Jump to content

Wie heeft ervaring met te lage HCG bij pos. test?

Recommended Posts

Posted

Dag dames...

Ik had vanmorgen een bloedtest in het ziekenhuis. Werd net gebeld dat er wel zwangerschap is geconstateerd maar met een veel te lage hcg waarde en dat ik nu een grote kans op miskraam heb. Ik zit op 49 terwijl dat nu al 160 had moeten zijn. Ik ben heel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en dat het toch goed is gekomen...

Posted

Ik heb op dag 15 na de punctie een HCG van 13 gehad. Dat was natuurlijk veel te laag. De volgende dag was mijn zwangerschaps test negatief. Zolang die rode duivels er nog niet zijn,moed houden!

Hoop echt voor je dat je HCG gaat stijgen!

Posted

HCG kan alleen via een bloedtest volgens mij.

Posted

Volgens mij niet echt hoor. Als je gewoon een duidelijke zwangerschapstest had, mag je er lekker vanuit gaan dat het goed zit.

De meeste ziekenhuizen laten geen bloedtesten doen, een thuistest is betrouwbaar genoeg. En als het al zo vroeg mis zit, dat je HCG te laag is bij een eerste bloedtest, is er ook snel een miskraam te verwachten, dus dat merk je dan ook snel genoeg.

Hoop natuurlijk voor de 2 op het wachtbankje dat het gewoon alsnog goed komt.

*knocks on wood*

Posted

Niet alle ziekenhuizen werken volgens mij met een bloedtest en is t gebruikelijker om gewoon thuis te testen en als deze positief is idd een echo afspraak te maken voor over 5/6 weken.(vanaf dan is er een hartfrequentie te zien)

Ik kreeg nu een bloedtest omdat ik mee deed aan een studie...moest tijdens de IVF procedure zón 4 keer bloed tussendoor laten prikken voor onderzoek en zo nu ook aan t eind.

Mijn waarde was dus ook laag 39...

Arts zei al kan alle kanten op gaan...de 1 heeft een langzame sart de ander een snelle en heeft bijv . 160 de eerste keer prikken.

Zie een tabel van Freya.nl hCG waarden gedurende de zwangerschap

Er zit een ruime marge binnen.

Aan de ene kant kan t dus zijn dat als de waarde niet of te langzaam verdubbeld na een aantal dagen dat er dus een miskraam op komst is...maar t kan ook zo zijn dat je gewoon onder de langzame starter valt en dat t nog wel goed komt...

Siebje...ik las van iemand anders hier(ben de naam even kwijt) een eerdere reactie op een soort gelijke vraag in een andere rubriek.....zij had ook eerste test zo rond de 30...2de bloedtest iets van 100 en is nu al ruim een aantal weken zwanger.

Er is dus misschien hoop voor ons.

Posted

Hcg waarde kan alleen via een bloedtest.

Lisette als je een duidelijke plus had zal het wel goed zitten.

Marchan, dankjewel voor je lieve reactie, het doet me best wel goed na zo'n klote middag. Heb meteen gegoogeld en las genoeg ervaringen waarbij het toch is gekomen.

Manon, jeetje ik heb het gelezen op het wachtbankje augustus. Wat een toeval is dit he dat we allebei zo'n uitslag hebben gekregen. Was echt verbaasd! Waren ze bij jou wel hoopvol? Ben benieuwd wat ze bij jou zeiden.

xx

Posted

Ik heb maar weer is ff gegoogeld en kwam het volgende tegen:

Belangrijke zaken om te onthouden over hCG waarden:

• In ongeveer 85% van de normale zwangerschappen verdubbellen de hCG waarden elke 48 tot 72 uur. Later in de zwangerschap als de hCG waarden veel hoger zijn duurt het langer voor de waarden zich hebben verdubbeld. Dan duurt het ongeveer 96 uur.

• Belangrijk is om te weten dat hCG waarden niet alles zeggen. Een normale zwangerschap kan lage hCG waarden hebben en toch resulteren in een perfect gezonde baby. De resultaten van een termijnecho zeggen veel meer over de zwangerschap dan hCG waarden.

• Een hCG waarde van minder dan 5mIU/ml wordt gezien als een negatieve uitslag voor zwangerschap. Alles boven de 25mlU/ml wordt gezien als een positieve uitslag voor zwangerschap. De urinetesten van ZoZwanger.nl testen laten dan ook vanaf 25mlU/ml positieve testresultaten zien. Testen waarvan men zegt dat ze gevoeliger zijn, bijvoorbeeld 10mlU/ml zijn dan ook niet doorslaggevend en zullen altijd moeten worden herhaald met een gewone zwangerschapstest om daadwerkelijk te kunnen vaststellen dat er daadwerkelijk een zwangerschap is.

• Een enkele hCG waarde meting geeft onvoldoende informatie voor een goede diagnose. Er zijn minimaal twee metingen nodig om te kunnen zien of de zwangerschap goed vordert.

• De hCG waarden moeten niet gebruikt worden om de termijn van de zwangerschap te bepalen. Daarvoor verschillen de waarden te veel van vrouw tot vrouw en van zwangerschap tot zwangerschap.

• Er zijn twee verschillende hCG testen. Een qualitatieve hCG test die alleen kijkt óf er hCG in het bloed aanwezig is en de quantitatieve hCG test die de waarden meet van de hoeveelheid hCG in het bloed.

Posted

En:

hCG waarde in weken vanaf bevruchting:

• 3 na bevruchting: 5 - 50 mIU/ml

• 4 na bevruchting: 5 - 426 mIU/ml

• 5 na bevruchting: 18 - 7,340 mIU/ml

• 6 na bevruchting: 1,080 - 56,500 mIU/ml

• 7 - 8 na bevruchting: 7, 650 - 229,000 mIU/ml

• 9 - 12 na bevruchting: 25,700 - 288,000 mIU/ml

• 13 - 16 na bevruchting: 13,300 - 254,000 mIU/ml

• 17 - 24 na bevruchting: 4,060 - 165,400 mIU/ml

• 25 - 40 na bevruchting: 3,640 - 117,000 mIU/ml

• Niet-zwangere vrouwen:  
  • Vrouwen in de overgang:  

Manon, dan moet het toch wel goed zitten bij ons als ik zo het schema bekijk...

Posted

Ik weet dat mijn zus in het begin van haar beide zwangerschappen een heel laag HCG had. Dit omdat ze met een zwangerschapstest pas veel later kon testen dan een "gewone" vrouw. Bij haar is nooit bloed geprikt omdat zij via de normale weg zwanger is geworden.

Geef de moed dus nog niet op!

Posted

Ja Siebje..dat geeft weer moed zulke schema's.

De waarde marges zijn ook erg uiteenlopend..nou als je er binnen valt dan kan het gewoon alle kanten op toch?

De arts zei gisteren tegen mij ook dit kan alle kanten op gaan ..je weet t niet.

Als ik jou was idd proberen of je niet woensdag of donderdag mag testen...misschien nog veiliger na 3 dagen...lees ook dat het bij 48 of 72 verdubbeld...als wij langzame starters zijn dan zou ik eerder kiezen voor donderdag de 72 uur...dan heb je iets meer duidelijkheid lijkt me.

Hoeveel progesteron bololletjes heb jij nog of heb je pregnyl spuiten gehad?

Ik heb nog voor 5,5 dag (3 keer daags2)

Heb het idee dat als ik stop dat ik dan ook zo ongesteld ga worden...af en toe wel ongi gevoel... Maarja toen ik zwanger was van onze zoon had ik ook t gevoel van ongesteld worden en zelfs roze afscheiding alsof t elk moment kon doorbreken.

Nu heb ik geen gekleurde afscheiding..alleen wat weeïg gevoel soms.

Vanessa...dank je..dit geeft de mens weer moed zulke berichten!

Las dat je op vakantie gaat> heeeel veel plezier, geniet er van!

Posted

Vanessa, zulke berichtjes doen mij ook heel goed, dankjewel! En een hele fijne vakantie!

Manon, ik ga ze zo bellen, ze zijn vanaf 11 uur bereikbaar, het lijkt mij echt beter om deze week te gaan. Ik heb Utrogestan bolletje heb nog voor 7 a 8 dagen. Daar ben ik nou ook zo bang voor, dat als ik stop dat ik dan ga vloeien. Ik blijf zo hard duimen dat het bij ons de goede kant op zal gaan.

Posted

Hi Siebje en Taurus.

Ik lees dat jullie nog steeds die Utrogestan bolletjes gebruiken. Hoe lang moeten jullie dit doen?

Ik hoef deze maar 10 dagen te gebruiken, vanaf de dag van de TP. Volgende week zondag is dus al mijn laatste dag hiermee.

Weten jullie ook waarom jullie deze dingen langer moeten gebruiken?

groetjes Dorine

Posted

Hoi Dorine,

Gisteren na de bloedtest is mij verteld dat ik iig tot maandag nog door moet gaan met Utrogestan, en dan zijn ze ook op. Ik denk om te stimuleren ofzo...

Wat kunnen ziekenhuizen toch verschillen he. Heb het wel is vaker gelezen dat sommige de Utrogestan bolletjes ongeveer 10 dagen moeten gebruiken na de tp.

Posted

Ik vind het al niks om die dingen 10 dagen te gebruiken, laat staan dat je het nog langer moet doen.

Maar... voor een goed doel doen we (bijna) alles toch?

Succes zometeen als je gaat bellen!

Posted

Idd, ik heb er echt alles maar dan ook echt alles voor over. Hoop echt dat ie bij me wil blijven...

Ik heb gebeld of ik de bloedtest al deze week kon krijgen, heb gezegd dat ik niet langer in deze onzekere situatie wil blijven hangen. Toen zeiden ze dat ik echt moest wachten, omdat ze uit ervaringen het liefst een week willen wachten. Het schijnt zo te zijn dat als ik donderdag of vrijdag ga voor een bloedtest dat ik grote kans heb dat het nog te laag is maar als ik bijvoorbeeld maandag ga dat het ineens is gestegen (hoop ik)

Posted

Siebje..ik heb net gebeld of ik niet vrijdag mocht ipv morgen al....dacht ja stel voor als t bij mij niet bij 48 maar bij 72 uur...omdat ik onder een langzame starter zou kunnen vallen ..dan ga ik liever een paar daagjes later dan morgen...

Stel je voor dat er maar een heel lichte stijging is morgen en dat ze er nog niet gerust op zijn..zal je zien dat ik dan alsnog vrijdag weer kan prikken...

Dan liever wachten en vrijdag prikken..dan zegt de uitslag toch iets meer lijkt me...

Nou de secretaresse zei dat hij vast niet voor niets zegt over 2 dagen prikken...ja ik snap het heel goed bij een verdubbeling per 48 uur...

Moet wel lachen...jij wil nu eerder prikken en ik later...zullen we van artsen ruilen

even?:doh:

Posted

Hahah, jeetje wat grappig, wel toevallig allemaal zeg. En vooral ook dat we allebei op dezelfde dag dezelfde uitslagen hebben gekregen. Ik ga morgen maar weer een test kopen en kijken of het streepje donkerder gaat worden. Ik word toch echt helemaal gek!!!!

Dankjewel Dorine, lief van je!

Posted

Wil ook zo testen kopen...dan maar duur..die van clear bleu met weken indicator ...

Misschien geeft hij dan 1 tot 2 weken aan ..t minste.

Vraag me af hoe slim zón test moet zijn en welke waarde hij dan hanteert om tot de conclusie van zoveel weken te komen als de waarde zo kan verschillen...

Heb trouwens net even een ovulatietest gedaan...vertelde ik je over dioe goedkope van internet... Deze geeft dus ook een licht positieve streep.

Opvallend want ik dacht dat de HCG consentratie al veel hoger moet zijn wil je dat duidelijk zienn op een ovulatie test.

Zo kun je deze dus ook een beetje gebruiken als zwangerschapstest...

Volgens mij kunnen we beter gaan MSN en of zo...we nemen wel erg veel ruimte in op t forum heb ik t idee de laatste dagen hahahaa

Wat onzekerheid al niet doet he...typ typ typ..aan de comp. vastgekleefd :active:

Posted

Idd ja, hahah, moest er ook al aan denken dat we teveel ruimte in nemen :) We kunnen op msn wel verder kletsen jah!

Ik moet ook zeggen dat ik zo verslaafd ben aan dit forum, vooral als ik thuis ben staat me laptop bijna de hele dag aan!

Posted

Hoi hoi,

IK heb ook een HCG uitslag gehad van 49 op dag 13.

Steeg daarna nog redelijk:

13 WD 49

18 WD 210

20 WD 422

Daarna een miskraam gehad toen bleek op

WD 32 dat mijn HCG 2800 was, zoals je kunt zien is dat een BBZ geweest.

Nu wil ik jullie niet ontmoedigen met mijn verhaal, maar toen ik dat hoorde zeiden ze dat ik zwanger was maar ik voelde geen blijdschap nu bleek achteraf ook wel waarom mss het toch goed aangevoeld.

maar een kennis van me had op WD 14 een HCG van ruim 700. ZOu denken dat het best hoog moet zijn wil alles goed verlopen.

Hoop natuurlijk dat jullie het tegendeel bewijzen, en volgende week een hcg heben van ruim 500

Heel veel succes iedereen in deze onzekere tijd.

Groetjes suus