Jump to content

Op welke cylclusdag een echo bij cryopoging ?

Recommended Posts

Posted

Hallo ,

Ik vroeg me af op welke dag moeten jullie voor t eerst komen als je voor een cryo poging gaat?

Moet je dan ook een uitgangs echo maken op dag 3 bijv.?

Dacht het niet he...je krijgt toch verder ook geen hormonen e.d.?

Neem aan dat als er cystes zijn dat nu niet een probleem is?

Hoe gaat dat verder in de praktijk..gewoon af en toe een echo en dan ovulatietest doen en bij positieve test de TP of geven ze pregnyl en dan een TP?

Vedrder ook weer mottenballen of niet?

Ik zit net op internet en wil eigenlijk een vakantie boeken..ben t helemaal zat eigenlijk..heb geen zin in werken meer en wil iets leuks in t vooruitzicht hebben hahaaa.

Over 3 weken begint onze vakantie en als ik nu een negatieve test heb(maandag bloedtest en dinsdag officieel thuistest) dan moet ik een maand wachten voor de cryo TP. (een maand ont- hormonen zeg maar)

De volgende menstruatie zal dan net in de week vallen als wij dan weg willen.

Als ik nu meteen voor echo's naar t ziekenhuis moet dan heb ik een probleem en zou ik weer een maand over moeten slaan...als het later in de cyclus kan (de eerste echo) dan kan ik in september wel een cryo poging doen.

Kan dit natuurlijk vragen in t ziekenhuis maar dan spreek ik ze pas maandag..en wil natuurlijk eerst uitslag afwachten anders komt dat ook zo raar over.

Ben ongeduldig en wil de vakantie boeken...dus kunnen jullie me laten weten op welke cyclusdag jullie moesten komen voor de eerste echo bij een cyro poging?

Groetjes Manon.

Posted

Sorry...zie dat in een andere vraag van mij over ontdooing van cryo's al heel veel van mijn vragen worden beantwoord....alleen is mij niet duidelijk waarom sommigen een middel moeten slikken ter onderdrukking van eigen eicel groei.....

als je voor ivf/icsi in aanmerking komt dan is het toch geen risico dat je van een meerling zwanger zou worden...de "natuurlijke eicel van die maand"die heeft toch geen kans anders deed je geen ivf/icsi of heb ik dat verkeerd?

Snap t niet zo goed...wie kan dat uitleggen?

bye bye

Manon

Posted

Hoi Manon,

Ik heb zelf ook progynova moeten slikken voor de cryo TP. Ik denk dat ze dat bij sommige ziekenhuizen doen omdat ze dan meer kunnen plannen. Iedereen heeft natuurlijk een andere cyclus en als ze een cryo terugplaatsing willen doen in eigen cyclus weten ze van te voren niet precies wanneer die TP zal zijn en met die progynova kunnen ze dat wat meer inschatten. Maar weet ook niet zeker of dat de reden is. Staat niet op de site van je ziekenhuis of ze cryo's in eigen cyclus doen? Ik moest op dag 2 van de menstruatie beginnen met Progynova en ik moest op dag 12 komen voor een echo en toen had ik op dag 18 de TP. Bij mij waren de emmy's alleen helaas niet goed ontdooid. Heb er wel 2 teruggekregen maar die waren maar 1-cellig. De kans dat dit iets wordt is zeeeeeeeeeeeeer klein. Hoop voor jou dat je deze cryo poging helemaal niet nodig hebt en dat je poging gewoon gelukt is. Waarom ben je eigenlijk bang dat het niet gelukt is? Succes in elk geval.

Groetjes,

Hanneke

Posted

Daar is iets voor te zeggen...dat het beter plannen is voor t ziekenhuis...zelfde dus als lange protocol voor IVF..eerst aan de pil (gelukkig kon ik t korte protocol doen ivm studie).

Maar wat het ook wordt...je hoeft dus niet eerst meteen al voor een echo..jij pas op dag 12...

Ik heb in een normale cyclus pas een eisprong rond dag 19 ongeveer dus dan zou het idd vaak lastig zijn en zou ik vaak terug moeten komen voor een echo..

Kan deze info niet op de site vinden..tenminste niet details over wel of geen progynova oid..

Vind het vreemd dat ze in jullie ZH 1 cellige invriezen...

Hier is een streng beleid..alleen toppers/goede worden ingevroren...redelijke/matige niet omdat die waarschijnlijk t ontdooi proces niet over leven.

Zo hebben ze ook minder kans dat ze mensen teleur moeten stellen.

Raar hoe verschillend ziekenhuizen hier mee omgaan...

Rot idee voor je dat de kans zeer klein is maar toch hoop houden...wonderen bestaan zo af en toe he!

Ik heb zón idee dat deze poging niet wat wordt... gewoon voorgevoel.

Te mooi om waar te zijn zón eerste keer toch?

Gisteren gevoel dat ik ongesteld moest worden en vandaag ook wat transpireren net als ik anders heb voor de menstruatie...(vandaag dag 28)

Weet dat dat niet alles zegt..bij mijn vorige zwangerschap dacht ik ook dat ik ongesteld moest worden..zelfs al wat rozige afscheiding alsof de menstruatie zo kon door zetten...niet dus. Dus t kan alle kanten nog op weet ik...maar ik wil nu vakantie boeken en kijk alvast vooruit voor t geval het nu niet raak is dan wil ik niet 2 maand missen en moet ik gewoon goed plannen...vandaar ook.

Bedankt voor je reactie...sterkte in de wachtweken!

Posted

Hoi Manon,

Het ligt eraan welk protocol ze in jouw ziekenhuis hanteren. Sommige ziekenhuizen is puur in je eigen cyclus, geen hormonen en dan houden ze je eisprong in de gaten dmv echo's of ovulatietesten.

Maar bij mij kreeg ik wel hormonen. Moest op dag 1 beginnen met Progynova, op dag 11 een echo, BMS was toen dik genoeg, starten met Utrogestan en toen dag 14 de TP.

Groetjes,

Annelies

PS: oh, zie nu je 2e post. Volgens mij kan je van je eigen eicel die maand ook nog zwanger worden, ook als je Progynova gebruikt.

Posted

De 4 embryo's die ingevroren zijn, waren 2x 8 en 2x 7 cellig. Na ontdooien is eentje van 8 naar 1 en eentje van 7 naar 1-cellig gegaan. Dus toen ze ingevroren werden waren ze van hele goede kwaliteit. Dat is extra balen vind ik. En ik ben ook heel bang dat er iets mis is met de kwaliteit van de embryo's. Ook omdat ik al die miskraam heb gehad begin ik erg te twijfelen of alles wel goed is zeg maar. In ons ziekenhuis vriezen ze ook alleen maar in als ze van hele goede kwaliteit zijn. Maar dat zegt dus helaas niks over hoe ze uit de vriezer komen.

Ik hoop voor je dat je voorgevoel niet klopt en je toch gewoon zwanger bent van deze poging. En anders heel veel succes met je cryopoging. En ik zou gewoon meteen even vragen maandag wat hun beleid is ten aanzien van cryo's.

Succes.

Groetjes,

Hanneke

Posted

hoi hoi

ik moest op dag 10 voor een eerste bms meting . meestal heb ik mijn eisprong op dag 14. moest om de dag terug komen. heb ook helemaal geen hormonen gehad. tot dat ze me een dag later lieten terug komen en ik al de eisprong had gehad . helaas ik had het al gezegt dus deze keer ga ik ook ovulatie testen thuis doen om het ze maar duidelijk te maken. ik hoop voor je dat deze gewoon blijft zitten en dat het allemaal niet nodig is .

groetjes silvia

Posted

Hanneke>

Nou snap ik t...wist niet dat de cryo's "terug konden lopen" van 8 naar 1 cellig...

vond t al raar 1 cellig invriezen dacht ik...

Twijfel over je eicellen snap ik helemaal...op een gegeven moment twijfel je overal aan he...

Ik heb ook altijd volgehouden dat mijn eileiders binnen de kortse keren verstopt zaten..immers wel 2 keer zwanger vlak na HSG..

Nu met IVF omzeil ik dat probleem..begin ik te twijfelen...zal t een in nestel probleem zijn. Immers na HSG heb je de baarmoederwand bedekt met een laagje olie...plakt beter enz enz...zo bedenk ik ook iedere keer wel iets waar t aan zou kunnen liggen.

Gisteren las ik hier op t forum iets over assisted hatching ...denk ik..is ook wel iets voor te zeggen...kunnen ze dat niet uit voorzorg ook doen?

Kan me voorstellen dat artsen soms moe worden van die patienten die veel op internet hun informatie halen....mensen lezen meer en komen zelf met voorstellen hahahaaa

Toch heel anders als dat vroeger ging he.

Annelies> Ook al snel testen he...houd je t nog een beetje vol t afwachten?

Posted

Sylvia,

Ook mooi balen...krijg je ovulatietesten van t ziekenhuis mee of moet je ze zelf kopen?

Ik bestel op internet van sensitest een paketje van 24 ovulatietesten en 3 zwangerschaps testen...meen iets van 28 euro....stuk goedkoper.

Zijn simpele stripjes maar werken goed.

Posted

hoi ik hoef ze eigenlijk niet te gebruiken omdat ik elke keer terug moet voor echo.

ik doe het om ze deze keer voor te zijn en voor me gevoel beter. ik heb ze bij de aphotheek gekocht heb ze al een tijdje in huis koste 12,95 per verpakking maar er zitten 5 testjes in . en omdat ik mijn eisprong ken heb ik er waarschijnlijk maar 2 nodig. ik heb nog een dubbelverpakking zwangerschapstest . maar zou wel het adres willen hebben want dat is echt niet duur.

groetjes silvia

Posted

Annelies> Ook al snel testen he...houd je t nog een beetje vol t afwachten?

Volgende week vrijdag mag ik testen en hou het nog prima vol hoor. Zal volgende week wel moeilijker worden, maar wacht toch tot vrijdag, want dan zijn m'n man en ik ook allebei vrij. Das wel zo fijn.

Jij? Wanneer mag je testen en wanneer ga je testen?

Posted

Sylivia> Ovulatietesten en zwangerschapstesten. Bij Sensitest vanaf 49 cent (piep) als je een volgende bestelling doet krijg je korting soms 5% soms meer.

Annelies> ik moest eigenlijk vandaag bloedprikken 15 dagen na punctie maar omdat het in t weekend valt moet ik maandag. Denk dat ik dat afwacht...heb nog maar 1 test in de la liggen en als ik s'middags toch al de uitslag krijg ..laat ik die nog wel liggen denk ik....of ik moet in eens morgen t op de heupen krijgen.. ;-)