Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo Allemaal,

Ik heb me vandaag aangemeld als nieuw lid en zal me dan ook even bij deze voorstellen.

Ik ben 38 jaar en mijn vriend ook. We hebben samen een zoontje van net 3 jaar. In 2002 was ik gestopt met de pil. Twee jaar aan gesukkeld en toen toch de stap gezet in de medische molen(2004). Geen duidelijke aanwijzingen tijdens de voor onderzoeken. Begonnen met 3 keer IUI met Clomid. Toen toch maar een HSG laten maken. 1 eileider leek verstopt de ander wel doorgankelijk.

Zou na de vakantie een kijkoperatie onder gaan. Zover heeft t niet hoeven komen..na 1 maand spontaan zwanger(2005)...gezonde zoon.(2006)

Een maand voor onze zoon 1 jaar werd zette ik de pil weer aan de kant.

Ben na een half jaar (nov.2007)weer in t ziekenhuis terecht gekomen voor weer opnieuw een HSG...dacht 1 keer zo raak misschien nu wel weer (even de eileiders door spuiten) Prompt weer zwanger maar dit was van zeer korte duur..er zat wel een embryotje maar het was niet verder ontwikkeld.

Toen een half jaar op wachtbankje gezet en toen een kijkoperatie onder gaan. Beide eileiders wel doorgankelijk alleen de rechter heeft een dubbele uitgang...(moet volgens artsen geen belemmering zijn..ik denk dat het er wel toe doet maar wie ben ik..) Verder niet veel bijzonders te zien. Na een anderhalf jaar door sukkelen met 4 IUI (en 2 afgebroken pogingen) staan we nu voor onze eerste IVF poging.Waarschijnlijk eind volgende week beginnen. Ik ga mee doen deze poging met een studie...moet nog afwachten tot welke groep ik ga behoren...of de controle groep(standaard IVF) of de groep die een zuiver LH hormoon krijgt toegediend.

Studie is er op gericht om te bekijken of het van toegevoegde waarde is om zuiver LH toe te dienen (bij vrouwen boven de 35)...dit omdat de kwaliteit van het hormoon wat jezelf aan maakt af neemt na je 35 ste. Beetje dubbel...enerzijds word het LH hormoon onderdrukt door Cetrotide en aan de andere kant spuit je dit ook bij.Het kan zo zijn dat door de cetrotide het LH te veel wordt onderdrukt. Een klein beetje LH heb je wel nodig voor de groei en rijping van de follikel.

We zullen zien...hoe de loting valt.

Het lijkt me interessant om de ervaringen van anderen te horen/lezen.

Ben nog niet helemaal thuis in het forum gebeuren..moet nog een hoop uit vogelen:toothy9::active: ......

Groetjes Taurus71

Posted

Hoi hoi,

Welkom op dit forum!!

Zo te lezen ga je bijna gelijk met mij beginnen aan de eerste IVF-poging. Wij doen de standaard IVF en starten het lange protocol zodra mijn menstruatie een dezer dagen doorzet.

Groetjes,

Sandy

Posted

Hoi Taurus,

welkom op het forum!

Je hebt al heel wat meegemaakt knap dat je dan ook nog aan een studie meedoet!

Fijn dat je 1e IVF in zicht is en hoop dat je dromen snel uitkomen!

Succes met alles wat nog komen gaat.

Groetjes Grace

Posted

Hallo Sandy,

dank voor je reactie.

Goh..ik heb even bij je berichten/reacties gekeken om even een indruk te krijgen wie Sandy is.

Vreselijk dat jullie Maaike hebben verloren. Zo klein nog.

Denk t ergste wat er in een mensenleven kan gebeuren....

Ik hoop dat jullie IVF poging gaat slagen!

We starten denk ik wel ongeveer gelijk...verwacht menstruatie zo rond volgende week dinsdag (30ste)..alleen omdat ik mee doe aan de studie ga ik t korte traject doen.

Ga dus meteen beginnen op de 3de dag (als er tenminste geen cystes zijn) met spuiten...hoef dus geen 2 weken aan de pil. Normaal gesproken hanteren ze wel t lange traject. Hoor graag je bevindingen als je gaat beginnen!

Groetjes Manon

Posted

Hoi Grace,

Dank voor je reactie.

Zie dat je in 2006 gestopt bent met de pil en nu in de mmm terecht bent gekomen.

Jij hebt ook lang afgewacht dan..of had je zoals mij op dat moment er nog geen "haast"mee? Wij hadden toen nog de insteek..als t komt dan komt t ..leuk..zo niet dan niet..dan was t ook goed. Maar ja na mate de tijd verstrekt gaat toch de klok tikken.

Zie dat je net een kijkoperatie achter de rug hebt...maar lees in andere berichten dat je deze ook al eerder hebt gehad?

Was de uitslag goed? Heb je erg last van t litteken? Misschien callendulazalf een optie.. ..is goed voor littekens.

Wat betreft de studie...niks knaps aan hoor. Het is een geweldige kans die ik aangeboden kreeg. Nu kon ik zo (met tussenpoos van 1 maand) doorstromen van de IUI naar de IVF...anders had ik nog 6 maand op de wachtlijst gestaan. Heb t geluk aan de gevraagde criteria te voldoen. Wist niet eens van t bestaan er van...2 dagen na de IUI evaluatie/IVF intake belde ze mij op of ik daar oren naar had.

Alles gaat t zelfde als bij een normale IVF (bij de controlegroep)(alleen korte versie dan) en als ze zo loten dat ik in de proefgroep val dan is t enige wat ik extra moet doen is een aantal dagen een extra spuit zetten (3 soorten per dag ipv 2)

Dit is alleen voor de eerste poging daarna doe je niet meer mee aan de proef en ga je door zoals iedereen. Maar hoop natuurlijk op een positief resultaat.

Ben benieuwd naar je IUI avontuur komende maand, spannend of niet?!

Hoor graag hoe t je vergaat de komende tijd...zet m op !!

Groetjes Manon.

Posted

Hey Vanessa,

Dank je wel!

Gefeliciteerd..zie dat je na de 2poging zwanger bent geraakt..mooi joh!:toppie:

Zie dat je 36 jaar bent..zijn er beide keren bij jou ook 2 embryo's terug geplaatst?

Vond je t een zwaar traject de IVF? Endometriose ..een kennis van mij heeft dat ook.

Buiten dat het zwanger worden bemoeilijkt moet dat ook erg pijnlijk zijn of niet..heb je er veel last van?

Wat betekent de T1,T2,T3 onder in de zwarte balk..misschien een domme vraag..ben ook wel een beetje nieuwsgierig ;-)

Wens je een fijne zwangerschap toe..geniet er van !

Groetjes Manon

Posted

Goedemorgen en Welkom op dit geweldige forum.

Om me er ff mee te bemoeien die T-tjes betekenen trimester 1,2of 3 van de zwangerschap. Elk trimester duurt 3 maanden.

Hopelijk gaat jullie 2e kinderwens snel in vervulling.

Sandra

Posted

Welkom op dit geweldige forum, hier kun je echt alles kwijt en is niets te gek. Ik hoop voor je dat het snel ''raak'' mag zijn, succes!

Posted

Hoi Manon,

De T1 etc in de balk dat heeft te maken met de termijnen waarin de zwangerschap is ingedeeld. Verder geen idee, de banner rekent dit zelf uit.

Ik heb gedurende de eerste behandeling Diabetes type 1 ontwikkeld. De tweede behandeling kwam vrij snel na de eerste en toen ging het ongelooflijk mis. Op 5 januari ben ik opgenomen. Ik ben nog nooit zo ziek geweest. Dit hield ook in dat we moesten stoppen met stimuleren (was 6 dagen bezig). Binnen 3 maanden had ik mijn suiker onder controle en konden we na 1 maand wachten verder met de IVF. Ook is mijn endometriose erger geworden door de behandelingen maar kan nu weer rustig worden tijdens de zwangerschap.

De endometriose is bij mij behoorlijk erg, ik heb hier dan ook erg veel last van. Na de bevalling gaan we dan ook kijken wat we willen. Zo snel mogelijk weer zwanger worden of zorgen dat ik niet meer ongesteld wordt.

Wij hebben inderdaad beide keren 2 embryo's terug geplaatst gekregen.

Er is er nu 1 blijven zitten. Ben dus wel erg blij dat we voor twee gekozen hebben. We hebben er nu nog 3 in de vriezer, die wil ik eigenlijk ook de kans geven....

Wat ik het naarst aan het hele traject gevonden heb is het wachten. Ik ben nogal een dame van de planningen maar dat gaat met IVF totaal niet op. Het enige wat je kunt doen is het je laten overkomen en rekening houden met alles. En wat het allerbelangrijkst is dat je blijft praten met je partner.

Succes!

Posted

Hoi Manon,

welkom op dit forum en heel veel succes bij de aankomende poging. We zullen duimen voor jullie.

Groetjes, Linda

Posted

Hoi Manon,

Welkom op dit forum! Ik heb gelijk een vraagje: in welk ziekenhuis doen ze dat onderzoek? Ik heb zelf namelijk een probleem met de rijping van de eitjes en volgens een arts in Voorburg zou dat te maken kunnen hebben met LH. Dus ik ben eigenlijk wel erg geinteresseerd in die studie! Ben dan nog wel net niet helemaal 35, maar 't schiet aardig op :-)

Ik hoop dat je snel kunt beginnen en dat het -met of zonder LH- gewoon gaat lukken. Succes,

Henne

Posted

Gezellig al die reacties te lezen als je thuis komt:blob6: !!

Sandra> thanxs! Snap m nu de T1,2 en 3 ...kwartje is gevallen hahaaa

Dani>dank je wel. Lees dat jij zwanger bent van een zoon?!...gefeliciteerd!

Was dit je eerste IVF poging? Daar voor ook al IUI onder gaan of meteen IVF?

Vanessa>Diabetes..hoe komt dat zo in eens..komt dat door de hormoon spuiten of

had je dit al een beetje zonder t in de gaten te hebben en is het door het spuiten naar boven gekomen? Tja plannen...ik ken dat. Mag ook graag overal de controle over houden ..maar dit heb je echt niet in de hand he!

Ik zie verder ook niet op tegen t traject...zoveel verschilt het niet van IUI qua spuiten..ja alleen 1 of 2 spuitjes meer per dag gedurende een aantal dagen. Wel ben ik erg benieuwd hoe pijnlijk de punctie zal zijn..hoor daar zoveel wisselende verhalen over. Veel vinden HSG ook erg pijnlijk..vond dat erg mee vallen. We zullen zien.

Ben je al op controle bij een verloskundige praktijk of sta je nog onder controle van t ziekenhuis? Mooi he als je zón hartje ziet kloppen. Hoop voor je dat je een voorspoedige zwangerschap tegemoed gaat verder.

Linda> bedankt..hoop t ook! Jij hebt gisteren getest als ik t goed lees.Gefeliciteerd!

Wens je een voorspoedige zwangerschap toe, geniet er van!

Henne> zie PB

Posted

Hoi Manon,

Allereerst bedankt voor de felicitatie. Ik ben inderdaad één van de mazzelaars die bij de eerste poging gelijk zwanger was, voor ons was iui geen optie dus dat stadium hebben wij overgeslagen. Ik besef heel erg goed dat wij onszelf echt gelukkig mogen prijzen en ik gun iedereen hier even veel geluk.

Posted

Vanessa>Diabetes..hoe komt dat zo in eens..komt dat door de hormoon spuiten of

had je dit al een beetje zonder t in de gaten te hebben en is het door het spuiten naar boven gekomen?

Voordat ik begon met de behandelingen is mijn suiker nog nagekeken. Deze was prima. Een tante van mij heeft een collega (woont in het noorden van het land) en is hetzelfde dan mij overkomen.

Posted

Hoi,

hier even een reactie op jou berichtje.

Ik ben 3 jaar geleden gestopt met de pil en dacht inderdaad komt het dan komt het zoniet ook goed ik heb al een dochter, maar mijn partner wilde wel heel graag en mijn dochter is nu bijna 9 dus ging ik ook wel nadenken en na 3 jaar dacht ik nu moet ik toch maar naar een gyneacoloog.

We zijn nu 3 weken verder en we hebben alle vooronderzoeken al gehad.

10 jaar geleden heb ik ook een laparascopie gehad en dat was me erg meegevallen en 2 keer HSG gehad dat vond ik wel erg pijnlijk.

Afgelopen maandag heb ik weer laparascopie en HSG gehad onder narcose, maar nu is het me wel tegengevallen ik voel me nog steeds niet goed en vanmiddag ben ik weer in het zhs geweest, omdat ik het litteken erg lelijk gehecht vond, maar de arts zei dat als alle hechtingen eruit zijn mijn huid wel zal strak trekken dus daar vertrouw ik dan maar op en straks heel veel littekencreme smeren haha....

De uitslag was gelukkig goed!!

Mijn gyneacoloog zei dat we volgende maand zouden beginnen met IUI, maar de arts van vanmiddag zei dat ik beter een keer ongi kon worden en dan de volgende cyclus beter kan beginnen met IUI dan kom ik in aug uit en dan gaan wij op vakantie dus ik ben bang dat het dan sept gaat worden.

Ik weet niet precies wat er gaat gebeuren met IUI en of ze dan vanaf de 1e dag gaan tellen dan zal het erom hangen, want rond de 7e moet ik ongi worden dus alles is nog spannend en afwachten maar.

Ik laat je zeker weten hoe alles gaat verlopen.

Groetjes Grace