Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal

De laatste tijd heb ik jullie wat verwaarloosd,sorry.

Heb het gewoon mega druk hier.

Kinderkamer komt eindelijk op gang,nu de kamer van de

andere kids nog enz enz.

Ik moet zeggen dat ik wel een hoop dingen van jullie leer

met die diëten enzo.

Wel fijn dat er een goede controle voor staat,logisch ook.

Renee wat bijzonder dat je die datum al in gedachten had!

Je bent lekker vlot met de adressen enz,ik meot er nog aan

beginnen.

Vanessa dat moet volgens mij een heel mooi kaartje

worden als ik het zo lees.

Ben benieuwd.

Hoe voel je je verder?

Lekker hoor dat alles al klaar is,heb je daar geen

omkijken meer naar.

Marietje ook al druk bezig met de kaartjes,super!

Ja het begint nu echt vorm te krijgen he,

echt zoo leuk!

Svenja is het gelukt met je meubeltjes?

Neem idd wel je rust hoor,tis al zwaar genoeg.

Wij zijn nog niet begonnen met de kaartjes.

Heb wel een heel leuk idee maar dan moet ik nog

even foto's maken met de kids (dat verklap ik dus

alvast).

Ben niet zo heel technisch dus die meneer van de

drukkerijk gaat ons helpen.

Wil de twins er ook bij betrekken met het kaartje.

Die etikettten enzo doe ik allemaal deze weken.

Verder niks te klagen eigenlijk.

Ja het zuur heb ik weer elke dag terug en mijn been

word er niet beter op.

Na de bevalling laat ik die rot plekken weghalen.

Maar goed,ik ben er vandoor.

Er ligt een was te wachten om opgevouwen te worden.

Fijn weekend!

Tweelingmamma.

Geplaatst

Hey Tweelingmama,

Ik heb iets gemist...plekken op de benen? Leuk dat je de andere kids er ook bij betrekt bij het geboortekaartje. Wij hebben die etiketten al klaar omdat we al na 09-09-09 onze trouwkaartjes hebben verstuurd en dit was een goede 'oefening'. Nu hoe ik alleen maar het bestandje aan te vullen als ik nog aan andere mensen denk.

Het diëten is pittig. 's Avonds zit ik vaak te hoog met mijn suiker. Achteraf weet ik dan wel waar het aan ligt en zo leer ik dan bij, maar het beste is dat mijn suiker niet zo hoog komt natuurlijk. Maar ik weet niet zo goed wat ik tussenin mag eten. Mag ik als extra tussendoor wel een nootje (ongezouten) en of olijfje of mag ik die 2 uur tussendoor helemaal niets eten? Ik ben benieuwd wat mijn suiker straks weer doet. Ik heb hutspot op, maar dan kan ik de aard. niet goed wegen, dus ik heb maar een prak opgeschept.

Wij kijken nu zo uit naar ons meisje. Maandag wordt de box geleverd en de Bugaboo + Maxi Cosi. Ik heb een lijst gemaakt van spulletjes die we nog nodig hebben. Ik ga wel de flessen nemen van Doodie, omdat je die spenen op 1/2/3 kan zetten. Welke flessen zijn volgens jullie het beste? Ik heb ook al een pak luiers New Born in huis! Ooooow wat leuk allemaal!

Liefs en fijne avond!

Geplaatst

Hey meiden,

Even snel zo naar bed. Tweelingmama, fijn dat het allemaal loopt. Begrijp dat het superdruk is zo allemaal, maar zal allemaal wel op zijn ppotjes terecht komen. Over pootjes gesproken, begrijp de plekken op het been ook niet, maar dat horen we wel.

Renee, ik heb ze ook liggen hoor, de pakken new born en billendoekjes. Spannend. Hier staan de flessen van Avent klaar. Werd mij geadviseerd door mijn omgeving, dus hop ingeslagen! Het zal wel vol zijn bij jullie nu hahahah, herkenbaar! Mijn suiker loopt ook niet lekker. Twee dagen geprikt blijk standaard in de avond en einde middag veel te hoog te zitten. Daar hoef ik niets bjzonders voor te eten. Diabetesverpleegkundige zei al dat ze vrewacht dart ik moet gaan spuiten, dat ik het niet ga reden met het dieet. Maar goed, heb net resultaten doorgemaild, nu maar afwachten wat ze gaan besluiten. Ik denk maar zo, beter spuiten dan een slechte omstandigfheid voor de kleine. Die in omvang wel ineens heel erg gegroeid was vorige keer, dus we wachten de beslissing wel af!

Nou succes weer allemaal.

Geplaatst

Weet je hoe zwaar je kindje nu is? Mij gyn zei dat mijn suiker NOG geen invloed kon hebben gehad, maar Maxe is al 1,4 kg!!! Ze liep wel 2 weken voor. In de avond is bij mij de suiker ook vaak te hoog, behalve als ik echt mijn groenten, aard. en vlees eet, dus dat gaan we maar doen de komende weken. Lekker gezond eten! Ik eet nu wel ongezouten noten tussendoor en die hebben vlgs mij geen effect.

Liefs

Geplaatst

Hoi hoi

Geen idee wat de kleine nu weegt. Weet wel dat de groei een dag of 5 voor liep op de lengte. En de rompomtrek gaf aan een week of 6 (!) voor te lopen (zal ie wel een meetfout mee hebben gemaakt). Maar de gyn heeft er nog niets van gezegd. Alleen dat de suiker zo snel mogelijk onder controle moet komen. En hij heeft spoed achter afspraken gezet. Mijn dagcurves zijn nu beoordeeld, die zijn te hoog, nu donderdag naar dietiste, om koolhydratenverhaal uitgelegd te krijgen. Intern (in ziekenhuis) is al doorgenomen dat ik moet gaan spuiten begreep ik van haar. Na haar bezoek nog een dagcurve prikken en dan volgende weeek naar gyn. Dan zal ik wel horen wat er verders gaat gebeuren.

Helaas heeft mijn voeding geen invloed op de maximale bloedsuikerwaarde, wel op de hoeveelheid dat ik er overheen gaat. Zelfs een dag heeel streng volgens de regels eten geeft een verhoging waarvan ze zeggen dat ik constant op de grens zit in de ochtend en er vanaf de lunch overheen schiet tot slapengaan. Het heeft er echt mee te maken dat het zwangerschapsdiabetes is, want mijn ouders (hebben allebei suiker) vinden mijn dagcurve heel mooi. Maar goed, buik groeit nu ook echt met de dag. Geen idee of het wel of niet daardoor komt. Kreeg wel te horen dat ik vrij vroeg in de zwangerschap met diabetes begin. Volgens ziekenhuis openbaart zich dat vaak in 30e week. Waarschijnlijk heeft het bij mij al niet lekker gezeten voor ik zwanger werd. Moet dus na zwangerschap ook een tijdje op controle. Ik hoop dat het zo snel mogelijk onder controle komt. Zou het vervelend vinden als er hierdoor iets met de kleine niet goed gaat!

Oh ja Vanessa, weet je al wanneer je ingeleid wordt of moet je nog geduld hebben?

Geplaatst

Marietje wat een gedoe zo. Ik hoop dat je het snel onder controle hebt (in dit geval een voordeel dat je ouders het ook hebben).

Wat is jouw maximale waarde op een dag?

Ik moet nu zitten tussen de 4 en 7,5.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hey Vanessa,

Ziekenhuis geeft aan dat ie tussen 3.5 en 7 moet zitten. In de ochtend nuchter mag ie maximaal 6 zijn. Ik heb dan 5.8 of 5.9 zo iets. Daar blijft ie op tot lunchtijd, dan gaat ie net voor de lunch ineens naar 6.8, 2 uur na de lunch gaat ie naar 7.6 dan blijft ie stijgen tot bedtijd, net voor slapengaan 8.3/9.3 en gekke dingen eet ik niet!!

ontbijt 2 boterhammen mager beleg, thee met zoetjes

Tussendoor yoghurt en later eierkoek of ontbijtkoek (zit lange tijd tussen ontbijt en lunch)

lunch 2 a 3 boterhammen mager beleg, soms kop soep (uit een pakje)

middagtussendoor fruit

avond aardappelen mager vlees veel groente (of gekookt of geroerbakt in 2 eetlepels olie)

In avond yoghurt (anders niet aan volgdoende melkprodukten)

Nou ik weet niet wat ik verder nog zou moeten doen. Dit eet ik al zo lang, Ik heb PCO en ben insulineresistent. Mijn lichaam reageert normaal al niet goed op insuline, nu dus helemaal niet. Maar wil dat het snel opgelost wordt, moet aan die kleine denken!! Benieuwd wat ze donderdag vertellen!!

Hoe hoog was jou waarde voordat je moest gaan spuiten?? Weet dat dat al voor je zwangerschap was. Voor mijn zwangerschap schommelde ik altijd al rond de 7. Dus niet helemaal raar dat ie nu uitslaat.

Geplaatst

Mijn dieet moet ik echt strikt aanhouden en ik mag zeker geen eierkoek of ontbijtkoek hebben want daar zitten snelle suikers in..? Mijn menu is:

Ontbijt:

2 snede boterhammen of crackers met beleg

1 melkproduct

Tussendoor:

1 stuk fruit en melkproduct

Lunch

2 boterhammen of crackers met beleg

Tussendoor:

1 stuk fruit en 1 melkproduct (200-250 ml)

Avondeten

150 gr. aardappelen/groente en vlees en vis

Avondsnack

1 stuk fruit en 1 melkproduct

Ik mag hier niet van afwijken!!!! Tussendoor neem ik ongezouten nootjes en een olijfje of zo wat geen invloed heeft op suikerspiegel. Het is best een pittig dieet vind ik. Van de week tomatensoep uit pak gegeten en suiker stond direct veel te hoog. Ook tonijnsalade op een broodje gaf te hoog suiker aan. Het is echt best opletten.

Vanessa, heb jij nog tips wat ik kan 'snoepen' tussendoor zonder dat de suikerspiegel beinvloed word? Ik spuit natuurlijk geen insuline dus ik kan absoluut niet zondigen....

Liefs

Geplaatst

Nou ben benieuwd wat ik dan te horen krijg donderdag?? Dit dieet (zoals ik eet nu zeg maar) heb ik in het verleden gekregen. Alleen de yoghurt (ochtend tussendoor) is ipv melk bij lunch gekomen. Anders zit ik weer met mijn Hb gehalte (ijzertekort). Mag geen melkprodukten bij ijzer (brood e.d.) anders wordt de ijzer niet opgenomen.

Van de salades wist ik (door mayo) van pakje soep niet. Ben ook benieuwd naar tips hoor. Moet nog zolang, ben pas 25 weken!!! Dus ben benieuwd hoe we de aankomende 15 (??) weken door gaan komen!

Geplaatst

Waarschijnljk moet jij binnenkort insuline gaan spuiten en dan kun je het wat 'sturen', maar ja... Ik vind het ontzettend jammer hoor dat we dat hebben, want 1 voordeel van de zwangerschap was toch wel dat ik lekker kon snoepen en mochten aankomen. Ik val nu af, maar dat zal straks wel stoppen. Ook 'op pad' gaan is lastig want ik moet om de 2uur wat eten en melkprod. kan je niet overal krijgen en in Belgie smaakt de melk smerig. Ik haal altijd nog mijn boodschapjes in NL en dan vooral onze melk.

Ik heb vanmorgen de Bugaboo, wipstoel en maxi cosi geleverd gekregen. Ik heb de Bugaboo al helemaal in elkaar gezet. Wat een handige wagen is dat! Nu weet ik tenminste hoe die werkt. Het is zooooo leuk om ermee bezig te zijn. Mijn hele huiskamer staat nu in ieder geval VOL.

Liefs

Geplaatst

Jeetje, wat een streng regime!

Dat is bijna niet menselijk meer....

Je leert nu wel dat er eigenlijk overal heelveel KH's, suikers in zitten. Vooral in de kant en klare producten. Zelfs melk is zoet als je het goed proeft.

Het probleem is dat er in de producten waar weinig KH's in zitten weer veel vet bevatten, het is eigenlijk of het een of het ander.

Waar weinig KH's in zitten zijn eieren, kaas en vlees(waren), behalve de worsten etc die gekruid-gebonden zijn met producten waar wel weer veel KH´s in zitten.

Maar het lijkt mij dat je met jouw lijstje afvalt, dat mag toch niet?

In ontbijtkoek, pasta´s etc. zitten snelle suikers. Is bijna niet in te schatten wat je hiervoor spuiten moet. Als ik te weinig gegeten heb, of teveel insuline gespoten heb dan neem ik tegenwoordig een pakje halfvolle chocolademelk van Nutricia, dit is gezoet met druivesuiker en dit wordt snel in je bloed opgenomen. Een hypo is dan zo over. Een glas cola mag ook maar dat kan ik niet snel genoeg weg krijgen met al dat prik, ranja ben ik niet zo wild van.

Ik werd opgenomen met een suiker van bijna 30!!! Ik was dan ook heel erg ziek. Voor mijn IVF pogingen is mijn suiker geprikt en die was toen goed. Ik dacht ergens tussen de 5 en 6 na ontbijt. Bij mij is het dus echt begonnen door de hormonen.

Sterkte en als er vragen zijn dan hoor ik het graag!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

hallo dames

ik ben vandaag druk geweest met het sausen van mijn woonkamer en hier worst lekker gekletst. ik kan er niet veel over zeggen maar ik vind het vervelend voor jullie dat dieten en je suiker in de gaten houden.

ik heb foto's gemaakt van de meubels.

als alles klaar is maak ik weer nieuwe.

hier zijn ze

Foto-CXR8VCNB-D.jpg

Foto-MHIRW6LM-D.jpg

Foto-Q6UMHUVZ-D.jpg

liefs

Geplaatst

Hey Svenja,

Wat een leuke meubels!!!! Echt apart!!!! Zoiets heb ik nog niet eerder gezien! Leuk hoor! Het schiet dus allemaal wel een beetje lekker op o. Fijn hoor. Zit je straks lekker gesetteld!

Jeetje Vanessa, die was wel heel hoog toen zeg die suikerspiegel!!! Ik voel me al rot bij 9, laat staan 30!!! Ze had het erover dat ik inderdaad een lijst ging krijgen met de KH e.d. Ik wacht het maar even af! Maar de ontbijtkoek laat ik maar even staan!!!

Renee, inderdaad lastig die melk, die is nergens zo lekker als in NL hahahahaha mijn vader sleept met vakantie altijd zoveel mogelijk (als datum toelaat natuurlijk) halve liters mee hahahaha

Nou meiden succes weer!!!

Geplaatst

Svenja,Wat een leuke olifantenmeubeltjes! Geweldig! Heb ik ook nog nooit gezien hoor. Ben benieuwd als de kamer 'af' is. Enneh...geniet jij maar lekker van al het snoep...ben jaloers.

Marietje, je hebt gelijk, nergens zo'n lekker verse melk als in NL. Zaaaaalig! Mijn suiker was weer goed vanavond, dus ik kan weer met een gerust hat slapen.

Vanessa, hoe voelt en hypo? Dat je staat te trillen ofzo? Nou, het klinkt eng.

Liefs

Geplaatst

Je kunt het gevoel van een hypo een klein beetje nabootsen als je drie dagen niets eet. Het is echt heel erg vervelend. Ik merk het nu als eerste aan mijn gehoor. Alles komt dan heel hard en raar binnen.

Als je niet op tijds iets eet ga je aan de grond.....

Hiervoor heb ik een noodspuit in huis, deze kan mijn man of iemand anders mij dan toedienen. Zodra ik dan weer een beetje bij ben moet ik direct iets eten. Maar ik voel ze gelukkig nog steeds goed aankomen en ga dan snel iets eten waar druivesuiker in zit.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Klinkt eng allemaal, brrrrrrrr. Ik ben blij dat ik dat nog niet heb meegemaakt. Dat om de 2 uur iets eten bevalt me eigenlijk wel. Ik denk dat ik dat maar eens probeer vol te houden na mijn zwschap.

Het is hier trouwens heel stilletjes. Geen nieuws, goed nieuws zullen we maar zeggen! Het zal straks naar het einde toe wel drukker worden. Hebben jullie ook last van harde buiken? Ik vind ze soms echt wel een beetje eng aanvoelen. En hoe is het met de beweging van de kleine? Ik voel ze echt alleen maar eventjes 's avonds of 's nachts, maar ehh..niet echt veel hoor. Het zal wel goed zijn, toch? 4 november weer naar de gyn voor een echo en controle, dus dat is over 2 weekjes alweer. Ik mag nu om de 3 weken komen.

Liefs

Geplaatst

hallo dames

renee: die harde buiken zijn normaal het is namelijk je baarmoeder die groeit en dan wordt je je vel strak die moet dan nog tijd hebben om verder uit te rekken. als je erbij stekken krijg moet je naar je lichaam, luisteren en rust nemen.

ik ben behoorlijk zwaar verkouden komt lekker uit met het klussen. maar ja we moeten gewoon door.

vandaag bij de verloskundige geweest en alles was goed ik loop een week voor op schema.

liefs

Geplaatst

Ik denk dat we allemaal kunnen merken dat alles een stukje zwaarder wordt. Renee, wel rustig aan doen als je lichaam het aan geeft, laat je dan maar even lekker verwennen.

Gisteren in het zh geweest. Ons kindje groeit goed! Het geschatte gewicht is al ruim 1400 gram!!! Dat is wel erg veel. Maar we wachten maar af hoe het gaat....

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hey meiden,

Nou ik ben sinds dinsdag op advies van verloskundige thuis. Had op mijn mijn zulke harde buiken dat het van buiten zichtbaar was en het gewoon akelig aanvoelde. Heb nu regelmatig contact met verloskundige. Gaat nu beter, moet veel rusten en ontspannen. De harde buiken zijn een stuk minder nu. De stress moet verminderd worden, maar ja met zieke ouders, zorgen om baan zorgen om de kleine ivm de suiker en de groei, is dat lastig. Krijg nu morgen hulp die komt mijn slaapkamer onder handen nemen (wilde ik graag voor de bevalling) en de laatste dingen voor de kinderkamer worden ook in orde gemaakt. Dan is dat in ieder geval van mijn schouders. Vanmiddag weer naar ziekenhuis naar dietiste voor uitleg over koolhydraten en insuline, zal morgen wel weer een dagcurve moeten prikken. Moet morgen ook kijken hoe het nu met werk moet. Zal eens informeren naar kortere dagen werken. Wellicht dat dat een optie is. In ieder geval ga ik weer even languit nu. Net een ontspannende wandeling (blokje om!) gemaakt met de hond. Weer even relaxen nu!

Fijn te lezen dat met jullie alles goed gaat. Vanessa volgens mij was de kleine van Renee ook zoiets van gewicht, jullie gaan gelijk op!! Svenja, 13 januari is ook en mooie datum!!! Afwachten maar allemaal weer!!!!

Geplaatst

Ik heb ook zoveel harde buiken, maar ik weet hoe dat komt. Ik ben de kinderwagen gaan tillen en ik heb ze in elkaar gezet. Het karton lekker met al mijn kracht gaan scheuren zodat we het konden opruimen. Dit alles kan je dus beter niet meer doen..... Ik houd dus vandaag ook een relaxdag. Ik heb niets gepland staan. Vanmorgen 1 klantje gehad, dus ik trek straks weer makkelijk kleren aan en ga een boek lezen.

Marietje, ik ben benieuwd welke adviezen jij meekrijgt in het ziekenhuis. Veel succes vanmiddag! Het is toch altijd weer een gedoe naar zo'n zhuis. Laat ons even weten hoe het was. Enneh...doe maar lekker rustig aan.

Vanessa, Maxe was ook al 1400 gram hoor met 28 weken. De gyn maakte zich geen zorgen en vond het gewoon een flinke meid. Ik ben wel benieuwd hoe zwaar ze volgende keer is. Ze moet nog zeker het dubbele worden en daar heeft ze nog 8 weken de tijd voor.

Svenja, Heel veel beterschap! Doe het alsjeblieft rustig aan, want je hebt er niets aan als je echt ziek word. Klus ze!

Vannacht heeft ze liggen woelen joh! Het was niet normaal meer. Ik heb ontzettend slecht geslapen. Ons kind is gewoon de hele nacht wakker! Aaaaaargh, als dat maar goedkomt als ze niet meer in mijn buik zit.

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Nou met dietiste dag doorgenomen. In ieder geval eet ik te weinig (Renee, jij eet bijna nog minder!!!!), de komen nu twee boterhammen bij. Verder yoghurt vervangen door optimel yoghurt. Omdat deze minder koolhydraten bevat. Zij was ook heel stellig dat ik moet gaan prikken. Volgens haar gaat mijn suiker nu nog verder omhoog omdat er twee belegde boterhammen bij gaan komen. Deze twee worden overigens met zoet beleg, om mijn trek in zoet te weerleggen. Nu morgen en zaterdag weer dagcurve prikken. Vervolgens mailen naar diabetesverpleegkundige, die neemt maandag weer contact op. Dietiste geeft ondertussen het dieet door en het dieet wat het zou moeten zijn door aan diabetesverpleegkundige zodat ze de insuline daarop af kunnen stemmen. Vervolgens uitleg gehad over veranderingen in menu en de verandering in hoeveelheid koolhydraten. Heb ook een boekje over koolhydraten zodat ik kan opzoeken hoeveel koolhydraten iets is. Vervolgens woensdag naar gyn. Die geeft doorslag over wel of niet spuiten (wat volgens de diabetesverpleegkundige en dietiste al vaststaat). De dietiste hoopt dat ik woensdag dan al gelijk naar diabetesverpleegkundige kan om met insuline te gaan prikken. Nou we zullen zien! Al met al duurt alles erg lang voordat er daadwerkelijk iets gebeurt.

Geplaatst

Jeetje, wat raar dan dat ze dat allemaal anders benaderen. Ik vind dat ik wel veel eet hoor. Om de 2uur schrik ik weer op van mijn alarm dat ik weer moet eten. Ik heb ook nog geen honger gehad. Ik moet nu om de dag een dagboek bijhouden en bloed controleren. Maandag heb ik een afspraak bij een diabetesarts die het dagboekje met cijfers en het apparaatje gaan bekijken en analyseren. Ik merk wel dat als ik me aan het dieet houd dat ik dan mijn suikerspiegel wel onder controle hou. Vanavond stond die weer iets te hoog maar niet echt noemenswaardig volgens mij. Ik krijg maandag weer nieuwe info hoe nu verder. Ik denk dat ik gewoon verder moet doen zoals ik nu bezig ben en dat het dan wel goedkomt. Ik heb in ieder geval sinds ik dieet geen last meer van maagzuur en daar ben ik zo blij mee, want daar heb ik al mijn hele leven last van. Suikers laten staan in het vervolg is dus een goede methode om dat maagzuur tegen te gaan, ook na mijn zschap.

Verder gaat alles goed. Ik heb vanmiddag goed gerust waardoor ik vandaag echt minder harde buiken heb gehad. Morgen is het alweer vrijdag en dan is er weer een week voorbij. Het kan me niet snel genoeg gaan. Ik ben zeer ongeduldig en wil ons meisje in ons armen hebben. Ze moet nog even blijven zitten, maar de komende weken mogen vooruit gaan.

Liefs

Geplaatst

hallo dames

renee: goed dat je rust neemt en fijn voor je dat je geen last meer hebt van maagzuur.

wat ons weer is overkomen.

ze hebben afgelopen nacht geprobeerd bij ons in te breken in ons nieuwe huis. gellukkig zijn ze niet binnen gekomen wel ons ons raam helemaal vernield.

bij onze nieuwe achterburen hebben ze alle inbouw apparatuur van de keuken meegenomen.

onze keuken is vandaag pas geleverd en wordt maandag geplaatst.

mijn man gaat nu tot we over zijn alleen in het huis slapen.

nu hebben mijn kids al bekokstooft dat ze de komende twee weken allebei bij mij in bed slapen(daar gaat mijn nachtrust).

liefs

Geplaatst

Ow Svenja, geniet lekker van die 2 bengels bij je in bed. Lijkt me zo zalig! Wel eng dat je man alleen in dat huis gaat slapen. Ik zou het huis wel een beetje aankleden en een lampje laten branden zodat ze denken dat er al een familie woont. Het is toch schandalig tegenwoordig!!!! Ze breken gewoon je keuken en sanitair uit als je niet uitkijkt.

Hoe gaat het klussen? Schiet het wel een beetje op? Wanneer denken jullie 'over' te gaan? Ik denk dat je niet lang meer willen wachten. Hebben jullie een planning?

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden