voor je meid

zovaak spuiten en prikken en ook nog flink zwanger zijn pooh

Dat zal niet altijd makkelijk zijn!

Dat verdiend een dikke knuffel

Dikke Knuffel Claudia

Geplaatst

Hoi Claudia!!!

Pas op met zo lief praten tegen een zwangere dame....

Zit hier met tranen in mijn ogen.

Ons kindje was net weer heel erg actief en precies op de plek waar de hand van mijn man lag. Tja, daar wordt je een beetje week van.

Nog 5 daagjes en dan horen we wanneer jij eindelijk verder mag. Ik hoop zo dat het nu in 1 keer raak is. Ik duim in ieder geval nog steeds voor jullie.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hey Vanessa,

Ik herken het hoor, kan zo huilen om niks of iets babiesgebeuren, herken mezelf niet! Al de metingen en spuitmomenten herken ik van mijn ouders. Ik hoop het te redden met een dieet. Hij was niet superberhoogd, maar wel genoeg om het te merken. Nou aankomende twee weken afwachten maar weer.

En Claudia, veel succes meid, ik lees vaak genoeg je verhaal en volg je!! Heel veel succes!!!

Geplaatst

Vanessa

Ik ben (nog) niet zwanger maar door de hormonen kan ik ook om het minste geringste emotioneel worden pfff

Word nog wat als ik ook zwanger ben dalijk pooh!!

En wat een mooi moment moet dat zijn geweest hand van je man op je buik en de baby reageert leukkkkkk!!!!

Liefs Clau

Geplaatst

Ik ben ook zo emotioneel als de pest. Ik heb net heel hard moeten huilen uit zelfmedelijden toen ik te horen kreeg dat ik zwangerschapssuiker heb. Mijn schoonzusje zou er voor tekenen, als ze maar zwanger zou zijn en ik zit hier te janken. Vreselijk! Ik kan er even niets aan doen. Ik moet nu WEER aanstaande dinsdag een middag naar het ziekenhuis om te praten met een diëtiste en verpleging. Ik heb hier echt geen zin in, maar ik moet het doen voor ons meisje natuurlijk.

Marietje, weet jij al hoe het dieet eruit ziet. Ze zeiden net aan de telefoon dat het een streng dieet is....? Ik ben benieuwd. Ik weet ook niet zo goed waar ik nu rekening moet houden tot dinsdag. Ik ken niemand met suiker, dus.....Stelt mijn schoonzus net voor om lekker te gaan High-tea-en....Nou, dat mag waarschijnlijk helemaal niet. Aaaaargh, waarom heb ik dit weer!!!!????? Sorry maar ik ben echt even frustie!

Vanes, wat fijn dat jullie beebje zo beweeglijk is. Ons meisje is best rustig, maar ze ligt zo opgevouwen dat ze niet anders kan. Ik voel ze wel hoor, maar het zijn geen echte 'schoppen of trappen'.

Waar zijn de andere meiden?

Liefs

Geplaatst

renee wat vervelend voor je en helemaal dat je je eetpatroon moet aanpassen. ik hoop dat je niet te veel kleertjes maat 50 heb gekocht. vaak als je suikerziekte hebt of zwangerschapssuiker krijg je een groot kind hoeft niet altijd.

wij hebben vandaag de sleutel van ons nieuwe huis gekregen:hello2:

het klussen kan beginnen eindelijk.

liefs

Geplaatst

Gefeliciteerd Svenja!!! Wat fijn dat jullie nu eindelijk kunnen beginnen. Super zeg!! En nu zijn we benieuwd binnekort naar de foto's van de babykamer. Daar beginnen jullie vast en zeker als eerste mee.

Ons kindje loopt nu nog niet echt voor. Soms liep ze een weekje voor en adhv metingen was ze de laatste keer 820 gram, dus.... Ik zit volgens mij ook op het randje. 2 van de 4 waarden waren niet goed. Ik weet niet wat het allemaal inhoudt, maar ik kreeg de indruk dat het nog niet heel erg was, maar toch..... Ik vind het heel jammer dat ik op mijn eetgewoonten moet gaan letten, want ik snoep zo graag.

Hier een foto van DE BUIK

Foto-YQLX84RZ.jpg

Foto-3QLDEGHF.jpg

Liefs

Geplaatst

Hoi dames ben ik weer en ik zie gelijk dat de foto het niet doet.

Zometeen nog even proberen.

Renee wat heb je een super mooie buik,prachtig!

Daar mag je echt trots op zijn!

Svenja super dat jullie de sleutel hebben,gefeliciteerd!

Nu lekker aan de slag met het kamertje maar er zal

vast nog wel genoeg te doen zijn.

Succes.

Vanessa jullie hebben dus een lekker bewegelijk kindje!

Heerlijk hoor.

Hier met vlagen een drukteschoppertje.

Overdag meestal rustig maar s'avonds laat meneer van

zich horen hoor.

Hoe is het met jullie kamertje?

En wat super dat je mannetje ook mee kan genieten zo

van het getrap enzo,heeel bijzonder.

Marietje wat balen dat je ook met je suikers zit te klooien

zeg maar.

Heb je het dieet al ontvangen?

Hoop dat het wel makkelijk is vol te houden.

Zal eens kijken voor die foto.

Gisteren heeft mijn mams het ledikantje en de commode

meegenomen dus die kan ik morgen in elkaar gaan zetten

en dan komt er eindelijk een beetje vorm in!

Alweer 25 weekjes bijna dat gaat snel zeg!

Nou tot later ik ga die foto even opzoeken.

Groetjes Tweelingmamma.

Geplaatst

Hey Tweelingmama, je ziet je buikje inderdaad niet zo goed...hihi, MAAR goed genoeg om te zien dat het een mooie zwangerschapsbuik is. Ik zet mijn toestel altijd op zelfontspanner en dan op de aanrecht..hihi.

Ik ben nog steeds in een emo-bui...ik voel me zo zielig. Ik zou een schop onder mijn kont moeten krijgen.

Liefs en fijne avond

Geplaatst

Renee goed idee van die zelfontspanner!

Ik zei het al tegen hun dat ie niet zo dichtbij moet staan maar

ja mannen he!!! :helluup:

Kan me een beetje (boel) indenken hoe je je voelt hoor.

Hier zit nog zo'n emo doosje achter de pc zo''n beetje alles

zielig te vinden dat ze tegenkomt!

Pfff wat doen die hormonen met ons he!

Had al wel een buik foto gemaakt maar ik vind mijn

buikkie niet zo heel erg mooi met die strepen erop

van de tweelingzwangerschap dus dan maar even zo.

Ik duik mijn bedje in,welterusten allemaal.

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Allemaal lekker geslapen? Ik slaap een stuk slechter, ongeveer 2 tot 3x per nacht moet ik plassen.... En tussendoor ben ik dan ook nog een paar keertjes wakker. Erg vervelend maar we weten waar we het voor doen.

Tweelingmamma, heerlijke buik! Mijn mannetje is ook niet zo handig met de camera maar oefening baart kunst.

Svenja, fijn dat je eindelijk aan de slag kunt. Geeft ook een beetje rust.

Renee en Marietje, het flauwe is dat ik best mag snoepen. Alleen moet ik er wel extra voor prikken.

Als ik 's ochtends naar mijn buik kijk dan lijkt het wel of hij iedere nacht iets gegroeid is, herkennen jullie dat?

Ik ben benieuwd hoe groot ik wel niet ga worden. Mijn zus was ook gigantisch. Mensen denken dat ik met de laatste loodjes bezig ben....

(Moet nog 10,5 week)

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hey meiden,

Nou dieet was nog niet binnen. Heb met ouders gesproken en volgens hun kan ik al weinig veranderen aan mijn eetpatroon. Zeker nu ik zwanger ben heb ik gewoon minder behoefte aan snoep chips ed. Dus dat eet ik al niet en super vet eet ik eigenlijk ook nooit. Heb me voorgenomen dat als dit dieet zo superstreng is (jaja moet eerst ff post afwachten maar ben ongeduldig, zeker nu ik zwanger ben), dat ik een gesprek aan ga vragen met een arts, dan ga ik liever spuiten. Daar heb ik totaal geen problemen mee en aangezien ik al genoeg meemaak op dit moment (allerlei prive dingen die niet goed lopen), zie ik een superstreng dieet gewoon niet zitten. Wil gewoon af en toe een vet patatje kunnen eten of een chocomel kunnen drinken. Met dat dieet gaat dat niet vertelde mijn ouders, met spuiten wel. Nou dan maar ff tellen van te voren. Wellicht klinkt het een beetje te simpel zoals ik het nu vertel, maar heb gewoon de kracht en fut niet om een superstreng dieet te volgen! En dan nog, ik val zelf heel veel af, alleen buik groeit, dan lijkt me dat dieet ook niet echt super. Maar zoals ik al zei, eerst maar post afwachten en dan kijken.

Das ook zo'n kwaaltje dat ik niet van mezelf ken, dat klagen pfff, maar goed dat zullen niet alleen de hormonen zijn, maar ook de omstandigheden waar ik in zit.

Slapen gaat hier redelijk, twee á drie keer per nacht eruit om te plassen, verder gaat alles goed. Zal ook eens kijken of ik de buik op de foto kan zetten. Thuis een volksverhuizing. Door al het geschuif met meubels wordt het een beetje een bende. Gelukkig wordt er het weekend weer hulptroepen verwacht om de boel te versjouwen. Is de slaapkamer ook weer een beetje aan kant.

@ Vanessa, mijn buik wordt niet echt groter, maar krijgt een gestroomlijnder model, de vorm veranderd echt met de dag. Heel indrukwekkend om te zien!

@ Svenja, super de sleutel, nu wordt het aanpoten hahahaha alles in orde krijgen en dat met de aankomende nesteldrang hahahaha

@ Renee, we komen er wel hoor. We laten ons niet klein krijgen en onze kleine niet onnodig groot! Gelukkig kunnen we elkaar steunen, toevallig 3 op dit topic die te maken hebben met suiker! Das wel weer een voordeel, je kan genoeg aan elkaar vragen en elkaar steunen! Komt goed!

@ Tweelingmama, jeetje nog helemaal niet aan die foto gedacht. Zal ook snel eens een foto schieten, met de zelfontspanner als ik het zo hoor hahahahahaha

Succes allemaal!!!

Geplaatst

Vanessa, Ik slaap al een tijd lang met onderbrekingen, ca. 4 - 5 x per nacht om te plassen. IK krijg 's avonds iedere keer zo'n dorst waardoor ik veel drink en dan veel moet plassen in de nacht.

Nou Marietje, ik hoorde dat het een streng dieet zal zijn. Ik moet dus dinsdag naar het ziekenhuis en dan krijg ik een gesprek met de verpleging die me ws gaat uitleggen hoe ik moet prikken e.d. en ik krijg een gesprek met een dietiste. Mooi gezegd: "we laten ons niet klein krijgen en onze kleine niet onnodig groot." Die ga ik onthouden. Ik wil het liefst geen insuline spuiten als het niet nodig is, maar zin in een streng dieet te volgen heb ik ook niet....:icon_shaking2:

Ow Vanessa en Marietje, ik heb juist zo'n zin om te snoepen heel de dag dus dat is ook waarom ik baal, want nu mag dat niet meer. Ik ben gisteren al 0,6kg! afgevallen door niet te snoepen. Nou ja, voor de lijn zal het niet slecht zijn, maar ik dacht dat je niet mocht lijnen/afvallen tijdens zwangerschap. Ok, ok...onnodig veel aankomen is misschien ook niet de bedoeling :-S. Ik ben dus benieuwd wat er met het aantal kg gaat gebeuren de komende periode. Ik las dat we maar 1800-2000 cal. mogen binnenkrijgen. Raar..... Ik zal het dinsdag allemaal wel uitgelegd krijgen.

Ik ben benieuwd naar jullie kamertjes. Als ze af zijn dan proberen jullie wel een fotootje te plaatsen, toch?!

Liefs

Geplaatst

Ik zal het dieet wel zien vandaag. Zal voor de zekerheid verloskundige bellen vanmiddag. Anders moet ze me het maar mailen of zo. Wil het wel weten nu eigenlijk.

Dat snoepen herken ik alleen vand e laatste 2 weken en dat ik me dus niet lekker voelde! Volgens mijn ouders ontstaat het trek in zoet door ontregelde sukerspiegel. Nou ja, afwachten maar weer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden