Ga naar inhoud

wie is er zwanger geraakt na een 1 ste ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi dames ik ben net gebeld door het ziekenhuis er zijn 12 mooie embryo's ontstaan en vanmiddag is de terug plaatsing ben zo benieuwd ik wou dit effe met jullie delen xxx dina

• Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dina,

Wij zijn met onze eerste ICSI zwanger geraakt.

We zijn toendertijd vrij snel in het ICSI proces gekomen, omdat ik aandrong om ook mijn man te onderzoeken, ik heb zelf PCOS, maar ik had op een of andere manier het gevoel dat er meer aan de hand was, en dat bleek dus ook zo te zijn.

Wat een ontzettend goed resultaat!! Heel veel succes met de TP vanmiddag!

Liefs Diana

Geplaatst
So dat je een mooie scoren!! mogen de overige 11 ook allemaal de vriezer in??

nee ze worden helaas niet allemaal in gevroren ik heb er nu 7 in de vriezer de andere waren niet goed genoeg om in te vriezen maar ik ben ookj heel blij met dit resultaat

Geplaatst
Hoi Dina,

Ben erg benieuwd hoe de tp is gegaan gisteren!

Vertel...

x

hoi de tp was top helemaal geen pijn geleden gelukkig trouwens alles viel me wel mee ik had erger verwacht nu wachten he ik kan gewoon niet wachten

Geplaatst

Na de punctie zag ik ook erg op tegen de tp, maar daar voel je inderdaad zeer weinig van. Ik vond het idee dat er een bevrucht eicelletje in mijn buik zat wel heel vreemd. Spannend nu voor jou, de ''beruchte'' wachtweken, heel veel succes en hopelijk een posi test.

Geplaatst

na hoeveel dagen konden jullie testen of je zwanger bent

ik heb gebeld met mijn arts zij zij 18 dagen na de punctie

ik dacht 14 hoelang hebben jullie moeten wachten???

Geplaatst

Heej Dina,

Ik mocht 14 dagen na de terugplaatsing testen. Dat was 16 dagen na de punctie. Ik heb hier op de site geleerd dat elk ziekenhuis andere richtlijnen hanteerd.

Heel veel succes met wachten!!

Liefs Elke

Geplaatst
Heej Dina,

Ik mocht 14 dagen na de terugplaatsing testen. Dat was 16 dagen na de punctie. Ik heb hier op de site geleerd dat elk ziekenhuis andere richtlijnen hanteerd.

Heel veel succes met wachten!!

Liefs Elke

dank je wel alleen het duurd nog zo lang

Geplaatst

ik mag eigenlijk pas maandag testen maar heb vandaag al een test gedaan en die gaf negatief aan zou het nog te vroeg zijn of maakt dat niks uit want maandag is het 18 dagen na de punctie en vandaag is het 14 dagen na de punctie wie heeft er ook eerder getest en wat was het reslutaat

Geplaatst

ik weet dat het nu te laat is maar je kan beter niet eerder testen dan 14 dagen na de tp. je hcg moet meetbaar zijn in je urine, dat verdubbeld zo'n beetje per dag. een paar dagen te vroeg testen kan dus best negatief resultaat geven. niet te veel zorgen maken nog. nu gewoon netjes wachten tot maandag. heel veel succes, het wachten is het allerergste he in dit traject!!

Geplaatst

het is al allemaal voor niks geweest voel me zo klote op dit moment mijn menstruatie heeft zich aangekondigd dat heb ik altijd zodra ik wil testen

Geplaatst

Wat rot voor je Dina, ik weet precies hoe je je voelt... Je weet dat de kans klein is maar je hoopt dat jij degene bent bij wie het in 1 x lukt... Is mij ook niet gelukt.

Uithuilen en je tijd nemen om verdrietig te zijn! Ik had er na een paar dagen weer zin in! Heb je nog iets in de vriezer?

Sterkte!

Caroline

Geplaatst
Wat rot voor je Dina, ik weet precies hoe je je voelt... Je weet dat de kans klein is maar je hoopt dat jij degene bent bij wie het in 1 x lukt... Is mij ook niet gelukt.

Uithuilen en je tijd nemen om verdrietig te zijn! Ik had er na een paar dagen weer zin in! Heb je nog iets in de vriezer?

Sterkte!

Caroline

de kans was ook klein maar ja de teleurstelling is groot zo ie zo elke maand maar ja we gaan gewoon door.

ik heb 7 embryo's in de vriezer de 2 de keer laat ik er 2 terug plaatsen misch hebben we dan meer kans hoop ik jij ook succes verder met je behandelingen en laten we hopen voor ons dat het de 2 de x wel raak zou zijn groetjes dina.

Geplaatst

Hoi Dina,

Ik lees toch best vaak dat vrouwen zwanger zijn geworden van de 2e ICSI dus daar ga ik ook voor... Je hebt er aardig wat in de vriezer dus heel wat meer kansen dan ik, met 0 in de vriezer... En er zijn genoeg kindjes uit cryo's geboren!

Succes, Caroline

Geplaatst
Hoi Dina,

Ik lees toch best vaak dat vrouwen zwanger zijn geworden van de 2e ICSI dus daar ga ik ook voor... Je hebt er aardig wat in de vriezer dus heel wat meer kansen dan ik, met 0 in de vriezer... En er zijn genoeg kindjes uit cryo's geboren!

Succes, Caroline

hoi klopt inderdaad maar ja ligt er ook aan hoe ze ontdooien of ze dan nog wel goed zijn enzo dat is nog maar te zien dan maar ik doe geen icsi ivf het verschil is er wel dus vergis je niet.

ik hoop dat jou kansen ook vergroot zullen wordn groetjes dina

Geplaatst

Hoi Dina,

Ik heb vanmorgen getest....en ik had een positief resultaat :-)

Ik ben nog behoorlijk onder de indruk, ik had het niet echt verwacht.

Maar dit was dus m'n eerste poging, en ik heb er nog 2 in bewaring.

Het kan dus echt!

Groet

Lisette

Geplaatst

Dank je, ik kan het nog haast niet geloven eigenlijk. Ergens heb ik de gedachte dat ik morgen ongesteld wordt. Van de andere kant; mijn TP was vandaag 2 weken geleden, en de test is positief...dus....

Het hele traject is ongelofelijk voorspoedig gegaan: eerste punctie 20 follikels waarin 18 eicellen; 13 bevrucht, waarvan 3 toppers. Een teruggeplaatst en 2 bewaard. En nu dus dit......

Ik denk maar steeds: als ik maar niet te vroeg heb getest en dit nog een restant is van de hormonen....van de andere kant, ben vandaag ook niet ongesteld geworden.....lastig hoor :-)

Maar voorzichtig heel blij :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden