Ga naar inhoud

Ben weer terug

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Yvonne,

dat wordt een hele operatie. Maar wat je zegt, het is voor het goede doel.

Blijf in het goede geloven!!!!!!

Kim, jij ook heel veel succes in augustus. We duimen voor juliie.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

He Yvonne (en Kris),

Hoe is de operatie gegaan?? Hoop dat het allemaal is gelukt. Best een pittige ingreep zo te lezen. Snel en goed herstellen en dan hopelijk snel op voor de volgende poging!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Jeetje, dat is zeker heftig Yvonne..

Ben heel erg benieuwd hoe het gegaan is gisteren, hopelijk goed en ben je ook snel weer hersteld.

Sterkte en natuurlijk gaan we elkaar heel hard steunen straks in augustus!

We zullen allebei alle steun hard nodig hebben denk ik..

Geplaatst

Nou het viel allemaal erg tegen. Ik heb ongelooflijk veel pijn gehad en nog steeds. Beide eileiders zijn verwijderd en het is dus een buikoperatie geworden. Ik wist niet dat je je buik zo vaak gebruikte, bij elke beweging, hoest, nies. Eigenlijk bij alles en dus ook bij alles pijn. Ik kan sinds vandaag weer een beetje lopen, maar niet rechtop en ook als een oude vrouw.

Ik moet over 6 weken terugkomen op controle en ik mag ook niet eerder beginnen aan een behandeling dan 3 maanden dus dat zou september zijn. Ik moet eerst helemaal herstellen.

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

Meid herstel idd goed.

Ik heb hetzelfde meegemaakt, en ik ben dus echt te snel gaan werken, na 4 weken dacht ik oh kan wel!!!

na 2 diensten zat ik dus weer 3 weken thuis en plat!

Heel veel sterkte en luister naar je lichaam, en houd echt je rust dnek niet dat je weer kan stofzuigen, zoals ik hahaha

Sterkte en beterschap

Geplaatst

Balen zeg dat het toch een buikoperatie is geworden.

Klinkt behoorlijk heftig hoor Yvonne, doe echt maar even rustig aan de komende weken..

Hopelijk herstel je goed en ziet het er over 6 weken weer rustig en goed uit.

Voor jou dus pas in september beginnen, zitten we niet bij elkaar op de wachtbank helaas.

Maar ik ga je wel volgen hoor!!!

Geplaatst

Hallo dames,

Mijn operatie is ook vies tegen gevallen. Door een eerdere operatie in mijn jeugd heb ik heel veel verklevingen in mijn buik.Mijn arts wist natuurlijk ervan en hij hield ook rekening met eventueele complicaties maar kon helaas niet vermijden om een stuk van mijn dunne darm door te prikken. Meteen chirug bijgeroepen die de schade ter plek herstelde maar daar moeten ze ook bij laten. Dus ik heb mijn eilerders en de vocht in mijn buik nog.

Ik mocht pas vanavond naar huis want zij moeten eerst even afwachten of mijn darm wel in de orde is (ontlasting)

Over de toekoms wij hebben besloten dat wij na de volledige herstel gewoon doorgaan met IVF met de hoop dat er toch een embryo blijft plakken. Er valt helaas niets meer te doen. Nog een operatie durven wij niet aan en ook de doctor wil geen risico meer nemen.

Maar wij blijven positief want gelukkig de stimulatie ging hartstikke goed en de embryo's waren altijd van goede kwaliteit. Dus er is nog hoop!

Yvonne, ik kan met je meeleven .Ik loop ook als een oude wijf de kleinste bewiging is moeilijk maar ik heb gelukkig weinig pijn.

Nu lekker opknappen en dan gaan we weer tegenaan!

Geplaatst

Jeetje Kris, wat een narigheid. Ik dacht dat mijn buik er erg aan toe was, maar die van jou is dus nog een tikkie erger. Ze kunnen er bij jou dus gewoon helemaal niet bij. Maar ja, volgens mij had jij 1 hydrosalpinx en ik had er 2 en dat scheelt misschien ook bij de innesteling. Ik hoop voor je dat je snel weer hersteld en dat bij je volgende poging het embryo wel innesteld. Heel veel sterkte meid en succes.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hoi Kris,

Misschien een beetje rare vraag, maar hebben ze jou wel eens gewezen op een sterilisatie via een Essure. Daarbij worden er veertjes van chirurgisch staal in je eileiders geplaatst, waarna deze dichtgroeien (binnen 3 maanden).

Ik heb mijzelf via een Essure laten steriliseren en toen mijn dochter overleed vorig jaar heb ik gevraagd of ik via IVF zwanger kon worden. Toen is mij ook verteld dat zij bij sommige vrouwen, die dus last hebben van vocht in de eileiders en met IVF bezig zijn, een Essure plaatsen. Zo zijn de eileiders geblokkeerd, kan er geen vocht in je baarmoeder komen en heeft een embryo meer kans op innesteling.

Het plaatsen van een Essure is redelijk "eenvoudig" (verschilt natuurlijk per vrouw en of ze je eileiders goed in beeld kunnen krijgen) en gaat poliklinisch (duurde bij mij maar een kwartiertje).

Ik weet niet of dit een optie voor jou is, maar je zou het altijd na kunnen vragen om zo je kansen te vergroten.

Groet,

Sandy

Geplaatst

Hoi Sandy,

Bedankt voor de tip. Ik heb nog nooit over Essure gehoord maar ik zal zeker navragen of het is een optie voor mij. Worden de veertjes vaginaal geplaatst? Want voor mij dat is de enige optie. Ik zal google-en en overleggen met mijn gyn.

Dus jij gaat binnenkort beginnen met IVF? Heel veel succes ermee!! Ik zal je volgen en voor je duimen

@Yvonne. hoe gaat het me je? Ik heb best veel pijn in mijn buik kan niet goed slapen en moet mezelf dwingen om regelmatig opstaan en rondje lopen want enige beweging is toch belangrijk. Het valt allemaal niet mee!

Waneer denk je terug te gaan om te werken? Ik denk dat ik nog minimaal 2 weken niet.

Geplaatst

Hoi Kris,

Ja, de veertjes worden vaginaal geplaatst, evt. onder plaatselijke verdoving (mocht het nodig zijn). Na het plaatsen heb je een beetje "ongesteld" gevoel en kun je een Ibruprofen nemen. Ik hoor verhalen dat het tegen viel, maar bij mij viel het mee. Kijk wel even hoe je verzekerd bent, want het is geen goedkope ingreep. Ik ben via Menzis verzekerd en ben bij sterilisatie verzekerd tot € 1.200. De ingreep kostte

€ 1.380, dus heeft het mij maar € 180 gekost.

Nog niet alle ziekenhuizen plaatsen een Essure. Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar ik weet dat het Spaarne ziekenhuis in Hoofddorp het doet en het VU in Amsterdam heeft een projectgroep inzake Essure en IVF.

Ik zou zeggen google-se en overleg het zeker even met je gyneacoloog, want je weet het maar nooit.

Succes en ik ben zeer benieuwd hoe de reactie van je gyn is.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Tjee yvonne, ik volgede je verhaal op de voet, en dan nu dit.

Ik weet niet veel meer te zeggen.....

Kwam het ook door de spanningen vanwege het lukken met het zwanger worden.

Meid heel veel sterkte en neem je tijd om te genezen en je verbroken realtie een plekje te geven!

Dikke knuffel

Geplaatst

Lieve Yvonne,

Ik schrik echt enorm van je bericht, wat heftig allemaal zeg..

Weet eigenlijk ook niet zo goed wat te zeggen, maar ik wil je heel veel sterkte wensen om dit te gaan verwerken en een plekje te geven.

Ik wens je alle goeds voor de toekomst en ik hoop echt dat jouw grootste wens om mama te worden ooit toch nog gaat uitkomen.

Dikke knuffel, Kim

Geplaatst

Yvonne, je kent me niet maar ik schrik van de heftigheid waarmee jouw leven nu een plotselinge wending neemt... Wil je héél veel sterkte wensen!

Geplaatst

Jeetje Yvonne... ben er stil van.

Heel veel sterkte de komende tijd meid en ik hoop dat voor jou de zon binnenkort ook weer zal gaan schijnen.

Geplaatst

Hoi Yvonne,Ik lees nu pas je bericht en ik krijg tranen in mijn ogen!

Wat heftig allemaal!

Er komt nu een zware periode in je leven maar geloof me waar de ene deur dicht gaat opent een andere.

Zoek steun in vrienden familie en zorg goed voor jezelf meid!

Dikke knuffel

Kris

Geplaatst

Hoi Yvonne,

Ik zit pas sinds kort op dit forum maar ben na jouw laatste bericht even helemaal terug gaan lezen. Wat heb je veel meegemaakt en dan nog je relatie over... Je vraagt wat wij vinden? Ik vind dat je ervoor moet gaan! Maar heel verstandig om eerst helemaal beter te worden en te settelen op een nieuwe plek.

Ik heb meerdere verhalen gehoord van homo's die een geweldige vaderrol spelen en het lijkt me een goeie oplossing: geen man (komt wel weer) maar toch een vader voor je kind.

Succes met alles!

Caroline

• 1 jaar later...
Geplaatst

Jeetje Yvonne,

Ik had je verhaal niet eerder gelezen, maar wat ben jij door een hel gegaan.

Ik wens jou heel veel sterkte en geluk met alles wat komen gaat.

En ik heb ook wel eens gehoord van homo stellen die zijn ook heel goed voor hun kindje.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hallo yvonne

Hoe is het met je?

Ik lees dat je relatie over is!! wat verschrikkelijk, nu ook nog dat je zo graag kinderen wil..

We gingen altijd gelijk op, Ik heb een kind en ga straks voor een brusje terwijl jij nog met lege handen staat..

Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk is het geluk binnenkort met jou!

Liefs en een knuff

Desiree

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden