Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben bekend met migraine en de week voor ik ongesteld moet worden heb ik altijd wel 1 of 2 aanvallen hiervan. Gelukkig is het in de loop der jaren wel wat in hevigheid afgenomen en slik ik hier geen medicatie meer voor. Ik gebruikte imigran 50 mg. Ik ben toen ook op aanraden van huisarts gestart met Brufen bruis 600 mg bij een aanval en het haalde de scherpe randjes van de bonkende pijn af.

Nu vraag ik me af of er meiden zijn die zich herkennen in dit verhaal en die zwanger zijn. Hoe is het met jullie aanvallen? Afgenomen tijdens de zwangerschap of toegenomen?

Sandra :glasses1:

Posted

Hoi hoi

Ik ken het, moet zeggen dat ik nu ik zwanger ben helemaal geen hoofdpijn heb. Normaal dag voor menstruatie en halverwege de maand. De oorzaak bij mij was de hormoonschommeling, die is er nu niet dus voor mij logisch dat ik er nu geen last van heb. Is er bij jou een reden bekend waarom je er last van hebt?

Posted

Hoi Witje,

Ik ben ook altijd bekend geweests met heftige migraine. Slikte hiervoor ook altijd de Imigran.

Vanaf de behandeling mocht ik het niet meer nemen.

Tijdens mijn zwangerschap heb ik in het begin, volgens mij rond de 12 weken, nog 1 hele heftige aanval gehad. Ik heb toen van het ziekenhuis 2x 500 mg paracetamol gekregen, meer mocht niet. Haalde het scherpe randje eraf, maar meer ook niet.

Sindsdien heb ik geen enkele aanval meer gehad!

Mijn moeder heeft ook altijd heftige migraine gehad, maar ook bij haar is het na de zwangerschap gestopt.

Liefs Diana

Posted

Bij mij heeft het ook met hormoonschommelingen te maken.

Diana, had je vlak voor je wist dat je zwanger was in de wachtweken dus ook nog migraine??

Sandra

Posted

Hoi witje,

Voor zover ik mij kan herrineren heb ik tijdens de wachtweken nog 1 aanval gehad. Denk dat dat voornamelijk met alle hormonen en stress te maken had, dat zijn bij mij echt de trickers voor een aanval. (vermoeidheid, stress en hormomen)

Maar nu dus nergens meer last van. (laat ik dat maar even afkloppen!)

Liefs Diana

Posted

Dan ga ik er maar gewoon van uit dat ik nu last heb van een van de laatste aanvallen. Want ja een gestreste periode is het zeker. In het verleden was dat wel een tricker bij mij, net als rode wijn wat ik al lang niet meer (mag) drinken en kaas, waar ik zoveel van hou. o niet te vergeten chocola. (er komt steeds meer bij het lijstje trickers)

Sandra

Posted

hallo,

Ik heb ook minstens 4 x in de maand 2 dagen flinke migraine, maar nu ik zwanger ben alleen nog af en toe hoofdpijn. Ik heb er een homeopatische stick voor.. die is heerlijk koud en neemt de druk op je hoofd weg. emm polar frost heet het en ik heb het via een vriendin, ze gebruikte het ook altijd tijdens haar zwangerschap. paracetamol helpt dus ook helemaal niet bij mij dus neem ik ook niet.

maar nu dus al 16wk geen last gehad en hoop ook niet dat dit komt!

liefs

Desiree

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use