Ga naar inhoud

uitgerekend maart 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

ik heb na de vorige 2 zwangerschappen wel borstvoeding gegeven, maar echt prettig voelde ik mij daar niet bij. Toen heb ik het bij 2 maanden afgebouwd. Ik had overigens een overvloed aan borstvoeding, dus zal nu ook wel het geval zijn. Een paar maanden geleden had ik de knoop doorgehakt om geen borstvoeding te geven, maar ga het toch maar wel proberen. Alleen in bijzijn van anderen wil ik het niet. Uitzondering natuurlijk mijn man en de kids. Wel ga ik het bij 2 maanden weer afbouwen, want kolven vind ik helemaal niets wanneer ik weer ga werken. Ik heb net bij prenatal zo'n multi functioneel kussen gekocht. Kan ik nu al lekker voor mezelf gebruiken en straks voor het voeden van de kleine. Maar ik vind het knap wie wel langer borstvoeding gaat geven. Is idd wel het beste.

Nou tot snel weer!!!!!!!

Liefs, Linda

• Reacties 264
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben vanavond naar het ziekenhuis geweest omdat de beebs sinds gisterenavond nauwelijks meer bewogen. Het was vanacht zo akelig stil in mijn buik, dat ik eigenlijk niet geslapen heb (en dat terwijl ik vaak lig te mopperen als ze zo te keer gaan, want dan kan ik juist NIET slapen).

Hoezo wispelturig......

Hoe dan ook, de beebs zijn inderdaad erg rustig voor hun doen dat bleek wel uit de echo. De hartslagen van beide zijn goed en ook voldoende vruchtwater en doorbloeding van de placenta. Heb 2 uur aan de monitor gelegen........ nou ja beter te lang dan te kort!

Enfin, morgenmiddag mag ik nogmaals voor de check-up, ze nemen het zekere voor het onzekere. Ik hoop dat ik vannacht wel kan slapen..... heel af en toe voel ik een schopje dus ik ben weer gematigd blij!!

Weltrusten voor dadelijk!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Elena

dat is eventjes schrikken, goed dat je naar het ziekenhuis ben gedaan om te controleren

Gelukkig was alles goed

hopelijk vanmiddag ook!

Hopelijk heb je ook wat geslapen vannacht!

Mocht het niet zo heel goed zijn vandaag de controles, gaan ze de kleintjes dan een dezer dagen halen?

Veel succes

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi meiden,

Geen idee hoe het nu gaat lopen...... gelukkig heeft baby B zich vannacht een paar keer 'gemeld' als ik op mijn rechterzij ging liggen. Baby A blijft akelig stil, maar ligt ook met z'n ruggetje tegen mijn baarmoeder aan. Misschien dat ik daardoor zijn bewegingen veel minder voel, omdat het nu meer naar binnen gericht is.

Zolang de beebs het goed doen en de doorbloeding + vruchtwater in orde zijn, zal er nog niet gesproken gaan worden over het halen van de kiddies. Ik probeer maar zo min mogelijk stress te krijgen en laat het allemaal op mij afkomen. Gelukkig is mijn lief vandaag ook thuis gebleven, die zet me weer met beide benen op de grond als ik dreig te panieken.

Vanmiddag om 14.00 uur mag ik mij weer melden en dan zal er ook een gyn bijgeroepen worden. Gisterenavond werd ik geholpen door een arts-assistent en die kon van de echo niet veel opmaken. Gelukkig ben ik al aardig door de wol geverfd en kon haar het e.e.a. vertellen wat er zo te zien was. Wel grappig.......

Vannacht redelijk geslapen en gelukkig zo nu en dan toch leven gevoeld, dus ik ben een stuk geruster. Nou vanmiddag weten we weer meer..... ik hou jullie op de hoogte!

@ Claudia, hoe is het nu met je meis? Je bent al verder dan je ooit geweest bent, dat geeft de burger moed!! Hoop dat je nog geduld kunt opbrengen voor de echo....... de hele zwangerschap bestaat uit wachten hoor. Daar ben ik nu zelf wel achtergekomen. Nog even doorzetten meis en dan kan je genieten van een mooie beeb in je buik!!

Geplaatst

Jheetje Elena,

Dat is schrikken zeg, ik ben blij dat je toch weer wat leven voelt, maar baby A moet nog wat meer van zich laten horen.

Ik had het van de week ook 2 dagen dat ik heel weinig leven voelde en toen zei ik tegen mijn hubbie dat ik s'avonds de vk zou gaan bellen en toen was ze ineens weer heel actief. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is.

Ben benieuwd hoe je echo vandaag gegaan is, want je heb je nog steeds niet gemeld.

Sterkte meis.

Liefs xxx

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben ik weer...... met nog steeds 2 beebs in de buik! Vanmiddag maar liefst 1,5 uur aan een CTG gelegen. Beide beebs doen het goed qua hartslag, alhoewel baby A soms wel wat aan de lage kant zat zo rond de 105. Ook werden er met regelmaat harde buiken genoteerd, ik ben benieuwd hoelang ik de beebs nog binnen kan houden.

Ik wil echt niet klagen, maar het wordt nu toch wel serieus zwaarder. Mensen die mij een week niet gezien hebben, zeggen nu dat mijn buik flink uitdijt. Nou ik heb dat gevoel nu ook......

Hoe dan ook, volgende week vrijdag heb ik weer een groei-echo. Ik ga me daar nu op richten, ben ik mooi weer een weekje verder....

Weltrust weer!!

Gaaaaap,

Elena

Geplaatst

Elena, wat fijn dat de baby's er nog inzitten. Wat heb jij een kleine buik!!!! Ik ben ook zwanger van een tweeling, een paar weken verder, maar mijn buik is minstens twee keer zo groot... Jaloers!

Geplaatst

Hoi Elena,

wat een schrik zeg, maar gelukkig doen ze het goed en worden jullie goed in de gaten gehouden. Zou mooi zijn als ze nog een paar weekjes blijven zitten. Rustig aan maar.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi Meiden,

nog alles goed met jullie?

Hier is alles oke? Heb het weekend flink huisgehouden hier. Nieuwe kamer van dochter gesopt en in orde gemaakt, keuken en slaapkamers gesopt. Spullen uitgezocht. Manlief was er niet, dus kon even mijn gang gaan. Mijn dochter was superenthousiast over haar nieuwe kamer. Kreeg gelijk een knuffel en een kus. Weet je weer waar je het voor doet. De babykamer komt morgen samen met de box, kinderwagen, badje enz. Dus kan ik het leuk in gaan richten. Het gaat dan allemaal snel dichterbij komen. Nog 2,5 week werken en dan lekker met verlof. Buik wordt wel dikker met de dag heb ik het idee. Hoop van de week ook een proefdruk van het geboortekaartje te krijgen. Dan kunnen we ze bestellen en van te voren de enveloppen alvast schrijven. Van de week ook de klossen onder het bed doen. Is wat makkelijker met in en uitstappen.

ga nog ff bakkie erbij nemen......

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi Linda,

Hier gaat alles ook nog zijn gangetje. Ook ik ben aan de poets en opruim geslagen, alleen door mijn bekkenklachten moet ik het steeds bezuren en dat is zo balen, ik ben iemand die helemaal niet graag stil zit en afhankelijk wil zijn van andere, dus lekker eigenwijs doe ik toch een hoop zelf.

De kamer van de jongens is klaar en de babykamer heeft manlief een zaterdag de laatste hand aangelegd en afgelopen maandag zijn de meubeltjes, de kinderwagen, de box enz geleverd, maandagavond en gisteravond de meubels in elkaar gezet en nu kan ik het lekker schoon gaan maken en inruimen.

Dat is best nog lang 2,5 week, ga jij 4 weken van te voren met verlof? Ik moet nog 2 weken werken en dan heb ik verlof. En idd die buik lijkt wel iedere dag dikker te worden hé, dat vind ik ook hoor. Wij moeten volgende week zaterdag voor bellypaint en fotoreportage, ik wil graag een foto op het geboortekaartje. De kaartjes hebben we al wel uitgezocht. We hebben alleen nog steeds geen naam, we vinden het echt moeilijk, wie heeft er nog leuke suggesties?

En we moeten nog effe kijken of ons bed op klossen kan, anders moeten we wat anders verzinnen, want ik wil graag thuis bevallen.

Nou meid, geniet er nog lekker van, want het gaat zo hard.

Hoe zou het met Elena gaan, al even niks meer gehoord, hoop dat de jongens het goed doen.

Liefs Mandy xxx

Geplaatst

Hoi Mandy,

nou ze zijn nu bezig de kinderkamer in elkaar te zetten, dus kan van de week lekker het kamertje in gaan richten. Kijk nu echt uit naar de kleine uk.

Ik ga idd 4 weken van te voren met verlof. Is wel pittig, maar werk ook maar 3 dagen. Des te sneller komt de datum in zicht.

Ik ga ook thuis bevallen. De verloskundige zou niet weten waarom niet. Heb bij de vorige zwangerschappen ook geen complicaties gehad en nu gelukkig weer niet (nog maar even afkloppen). Ben destijds wel bevallen in het ziekenhuis. Ging wel twijfelen aan thuisbevallen door de berichtgevingen in de krant e.d. Het sterftecijfer is hier toch het grootst. Maar het ziekenhuis is niet al te ver weg mocht ik daar toch willen bevallen.

O ja, klossen heb je zowiezo nodig hoor. De kraamhulp kan anders haar werk niet goed uitvoeren. Heeft allemaal te maken met eisen kwa ergonomisch werken.

Moeilijk hé, namen verzinnen. Meisjesnaam was bij ons makkelijker dan een jongensnaam. Mijn man heet Jan en zijn vader, opa en bedovergrootvader ook. Dus je raadt het al; het liefst zou hij als we een zoon krijgen de naam doorgeven. Ik vind het echt geen leuke naam en vind het leuker dat een kind zijn eigen naam heeft. Dat vind hij ontzettend jammer, maar ik wil wel dat we een naam hebben die we allebei leuk vinden. Maar dat komt goed hoor. Waar je ook veel namen tegenkomt is op geboortekaartjes die je via internet kan bestellen. Of een namenboek, maar die zal je zelf wel hebben denk ik. Jullie hoeven alleen maar naar meisjesnamen te kijken, dat scheelt weer. Je kan ook ieder 5 namen opschrijven en kijken wat eruit komt. Hebben Jan en ik ook gedaan en daar kwam wel wat uit op 1 letter verschil na. Succes in ieder geval.

Elena; met jullie alles oké? Laat je snel iets horen van je?

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi Linda,

Gaat het goed met je, voel je je nog goed? Druk aan het poetsen en inruimen, leuk hé om zo lekker te tutten op de babykamer. Nog eventjes en dat lekker verlof.

Gisteren weer een discussie gehad over de naam haha, hubbie houd van lange engelse namen en ik hou meer van korte stoere namen, dus we zijn er nog niet over uit. Hoe heet jou dochter eigenlijk?

Ik weet dat het bed zo wie zo omhoog moet, morgen naar de vk, even vragen of hij nog ideetjes heeft. Jij moet ook morgen toch?

Ik ben alle 2 de keren thuis bevallen en dat is me goed bevallen, lekker in me eigen omgeving en gewoon s'nachts lekker met zijn tweetjes genieten van alles. Ik zou het echt heel erg vinden als ik met de baby een nachtje in het ziekenhuis moet blijven en dat mijn hubbie alleen naar huis moet. Maar ja, we hebben het niet helemaal voor het zeggen, kijken hoe het allemaal loopt en ook ik woon vlak bij het ziekenhuis.

Nog steeds niks van Elena gehoord, ik hoop dat alles goed gaat met haar en de boys. Ik vind het toch wel verontrustend dat we niks meer van der horen.

Hopen dat ze snel weer wat laat horen en dat het goed gaat.

Liefs xxx

Geplaatst

Hoi Linda,

Gaat het goed met je, voel je je nog goed? Druk aan het poetsen en inruimen, leuk hé om zo lekker te tutten op de babykamer. Nog eventjes en dat lekker verlof.

Gisteren weer een discussie gehad over de naam haha, hubbie houd van lange engelse namen en ik hou meer van korte stoere namen, dus we zijn er nog niet over uit. Hoe heet jou dochter eigenlijk?

Ik weet dat het bed zo wie zo omhoog moet, morgen naar de vk, even vragen of hij nog ideetjes heeft. Jij moet ook morgen toch?

Ik ben alle 2 de keren thuis bevallen en dat is me goed bevallen, lekker in me eigen omgeving en gewoon s'nachts lekker met zijn tweetjes genieten van alles. Ik zou het echt heel erg vinden als ik met de baby een nachtje in het ziekenhuis moet blijven en dat mijn hubbie alleen naar huis moet. Maar ja, we hebben het niet helemaal voor het zeggen, kijken hoe het allemaal loopt en ook ik woon vlak bij het ziekenhuis.

Nog steeds niks van Elena gehoord, ik hoop dat alles goed gaat met haar en de boys. Ik vind het toch wel verontrustend dat we niks meer van der horen.

Hopen dat ze snel weer wat laat horen en dat het goed gaat.

Liefs xxx

Geplaatst

Ik zag dat Elena had gereageerd bij de topic geboren van Robin en dat ze volgens mij 25 februari ingeleid gaat worden. Dan gaat het gelukkig toch goed met de jongens.

Ik zie het nu ook hier staan bij haar handtekening.

Gelukkig maar.

Geplaatst

Ik zag dat Elena had gereageerd bij de topic geboren van Robin en dat ze volgens mij 25 februari ingeleid gaat worden. Dan gaat het gelukkig toch goed met de jongens.

Ik zie het nu ook hier staan bij haar handtekening.

Gelukkig maar.

Geplaatst

Hoi Mandy,

alles is goed hier. Ben erg toe aan verlof. Babykamer staat, dus kan alles gaan wassen en inrichten.

Vanavond gaan wij ook naar de vk. Daarna ga ik nog naar de zwangersschapsyoga. Wordt je erg relaxt van. Even echt tijd om tot jezelf te komen.

Lastig hé die namen. Mijn man is ook meer voor kort en krachtig hoor. Maar ik vind een naam die heel veel voorkomt ook niet zo leuk. Mijn dochter heet Lisanne trouwens en mijn zoon Tobias. Zij zijn natuurlijk uit mijn vorige relatie. Toen waren we er vrij snel samen uit.

Ik heb idd al gereageerd op het bericht van Elena in een ander topic. Hoop voor haar dat de kleine mannen zichzelf melden. Is toch fijner denk ik.

Ik laat morgen weer weten hoe het bij de vk was. Jij ook?

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi Linda,

Ik ben vanmiddag bij de vk geweest. Mijn bloeddruk is te hoog (160/92) dus ik ben nu per direct met verlof. Hij mag niet verder stijgen, maar moet toch pas over 2 weken terug. En over 3 weken ongeveer weer een echo om te kijken wat de ligging van de placenta is, omdat ze denken dat hij iets voor de uitgang ligt. Ons meisje doet het allemaal keurig, gelukkig.

Ik doe ook aan zwangerschapsyoga, ik vind het ook lekker relaxed hoor en mijn man moet 4 keer mee, vind ik wel erg leuk, hij iets minder haha.

Ik vind een naam die veel voorkomt ook eigenlijk niet zo heel leuk, nou ja we zullen er toch nog wel uitkomen hoop ik.

Nou meid, ik hoop dat bij jou alles goed is bij de vk en geniet lekker van de yoga vanavond. Hoor je morgen.

Liefs Mandy

Geplaatst

Hoi Mandy,

heb het net gelezen van je te hoge bloedruk in het andere topic. Gelukkig gaat het met de kleine meid alles goed. Ga je al bijna met verlof?

Bij mij gaat het allemaal voorspoedig. Bloeddruk is 120/60 en de kleine is zelfs al ingedaald.

Yoga was weer lekker. Even tijd voor jezelf. Over 2 weken mogen de mannen mee. Het is dan een dubelle les. Maar of ze er zo blij mee zijn.... Haha.

Nou, doe rustig aan meid en succes met de naam.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi Linda,

Alles goed met je? Moet je nu nog een weekje werken?

Hier alles goed, probeer het rustig aan te doen, is alleen best lastig met 2 kids, maar ze zijn nu tot donderdag bij hun vader, dus dan lukt het wel.

Ik ben ook nog lekker verkouden geworden, maar kan me herinneren dat ik dat bij de jongens ook had zo aan het eind van de zwangerschap, misschien hoort het er wel bij.

Ik heb afgelopen zaterdag een foto reportage gehad, wij willen een foto op het geboorte kaartje. Ik heb wat foto's geplaatst bij buik en babykamer foto's.

Nou meid, ik hoor je wel weer.

Succes.

Liefs Mandy

Geplaatst

Hoi Mandy,

gaat goed hier. Alleen vrijdag nog werken en dan lekker naar de bevalling toeleven.

Leuk zeg, een fotoreportage. Mooie herinnering aan de zwangerschap. Was de reportage alleen van jou? Ik ga gauw een kijkje nemen.

Tot snel weer.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi Linda,

Alles nog goed met jou en de kleine? Je bent nu lekker met verlof hé, geniet er maar van hoor, dalijk breekt er weer een drukke tijd aan met de baby. Nog een goede week en dan kan het aftellen beginnen voor jou, met 37 weken mag het komen toch.

Ben je alweer bij de vk geweest? Ik moet morgen weer.

Ik hou je op de hoogte.

Tot gauw.

Liefs Mandy

Geplaatst

Hoi Mandy,

idd mijn eerste verlofdag. Heerlijk!!! Alles is lekker klaar. Kleertjes gewassen en gestreken en de babykamer is helemaal schoon en ingericht.

Met 37 weken mag je al thuis bevallen, dus nog even geduld hebben. De kleine kan aardig duwen en niet altijd even fijn. Maar goed, hoort erbij. Heb wel sinds kort 's nachts last van een slapende en tintelde hand en arm rechts. Echt een rotgevoel. Heb ook de beschermhoes op het matras gelegd. Je weet maar nooit hé. Ik denk dat de kleine zich eind deze maand zal aan kondigen. Vanavond naar de vk voor een echo. Met 36 weken doen hun dat standaard om zeker te weten hoe het kindje ligt.

Dus laat snel weten hoe het is geweest.

Met jullie alles goed? De foto's zijn super geworden hé?! Mooie herinnering aan je zwangerschap.

Liefs, Linda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden