Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Claudia, ik geloof je hoor!

Toch wel makkelijk een kraamverzorgster in ons midden.

Mag ik je wat vragen?

Moet je met borstvoeding je kindje echt om de twee uur aanleggen? Ook 's nachts?

Lijkt me nogal heftig!

En? Al zenuwachtig voor maandag?

Mijn duimen draaien hier overuren....

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

hoi vanessa

gemiddeld drinkt de baby om de 3 uur, kan soms 2 uur zijn en soms na 4 uur pas weer, dus ook snachts.

Met borstvoeding voedt je op verzoek, dat houdt in dat als de baby huilt om drinken je dan voedt en dat zal om dus ongeveer om de 3 uur zijn.

Ik ben wel een beetje opgewonden, ik heb er helemaal zin in en vind het allemaal esuper spannend, ik hoop zo dat het het nu raak zal zijn, ben wel beetje bang voor teleurstelling.

maar heb wel hele goeie hoop 3 x is scheepsrecht!!!!!

Liefs claudia

Geplaatst

Wat is het hier rustig vandaag.

Heb de afgelopen dagen weer aardig me best gedaan in het

kamertje.

Nog even kijken voor een kledingkast en dan kunnen

we die ook in gaan ruimen.

Foto's komen nog,is het niet mijn wasmachine die kapot

ging,is het nu wel mijn fototoestel!

Gaat lekker.

Fijne Zondag allemaal!

Groetjes Tweelingmamma.

Geplaatst

Ach Marietje, we hebben nog even de tijd! Ik hoop dat er allemaal LEUKE dingen tussendoor zijn gekomen.

Nou Tweelingmama, wel zorgen voor een nieuw toestel VOORdat de kleine word geboren he?!

Hier ook een lekker weekend gehad. Een weekend zonder suiker! Ik heb net iemand gesproken van de verpleging en de waarden van mijn bloed vielen wel me hoor. Ik geloof dat ik het met een dieet wel weer in orde krijg. Ik hoop het maar want ik wil geen insuline spuiten als het niet hoeft. Het lijkt me toch beter als dit niet hoeft. Nou ja, morgen weten we weer meer.

Mijn buikje groeit volgens buitenstaanders ENORM! Woensdag mogen we weer naar de gyn voor een echo en bespreking.

Liefs

Geplaatst

wij hebben zaterdag de meubels van de babykamer naar het nieuwe huis gebracht.

gisteren heb ik alles geschuurd. vandaag ga ik beginnen met verven.

tweelingmama. gelukkig gaat die nu kapot en niet bij de bevalling snel een nieuwe kopen.

renee.veel succes bij de gyn morgen.

liefs

groetjes svenja

Geplaatst

Nou meiden hier vanavond even langs verloskundige, ben zaterdag nogal hard gevallen, op mijn zij (middenin een plas water, blehhhh) nu overal spierpijn, ook mijn buik. Zei het terloops tijdens mijn gesprekje over de suiker. Blijkt dat je dan altijd moet bellen. Wist ik niet, was al blij dat ik op mijn zij viel en niet op mijn buik! Maar goed vanavond even langs even kijken en even de papieren ophalen voor de afspraak van de dietiste. Ik eet al volgens het dieet wat ik kreeg, dus moet nu even kijken of we daar iets kunnen.

Suces weer allemaal!!

Geplaatst

Jeetje Marietje, das niet zo mooi dat je gevallen bent. Nou ja, het zal weer meevallen, maar toch wel goed dat je even bij de vk terecht kan. Fijn! Lat even weten hoe het was.

Svenja, hoe gaat het schilderen, verven? Schiet het op? Veel succes!

Claudia, ze zeggen inderdaad dat je op verzoek moet voeden als het om borstvoeding gaat, maar bij ons in het zhuis zeiden ze wel dat je een beetje hiermee moet oppassen en dat je wel ca. 3 uur er tussen moet laten, want anders zit je de hele dag met de baby aan de borst en dit kan ook niet. Ik ben benieuwd of het allemaal gaat lukken. Ik hoop trouwens dat jij vandaag of morgen ook goed nieuws krijgt en je mag starten met de volg. poging. Ik wens jullie heel veel succes!!!!

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Nou alles goed hoor. Zoals ik al dacht heb ik de kleine geod beschermt! Morgenochtend naar ziekenhuis voor suiker. Volgens VK is buik in week errug gegroeid. Dus wordt vaart achter gezet. Wordt vervolgd!

Geplaatst

zo ik heb nu 1 kant helemaal geverfd nu laten drogen en morgen beginnen met de andere kant.

marietje gelukkig zit de beeb veilig en is er niks aan de hand.

liefs

Geplaatst

Gelukkig is er niets aan de hand Marietje. Fijn dat je even naar de vk kon. Oei, ik hoop dat je niet aan de insuline moet. Ben je al begonnen met je dieet?

Hoe gaat het met schilderen Svenja? Welke kleur doe je de muren? Als het af is dan willen we wel een fotootje zien hoor ;-). Succes ermee.

Vandaag ben ik naar de diëtiste geweest en ik ben wel 3 uur zoet geweest in het zhuis. Het is best een heel streng dieet en nogal complex, vind ik. Ik ga natuurlijk ontzettend mijn best doen om het onder controle te krijgen, maar vandaag is me dit al niet gelukt. Ik controleerde zojuist na 2 uur lunch mijn bloed en het stond echt veel te hoog. Ik ben benieuwd wat het gaat geven. Ik moet nu om de dag 4 x mijn bloed controleren en een dagboek bijhouden. Zijn de waarden iedere x te hoog dan moet ik contact opnemen met het zhuis want dan zal ik aan de insuline moeten. Ik hoop het niet. Vanaf morgen start ik met het dieet. Over 2 weken moeten we sowieso weer naar het zhuis om mijn dagboek te 'showen'.

Morgen om 10.15uur mogen we weer naar de gyn en ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft over de myomen en de brief van de andere arts waarnaar hij me heeft doorverwezen. Gelukkig gaat mijn mannetje morgen weer mee..... Ik voel me zo alleen in dat iedere x in dat zhuis.

Hoe is het met jullie? Nog wat meegemaakt? Genieten jullie lekker van de zwangerschap? Ik ben wel een beetje aan het aftellen hoor. De meeste mensen om me heen zeggen dat ik dat niet moet doen en dat ik moet genieten van de z-schap, maar ik vind dat best moeilijk. Ik geniet wel als ik alleen ben en ik contact heb met ons meisje in mijn buik. Ze reageert echt op mijn hand en geeft 'porretjes' waar ik mijn hand leg. Echt heel lief!

Liefs

Geplaatst

Het is wel zo dat je met insuline alles beter onder controle kunt krijgen.

Alleen blijft het een medicijn dus als je zonder kunt dan is dat het beste.

Marietje, jij maakt iedereen wel aan het schrikken! Gelukkig is alles goed.

Volgende woensdag mag ik weer naar het ziekenhuis dan wil ik graag overleggen wanneer we de datum kunnen vastleggen voor het inleiden.

Mijn voorkeur gaat uit naar 22 of 23 december als ik dan eventueel de volgende dag beval dan is het nog voor de kerst.

Voor de rest gaat hier alles gewoon zijn gangetje. Nog steeds 's nachts een paar keer wakker om om te draaien of te gaan plassen. Daardoor mis ik wel wat nachtrust....

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hey meiden,

Nou Vanessa kan me voorstellen dat je het inderdaad een dagje eerder wilt. Hoop voor je dat het gaat lukken.

Svenja, je maakt me nieuwsgierig, volgens mij is de babykamer de ruimte die als eerste klaar is in jullie nieuwe huis hahahahaha

Renee, balen meid! Hoop voor je dat het dieet vol te houden is. Wat houd het voor jou zoal in dan?? En hoe hoog zijn je waardes dan?

Nou vandaag 3 uur in ziekenhuis gezeten, ben helemaal door de molen gehaald! Allereerst de val. Ik heb gewoon verkeerd gehandeld, had moeten bellen maar wist het echt niet. Vandaag hebben ze alles getest en alles is goed. Er is uitgelegd wat er kan gebeuren en dat het niet eens een val op de buik hoeft te zijn om problemen te veroorzaken. Had liever eerder geweten dat ik dit moest melden. Voel me er gewoon rot door! Maar gelukkig is het allemaal goed!!!

De suiker is niet goed. Moet donderdag naar diabetesverpleegkundige. Het kan zijn dat het zo nu en dan een hoge uitschieter is, maar ze willen het zeker weten. Dus krijg een test apparaatje mee en moet testen. Verder hoor ik alles donderdag. Het dieet wat ik kreeg heeft voor mij weinig zin. Ik heb PCO en heb jaren geleden al het advies gekregen om geen suikerrijke dranken te drinken, dus aan de light en zoetjes of water. En tevens magere producten te gebruiken en de maaltijden te verdelen over 6 keer per dag. En ja dat hield het dieet in. Dat zou in mijn geval dus nu geen uitkomst bieden. Nu kijken wat diabetesverpleegkundige te zeggen heeft. Vervolgens over twee weken terugkomen bij gyn. Hij bepaald of ik bij verloskundige mag blijven of toch naar gyn moet. Gyn gaf wel aan dat ik er rekening mee moest houden dat ik moet gaan spuiten. Er speelt ook een groot gedeelte stress mee, die gewoonweg niet weg te nemen is. Mijn beide ouders zijn op dit moment ziek, dus dat vraagt de nodige aandacht en helaas ook stress. Ondertussen loopt de kleine een paar dagen voor in lengte en is de rompomvang toch wel groot voor het aantal weken dat ik ben. Dus nu maar hopen dat het snel allemaal weer onder controle is. Kan nu niet anders dan afwachten en proberen de zoetaanval die ik na de maaltijden krijg te weerstaan!

Succes meiden, ik ga mijn bedje in!

Geplaatst

Ik ben net terug van de gyn... Het kindje is al 1,4kg!!! Het is een flinke meid, maar dit komt niet door de suiker want die kan zijn invloed nog niet hebben gehad aldus mijn gyn. We hebben nu de datum van de keizersnee op 18 december staan, zoals ik al vanaf het begin dacht. Nog een weekje eerder en dat houdt in dat ik dus nog mar 9 weken hoef te dragen.

Ik ben dus al naar die diabetesafdeling geweest Marietje. Het is best een streng dieet. Ik mag als ontbijt maar 2 cracjers of sneden brood met kaas met een melkproduct. Tussendoor (na 2 uur) 1 portie fruit en 1 melkproduct. Lunch weer zoals ontbijt. Tussendoor weer zoals ochtend tussendoor en in de avond 150 gr. aardappelen, groenten en vlees of vis, 's avonds weer tussendoor zoals eerder. Geen suiker!!!! of snoep!!!! Als ik echt iets wil snoepen dan moet ik dat doen direct na het avondeten. Ik heb wel een heel lekker chocomelkje gekregen die ik in de avond mag drinken als melkproduct. Ik moet nu 4 x per dag, nuchter, 2u na ontbijt, 2u na lunch en 2u na avondmaaltijd mijn bloed met apparaatje checken om de dag en dit 2 weken aan een stuk. Tot nu toe staat mijn suiker goed met het dieet, dus het zal wel helpen om zo te eten. Mijn waardes waren 168 en 191 terwijl dit maar 120 mocht zijn. Ze bekijken hier de waardes anders dan in NL, nl. in mg%.

Vanes, spannend om te weten wanneer je ingeleid gat worden. Ik vind het ook raar dat ik nu al weet dat ik 18 dec AL ga bevallen. Ik vind het heerlijk om dat nu al te weten. Hoe gaat het eigenlijk met de groei van ullie beebje. Lukt het jou om alles onder controle te houden? Lijkt me ontzettend moeilijk.

Svenja, hoe gaat het met jullie huisje. Schiet het op? Je zal weinig tijd hebben om hier te komen, maar we horen het vanzelf wel.

Tweelingmama, al op zoek naar een nieuwe camera?

Honeybee en Gorgi ook al een tijd niet gehoord. Geen nieuws goed nieuws!

Liefs

Groetjes

Geplaatst

Wat een dieet! Jammer dat het moet.

Renee, ik dacht dat je niet af mocht vallen als je zwanger bent en als ik dit lijstje zie dan gaat dat wel gebeuren denk ik. Of hebben ze daar iets over gezegd? En wat voor chocomelk heb je? Ben erg benieuwd.

Ik mag volgende week woensdag weer naar het ziekenhuis, ik ben wel erg benieuwd hoe het dan is. Twee en een halve week terug zat ons kindje op 880 gram.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Een chocomelk van Candarel Cankoa. Het is een poeder die je moet mengen met melk en ze smaakt heerlijk! Deze heeft minimale invloed op je bloedsuikerspiegel. Jah, ze zei dat ik niet mocht afvallen, maar ik bedenk me nu ineens...wat mag ik dan nog tussendoor wat bloedsuikerspiegel niet beinvloed. Ik snap het ook niet helemaal.... Misschien toch nog eens goed vragen over 2 weken. Misschien krijgt Marietje morgen nog tips van de diabetesverpleegkundige.....?

Vaness, ons kindje zat 2,5 week geleden op 820 gram dus ik denk dat jullie beebje ook wel goed gegroeid zal zijn. Leuk he?!

Liefs

Geplaatst

hallo dames.

ik ben druk druk druk. vandaag even een rustdag ingelast morgen weer verder met het verven van de meubeltjes. ik hoop ze zaterdag in elkaar te zetten dan zal ik wel even foto's maken.

renee. volgens mij is het wel heel normaal als je nu eerst gaat afvallen zeker omdat je niet meer snoept. en afvallen is niet zo heel erg. de beeb zorgt er wel voor dat zij voldoende binnen krijgt. als je gewoon genoeg en gezond eet is er niks aan de hand. ik kom al drie maanden geen grammetje aan( infeite is mijn lichaam dus aan het afvallen) maar eet wel gezond. en de beeb doet het ook goed.

liefs

Geplaatst

Renee ik ga op zoek naar de chocomelk, kan ik ook een keer iets anders drinken.

Waar koop jij deze?

Ben inderdaad benieuwd hoe zwaar onze beeb volgende week is.

Ik mag 's ochtends al dus hoef deze keer waarschijnlijk geen uur te wachten.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Vandaag ook een uur moeten wachten bij de gyn. Ik mag nu over 3 weken alweer terug komen. Het begint nu echt stilletjes aan spannend te worden. Nog maar 9 weekjes!! Ik vind het zo onwerkelijk!

Vanes, ik heb dezechocolat_produit1.pngchocomelk in Belgie bij de Delhaize gekocht. Ik weet niet zo goed waar je die in NL kan halen. Het is echt superlekker en heel zoet. Ze is super ontvet.

Voedingswaarde

Per 100g Per 5 g Energie190kcal, 9.5 kcal (40kJ)Eiwitten13.4g0.67gKoolhydraten40.6g2.03gwaaronder suikers 3.1g0.15gen polydextrose 31.51.58Vetten7g 0.35gwaaronder verzadigde vetzuren 4.8g 0.24gorganisch zuur 1.6g 0.08gVezels20.3g1gNatrium

* ten opzichte van gelijkaardige producten op de markt.

Ik ga eens speuren voor je waar je dit in Nl kan halen. Je hebt ook maar 1 koffielepeltje nodig voor 200 ml melk, dus het is zeer geconcentreerd.

Ja Svenja, ik zal wel even niets bijkomen, maar dat is niet zo slecht. Het voornaamste is dat het met Maxe (ons beebje) goed gaat.

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Even iets heel anders, maar sturen jullie nog geboortekaartjes? Hier wel en ik moet zeggen das het enige wat klaar is hahahahaha. Heb het zelf ontworpen en de tekst bedacht. Nu alleen nog informeren wat het kost om ze te laten drukken!! Moet alleen nog op laatste moment de naam, geboortedatum gewicht en lengte vermelden natuurlijk!

Wel heel speciaal en bijzonder zoiets, is al zo echt!!!

Geplaatst

Ons kaartje is ook zelf ontworpen, hij is helemaal klaar op de naam etc na.

Ik zal alvast verklappen dat ons kaartje in dezelfde stijl als de babykamer is.

En omdat wij een familiewapen hebben staat deze er ook op.

Wij hebben alles helemaal klaar.

Geplaatst

Wij ook! Ons kaartje ligt met naam en alles erop en eraan al klaar. Ik had zelfs de datum 18 december al doorgegeven, omdat dat mijn voorgevoel al was. Heel bijzonder! De lengte en het gewicht hoeven alleen nog doorgegeven te worden. De adressenlijst/etiketten liggen ook al klaar zodat we vantevoren de envelopjes kunnen plakken. Het is een super leuk kaartje en helemaal in de stijl van NU. Ik zal ze jullie na de bevalling laten zien.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden