Jump to content

Ben weer terug

Yvonne1

Recommended Posts

Dag meiden,

Na 2 IVF en 6 cryobehandelingen heb ik een lange pauze gehouden. Dat heeft me goed gedaan en ik heb op het punt gestaan waarbij ik dacht dat ik niet meer verder wilde om dat ik weer mezelf was geworden en dat mijn dag niet meer werd bepaald door de grote wens van een kind. Ik heb een hondje gekocht (een chihuahua) en heb veel leuke dingen gedaan, maar uiteindelijk houd je jezelf toch alleen maar voor de gek want zo'n wens kan je niet zomaar wegdrukken.

Ik heb besloten om naar een ander kliniek te gaan en heb een intake gesprek gehad in Voorburg samen met mijn partner omdat ik daar veel positieve verhalen over heb gehoord. Op 4 mei jl. was het zover, ik had alle gegevens vanuit het MCH Westeinde door laten sturen en wij hadden een gesprek met Dr. Jansen. Hij heeft mijn dossier bekeken en vroeg of ze tijdens een echo mijn eileiders wel es hebben zien zitten. En dat was zo want tijdens 1 van de echo's van mijn vorige behandelingen werd er gezegd; ik zie je eileider zitten. Ik gaf daar geen reactie op omdat ik niet wist wat dat inhield. Het blijkt dus een Hydrosalpinx te zijn en dat is een eileider met vocht erin en dat vocht kan teruglopen in de baarmoeder en daar kan een embryo helemaal niet tegen. Dus IVF 1 en 2 zijn eigenlijk voor niets geweest of hebben in ieder geval geen eerlijke kans gekregen. Ze hebben dit mij bij het MCH Westeinde nooit goed verteld, ik was in de veronderstelling dat ik verklevingen had. Maar goed, Dr. Jansen gaat de eileider weghalen en ik op 9 juni a.s. de operatie. Verder gaat hij in de cylus daarop nog een baarmoederfoto maken om te kijken of mijn baarmoeder groot genoeg is om 2 embryo's uit te dragen want ik krijg er deze keer 2 terug. Verder moet ik nog een cycluskalender bijhouden dmv temperaturen en bloedprikken. Ik verwacht dat ik ergens in augustus op ga voor poging 3 en ik heb eventueel ook nog een 4e poging omdat ik bij Unive zit.

Ik heb weer nieuwe hoop en energie omdat er toch weer een reden is gevonden waardoor het misschien niet is gelukt. Wie gaat ook rond augustus op voor een poging?

Liefs,

Yvonne

Hoi Yvonne,

Soms is het goed alles even vanaf een afstandje te bekijken. In jullie geval de keuze voor andere kliniek. IK hoop zo dat ze hier de oorzaak inderdaad gevonden hebben en dat jullie wens uit mag komen. Heel veel succes met de operatie en dat je 3e poging maar snel mag beginnen.

Yvonne,

goed om weer wat van je te lezen. Zo'n (lange) pauze kan inderdaad heel verfrissend werken en dat is fijn. Je ziet de MM weer vanuit een nieuw perspectief en ZH Voorburg gaat je daar dus bij helpen. Helemaal goed. Ik hoop dat de positieve boost je wensen doet uitkomen.

liefs, Stéphanie

Hei,

Heel veel succes gewenst met de operatie. Het klinkt alsof je een juiste beslissing hebt genomen door een pauze te nemen en naar en andere kliniek te gaan. Ik hoop dat je in augustus kan beginnen en dat die poging succesvol is! Rot dat je twee ivfpogingen hebt gehad zonder dat er rekening is gehouden met water in je eileider.

Liefs

Hey Yvonne, wat een verhaal zeg! Ik hoop dat je wens in vervulling gaat na de operatie. Heel veel succes iig met alles.

Wij gaan na onze vakantie op voor de cryo, zo half juli is dat. Dus wie weet komen we elkaar nog tegen of gaan we uiteindelijk gelijk op met de poging.

Groetjes Sab

Hoi Yvonne,

Ik had je al op de hyves gekrabbeld, maar ik ben blij voor je dat je toch nog een derde kans gaat ondernemen. Helaas gaan we niet gelijk op. Wij beginnen namelijk begin juli aan onze derde IVF.

Ben afgelopen vrijdag bij de acupuncturist geweest. Het schijnt dat de innesteling niet zo goed gaat ivm een slechtere doorbloeding van mijn baarmoeder oid. Zal mij benieuwen of hij daar iets aan kan doen. Toch een beetje wazig haha. Enfin, we zullen het beleven....

Heel veel succes en een dikke knuffel.

Groetjes,

Natas

heej yvonne, leuk dat je er weer bent!!

goed dat je een 3de poging gaat! en helemaal goed dat je je nog een x extra hebt laten onderzoeken.

Ik hoop voor jou op een postief bericht en ik ga je volgen!

@ natasja.. hoe is het met jou dan? al klaar voor de poging?

Liefs

Desiree

Hoi Yvonne,

Wat fijn dat een lange pauze je zoveel rust heeft gegeven. Wat je zegt herken ik heel erg, je wordt weer jezelf en doet van alles maar ondertussen gaat die wens natuurlijk niet weg.

Heb je ervaring in Voorburg met belangstelling gelezen. Wij hebben daar 18 juni een second opinion. Heb het gevoel dat ze in Voorbrug veel grondiger naar zaken kijken. Ook wel negatieve berichten gelezen, dus ben erg benieuwd.

Augustus duurt nog even maar geniet van de laatste rustmaandjes en alvast veel succes!

Henne

Guest Amanda

wat fijn dat je even helemaal tot rust bent gekomen! (knap ook!)

Wat een verhaal, dat zal niet leuk zijn geweest toen je dat hoorde.. 2 pogingen eigenlijk voor niks..

Heel veel succes met de operatie en de volgende poging!

wel positief blijven hoor, ook al zijn er negatieve berichten geweest over Voorburg. Ik ga binnenkort ook weer en zal eerlijk zeggen of er veel veranderd is. Tot nu toe zijn ze van de ivf-afdeling aan de telefoon trouwens nog steeds erg lief geweest en beangstellend toen ik laatst weer belde.

Hoi Dees,

Alles goed hier.

Ik heb a.s. vrijdag weer een afspraak bij de acupuncturist. Krijg dan chinese kruiden. Daarna heb ik nog een paar afspraak staan om te kijken of de kruiden werken en dan pas weer begin juli. We gaan eind juni nog een weekje duiken in Egypte, komen we heerlijk relaxed terug en kunnen als het goed is dan gelijk voor de uitgangsecho. Dan gaat het hele circus weer beginnen. Ik probeer het nu een beetje los te laten, genoeg feestjes in de agenda, heerlijk genieten dus.

Jij hebt vandaag de nekplooimeting. Vertel je even hoe dat gegaan is?

xx

Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal! Nog even en dan heb ik de operatie en daar zie ik best tegen op, maar ja het is voor een goed doel.

Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs,

Yvonne

Hey Yvonne,

Welkom terug, goed dat je (naar omstandigheden) ontspannen de draad weer oppakt!

Door dezelfde afwijking is bij mij ook 1 eileider verwijderd eind 2007, 2 maanden later met IVF begonnen en zoals je onderaan dit bericht kunt zien hebben we een prachtige dochter gekregen.

De operatie viel bij mij erg mee, ik mocht (met een flinke pijnstiller) dezelfde dag naar huis en ben binnen een paar dagen hersteld. Hoop voor jou dus op minimaal zo'n snel herstel!

Groetjes,

Leeuwtje.

He Yvonne, welkom terug! Spannend, die operatie, maar een stap in de goede richting. Kan me voorstellen dat het weer nieuwe energie en hoop geeft! Heel veel succes de komende tijd. Ik ga je volgen en hard voor je duimen.

liefs,

Mariek

Hoi Yvonne,

Ik lees nu pas je verhaal en guess what Ik heb een dag eerder op 8 Juni het zelfde operatie!

Diagnose is Hydrosalphynx en mijn rechte eileider moet eruit.Misschien ook de linker maar daar zie ik een beetje tegen op want naar mijn gevoel daarmee is de laatste kans om nog ooit spontaan zwanger te worden is defenetief weggenomen.

Ik heb ook 1 IVF en 1 cryo achter de rug en ik hoop ook dat na de operatie de volgende poging (eind augustus) een success wordt!

Dus wij zien (lezen) elkaar waarschenlijk ook op de wahtbank.

Success met de operatie en wees niet bang dat valt allemaal mee! Ten minste ik ben al vaak genoeg geopereerd geweest ,ben beetje gewend.

:hello:

Hoi Kris,

Jij hebt dus ook een hydrosalpinx die eruit moet. Kunnen we elkaar steunen volgende week. Zit jij ook in Voorburg?

Stuur mij even een berichtje hoe het is gegaan maandag dan kan ik me beter voorbereiden op dinsdag. Alvast sterkte meid.

Liefs,

Yvonne

Nou ik hoorde vanochtend dat mijn operatie is verschuifd naar een dag later. Balen!!!!

Dus helaas kan ik je niet steunen want wij liggen allebei op Dinsdag onder de mes:)

Ik zit trouwens in Tergooi Blaricum bij Dr. Bernardus. Schat van een man!

Wel balen, maar ook wel weer een apart idee dat wij samen op de ok liggen dinsdag. Ik moet er om 8.30 uur zijn en jij?

Ben vandaag bij de anesthetist geweest en hij heeft akkoord gegeven dus nog een paar nachtjes slapen en dan is het zo ver.

Volgende maand krijg ik nog een baarmoederfoto en moet ik mijn cyclus gaan bijhouden dmv temperaturen en bloedprikken en dan kan ik eindelijk op voor de 3e poging ergens half augustus. Wij gaan dan ook weer samen op!

Spreek je gauw weer en fijn weekend.

Yvonne

Hoi Yvonne,

Wat leuk om weer wat van je te lezen!

Tja de wens zit zo diep, ook al doe je allerlei dingen om afleiding te vinden, de wens is er altijd.

Goed dat je SO hebt laten doen, anders was dus die hydrosalpinx niet ontdekt.

Erg slordig van je vorige ziekenhuis zeg. Erg zonde van je vorige 2 pogingen ook. Maar ja, daar valt nu ook weinig nog aan te doen.

Wel fijn dat je hierdoor weer nieuwe hoop en kansen hebt gekregen.

En dinsdag al de operatie!

Spannend joh, veel succes!!

Ws ga ik in augustus ook weer van start. Dat wordt dus bij ons poging 4 inmiddels. Heel spannend allemaal, ons einde komt inmiddels ook wel een beetje in zicht, maar daar probeer ik maar even niet te veel aan te denken.

Wij waren voor poging 3 ook overgestapt naar een ander ziekenhuis,maar we moeten nog even kijken of we daar wel verder willen. Die poging was nl onze slechste van allemaal.

Nogmaals, veel succes dinsdag en wie weet zitten we in augustus weer samen op het bankje!!

Liefs

Hallo,

Ik ben hier nog niet zo lang, heb de site veel te laat gevonden.

Ik wil ook eigenlijk alleen zeggen dat je groot gelijk hebt dat je overstapt naar een ander ziekenhuis als het niet bevalt en je er geen goed gevoel bij hebt.

Ik heb dat ook gedaan en ben met mn man ook overgestapt naar Voorburg. Gezien wij in Eindhoven wonen, is dat elke afspraak toch een reis van een uur of 3,5/4.

Maar het is het waard hoor (vond ik tenminste).

Dr Janssen staat bekend als "lomp", maar ik vond hem eerlijk, direct en reeel. En als je echt met de ivf/icsi gaat starten heb je ook niets meer met hem te maken. Dan kom je bij het ivf team.

Maar om je een beetje een hart onder de riem te steken:

6x iui en 2x ivf in eindhoven zonder resultaat, en nu de 4e en laatste icsi in voorburg gelukt met zelfs 1 cryo (heb ik nog nooit gehad).

Het team is echt super vind ik, dus ik wens je ontzettend veel succes.

Groetjes

Lies

Ja, Kim ook leuk om van jou te lezen. Jij gaat dus op voor je 4e poging in augustus. Ik heb ook nog een 4e poging, maar hoop natuurlijk niet dat ik die nodig zal hebben. Oh Kim, ik hoop voor ons beiden dat het gaat lukken in augustus. Dat zou toch mooi zijn....... We gaan elkaar steunen!

Lies, ik vond Dr. Jansen helemaal niet bot want hij heeft echt de tijd genomen om met mij mijn dossier van het vorige ziekenhuis door te nemen. Ook heeft hij mij nieuwe hoop gegeven waardoor ik weer kracht heb om door te gaan. Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap meid, super nieuws.

Liefs,

Yvonne

Hoi Kris, ja ik ben best zenuwachtig. Dat komt nog meer omdat ik vanochtend nog een gesprek heb gehad met Dr. Jansen en daaruit komt dat mijn beide eileiders hoogstwaarschijnlijk eruit moeten omdat het beide Hydrosalpingen zijn. Waarschijnlijk wordt het ook een buikoparatie omdat mijn buikvlies ook verkleefd zit aan mijn bekken en hij er waarschijnlijk niet goed bij kan tijdens een laprascopie, dat betekent dat ik een nachtje moet blijven. Het wordt dus best pittig. Maar goed alles voor het goede doel en ik hoop dat ik ooit een baby in mijn armen mag houden na al deze pijn en moeite.

Kris jij ook veel sterkte morgen en ik hoop dat het allemaal soepel verloopt bij je. Spreek je gauw weer.

Liefs,

Yvonne