Jump to content

Morgen groen licht voor 1ste IVF?

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Morgen is het cyclus dag 3 en krijg ik een uitgangsecho ,dan hoor ik of ik kan starten met onze eerste IVF poging.

Omdat ik tevens mee doe aan een studie(zie bericht van even voorstellen)

krijg ik tevens dan te horen of ik behoor tot de groep die extra LH moet spuiten of dat ik behoor tot de controle groep(standaard IVF)

Raar..voor een paar maand terug dacht ik nog heel anders over IVF...

Dan zat ik in de wachtkamer sóchtends voor een controle echo en dan zag ik een drukte van belang in 1 van de behandel kamers.

Laboranten, assistentes, artsen, trolly's met groene lakens er over..van alles liep in of uit dat kamertje en dan wist ik..daar is een punctie aan de gang.

Dan dacht ik bij me zelf...och als mij dat maar bespaart blijft.

NU is t dan zo ver in ik kan niet wachten om te beginnen met spuiten..maf he! Ik zie t als een verleng stuk van de IUI..zoveel verschilt de behandeling toch eigenlijk ook niet denk ik dan. Ok misschien wat meer lichamelijke ongemakken en de beleving van de wachtweken zal denk ik iets anders zijn.

Het kunnen zien tijdens een terug plaatsing van de embryo's dat zal de beleving anders maken verwacht ik...

Maar goed..stap voor stap maar weer...eerst kijken morgen of ik geen cyste heb en groen licht krijg om met de Gonal F(225 IE) te beginnen..

Groetjes Manon.

Posted

Succes Manon, hoop voor je dat je vandaag groen licht hebt gekregen en dat je eindelijk mag beginnen met de spuiten!! (grappig he, want zo leuk zijn naalden niet, maar dit is allemaal voor een goed doel ;-).

Groetjes

Posted

Dank je wel Knoer...heb idd groen licht gekregen en de eerste spuit gezet vanmorgen.

Heerlijk gevoel weer om weer mee te draaien ...in de IUI zag ik toch geen heil meer..heb nu meer hoop.

Ze moest voor de studie ook kijken naar het aantal zichtbare eicellen in de eierstokken...ene kant 7 andere kant 12....was daar erg tevreden over.

Geeft meteen een goed gevoel om te starten natuurlijk !

Ik ben geloot in groep B...de controle groep dus krijg standaard IVF en hoef dus geen extra zuiver LH hormoon te spuiten. Had verwacht dat ik in groep A zou komen maar ben nu ook wel blij niet nog een aantal dagen nog een extra spuit te hoeven zetten :-)! Het enige wat er extra bij komt is bloed prikken en dat wordt dan opgestuurd voor de studie...dit moet ik een aantal keren doen maar dat vind ik niet erg.

Zaterdag de 2 de echo en dan beginnen met Cetrotide er bij...

Goh zie dat jij in Dusseldorf bent geweest voor behandeling? Hoe kom je daar zo terecht?

En in de eerste poging al zwanger !! Gefeliciteerd!

Spannend..over 10 dagen een echo.

Groetjes Manon

Posted

Gefeliciteerd met je start! Spannende tijd voor de boeg!!

Mooi ook dat je in groep B zit, dus dat je de standaard behandeling krijgt. Het is al heftig genoeg, dus is alleen maar fijn dat je geen extra hormonen hoeft te spuiten!

Ook goed aantal zeg, 7 en 12 eitjes! Ziet er goed uit voor je. Goed begin!

Ben via via in Dusseldorf terecht gekomen. En beter ook, in Enschede (ik woon in't oosten ;-) was ik nu nog niet eens voor intake gesprek aan de beurt geweest, half aug pas, zulke idiote wachtlijsten! In Dusseldorf ben je meteen aan de beurt.

De techniek daar is ook verder dan in NL en het ziekenfonds dekt de kosten.

Heel veel succes zaterdag met de echo!

Posted

Dan heb je vaak een heel eind moeten rijden of viel het mee.

Fijn dat je dan in 1 keer zwanger bent geraakt...het is niet op de hoek Dusseldorf.

Kun je voor de echo op 16 juli hier in NL terecht of moet je die ook in Duitsland doen?

Kun je t een beetje volhouden die wachttijd? Ben je niet heeel nieuwsgierig naar wat de echo uit wijst dan 1 of 2...??

Hoop t nog ergens te lezen later op t forum hoe je echo was..

Geniet van je zwangerschap!

Posted

Dankje! Ben ook heel benieuwd!! Twee lijkt me wel echt heel leuk hoor! Wel heftig, maar weet ong wat ik kan verwachten (mijn zus heeft ook een tweeling).

Dusseldorf is 1,5 uur rijden, dat is wel een behoorlijke rit voor even een echo, we zijn er in totaal geloof ik 6 keer geweest (gesprek, 3 echo's, punctie en tp). Gelukkig mag ik vanaf nu alles via de gynacholoog/verloskundige hier doen.

Grappig eigenlijk dat je zoontje uit een spontane zwangerschap is geboren! Je hoort dat wel vaker, iedereen kent wel iemand die zoiets heeft meegemaakt. Ikzelf niet trouwens.

Jij ook heel veel succes hè!!! Hopelijk kun jij ook snel gaan genieten!

Hou ons op de hoogte!

Posted

Even een update van mijn 1ste ivf Poging avontuur....

Vanmorgen geweest voor de 3de echo controle...ziet er goed uit...

Vanavond de pregnyl spuiten en dan vrijdag as om half 9 de punctie.

Valt me niks tegen tot nu toe...heb gelukkig nergens last van van de hoeveelheid hormonen.

Ik voel niks bijzonders ook al had ik wel wat druk gevoel verwacht gezien dat je toch behoorlijk je eierstokken aan t werk zet. Ook van de cetrotide geen bijwerkingen.

Heb een diclofenac en een lorazepam mee gekregen die moet ik een uur van te voren in nemen en dan krijg ik tijdens de punctie nog een infuus met wat spul waar je wat soezerig van wordt...

Me dunkt moet dat genoeg "drugs"zijn om t te overleven ;-)

Op naar vrijdag!

Wordt vervolgd>>>....

Groetjes Manon.

Posted

Hoi Manon,

wat spannend voor jullie zeg. Ik duim hard voor jullie mee. Heel veel succes bij de punctie en dat je maar een mooie score mag hebben.

Met mij gaat alles goed. Af en toe wat moeite met eten, maar als dat alles is. Maandag hebben we de 1e echo gehad en het hartje zagen we prachtig kloppen. Echt bijzonder dat je dat al zo snel kunt zien. Wij mogen verder via de verloskundige onder controle blijven, dus dat is fijn.

Liefs, Linda

Posted

hoi Linda,

Dank je wel ..ben ook erg benieuwd naar de "oogst"..

En nog meer benieuwd naar het aantal bevruchtingen en of er wel wat ingevroren gaat worden.

Las gisteren verscheidene berichten ook op Freya forum..dat ze in Zwolle en vrij strenge selectie hebben wat betreft invriezen. Matig/redelijke en goed.

Redelijk en goed schijnt dicht bij elkaar te liggen en dat ze pas invriezen als ze heel zeker weten dat het het dooi proces overleeft...weet niet wat hier waar van is maar dat las ik hier en daar. Zal het erg zuur vinden dat als er veel eitjes gevonden zijn en het merendeel bevrucht zou zijn dat daar niet 1 goed genoeg zou zijn om in te vriezen.

Maar niet op de zaken vooruit lopen...eerst eens zien wat die "oogst"ons gaat brengen.

Wat geweldig he als je dat kloppende hartje ziet...daar doe je t allemaal voor he!!!

Best wel fijn om nu naar de verloskundige mag ...niet meer naar t ziekenhuis...

Vond het ook altijd erg leuk om naar de verloskundige praktijk te gaan op controle.

Doet wat huiselijker aan dan in t ziekenhuis.

Wens je een hele fijne zwangerschap toe!

Bye bye

Posted

Zo hier weer een stukje wordt vervolgd ....

Vanmorgen de 1ste punctie gehad.

Man wat viel dat mee. Kreeg wat morfine achtig spul via een infuus en had een uur van te voren een diclofenac en 1 lorazepam ingenomen.

Van dat infuus werd ik wat loom van..zwaar gevoel...lekkerrr hoor ;-)

Het was eigenlijk zo gepiept en het aanprikken viel echt reuze mee.

Zal zo morgen weer doen als t nodig is....

Het resultaat 24 eitjes gevonden :blob3:...mooi resultaat dus.

Alleen nu maar afwachten of de kwaliteit ook goed is....zondag worden we gebeld

over t aantal bevruchtingen en dinsdag de 21ste is dan de TP.

Erg benieuwd of er ook goede bij zitten die kunnen worden ingevroren.

We hebben toch gekozen om 1 terug te plaatsen.

Nu straks dan maar aan de bolletjes beginnen...voel me soms net een junk...spuiten..bolletjes verstoppen...maar gelukkig legaal dit keer ;-)!

Groetjes Manon.

Posted

Hoi Manon,

Wat goed dat je punctie meeviel, en dat terwijl je heel veel eicellen had! Super! Heel veel succes met de teugplaatsing dinsdag!!! En de weken erna... Ik hoop dat het jullie gaat lukken!

Ik had vandaag ook de punctie, 17 eicellen (ook niet verkeerd). En het ging ook allemaal goed. Na de punctie lekker gaan lunchen met mijn man, want we hadden toch oppas!

Bij mij is de terugplaatsing al maandag. Gek he, dat dat per ziekenhuis zo verschilt?

Succes!

Groetjes, Marike

Posted

Hey Marike,

Ik had je niet gezien op t lijstje van juli...anders had ik jou ook wel even succes gewenst.

Ook een mooie score ! Jij ook zo benieuwd hoeveel er uiteindelijk over blijven en goed genoeg zijn om in te vriezen? Gaat natuurlijk om de kwantiteit.

Ik weet niet of ze anders ook 3 dagen er na de TP doen..maar omdat ik met een studie programma mee doen kan het ook zo zijn dat het daarom een dag later is..dat weet ik niet.

Tussen de Pregnyl spuit en de punctie zat 36 uur terwijl het ziekenhuis zelf 35 uur hanteert...zo veel maakt dat dan uiteindelijk niet uit.

Voor een embryo TP weet ik niet wat uiteindelijk beter is..paar dagen later al het vaker gedeeld heeft of heel kort daar na. Volgens mij heb ik hier wel eens gelezen van 2 dagen na de punctie een TP ..??

Hoop voor jullie natuurlijk ook dat het raak is in 1 keer...

laat je nog even weten hoe het af loopt van de week...ben benieuwd!

Fijn weekend!

groetjes MAnon

Posted

Vervolg 1ste IVF poging>>>

Vanmiddag de TP gehad...

Uitslag van t lab was overweldigend...24 bij punctie>21 bevr.>14 over top en goed> waarvan 1 terug geplaatst en 13 in vriezer.

Wist niet wat ik hoorde en de gyn en laborante waren zelf ook een beetje perplext

geloof ik...was zelden of nog niet eerder in dit ziekenhuis voorgevallen als ik t goed begreep...

Ben zo blij maar tevens als ik dit schrijf moet ik aan Caroline denken dat bij haar alle 10 emmy's weg gedaan zijn en niks is ingevroren en voel ik me bijna schuldig om dit te plaatsen...

Ben wel begonnen mijn 1ste IVF avontuur hier te beschrijven dus zal ook t stukje van de TP niet weg kunnen laten om die reden maar doe het wel met gemixte gevoelens mogen jullie weten....

Even een vraagje over het thuis testen...

Volgens t ziekenhuis moet ik op dag 15/16 of 17 (dit ivm weekend geen bloed kunnen prikken) na de TP bloed laten prikken op HCG.

Maar in principe kun je toch 14 /15 dagen na de punctie toch thuis testen?

Vanaf de punctie is de dag van de bevruchting dus 14/15 dagen er na moet er toch al HCG waarneembaar zijn in de urine...of testen jullie 14 dagen na TP?

Zo nu aangeschoven op t wachtbankje...

Wordt vervolgd...

Posted

Hoi Manon! Tjonge, echt ongelofelijk! Super goed!

Over het bloedprikken: Bij ons ziekenhuis (in Nijmegen) hoef ik nooit bloed te laten prikken, maar moet ik de 15e dag na de tp zelf testen. De uitslag moet ik dan gewoon doorbellen.

Bij mij ging het ook goed. Van de 17 eicellen waren er 16 bevrucht. 11 daarvan waren goed genoeg voor terugplaatsing. Uiteindelijk zijn bij mij twee embryo's van A kwaliteit teruggeplaatst, en twee embryo's zijn ingevroren.

Super spannend! Ik ga nu ook aanschuiven bij het wachtbankje.

Jij heel erg veel succes (en geduld) toegewenst!

Groetjes, marike

Posted

Hey dank je Marike...ik was ook al op zoek naar jou...wist dat jij gisteren een TP had.

Kon je niet meer terug vinden op het lijstje..haha.

Soms plaats ik ergens een bericht en kan t later ook niet meer terug vinden..stom.

He goed te horen dat jij ook A kwaliteit terug hebt gehad en ook nog eskimo's...geeft wel weer moed als je hoort dat de kwaliteit goed is he!

Dus 15 dagen na TP ipv punctie...dus moet ik een dag na jou testen....5 augustus dus.

Ik moet bloed prikken ivm met de studie...moest vandaag ook weer 3 buisjes aftappen.

Weet niet of ze dat anders ook doen hoor.

Hey wens jou ook alle sterkte toe met afwachtenen we spreken elkaar nog wel op t wachtbankje ;-)

groetjes Manon.

Posted

He Manon,

Erg lief dat je aan me moest denken maar voel je alsjeblieft niet schuldig! Is toch geweldig voor jullie? Mijn mond viel letterlijk open van verbazing, ongelofelijk! Alvast gefeliciteerd met dit resultaat hoor!

Caroline

Posted

Hoi Caroline,

Lief dat je reageert ... dacht dit is vast niet leuk voor jou om te lezen.

Hoop dat jullie de 2de ronde meer geluk hebben met cryo's...en

wie weet gaat het dan met de verse al goed.

Wens jullie alle voorspoed in dit traject!!!

Groetjes Manon.

Posted

Dank je Manon,

We hebben allemaal ons verhaal en gunnen elkaar het beste hier op dit forum, toch? Zoals ik zei kon ik het bijna niet geloven, je zou bij jouw verhaal denken: dit kan bijna niet fout gaan, als je lijf zulke mooie dingen kan doen! Ik blijf je volgen, want nu gaat het erom dat het goed blijft gaan natuurlijk!

Ik ben nog steeds positief hoor, maar hoop toch inderdaad dat er cryo's zijn bij de volgende poging, geeft gewoon ietsje minder stress tijdens het wachten denk ik.

Succes!

Caroline

• 2 weeks later...
Posted

Hallo Ik ben Ires voor 12 dagen terug is het eitje terug geplaatst alles is tot dusver goed ik voel me eigelijk net als anders. Alleen mijn buik is wat opgezwollen weet iemand of dit normaal is. dit was onze 3de keer we zijn eigelijk nog nooit zo ver gekomen. de vorige keren was het al niet goed toen het terug geplaatst zou worden. Dus ik ben nu eigelijk exsta gespannen komende zondag mogen we een test doen Ires

Posted

Hoi Ires,

Ik voelde (en voel) me ook net als anders.

Ik had dat opgeblazen gevoel de dag na de TP. Ik leek wel 3 maanden zwanger en was kortademig en had zere buikspieren. De dag daarna werd het minder en twee dagen erna was het weg. Ik ben toen ook iets afgevallen en zat op het gewicht van voor de hormonen.

Ik heb de dag na de TP nog gebeld met het ziekenhuis. Daar zeiden ze dat het normaal was. Komt door de hormonen en doordat je toch vrij veel 'behandelingen' krijgt in korte tijd: puntie en TP. Daardoor is alles binnenin wat opgezet. Mij hebben ze aangeraden om veel water te drinken.

Groet

Lisette