Ga naar inhoud

uitgerekend maart 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sanne, van harte gefeliciteerd!!!!!!

Wat moet dat inderdaad een grote verrassing geweest zijn! En fijn dat je al een echo hebt gehad zodat je weet dat alles goed is.

Nou ik zou zeggen welkom bij de maart club en geniet er maar van!

groetjes, Billy

• Reacties 264
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Sanne!

Daar ben je dan eindelijk!!!!!!!!!!!!!!!

Ben blij te lezen dat alles goed gaat met jullie en dat de kleine het goed doet!

Het heeft lang geduurd, we zijn samen begin 2008 hier begonnen met tikken en het is ons allebei gelukt na veel verdriet en geduld.

Geniet er lekker van!

Groetjes van Daan

Geplaatst

Hey Daan,

Ja, ongeloofelijk he?! We kunnen eindelijk weer babbelen :laugh: Ben wel blij dat ik het ook eindelijk hier kan delen. Ik wilde toch even de zekerheid van de echo hebben. Bij de eerste controle bij de huisarts was de echoscopist op vakantie (grrrrr....) dus moesten we weer een week wachten op de echo. Afgelopen donderdag dan eindelijk zover! Echt zo'n mooi moment! Zie je op het scherm zo'n wit 'knipperlichtje'...niet te bevatten...Voor jou gaat het al opschieten zeg. Heerlijk hoor! Heb je veel 'kwaaltjes' gehad? Hier vooral de standaard dingetjes: Misselijk, moe, trage stoelgang, pijnlijke (en grotere:toppie:) borsten...maar allemaal goed te doen. Heb ook eindelijk bijna vakantie, want concentreren op mijn werk valt momenteel ook niet echt mee...hihihi...

Fijne avond!

Liefs, Sanne

Geplaatst

O ja, en meiden....herken jullie 'Bleeehhh' gevoel...hahahaha....heb ik met koffie, bakluchtjes enz....dan lopen echt de rillingen over m'n rug...

Tegenwoordig zit ik maar lekker aan een glas chocomel ipv koffie...en dat is al heel bijzonder want ik was een ontzettende koffieleut! Grappig he, hoe je smaak veranderd tijdens een zwangerschap! Hebben jullie ook dat je ineens zin hebt in dingen die je daarvoor echt niet moest?

Liefs, Sanne

Geplaatst

Hey Sanne,

We kunnen idd lekker bijkletsen, ik wist het natuurlijk al, maar je wilde het nog even voor je houden wat helemaal begrijpelijk is.

Sta je nog onder controle van de gyn of mag je straks lekker naar de VK?

En wanneer mag je weer??

En qua kwaaltjes, ik ben vanaf week 6 misselijk geweest. Ik hoefde de wekker maar uit te zetten en het kwam al opzetten. Gelukkig nooit tot spugen toe, maar wel heel erg vervelend.

Ook veel last van mijn borsten gehad en de vele kookluchtjes kon ik echt niet aan.(lang leve de kokende man in huis)

De vermoeidheid was toch wel het ergste vondt ik, zo rond half 8 viel ik echt in slaap op de bank, daar gingen mijn Grey's avonden.

Wonder boven wonder was het bij mij vanaf week 12 "ineens" helemaal verdwenen, foetsie, weg... das even lekker bijkomen dan..

Maar ja, dan komen er nieuwe dingen om de hoek kijken zoals kuitkrampern, spontane bloedneuzen (handig in de supermarkt tijdens het afrekenen), veel plassen, maag zuur, obstipatie (heel erg, tot aan een klysma halen bij de apotheek toe) en vooral heel veel honger hebben...

We weten waar we het voor doen en het is wel grappig om telkens wat nieuws te ontdekken....

Over het eten/drinken, ik heb gewoon alles doorgegeten en gedronken, mijn bak koffie is ook heilig in de ochtend en dat heb ik gewoon vol gehouden. Wel ben ik nu van de toetjes en ijs.. normaal gesproken heb ik daar nooit behoefte aan... heel raar allemaal...

Geniet er lekker van en hou ons vooral op de hoogte!!!

Welcome Back!

Geplaatst

Hey Daan,

Bij ons doet de huisarts ook de verloskunde dus ik kan lekker bij mijn eigen huisarts onder controle blijven tijdens de zwangerschap. Dat is wel heel fijn, hij weet natuurlijk ook de hele voorgeschiedenis. Hij vertelde wel tijdens de eerste controle dat het nog best vaak voorkomt dat vrouwen toch spontaan zwanger raken, terwijl bijv. ICSI geen positief resultaat had...Nou, voor ons blijft het een groot wonder hoor! Op 4 september heb ik de volgende echo en op 11 september de volgende check up...(bloeddruk en bloedwaarden enz...)

Die vermoeidheid herken ik helemaal...als ik thuis kom van mijn werk, ga ik echt even liggen. Hub is altijd eerder thuis, dus die kookt (heerlijk die kokende mannen van ons) en heb ik dus ff de tijd om bij te komen. Rond een uur of 10 ben ik echt op, en ga ik naar bed. Ik ben niet heeeel erg misselijk, meer een constant soort van weeig gevoel in m'n maag. Zolang ik maar zorg dat er iets in mijn maag zit is er niets aan de hand. Heb gelukkig ook niet hoeven spugen. De koffie laat ik wel staan omdat ik er echt ontzettend misselijk van wordt, alleen de lucht al...hahaha...echt grappig! En honger, ja...de hele dag...eet nu al 2 keer zoveel als anders. Begin ook al een buikje te krijgen, dus ga het toch ook maar vast aan mijn leidinggevende vertellen. Ga over een paar dagen 3 weken met vakantie, en ik wil niet het risico nemen dat ik na de vakantie ineens een buik heb, en ik het ze dan pas kan vertellen...lijkt me niet echt handig....

Had je echt bloedneuzen joh? Lijkt me idd niet echt handig in de supermarkt. Weet je ook waardoor dat komt dan?

Liefs, Sanne

Geplaatst

Hallo meiden,

Daar was ik weer even, ben niet meer zo actief merk ik. Vakantie, weekendje weg erachteraan en als ik 's avonds thuis kom heb ik totaal geen puf meer om nog iets te doen en om met mn luie r..t van de bank af te komen. Dus ook niet computeren ;-)

Nu maar ff snel weer illegaal tussendoor op het werk.. ssst!

Welkom Sanne! Wat een ontzettend mooi wonder! Je hoort het wel vaker, maar altijd via via via. Ik ken zelf niemand die zoiets mee heeft gemaakt, vind het dan ook altijd moeilijk te geloven. Maar jij bent het bewijs dat het echt kan! Gefeliciteerd! Super voor jullie!!

Hier gaat en groeit alles goed, zit morgen op 12 wkn alweer.

De echo vorige week was echt super!! Hij/zij spartelde lekker rond en zag er al echt als een (mini)mensje uit, heel bijzonder en erg mooi!

As vrijdag hebben we weer een echo staan, als extraatje. Vorige week was dus nog via het ZH en vrijdag gaan we voort eerst naar de VK. Kunnen we weer ff ooh- en aah-'en!

Verder steeds vaker een gespannen gevoel in onderbuik, alsof je er een strakke band om hebt. En.. sorry Faye, Elena en Tsjoender.. verder alleen erg moe, (nog) niet misselijk en andere kwaaltjes.

Sterkte nog even, nog een paar weekjes!

Groetjes!

Geplaatst

Hoi meiden,

Daar ben ik weer...., voel me langzaam aan wat beter alhoewel de geurtjes in het algemeen me nogal eens de das omdoen. Sta je ineens te kokhalzen bij de kassa, omdat de man voor je een sterke lijflucht heeft bijvoorbeeld. Durf niet zo goed de deur meer uit.......

De buik begint een beetje te groeien en ben ik tot nu toe nog niets aangkomen (alleen afgevallen ca. 2 kg). Niet slecht he voor dit ouwetje! Morgen ben ik alweer 11 weken, het gaat snel!

Nou meiden, lekker genieten en hoor graag hoe het verder met jullie is.

Greetzzz,

Elena

Geplaatst

@Knoer. Ja, geweldig he?! Wij hadden er zelf (natuurlijk) ook niet meer op gerekend. Hoorde het ook weleens via via, maar dat het jezelf overkomt verwacht je natuurlijk nooit...Die strakke band die je omschrijft is heel herkenbaar. Heb ik ook sinds een paar weken, een heel apart gevoel. Wat leuk dat je de kleine al lekker hebt zien spartelen, lijkt me een prachtig moment!

Groetjes, Sanne

Geplaatst

Heee Elena

Wat vreselihjk dat je nog zo misselijk bent en zelfs buitenshuis zo moet spugen/kokhalsen pfff

je bent bijna 12 weken hopelijk word het dan een stuk minder of zelfs helemaal weg ik hoop het zo voor je

Fijn dat alles verder goed gaat met jou en met de kleintjes, helemaal top fijn om te lezen!

liefs Claudia

Geplaatst

Heeee Claudia,

Ik zie dat je eind deze maand weer bij Geertgen zit, hopelijk kijg je gelijk groen licht! Ga ontzettend voor je duimen meis, want met kerst staan jij, Vanessa en ik met zwangere buik op de foto!!!

Dank je voor je lieve woordjes, ik hoop net zo hard mee dat het met 12 weken over mag zijn.... die misselijkheid dan natuurlijk!

Kuszzzz,

Elena

Geplaatst

hallo allemaal,

fijn dat het bij jullie allemaal zo goed gaat ondanks dat sommige nog steeds veel last hebben van misselijkheid

ik heb er gelukkig geen last meer van en last van luchtjes heb ik ook niet echt heel af en toe maar gelukkig

ik heb nu sinds 2 dagen last van hoofdpijn pff erg vervelend ik hoop maar dat het bij deze paar dagen blijft want het is echt vervelend!

ik ga volgende week weer terug naar mijn eigen gyn toe en dan zal ik wel weer een echo krijgen (hoop ik eigenlijk wel) maar dat zien we wel

ik moet dan ook gelijk bloed laten prikken

en ze vroegen mij of ik mee wilde doen aan de combinatie test en in eerste instantie wilde ik dat

maar toen ging ik alles lezen en eigenlijk (vind ik dan) weet je dan nog niks

dus hebben we ervanaf gezien

ik vind het wel erg dubbel allemaal maar ja daar zal ik ook niet de enige in zijn aan de ene kant denk ik van ja en aan de andere kant denk ik waarom dus heb het allemaal afgewogen en we doen het niet

hebben jullie dat ook gehad? waarom wel of waarom niet?

verder zit mijn kleding niet lekker meer en er zijn mensen die zeggen dat je het nu al bij me kan zien haha

toch vind ik het een rare gewaarwording nog dat er een kindje in mij groeit heel apart allemaal nu ik ook niet meer misselijk ben heb ik ook niet het gevoel dat het zo is komt misschien ook omdat je nog niks voelt denk ik dat zal straks wel allemaal komen

gr faye

Geplaatst

Hoi Faye,

Fijn om te horen dat jij van de misselijkheid af bent, nu ik nog. Gisteren heb ik ook de hele dag hoofdpijn gehad en ben uiteindelijk naar bed gegaan met een paracetamol. Nu een zwaar hoofd, maar probeer zoveel mogelijk te drinken..... dat helpt!

Hoop dat je hoofdpijn snel weg mag zijn. Toi toi!

Volgende week ondergaan wij wel een nekplooimeting + bloedtest. We willen gewoon weten waar we aan toe zijn, voor zovr mogelijk natuurlijk. Maar voor iedereen is dit natuurlijk weer anders.....

Nou meis, hou je lekker rustig met de hitte van vandaag en genietze verder!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ook wij hebben in dubio gezeten om de combinatietest wel of niet te doen.

Wij vallen niet in de risicogroep qua leeftijd en en medische achtergrond, dus hadden wij ook besloten het niet te doen. Je weet dan idd nog niks. Bovendien zou ik het ook niet weg laten halen als het niet helemaal een 'normaal' kindje zou blijken te zijn.

Verder heb ik de kraamzorg al aangevraagd! Zo vreemd en wil eigenlijk met die praktische zaken nog helemaal niet mee bezig zijn, ben pas 12 wkn.. maar ja, dat is iig geregeld.

Nu op zoek naar leuke positiekleding! :))

Groetjes!

Geplaatst

Hoi meiden,

hier ben ik weer na lange tijd. Lekker op vakantie geweest en nu weer het normale ritme oppakken.

Fijn dat het ondanks de vervelende kwaaltjes allemaal goed met jullie gaat. Allemaal op naar de 3 maanden.

Hoe is het met jou Mandy? Allemaal weer nare berichten las ik. Hoop dat het je weer goed gaat.

Met ons is alles goed. Ik was gisteren 13 weken, dus heb de 3 maanden bereikt. Vanavond hopen we bij de vk het hartje te horen kloppen. Mijn kids van 7 en 9 gaan ook mee. Wil ze zoveel mogelijk bij alles betrekken. Mijn gewonen kleding pas ik ik niet meer, dus draag nu al positiekleding. Kwaaltjes heb ik niet echt, behalve moe en moeite met avondeten.

Ik ga nog even neuzen op het forum. En meiden..............op een mooie zwangerschap allemaal.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ook ik heb de 12 weken gehaald en alles is goed met de twin!! Gister de nekplooimeting gehad en bijna 3 kwartier liggen genieten van onze stuiterballetjes.

Als ik ging lachen dan begonnen ze als een gek te bewegen, erg leuk!! Alles zit er nu op en aan en hoeven alleen nog maar groter te worden.

De nekplooi is verder ook meer dan uitstekend geweest, 1x 1mm en 1x 1,3mm. Volgens de arts een hele mooie marge...... 4 sept. krijgen we de uitslag....

Greetzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi Elena,

fijn dat het allemaal goed gaat met de kleintjes. En wat vliegen de weken voorbij hé. Zo zit je in spanning of de poging geslaagd is en zo zijn we alweer 3 maanden zwanger.

Gisteren hebben we het hartje voor het eerst horen kloppen. 160/170 hartslagen per minuut. De vk was erg tevreden. Volgende maand gaan we kijken voor de babykamer en toebehoren. Heb er zin in!!

Veel succes en geniet ervan.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi Linda,

Ja je hebt helemaal gelijk, het gaat reuze snel. Ondertussen begint mijn buikje nu echt te komen. Ik pas nog in mijn kleren..... maar echt lekker zit het niet meer!

Hoe is het bij de andere zwangeren?!?

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

hallo allemaal,

ik ben morgen alweer 13 weken

het gaat inderdaad nu snel vind ik

ook ik pas mijn kleren nu al niet meer dus draag ik ook positiekleding

ik heb vorige week 12 weken echo gehad de baby had alleen geen zin om te bewegen haha nah ja misschien de volgende keer ver der was alles goed

we hebben geen nekplooimeting laten doen

ik mag nu naar de vk toe omdat alles goed was verder en ik mag daar 24 sept naartoe

verder geen kwaaltjes meer (heerlijk!!) alleen dat ik snel uit mijn slof kan schieten haha maar kan er daarna ook wel weer om lachen de ander ook gelukkig

morgen weer werken en mijn baas inlichten dat ik zwanger ben dus al met al gaan de gewone dingen weer beginnen

hoe is het nu verder de rest? van de club die in maart zijn uitgeteld?

gr faye

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier gaat alles zijn gangetje. Erg moe op sommige dagen en dan ook een wee gevoel in mijn buik, en aan eten denken staat me tegen, maar ik kan wel goed eten. Vooral brood smaakt me en havermoutpap en brinta.

Ik vind de geur van schone was onverdraaglijk vies. Heb nu Neutral gekocht en dat helpt gelukkig. Raar he?

8 september heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige. Wel al twee echo's in het ziekenhuis gehad dus de baby al gezien en ook het hartje wat klopt. Ik ben op 8 september bijna 12 weken dus dan krijg je het hartje ook te horen toch?

Qua kleding heb ik niet veel wat nog lekker zit. Ik heb op marktplaats een pakket positiekleding gekocht, dus ben benieuwd!

Mijn baas heb ik al ingelicht over mijn zwangerschap en 3 vrouwelijke collega's. ik ben bijna jarig dus zit eraan te denken om het dan te vertellen aan de andere collega's.

Zijn jullie van plan om dezelfde aantal dagen te blijven werken? Ik werk nu 4 dagen en wil 3 dagen blijven werken maar vind het wel moeilijk om dit nu al te moeten bepalen.

groetjes Billy

Geplaatst

hallo allemaal,

tis behoorlijk rustig op dit forum haha iedereen druk?

hier is alles goed ik ben alweer bijna 14 weken en vind het nu snel gaan

ik heb al een behoorlijke buik nu al en ka ndus mijn andere kleren niet meer aan

en ja het is er echt maar 1 hahaha

verder voel ik me goed geen kwaaltjes meer ook niet kwa geuren dus dat is wel lekker

de 24e mag ik naar de verloskunige toe en heb de bloedtest gehad en alles was prima kon niet beter dus dat is fijn om te horen

hoi billy,

ja kwa werk daar zit ik ook mee te tobben ik werk een paar uur in de ochtend e neen paar uur in de middag en dat is voor mij nogal lastig te combineren nu heeft mijn schoon moeder aangeboden om dan op te passen in ieder geval tot de grote vakantie en ik denk dat ik dan voorlopig stop met werken (heb de luxe dat dat dus kan moet ik er wel bij zeggen) maar ik ga wel op zoek naar iets want ook ikwil toch wel parttime blijven werken dus ik kijk wel of ik dan iets ka nvinden wat ik beter kan combineren

het het werk wat ik nu doe kan ik een paar jaar later altijd nog doen dus dat is wel fijn om te weten er is ook altijd werk in dus heb ik toch altijd iets achter de hand :)

ja en verder zie ik wel hoe het loopt tot nu toe ben ik dan gered die laatste weken dat ik moet werken na mijn zwangerschapsverlof maar het moet voor anderen natuurlijk ook te doen zijn en ja een kinderdagverblijf ja dat is al zo duur vind ik dan moet ik werken voor het kinderdagverblijf dan kan ik net zo goed stoppen voorlopig dan dus ik zie het wel komt vast wel goed allemaal

nou ik hoop dat je er snel uit bent hoe je het wil en kan regelen iets voor jezelf is toch ook wel belangrijk nou goed ik hoop dat het verder allemaal goed gaat en ben benieuwd hoe je 12 weken echo volgende week is geweest

laat je het me ff weten?

groetjes faye

Geplaatst

Hoi Billy,

spannend vandaag voor jullie. Is echt geweldig als het hartje razendsnel hoort kloppen. Laat je het weten?

Met mij gaat alles goed. Over 2 weken weer controle bij de vk. En 14 oktober alweer de 20 weken echo. Gaat echt snel nu.

Ik werk nu 3 dagen, maar ben aan het kijken om het eerste jaar ouderschapsverlof op te nemen. Je kan als je minimaal een jaar in dienst bent een jaar lang de helft van je wekelijkse uren onbetaald opnemen. Dus misschien wil ik dan 2 dagen werken. Lijkt me toch wel lekker wat meer tijd met de kleine door te brengen. Het gaat toch allemaal al zo hard. Maar goed, je moet wel in de positie zijn dat je het kan doen. Mijn moeder en schoonmoeder passen dan allebei één dag op.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hallo meiden,

De afspraak bij de verloskundige gisteren was goed gegaan, voor het eerst het hartje horen kloppen! Wat is dat een geweldig geluid zeg, fantastisch!!!

De combinatietest kwam oa ter sprake. Vanwege mijn leeftijd (bijna 40) gaf de verloskundige aan dat ik een kans van 1 op 55 heb op een kindje met Down syndroom. We hadden eigenlijk besloten om deze test niet te doen maar toen de verloskundige vertelde dat het bij oudere vrouwen (ahum) redelijk juist te voorspellen is hebben we besloten om het toch te doen.

Niet dat ik het kindje dan niet wil hoor, maar wat de verloskundige ook zei was dat je bij de 20 weken echo, mocht er een grote kans op Down aanwezig zijn, wat gerichter kan kijken naar afwijkingen die veel voorkomen bij kindjes met het Down syndroom, die anders misschien over het hoofd gezien zouden worden.

Dus a.s. dinsdag kan ik terecht, ik krijg dan een gewone echo + de nekplooimeting en bloedafname. Wel spannend hoor.

Hebben jullie deze testen laten doen??

Gisteren trouwens ook mijn ouders verteld van de zwangerschap. Ze wonen in het buitenland dus ik wilde perse wachten totdat ik iets verder in de zwangerschap was en het hartje had horen kloppen. Ze waren blij verrast, hadden er niet meer op gerekend dat ik nog een kind zou krijgen. Dus dat was leuk.

groetjes, billy

Geplaatst

Hoi Billy,

helemaal fantastisch voor jullie dat het zo goed gaat. Super hé, het hartje horen kloppen........

Veel succes met de combinatietest. We duimen voor een positieve test.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag de echo en combinatietest gehad. Alles zat er op en aan gelukkig en de baby was lekker aan het bewegen en zelfs aan het drinken, echt super om te zien!

De nekplooimeting was 1,3 en ook een neusbotje was overduidelijk aanwezig volgens de dokter, dus dat was alvast hartstikke positief. Binnen 2 weken krijgen we de uitslag van de bloedtest. Maar ik moet zeggen dat ik al een heel stuk gerustgesteld ben hoor!

Voel me al wel een stuk beter dan eerst, wel 'savonds het meeste last nog van een misselijk gevoel. Maar met de moeheid gaat het al stukken beter.

Inmiddels ook al mijn collega's ingelicht en iedereen (het is maar een kleine club) was super enthousiast! Dus dat doet een mens ook goed!

Verder alles met iedereen ok? Er wordt niet zoveel gereageerd.

Groetjes, billy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden