Ga naar inhoud

Eerste echo gehad... het is nu echt begonnen!


elinorac

Aanbevolen Berichten

Hoi Caroline, nou ik heb het mijn zoon niet echt verteld, maar als ik hem wel eens mee neem, dan vraagt hij wel waarom ik daar lig en wat die mevrouw doet bij zijn moeder, en dan probeer ik het wel in zijn taal een beetje uit te leggen, maar snappen doet hij het nog niet echt hoor. De vorige keer bij de terugplaatsing zei hij wel na afloop tegen de gyn; nou zit er een baby in mama der buik hé? Zo schattig, waarop de gyn zei; ja hopelijk wel. Dat was toen helaas niet zo, maar hopen dat het nou wel blijft zitten! Toevallig wilt mijn zoontje ook graag een zusje, leuk! Maar verder heb ik het er ook niet met hem erover, dan komt idd wanneer het zover is. Ja hopelijk heeft jou dochter voorspellende gaves!! Was je trouwens spontaan zwanger geworden van haar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi Carolina,

 

 

 

Ja, ik was vrij makkelijk zwanger van haar dus ik had nooit verwacht dat ik hier nog eens terecht zou komen... daarom hebben we ook vrij lang gewacht met onderzoeken, ik dacht het moet toch nog wel een keer lukken. Ik was toen 6 jaar jonger natuurlijk en volgens die vervelende invalgyn. kon dat de reden zijn dat het gelukt was, dat ik jonger was had mijn overgewicht gecompenseerd... Maar ik hou op over die man.

 

 

 

Jeetje, dat je hem meeneemt. Ik zie dat niet zitten hoor, zodra ze dokter of ziekenhuis hoort, heeft ze daar al een beetje moeite mee (gevoelig visje noemen we haar altijd, naar haar sterrenbeeld, wat ik overigens zelf ook ben). Ik verzin dus een smoes als ik naar het ziekenhuis moet wat ik niet echt leuk vind want ik ben eigenlijk altijd eerlijk tegen haar maar dit is wel zo'n uitzonderlijk geval...

 

 

 

Ben benieuwd naar morgen... hoop dat ik zometeen kan slapen want ik ben toch al een maler 's avonds in bed en nu helemaal. Kun je nagaan woensdagnacht...

 

Tot snel!

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caroline

 

 

 

Ja ik snap dat wel dan dat je wat voorzichtig bent met je gevoelig visje! Maar als ik anders kon had ik het ook gedaan, soms moet ik hem nl wel meenemen want dan heb ik geen oppas enzo. En mijn man is een beroepsduiker die zit nou al een week op een booreiland en die komt pas over 3 weken thuis. Dus dat scheelt ook veel natuurlijk, maar ja ik ben er al aan gewend. Vroeger was mijn vader ook een internationaal vrachtwagenchauffeur, dus van huis uit ben ik het gewend.

 

 

 

Goh dat je zo makkelijk zwanger werd van je dochter.. vaag hoor. Ja het kan van alles zijn natuurlijk dat het nou moeilijker gaat, maar wel fijn om te weten dat je zwanger kan worden toch? Tenminste, dat gevoel heb ik wel. Hoewel ik er met mijn ex ook 4 jaar over had gedaan hoor voordat ik zwanger werd.

 

 

 

Wat jij zegt over s'avonds in bed malen, nou ik ben precies hetzelfde! Werd vannacht wéér wakker een uur of 2 maar nou met hevige migraine, verschrikkelijk! Dus was naar beneden gegaan en medicatie ingenomen en gelijk weer me bed. Gelukkig was het vanmorgen weer weggetrokken, anders was het vandaag een verschrikking geweest. En die migraine zal deels door de hormonen komen, maar ook zeker door het malen hoor. Hopelijk valt het woensdagavond idd mee!!

 

 

 

Laat effe weten hoe het vandaag met de echo gegaan is!

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen Carolina,

 

Bij ons is een geluk bij een ongeluk dat mijn vriend werkzoekend is dus meestal thuis is (verder heel klote natuurlijk, maar komt nu goed uit met dit hele proces) en vanmiddag bijvoorbeeld heb ik de echo om 2 uur dus zit ze gewoon op school. Hoop ik, aangezien ze gisteren vreselijk van haar fiets gevallen is, tand afgebroken, andere tand bloedt nog steeds, ik schreef al in een ander topic, leuk joh, kinderen :good1:

 

Nou ja, je hoort het wel weer allemaal.

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allemaal,

 

 

 

Lees en huiver... Ben net terug van mijn derde echo, gaat allemaal goed maar groeit langzaam, waardoor ik donderdag een vierde echo heb, 's avonds pregnyl en zaterdag de punctie. Links 8 en rechts 7 bruikbare follikels, dus das mooi! Maar wie heeft meegelezen weet van mijn ervaring zondag met de waarnemend gyn. Ik liet de waarden zien vanmiddag, eindelijk weer mijn eigen gyn. en vertelde erbij dat ik een slechte ervaring had omdat hij tijdens het meten zat te kletsen en bleef hameren op mijn overgewicht etc. (Hij vroeg zelfs aan mij hoe groot ook alweer?) Anyway, ik vertelde dus dat een vriendin van mij ook al klachten over deze man had gehad en wat zei mijn gyn.? Ik ook, deze man komt hier nooit meer terug! Ha! Ben ik daar even blij om.

 

Maar goed, toen zat ik klaar voor de echo en bekeek hij de waarden eens en begon een verhaal over als het echt zo weinig was als hier stond (die l** had tegen mij gezegd waarschijnlijk 10 bruikbare eitjes maar dat niet opgeschreven) dat we deze poging dan misschien maar moesten afbreken! Ik schrok me rot, daar had ik geen rekening mee gehouden. Hij vertelde dat als er geen punctie is, het ook geen poging is dus dat je dat niet je eerste poging kost en het soms beter is om ermee te stoppen. Ik dacht: heb ik anderhalve week voor niks zitten spuiten en zo gingen er nog wat gedachten door me heen. Maar laten we eerst maar eens kijken. Goed, toen bleek vrij snel dat hij helemaal niet ontevreden was en dat hij dus rechts 7 en links 8 follikels zag die groter waren dan 15 mm. Eigenlijk een hele goeie score dus! Maar hij wilde me toch 2 dagen langer laten doorspuiten en de punctie pas zaterdag doen ipv donderdag. Nou, prima natuurlijk. Donderdag voor de zekerheid nog een vierde echo eerst.

 

Pfoeh! Al die schrik om niks, door die vervelende kerel. Hij is niet alleen een hork maar doet dus ook zijn werk niet goed! Gelukkig komt ie dus niet meer, maar wie weet wel ergens anders, dat weet ik niet. Ben bang dat ie nog meer vrouwens benadeeld heeft.

 

 

 

Maar eind goed, al goed, is een beetje een lang verhaal geworden maar ik wilde het jullie niet onthouden.

 

 

 

To be continued!

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Caroline,

 

 

 

Veel eitjes zeg! Super!!! En wat verder doorrijpen kan geen kwaad volgens mij.

 

 

 

Wat bezorgt die vent jou een stress zeg. Misschien moet je z'n naam maar op dit forum bekend maken, zodat anderen gewaarschuwd zijn....

 

 

 

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Neel,

 

 

 

Ja, daar heb ik ook over zitten denken maar vind ik toch wat ver gaan. Lang met warrig bruin haar en een snor? Helpt dat?

 

Zie dat jij je eerste echo hebt op de dag van mijn terugplaatsing... dat het maar een mooie dag mag worden!

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caroline,

 

 

 

Nou dacht je echt van die vent af te zijn, had hij je dit toch weer geflikt! Maar gelukkig is het toch goed nieuws, die paar dagen extra spuiten kan der ook wel bij toch! Nou succes verder en we schelen maar 2 dagen vanaf mijn tp, dus toch vrij gelijk op! Ik laat nog wel weten hoe het donderdag is gegaan.

 

 

 

Trouwens ik hoop dat het nou wat beter met je dochtertje gaat!? Die heeft wel een flinke smak gemaakt! Gelukkig heeft ze nog der melkgebit (toch?) Beterschap

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Carolina,

 

 

 

ja, het is wat met die artsen... inderdaad spuiten we vrolijk door! Gaat om het einddoel toch? Jij veel succes, ik zal aan je denken donderdag.

 

Mijn dochterje is aardig gehavend maar ze heeft er niet veel last van, wel ziet het tandje dat nog heel is er akelig uit, met een opgedroogde bloedrand. Heb ook het idee dat het een beetje naar beneden gezakt is, maar kennelijk is ze nog niet klaar om te wisselen.

 

 

 

Hoor het wel donderdag!

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

 

 

 

ik zat ff te lezen, maar wat een vent zeg,...... bah bah,.....

 

Ik heb zelf ook flink over gewicht, en moest afvallen voor iui,.... maar nu ik met icsi bezig ben, en onze gyn weet dat ik 25 kilo kwijt ben, heeft hij het niet meer over mijn gewicht,.... hoef zelfs niet op de weegschaal, terwijl ik toch nog 30 kilo te zwaar ben,..... dus waarom hij zo zeurt?? geen idee,....

 

 

 

Hopenlijk voelt je kleintje zich snel weer wat beter met haar tantje,....

 

en heel veel suc6 donderdag en zaterdag,...... dat alles maar mooi gegroeid mag zijn, en je een goede resultaat krijgt,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caroline,

 

 

 

Heel veel succes meid. Ik ken het fenomeen langer te moeten spuiten. Allebei de pogingen spoot ik langer dan de rest. Mijn artst dacht dat het wellicht te maken had met mijn normale cyclus (heel onregelmatig en meestal 35 dagen). Ze leggen je eigen cyclus wel stil, maar schijnbaar dat het toch invloed heeft.

 

 

 

Ik kreeg bij aanvang va het traject ook te horen dat ik te zwaar ben, ongeveer 15 kilo. Dus in de stress om het er af te krijgen. Net voor aanvang van traject vroeg ik ernaar. Kreeg als antwoord dat ik me niet druk moest maken. Was wel iets te zwaar, maar goed verdeeld over het lichaam zeg maar. Geen enkel probleem en de stress zou juist wel eens het probleem kunnen zijn. Dus loslaten en voor de behandeling gaan! Ik bedoel maar. En ondanks de extra kilo's, toch een goed resultaat gescoord!!

 

 

 

Heel veel succes met je poging en dat ie maar gelijk mag slagen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marietje,

 

 

 

Als ik jouw naam tegenkom word ik gelijk vrolijk, jij hebt echt het verhaal van de eeuw! Lullig van die stress daarvoor, maar ja, vergeet je ook wel weer.

 

 

 

Gyn. dacht dat het zo langzaam groeit door mijn leeftijd (40), hij zei helemaal niks over overgewicht. Je voelt je toch meer behandeld als volwaardig, zo van, het is je eigen verantwoordelijkheid, terwijl zo'n andere kerel net doet of je een kind bent. Ik heb 225 Gonal-F, is dus best veel, maar had nog wel hoger mogen zijn. Nu moet ik uiteraard gewoon doorgaan met dezelfde dosis.

 

 

 

Groetjes,

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

 

 

Ik heb net mijn vierde echo gehad en mag vanavond pregnyl spuiten en zaterdag de punctie! Maar weer een andere gyn. gehad, die naar mijn idee weer andere aantallen en andere follikels zag. Ik vind het toch raar, hoe soms gemeten wordt en heb er net even een nieuw topic voor geopend. Ik dacht eergisteren nog 15 goeie, vandaag zei hij 9. Wat gaat het nou worden?

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Caroline,

 

 

 

Mijn ervaring is dat het per keer/ arts inderdaad kan verschillen. Ik vond de ene arts altijd strenger meten dan de andere. En er kunnen ook nog follikels zijn die de ene keer beter in beeld zijn dan de andere. Of helemaal niet in beeld, omdat ze 'achterin' liggen. Die worden pas zichtbaar bij de punctie.

 

Maar ook 9 is een super mooi aantal!!

 

 

 

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caroline,

 

 

 

Dat had ik ook hoor dat er verschillende gyn anders tellen en meten.

 

Maar vandaag weet je het zeker hoeveel follikels er waren en hoeveel eitjes erin zaten. Dat brengt me naar het volgende; hoe is de punctie gegaan? Hopelijk veeeeeeeeeeeeel beter dan de mijne!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Carolina,

 

 

 

De punctie is hartstikke goed gegaan! Viel me heel erg mee, ook nu heb ik niet veel last, beetje rommelig gevoel, beetje sloom, verder niet. En het belangrijkste is: uiteindelijk waren het 24 follikels(!) waaruit 13 eitjes zijn gekomen! Dus ik ben opgelucht: weer een stap verder. Op naar de TP dinsdag, jij morgen, succes!

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Carolina, lief dat je aan me denkt!

 

 

 

Vandaag ging de telefoon een paar keer en ik werd gelijk zenuwachtig, moest aan jouw verhaal denken... We hebben telefoon via internet bij telfort en dat is vanaf het begin een drama: ik weet dan ook nog steeds niet wie er gebeld heeft, maar ga er maar van uit dat het niet het ziekenhuis was... Morgenochtend om half 10 mag ik bellen... brrrr.

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

 

 

Vanochtend mocht ik bellen over de terugplaatsing en gelukkig... vanmiddag om 2 uur wordt er 1 embryo teruggeplaatst. Ik ben erg opgelucht, weet maar al te goed dat we er nog lang niet zijn, maar weer een stap verder! Zal me aan het eind van de dag op het wachtbankje zetten... eerst moet het echt gebeurd zijn.

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

 

 

Vanmiddag de TP gehad, er waren van de 13 eitjes maar liefst 11 embryo's! Het is wel ICSI geworden (was nog niet zeker) en dat heeft blijkbaar zijn vruchten afgeworpen (letterlijk en figuurlijk). Er is er 1 teruggeplaatst, de mooiste volgens de analiste...

 

 

 

Wat een gek idee, dat er nu een 8-cellig embryootje in mijn baarmoeder zit. Daar is het hele proces om begonnen natuurlijk... Nou mag ik op het wachtbankje van juli, toch? Ik moet 18 dagen na de punctie testen dus volgens mij is dat 15 juli. Niks gehoord over bloedtesten of wat ik hier wel eens lees, gewoon zelf doen.

 

 

 

He, wat lekker dat ie erin zit! Nu wel blijven zitten!

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden