Jump to content

zeer ongelijke groei bij 1e FM

Recommended Posts

Posted

Eej meiden,

Ik heb vanochtend mn eerste FM gehad en die viel vies tegen.

Ik heb links al een follikel van 14 mm, rechts 1 van 9 mm en rest nog kleiner. Er is dus 1 behoorlijk eigenwijze bij.

Volgens de arts kan het zijn dan die ene al wat groter was al voor de stimulatie en de groei van die ene nu wellicht niet meer zo hard doorzet en de anderen bijtrekken. Maandag moet ik terugkomen.

Mocht maandag die ene van 14 mm nog harder zijn doorgegroeid dan moeten we de IVF waarschijnlijk afbreken omdat het een zonde poging zal zijn als ze maar met 1 eitje kunnen doen. Wellicht doen we dan als escape IUI. Ik baal dus behoorlijk en ben er gewoon verdrietig van.

Hebben jullie hier ervaring mee? En was het idd bijgetrokken op de 2e FM?

Groetjes

Danielle

Guest SJSL
Posted

Oh, Daan, wat balen!! Ik heb er geen ervaring mee. Mijn follikels groeiden niet allemaal hetzelfde en had uiteindelijk eentje die een stuk groter was (5 of 6 mm groter dan de andere), maar niet zo duidelijk vanaf het begin al.

Ik heb wel eens gelezen dat je gewoon door kan gaan om de andere te stimuleren en ze de ene grote ook laten doorgroeien. Die is dan uiteindelijk niet bruikbaar voor de IVF, maar de rest dan wel.

Zei je arts daar niks over?

Echt balen dat je dan weer tot maandag moet wachten tot je meer weet.

Sterkte!

Posted

ja 'k ben er ook echt beetje teneergeslagen van...

Arts zei niets over door laten groeien en dan de andere gebruiken nee, maar kan dat dan wel, want dan springt ie toch ook gewoon en heb je een natuurlijke eisprong gehad?

Ik ga maar proberen me niet al te druk te maken en maandag af te wachten.We hebben het ene eitje al streng toegesproken..:protest: dat ie niet te hard verder mag groeien... haha

bedankt voor je meelevende reactie he.

lieve groet

Daan

Posted

Bij mij hebben ze een grotere laten "gaan" om de rest door te kunnen laten groeien.

Vervelend dat je maandag pas weer terug moet.

Sterkte en ik duim voor jullie,

Vanessa

Guest SJSL
Posted

Ik weet niet zeker hoe het zit met springen. In principe springen de eitjes niet, want je gebruikt een hormoon om dat tegen te houden. Heel soms komt het voor dat je dwars daar doorheen toch een eisprong hebt (dat kan er mee te maken hebben als je bijvoorbeeld heel veel eitjes hebt die allemaal een beetje "eisprong" hormoon (weet niet welk hormoon dat is .. haha) maken en je lichaam een lage grens daarvoor), maar lijkt mij dat je daar niet extra risico op hebt.

Het enige risico is denk ik als ie echt veel te groot is, dat je eierstok kapot kan gaan? Niet dat ik daar ooit van gehoord heb, maar dat kan ik me zo voorstellen.

Er kan nog van alles gebeuren ... ik hoop van harte dat je maandag goed nieuws hebt!

Groetjes,

Annelies

Posted

Hoi Danielle,

Je kunt er echt niks van zeggen. Bij mijn eerste punctie begon het ook pas later goed te groeien. De eerste FM werd ook gesproken over eventueel afbreken, maar bij de 2e FM was daar geen sprake meer van en hebben ze uiteindelijk 5 goede eitjes gevonden. Er had een ionhaalslag plaatsgevonden. Dus...Ik heb de 2e punctie wel meer Puregon gekregen met als doel meer eitjes. Dat werkte wel, want toen had ik er 10. Maar ze kunnen niet meteen de maximale dosis geven, want overstimulatie is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Vanochtend had ik ook mijn eerste FM. De grootste was al 17 mm en de kleinste 12 mm. Dus daar zit ook best wel verschil in. En springen doen ze inderdaad niet, daar zorgt de Decapeptyl voor. Maandag a.s. moet ik ook voor 2e FM. Succes maandag!!! Ik ga voor je duimen!

Neel

Posted

lieve meiden,

bedankt voor jullie opbeurende en meelevende reacties. Fijn om te horen dat de deca iig het springen tegenhoudt.

@Vanessa: hoe werkt dat dan, het late gaan van die grotere?

@ Neel: bij mij was de grootste 14 mm en aan de rechterkant ook een van 9 mm, dus ook 5 mm verschil. Wat zei de arts daar bij jou van? We gaan wel echt helemaal gelijk op dan he. Laten we hopen dat we maandag een hele mooie 2e FM hebben.

lieve groet,

Daan

Posted

Tjee daan, wat balen

Maar ik vind het een beetje vreemd, ik zelf heb ook steeds maar 1 fm die goed groeit en daar hebben we nu een mooie tp gehad!

de rest bleef achter met zo een 11 mm, en 1 was mooi 16mm,en toen kregen we de tp.

Hopelijk geeft dit je wat hoop!

Succes en sterkte

Posted

alle berichten geven idd wel weer wat hoop. Er zijn dus nog wel mogelijkheden. Ik ga mn buikje nog maar eens toespreken dat de andere follikels lekker moeten doorgroeien het weekend...

Het is wel frustrerend dat je overal zo weinig invloed op kunt uitoefenen. Alsof het allemaal nog niet genoeg met ons doet... :-(

liefs

Daan

Posted

He Daan,

we gaan inderdaad echt gelijk op; maandag krijg ik hopelijk te horen wanneer de punctie is. Ik gok op woensdag. Mijn arts zei trouwens niks van het verschil in grootte. Bij eerdere puncties waren ze ook verschillend (varierend van 14 tot 25 mm), ze moeten geloof ik minimaal 16 mm zijn om goed genoeg te zijn. Maar ze hoeven niet allemaal even groot te zijn. Maar in ons zh moeten er wel minimaal 3 groot genoeg zijn om de punctie door te laten gaan.

Succes maandag!!!

Neel

Posted

Hoi Daan, we gaan redelijk gelijk op, ik heb morgen mijn tweede FM en het is ook mijn eerste IVF-poging. Hoe is het gisteren gegaan met jou?

Posted

Hoi Daan,

Ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan bij je 2e FM! Ik heb morgen de punctie. Wie weet gaan we nog steeds gelijk op...

Posted

Eej Neel,

ben ff een paar dagen off line geweest. Had er even helemaal de balen van.

de 2e FM was helaas nog steeds niet echt goed. Er zat dat ene eitje at maar liefst al bijna 21 mm was en verder nog 1-tje van 17 mm. De rest was allemaal kleiner dan 10 mm dus het ziekenhuis raadde het af om de poging door te zetten.

Na overleg met de verzekering van mijn kan en overleg met de gyn van de kant van zkh besloten om af te breken en een escape IUI te doen. Als de kans dan toch erg klein is, dan maar liever straks een nieuwe poging met een ander schema en hopelijk dan meer eitjes. Woensdag heb ik de IUI gehad, maar deze was erg pijnlijk. Ondanks dat ik er na 6 al redelijk wat ervaring had en nog nooit echt pijn heb gehad was het nu erg pijnlijk. Zeer vermoedelijk toch door de stimulatie van mn eierstokken en de eisprong die ik nu van mezelf had door de Ovitrelle. Verder heb ik erg last van de Ovitrelle. Ging ff wat minder dus. Heb weinig hoop voor de IUI, maar je weet maar nooit.

ziekenhuis deed nog even moeilijk omdat er wel mogelijk twee rijpe eitjes zouden zijn, maar wij hebben die keuze bewust gemaakt.

Nu dus toch maar twee weken duimen voor een wonder.

17 juni hebben we evaluatiegesprek om het nieuwe schema te bespreken. Waarschijnlijk krijg ik nu het kortere schema met zwaardere hormonen.

Maar genoeg over mij, hoe is bij jou de punctie gegaan? Hoeveel eitjes had je?

Ik hoop dat het een super poging is met mooie cryo's ook nog.

Qua wachtweken gaan we nog wel gelijk op dus...:icon_blackeye:

Laika: hoe is bij jou de 2e FM gegaan, je punctie inmiddels gehad?

Lieve groet,

Danielle

Posted

Hoi Danielle,

O, balen dat je poging is afgebroken! Ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal de balen van hebt. Na 6 IUI wil je met de nieuwe behandeling verder. En je leeft er natuurlijk ontzettend naar toe en dan heb je nu het gevoel dat je voor niks al die hormonen hebt gespoten. Maar zoals je zelf schrijft, je weet maar nooit!!! Ik ken een stel dat na 6e IUI zwanger is geworden. Zijn zaad is zeer slecht en ze hadden ook eigenlijk geen hoop meer en zich al aan het voorbereiden op ICSI. En toch zwanger, dus wonderen bestaan.

De punctie is erg goed gegaan; dit was de minst pijnlijke van de 3 puncties. 7 eitjes waarvan 6 bevrucht. Gisteren zijn er 2 emmy's teruggeplaatst. Of er cryo's zijn, horen we nog. Ze laten in ons zh deze emmy's iets langer doordelen, om te kijken of de kwaliteit goed genoeg is. En dan nu weer wachten; dat vind ik zooooooo verschrikkelijk. Ben blij dat ik morgen 'gewoon' kan gaan werken! Lekker afleiding. Ik merk dat ik zenuwachtiger ben dan de vorige tp's.

Groetjes,

Neel

Posted

hoi Neel,

fijn dat de punctie goed is gegaan. Las ergens anders dat je wat licht bloedverlies had, das mooi klote zeg.

Mn duimen draaien in iede geval voor je.

wanneer is je testdag?

laat je niet gek maken he.

Lieve groet

Danielle

Posted

Hoi Daan,

Jee, wat balen zeg voor je! Wel goed dat je er bij de verzkering achteraan gegaan bent en dat het niet helemáál voor niks is geweest, hoewel je je natuurlijk had ingesteld op IVF, twee rijpe eitjes is heel mooi voor een IUI-behandeling natuurlijk. Probeer positief te blijven, zwanger worden met een IUI-behandeling zou natuurlijk fantastisch zijn!

Ik heb afgelopen dinsdag de punctie gehad, ze hebben 19 eicellen gevonden dus dat was echt heel mooi, maar de punctie was echt verschrikkelijk. Ik heb zo'n pijn gehad! Ik heb nu nog erge napijn en lig de hele dag plat, ik ben er behoorlijk van geschrokken. Gelukkig zijn er wel embryo's (we horen vanmiddag hoeveel) en we hebben vanmiddag ook de TP. En dan heb ik 17 juni de bloedtest....

Posted

Hoi Daan,

Mijn testdag is op 14 juni (2 weken na tp). Word al helemaal nerveus als ik er aan denk!!! Wanneer moet jij testen? Waarschijnlijk 11 juni, of niet?

Laika: lees dat je je tp hebt. Succes en welkom om het wachtbankje!

Posted

Hoi dames,

Ik heb inderdaad net mijn TP gehad. We hadden echt een superuitslag, 15 bevruchtingen waarvan 7 die al 8cellig waren en 5 die 6cellig waren. Waarschijnlijk kunnen er dus nog een flink aantal worden ingevroren (maar dat hoor ik per brief over twee weken). Ze hebben de mooiste uitgezocht en deze teruggeplaatst. Ik heb op 17 juni de bloedtest in het ziekenhuis. Spannend....

Posted

Oh laika wat een mooie score, hopelijk nog een aantal voor in de vriezer.

En maar hopen dat die voorlopig niet nodig zijn.

Succes en sterkte in de WW.

Sandra

Posted

Hey meiden,

spannende weken dus voor ons allen.

Ik doe maar bankhangen vandaag, bang voor weer een draaiende eierstok... :-(

Ik mag idd donderdag testen, hoop dat de dagen omvliegen...

Ik duim voor jullie

Liefs

Daan

Posted

Ik ben ook een bankhanger Daan, saai he? En verder heb ik de schrik alweer te pakken want vanochtend bij het afvegen had ik een heel klein beetje bloed...de eerste dag na de tp al! Volgens mij is dat geen goed teken....

Posted

Laika, dit zal gewoon een vaatje zijn dat ze gisteren geraakt hebben bij de TP. Iets anders kan het eigenlijk gewoonweg niet zijn.

Liefs,

Vanessa

Posted

Laika,

ik zou er ook niet te veel achter zoeken. Door alle behandelingen is alles veel gevoeliger en kan het idd niets anders zijn dan een bloedvaatje.

Hou je taai he

Liefs

Daan