Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helemaal super zeg!! 9 Cryo's, daar moet toch wat moois van komen!!

Welkom op ons gezellige bankje :)

• Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

WOW! Wat een geweldige uitslag, 9 cryo's maar liefst. Wij waren al blij dat we 1 topper hadden. Zijn ze allemaal geschikt om in te vriezen?

Welkom op het bankje, heel veel suces de komende 2 weken!

Geplaatst

Hoi Nellas,

Ja, ze zijn allemaal vanochtend al ingevroren. Ze waren allemaal van kwaliteit 1 of hoog boven in de 2. In elk geval voor het EMC goed genoeg om in te vriezen en dat terwijl ze zo streng zijn mbt cryo's...

Ben blij dat het bij jou nog niet heeft doorgezet. Ik heb dit ook meegemaakt en toen bleek ik zwanger te zijn... Wil je geen valse hoop geven maar het kan alsnog. Ik blijf duimen.

Geplaatst

Tis weer een gezellig bankje "Augustus" hoop zo dat deze maand positiver uitpakt dan Juli?!!!!

Succes allemaal en ik hoop dat jullie zondag een plaatsje voor me vrij houden!

Kussie

Geplaatst

Valse hoop of niet, het is wel zenuwslopend!!!

Loop zeker 1 x per uur naar het toilet om te kijken haha. Tijdens het inbrengen van de Utrogestan was er alleen nog maar een heel klein beetje oud bloed te zien. Echt erg, heb weken meegelezen bij meiden die dit ook hadden en nu schrijf ik bijna exact hetzelfde als al die meiden.

Dankjewel, lieve duimendraaiers! Ik doe gezellig mee voor jullie.

Geplaatst

Dorine: onwijs gefeliciteerd met deze echt onwijse uitslag, 9 cryo's zeg...bizar.

geniet ervan en veel succes in de wachtweken.

nellas: kom iedere keer ff kijken, maar gelukkig niet doorgezet... klinkt goed !!!

Liefs

Daan

Geplaatst

@SJSL: even een vraagje he. Zie bij jou staan dat je een c-kwaliteit embryo terug hebt gekregen. Weet jij toevallig ook hoeveel cellig die dan was? Stomme vraag misschien, maar bij mij waren de cryo's allemaal niet goed ontdooid waardoor ze uiteindelijk maar 2 1-cellig emmy's terug hebben geplaatst. Met zeeer weinig hoop. Wilde jij perse maar 1 emmy terug dat ze die 2e van jou niet ontdooid hebben? Heb ook nog nooit gelezen hier dat iemand een 1-cellige embryo teruggeplaatst heeft gekregen. Moet zeggen dat ik ook helemaal geen hoop heb. Vind ik ook makkelijker. Nu heb ik het al soort van geaccepteerd dat deze poging mislukt is.

Succes met wachten!!!

Groetjes,

Hanneke

Geplaatst

Hoi Hanneke,

Oh jee, wat vervelend!! En dat heb ik ook nog nooit gehoord, 1-cellig.

In Nijmegen zeggen ze nooit hoeveel cellen, ze hebben het alleen over kwaliteit. A tm C. Ze zeiden dat het nog wel kon. Dat is echt wel balen aan zo'n Cryo poging, als ze dan niet goed ontdooien, ben je al weken aan de hormonen en eigenlijk voor niks.

Wij wilden er idd persee maar 1 terug, wilden in dit stadium nog niet het risico van een tweelingzwangerschap. Al denk ik voor een volgende keer dat we zullen kiezen voor: 1 indien goed, 2 indien minder goed.

Ik ben een beetje bang voor de volgende Cryo. We hadden er 3, ze hebben er nu 2 ontdooit ... eentje helemaal niet goed genoeg andere dus C kwaliteit. Ben nu bang dat het volgende keer idd niks zal worden en dat er dan dus weer een maand verspeeld is. En met mijn endometriose (die pas al weer veel meer zichtbaar was op de echo :( ) moet ik zo min mogelijk ongesteld worden.

Maar goed, ik probeer toch nog hoop te houden voor deze keer. Bij mij hebben ze gezegd dat het echt nog kan.

Ik hoop voor jou dat je snel door kunt met de volgende poging. Als je dat wilt ten minste?

Groetjes,

Annelies

Geplaatst

Nou dames, helaas is hier vandaag de rode vlag uit. Dit was poging 2 en weer niks in de vriezer. Nou dan gaan we maar weer op voor de laatste poging :-(

Geplaatst

@ groentje veel sterkte

aangezien ik toch om alles huil vandaag, huil ik even met je mee.

mag je meteen door voor de volgende of heb je even pauze ?

Geplaatst

Ben ik ook weer... Moest wel ff wat teruglezen...

Nellas, wat balen zeg! Maar geef het niet op hoor, ik hoop dat het echt niet gaat doorzetten.

Simonja, welkom op het spannend augustus bankje. Wat een goeie oogst!

Groentje, wat ontzettend balen zeg, ik wens je heel veel sterkte!

Daan, wat een onzekerheid he, word er ook echt niet goed van.

Ik voel me ineens toch zo ... Misschien overdrijf ik, maar ik kan wel gaan huilen. Had net een hele maar dan ook hele lichte iets op m'n inlegkruisje, je moet er echt goed naar kijken onder het licht dan pas kan je het zien maar toch maakt het me er bang dat het een beginnende menstruatie is. Voel me zo raar en machteloos ineens. Vandaag heel erg last van me borsten, pas me bh's zowat niet meer! Ook nog steeds ongi krampjes enzo en steken in lies worden toch heviger.

Vanmiddag kon ik het toch niet tegenhouden en heb 2 testen gehaald, eentje voor morgen ochtend en eentje voor zondag ochtend, maar nu weet ik het ff niet, ben zo bang :(

Geplaatst

Groentje heel veel sterkte meis. Toch weer een grote klap he al zijn we al die negativiteit inmiddels wel een beetje gewend aan het raken. Laat je lekker ff gaan en take care.

Siebje: heel herkenbaar van de testen. heb ze vanavond ook gehaald en ze branden... Ik probeer tot zondagochtend vol te houden.

Ik vrees inmiddels wel het ergste omdat mn borsten niet meer zo gevoelig zijn. Verder vandaag veel hoofdpijn en nog steeds de ongikrampen. Ik weet het ook allemaal niet meer....

Kun je ook zo'n hoofdpijn hebben van zw.sch. klachten??

dikke kus

Daan

liefs

Daan

Geplaatst

Oo echt, heb jij ook al een test gehaalt? Spannend hoor! Ik heb gelezen dat hoofdpijn een zwangerschapsklacht kan zijn. Heb je het vaak gehad in deze wachtperiode?

Geplaatst

Ik was een tijdje niet geweest en ik heb even een uurtje bijgelezen.

Mnail: Had jij nog een test gedaan of wacht je nu tot 3 augustus? Heel veel sterkte!!!! Het hoeft nog niks te zeggen!

Nellas: Gelukkig dat het weer gestopt is! Klinkt nu wel weer erg hoopgevend, toch?

Groentje: Balen! Heel veel sterkte!!!!

Brigitte: Ook voor jou veel sterkte!

Sjsl Annelies: Tja, dan maar hopen dat je nog 10 weken die fijne bolletjes mag doen....Het klinkt allemaal zo positief wat je beschrijft. Succes!!!

Siebje: Wat bedoel je met last van je darmen? Volgens mij worden je darmen bij een zwangerschap op een lager pitje gezet, waardoor je obstipatie kan krijgen. Dus in dat geval een goed teken... Succes!!!

Ik heb ook die ongi-krampen en steken in mijn liezen. Als ik bijvoorbeeld moet niezen doet het ontzettend pijn. Ik dacht altijd dat dat kwam van de eierstokken die vergroot waren van de stimulatie. Maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb trouwens een ontzetende opruimwoede. De schuur is nu zo netjes...niet normaal meer! Gisteren was de badkamer aan de beurt en mijn handen jeuken al als ik aan de keuken denk... Zou dat ook een positief teken zijn? Heb ik ook wel (maar in mindere mate) als ik ongi wordt.

Wie weet hoeveel dagen na de tp ik op zijn vroegst kan testen? De kruidvat-testen en de Clear Blue testen schijnen al 4 dagen voor de verwachte ongesteldheid te werken. Maar hoe zit dat dan met ivf? Ik wil zo graag morgen al testen (4 dagen te vroeg, maar wel al 11 dagen na de tp)...

Ik houdt het bijna niet meer.... Iedereen heel veel succes deze laatste loodjes!!!

Groetjes, marike

Geplaatst

Hoi Daan,

Ik had bij mijn zwangerschappen nooit veel last van mijn borsten en nu ook niet. Volgens mij kan het ook per dag verschillen.

Wat balen dat je geen cryo's hebt. Ik zal voor je duimen dat je ze niet nodig hebt!!! (Dat je dus zwanger bent!!!)

Ik las dat jij al mag testen op 3 aug terwijl je de tp op 22 juli had. Ik had de tp op 20 juli en ik mag pas testen op 4 aug. Dat is toch wel raar, he? Nou ga ik zeker eerder testen!

Heel veel succes!

Groetjes, marike

Geplaatst

Hoi Marike, ik heb ook op 22 juli tp gehad en mag ook 3 aug testen. Wat raar dat jij langer moet wachten, zou ook zeker eerder testen!

Word er toch wel blij van als dat ook een goed teken zou kunnen zijn. Het is echt heel erg moet gewoon rennen naar de wc (sorry hoor) en dat een paar keer per dag.

Het klinkt bij jou ook wel goed he zo te lezen :) Wanneer wil jij al gaan testen?

Geplaatst

@ marike2 ja ik heb vandaag nog getest maar is negatief,

ik heb geen last van (.)(.) ook al zit ik er de hele tijd in te duwen:toothy4:

ga zo vaak naar de wc om te broekloeren dat het pijn begint te doen,

ongi pijnen zijn weg,

ik ben alleen misselijk en moe van de "bollen"

als ik niet zwanger ben dan wil ik gewoon mijn menstruatie hebben, mijn leven staat gewoon 2 weken stil, ik wil een glas wijn,(of 2,3)

heb vandaag mijn dag niet bleh:crybaby2:

Geplaatst

Hoi mnail,

Gatver, ja dat snap ik. Bah, weer negatief. Ga je nog een keer testen voor maandag?

En dit is voor jullie echt de laatste kans? Wat super oneerlijk is het toch allemaal, he?

En ook al heb je al een zoontje, toch blijft die kinderwens enorm groot. Tenminste dat had ik. Heel veel sterkte en ik blijf voor je duimen!!!

Hoi Siebje, als ik de test in huis haal, wil ik meteen testen, dus dat is dan denk ik morgen. Ik haal er sowieso meer dan 1. En jij?

Ik hen nu zo'n ongi pijn dat ik me niet kan voorstellen dat ik niet ongi wordt...

Geplaatst

Marike: in het EMC mag je testen 15 dgn na punctie, vandaar dat ik 3 aug al mag testen. Maar het is idd wel raar dat het zo verschilt per ziekenhuis

Mnail: wat onwijs balen dat de test vandaag weer negatief was. Hgc schijnt iedere 72 uur te verdubbelen, misschien 2 daagjes proberen te wachten nu? Ik blijf voor je duimen dat je gewoon te vroeg was hoor....

Kan me die behoefte aan een glaasje, of 3 of 4 :-), best wel voorstellen...

Siebje: heb sinds half deze week steeds hoofdpijn, maar dat heb ik normaal ook als ik ongi ga worden, al hoewel het dan vaak pas erger wordt in de week van de ongi.

Borsten vanavond wel weer beetje gevoelig en nog steeds ongi gevoel. Vandaag nog wel aan de bolletjes, dus hoop niet dat morgen dan ineens ongi ben...

wel goed om te lezen dat het nog nergens op hoeft te duiden.

Kweet nie wie verzonnen heeft dat zw.sch. klachten en ook nadere ongi klachten zo op elkaar lijken.... bedankt zeg maar...hehe.

Marike: Inderdaad wel verdrietig dat er geen cryo's zijn. Maar ik mag al blij zijn dat we in ieder geval dan toch 1 goeie bevruchting hadden van slechts 3 goeie eitjes.

Geplaatst

Ben ik me toch vanochtend alsnog keihard van ons gezellige bankje afgedonderd......... Helaas, gisteren was zenuwslopend maar toch stiekem wel een beetje hoopvol, vandaag is het dan echt afgelopen. Werd wakker van de menstruatiepijnen en ben het nu dan ook echt. Moet ik nu ook nog testen?

Helaas, vind het heel erg, vooral van het bloed, zweet en veel tranen die erin gestopt zijn. Dat het dan allemaal voor niks is geweest, want we hebben geen cryo's. Zal zo het ziekenhuis eens bellen, we willen even een maandje niks en dan meteen door met de volgende poging.

Beetje vreemd om te zeggen misschien maar ben ook een heel klein beetje opgelucht dat nu eindelijk de uitslag duidelijk is, ondanks dat het niet de gewenste is.

Voor de rest van de dames, des te meer kans nu dat het bij jullie gaat lukken, statistisch gezien! Heel veel succes de komende dagen, vooral rustig blijven! Ik ben echt heel benieuwd!!

Geplaatst

Heh gatver Nellas, wat een slecht begin van het augustus bankje zeg! W.b. testen, ik moest dat wel doen, want je weet maar nooit, alleen heb ik het dit keer ook niet gedaan. Nadeel is dat je dingen blijft voelen want ja...

Snap wel wat je zegt hoor: opgelucht, beter dan 2 dagen klein beetje verliezen en alsnog ongesteld worden.

Ik vind je wel nuchter klinken.

Ik wens je veel sterkte met deze enorme domper.

groetjes Sab

Geplaatst

Heb toch maar een test gedaan, wilde het zeker weten voor ik het ziekenhuis ging bellen en wat denk je........positief?!?!?!

Heb zeker 30 keer bekeken en ik zie toch echt duidelijk een +, m'n man ziet m ook dus lijkt me sterk dat we met z'n tweetjes scheel kijken.

Pfffffff het gaat maar door, haha, die + had ik echt niet verwacht, de test had gewoon de bevestiging moeten zijn van wat ik al dacht.

Wordt vervolgd.......

Jullie nog allemaal rustig?

Geplaatst

nellas, je weet wel hoe je iemand moet laten schrikken he

ik was nog niet klaar met huilen bij je vorig bericht, begin ik nu alweer bij dit ongeloofelijk super goed nieuws :bf_new:geniet ervan

gr mnail

Geplaatst

Nellas, meid. Wat een verhaal! Ow, wow. Heel hoopvol dit. Van harte zeg, jullie zijn een bankje verder. Lekker blijven zitten daar!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden