Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom op dit gezellige wachtbankje! Wat grappig, ik mag ook op 3 aug testen (1 dag voor m'n verjaardag) Ik wil niet eerder testen dan de bloedtest, ik zou het niet durven, maar weet niet of ik het zal volhouden. Pfff, het duurt zo langw8

• Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heel raar is dit, ik werd vanmorgen wakker met het gevoel alsof ik ongesteld zou moeten worden. Geen pijn, maar het gevoel dat je het moet worden. Zou dit normaal kunnen zijn dag 4 na tp? Wat een onzekerheid zeg!

Geplaatst

Wachtbankje augustus

Siebje, IVF, 3 aug testen

Mnail, IVF, 3 aug testen

Marike2, IVF, 4 aug thuis testen

Manon(Taurus71), IVF, 5 aug testen

Natasja (Otjes), IVF, 5 aug testen

Annelies (SJSL), Cryo, 7 aug testen

Ik heb er weer even bij gezet wat voor behandeling iedereen heeft gehad (IUI, IVF (ICSI niet apart, maakt eigenlijk geen verschil meer) of een Cryo). Vind ik zelf wel leuk om te weten van iedereen op het bankje.

Mnail ... heb jou er ook op gezet :)

Siebje ... volgens mij is alles wat je voelt normaal en kan het nog niet van een zwangerschap zijn (de misselijkheid ... gebruik je Utrogestan? was ik ook misselijk van). De ongesteldheidsbuikpijn zou van innestelling kunnen zijn .. of nog wat napijn van de punctie. Vervelend he, al die dingen die je voelt??

Ik lees dat veel mensen van plan zijn eerder te gaan testen. Bij onze eerste poging heb ik braaf gewacht tot 15 dagen na TP, in 1 keer zekerheid. Hoop dat we dat nu weer vol houden (denk het wel, al heb ik wel al vandaag de testen gekocht, vorige keer pas de dag ervoor ... haha).

Ik vind het best moeilijk om positief te zijn deze keer. Ze vroegen ons of we de kwaliteit wilden weten en dat hadden we beter niet kunnen doen. C kwaliteit (op zich niet zo heel vreemd bij een Cryo) ... ik weet dat je er nog zwanger van kunt worden, maar zo'n kleine kans. Volgende keer willen we de kwaliteit niet weten ... blijf je ten minste wat hoopvoller. Maar ohoh ... wat duren de dagen al weer lang. Ben blij als ik maandag weer aan het werk kan.

Hoe is het met de rest?? Duurt het wachten ook zo lang? En al kwaaltjes? Of nog last van de punctie?? Dat is wel een groot voordeel van Cryo, geen punctie.

Geplaatst

Ja ik gebruik utrogestan. Denk ook wel dat het daar mee te maken heeft, heb nl ook zulke last van m'n borsten! Het is idd heel vervelend allemaal, vooral de onzekerheid en het wachten, dat duurt oh zo lang! Ik denk dat het beter is om weer aan het werk te gaan, heb eigenlijk helemaal geen zin, maar dan heb ik tenminste afleiding.

Annelies, je weet maar nooit, blijf positief! Wie weet is het dit keer wel raak. Ik hoop zo dat we allemaal maar positief mogen testen!!!

Geplaatst

eej dames,

mag ik er ook bij op het bankje?

TP van 1 embryo (8-cellig) na IVF op 22 juli, 3 aug. thuis testen

Ennuh..siebje.. Ik ben ook gruwelijk misselijk van de Utrogestan.

Heb ook nog steeds erg last van een gespannen gevoel in mn buik, maar heb dat mn vorige cyclus nog veel erger gehad. Toen een gedraaide eierstok gehad en probeer me nu dus maar een beetje rustig te houden.

Ik heb ook al een paar dagen zo'n ongi-gevoel in mn buik.... 't zal er allemaal wel bij horen. Ik geef de Utrogestan maar de schuld.....

Groetjes en veeeeeeeeeel sterkte allemaal tijdens de wachtweken.

Danielle

Geplaatst

Wachtbankje augustus

Mnail, IVF, 3 aug testen

Daan75, IVF, 3 aug testen

Manon (Taurus71), IVF, 5 aug testen

Daan ... wat fijn dat je IVF deze keer is doorgegaan!! Succes met wachten :) 3-8 wordt een drukke testdag (als iedereen braaf wacht natuurlijk).

Geplaatst

Zet ons er ook maar op, wij zijn begonnen aan de 2e IVF poging. We hebben 2 emmy's terug gekregen. Helaas weer geen cryo's

15 juli, controle echo

17 Juli Punctie

20 Juli Terugplaatsing van 2 mooie emmy's

03 aug Bloedtest

Geplaatst

3 augustus wordt idd een drukke testdag! We MOETEN gewoon allemaal positief testen! Jeetje wat spannend zeg, heb nog 9 dagen te gaan...

Ja joh, we geven gewoon die bolletjes de schuld!

Als je er ook zo bezig mee bent, let je/voel je op elk blupje in je buik, tenminste ik wel...

Geplaatst

Wachtbankje augustus

Mnail, IVF, 3 aug testen

Groentje, IVF, 3 aug testen

Groentje .. je staat er bij hoor :)

Nog helemaal geen IUI dames??

Geplaatst

ik ga zeker eerder testen dan de 3de,

is mij veel te druk als jullie allemaal zitten mee te kijken :clap2:

het nadeel van vroeg testen is dat ik al een keer een positive test had en dat het toch mis ging met 4w1d, maar ik heb nu mijn laatste icsi en nog heel veel testen over dus die wil ik allemaal opmaken.

van het ziekenhuis mag ik een dag eerder testen.

ook ik heb veel last van de utrogestan zelfs zo erg dat ik al een week thuis ben van het werk, ik ben misselijk en moet overgeven, duizelig en alles wat er nog kan zijn.

tot straks weer allemaal

gr mnail

Geplaatst

Hoi meisjes,

Wij doen ook mee, 19 juli TP gehad van een 8-cellige topper. Ik mag thuis testen op...... jawel...... 3 augustus! Het is overigens onze eerste ICSI-poging, na 4 jaar MMM en 6 x IUI zonder resultaat. Dat deze zich maar eens goed vastgrijpt!

Allemaal veel succes de komende weken!

Geplaatst

Jeetje, wat spannend allemaal als ik jullie verhalen lees... Ik probeerde er eigenlijk een paar dagen niet aan te denken, maar stiekem denk ik dan toch dat de koffie niet smaakt als anders, dat ik wel een opgezette buik heb enz, enz...

Mnail, wat spannend dat het je laatste icsi-poging is! Super veel succes!!!

Alle anderen natuurlijk ook!

Liefs, marike

Geplaatst

Wachtbankje augustus

Mnail, IVF, 3 aug testen

Groentje, IVF, 3 aug testen

Nellas, IVF, 3 aug testen

Nellas ... je staat erbij. Dat het na 4 jaar maar eens raak mag zijn ja!

Wachtbankje van 3-8 is nou wel vol ... HAHAHA.

Marike .. uhuh ... proberen niet aan te denken. Succes :p Dat lukt mij meestal maar een paar uurtjes. Ik vond het vorige keer na de TP na de punctie trouwens moeilijker om te bepalen wat ik voelde want alles was natuurlijk nog gevoelig.

Nu, met de Cryo, voel ik lekker nog helemaal niks. Had wel de dag voor en van de TP last van mijn baarmoeder/eierstokken, maar denk dat dat met mijn natuurlijke cyclus te maken had. Ik zou vandaag of morgen een innestelling kunnen hebben denk ik (vandaag dag 3 na TP van een dag 5 embryo) ... verwacht niks te voelen natuurlijk.

Mnail .. jeetje, wat vervelend zoveel klachten van de Utrogestan. Op welke dag na de TP ben je van plan te gaan testen? Ik durf niet echt eerder te testen, omdat ik gelijk zeker wil weten ja of nee. En niet na de test denken: het is nee, maar misschien was ik te vroeg??

Geplaatst

Die eerste week van augustus wordt duidelijk zenuwslopend hier! Hoe gaat met iedereen? Merk zelf dat ik bij ieder krampje of prikje de neiging heb het internet af te struinen om bevestiging te krijgen voor een eventuele zwangerschap, die ik uiteraard nergens kan vinden.... Proberen er niet mee bezig te zijn lukt me niet echt, ben wel aan t werk maar ook daar plopt het zo nu en dan in m'n hoofd.

Ach, het is ook niet niks, dit is nu hetgeen waar we al die weken hormoontornado's voor hebben doorstaan, best knap van ons! Merk trouwens wel dat een beetje aan het "afkicken" van de hormoongekte, begin emotioneel weer wat stabieler te worden. Wel wat last van de Utrogestan maar niet die hysterie van de Decapaptyl en Gonal-F. Huilen-lachen-hysterisch huilen-hysterisch lachen:laughbounce::laughbounce:

Heb wel al sinds de TP last van buikkrampen, niet heel erg. Kan niet zeggen dat het ongiekrampen zijn, veel minder, maar ze zijn wel bijna constant in meer of mindere mate aanwezig. Weet niet wat ik ervan moet vinden, vreemd gevoel.

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ik heb helemaal nergens last van. Niet van de Pregnyl, geen spanningen, alles smaakt me gewoon......

Eigenlijk heb ik geen zin om te wachten met de bloedtest. Weten jullie wanneer ik thuis zou kunnen testen??

Good Luck!!!!!!!

Kus kus

Geplaatst

Ik houd het ook echt niet meer vol. De zenuwen worden alleen maar erger en ik kan het geen seconde uit m'n hoofd zetten!

Nellas: Ik herken het, erg is dat he, dat je met elk krampje of iets kleins dat je voelt meteen gaat neuzen op internet. Ik hou het ook erg in de gaten of ik iets voel.

Otjes: Wat duurt het lang he dat wachten. Ik denk dat je 3/4 aug thuis kan testen. Weet het niet zeker hoor. Maar ik denk dat het toch beter is om netjes op de bloedtest te wachten. Ik wil ook al thuis testen, maar durf het echt niet!

Geplaatst

Ik word er ook gek van!!

Otjes ... in ons ziekenhuis mag je 15 dagen na TP thuis testen, maar sommige ziekenhuizen zeggen volgens mij 12 dagen. Maar echt ... die onzerheid bij te vroeg testen is ook niet alles hoor. Hoe klote dit wachten ook is.

Geplaatst

Weetje wat ik me nou echt af vraag. Of je een innesteling kan voelen? Ik lees heel vaak van niet. Heb het ook niet aan de arts gevraagd.

Geplaatst

Heb het de vorige 2 keren ook niet aangedurfd om eerder te testen, dus de kans is klein dat ik dat dit keer wel doe.

Het wachten gaat nu op zich wel. Heb iedereen die het weet verteld dat ik het pas de 7e zal weten. Kan ik me in ieder geval nog even afzonderen hoe het ook uitpakt (lekker janken van verdriet of - zoals ik hoop - tranenmetuiten janken van geluk!).

Weet wel dat ik de tweede week het meest moeilijke vond. Om mij heen zeggen ze: ga lekker winkelen. Ha, denk ik dan ga liever winkelen als ik weet wat de uitslag is, dan kan ik er rekening meehouden dat ik groei hihi.

Of je een innesteling merkt weet ik ook niet. Heb het immers nog nooit meegemaakt en als het nu is gebeurd, dan heb ik in ieder geval niets gevoeld :-).

Meiden, hou vol

xx

Geplaatst

Volgens mij kan je een innestelling voelen maar het overgrote deel voelt het niet.

Dacht ik eens gelezen te hebben :)

Ik vraag me ook af hoeveel vrouwen innestellingsbloed hebben. Ook maar een klein deel dacht ik. Ik had het vorige keer niet in ieder geval.

Mijn man zei vandaag heel bij: ohhhh, ik denk dat het goed gaat! Dus ik vraag: hoezo dan? Zegt hij: nou, je bent zo moe de hele tijd en hebt hoofdpijn. Dus ik weer: jammer schatje, maar heb al 2 nachten maar 6 uurtjes geslapen en ben verkouden. Daardoor moe en hoofdpijn. Haha ... hij is wel lekker positief aangelegd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden