Ga naar inhoud

Wie heeft ervaring met te lage HCG bij pos. test?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Suus,

Had ook al gegoogled op lage hcg waarde en kwam het ook vaker tegen dat het ook een aanwijzing kan zijn van een bbz...

Heb jij er ook wat van gevoeld en in welke week kwamen ze er achter...tijdens 5/6 weken echo?

Dus je moet 4 maand wachten na die methotrexaat?

Heftig goedje he..gebruiken ze ook bij chemo toch las ik ergens?

Geplaatst

Ja ben ik ook vaak tegen gekomen tijdens het googelen.

Hoe is het met je Manon?

Ik had gister avond een bruin/rozige afscheiding, vandaag voelde ik het weer en jahoor weer het zelfde. Ik ben zooo bang, ik weet niet wat ik moet denken...

Geplaatst

Hee Siebje,

Zie verhaal op wachtbankje...hoop niet dat het je ontmoedigt .

Jij hebt in iedergeval nog 10 meer dan mij in t begin..je weet t niet.

Ben blij dat ik het nu weet bij toeval dat ik voor die studie bloed moest prikken.

Beter nu weten dan bij een 5/6 weken echo komen in verwachting een hartje te zien kloppen en dat er vervolgens amper wat in beeld is te krijgen.

Goed...nu hoop ik dat ik in elk geval binnen die week ongesteld word en weer verder vooruit kan kijken. Heb er vrede mee..ik weet het mooi vroeg en heb nu zekerheid.

Ben in de luxe positie veel cryo's te hebben en ben nog maar met de eerste poging bezig...vind het erger voor andere meiden waarvan ik lees dat het de 3 de ivf poging is en er nog maar 1 of 2 cryo pogingen kunnen plaats vinden.

Hoe ist met jou dan ?

Hoe is je man er onder?

Geplaatst

Hoi Taurus,

Ze kwamer er bij mij met 5 weken achter, heb ook bijna niks van gevoeld gelukkig, dacht eerst dat het naweeen waren van die miskraam, todat ze mijn bloed weer gingen testen.

Er is toen een week later op de echo ook een vlek gezien op mijn eileider.

Dat hebben ze op eerdere echo's niet kunnen zien, of niet na gekeken.

Hoop voor jullie dat het een veel betere afloop heeft als bij mij.

Sterkte en succes

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik heb een vraag.

Een paar weken geleden zou ik voor de eerste ICSI poging gaan en ik was klaar voor de punctie. Helaas waren er maar 3 follikels gegroeid door de hormonen. :sad:

Wij gingen toen voor een escape iui. Gelukkig was het zaad van mijn man toen heel goed. Ik geloof dat je voor iui min 1 miljoen moet hebben en wij hadden 4 miljoen. (was trouwens ook heel veel geweest voor icsi) Maar goed, ik zit nu in mijn wachweken van die escape iui en ik kan na het weekend testen als ik nog niet ongi ben geworden.

Nu heb ik van een collega gehoord (zij heeft IVF gedaan) dat zij op cyclusdag 21 is begonnen met decapeptyl en ik pas op mijn eerst menstruatiedag, weten jullie wat het verschil daarin is? Kan het zijn dat ik daardoor weinig follikels had? Omdat ik korter heb gespoten?

Ik hoor het graag!

Alvast heel erg bedankt voor jullie recaties!!

Geplaatst

Hoi Syllie,

Ik denk niet dat het langer of korter spuiten te maken heeft met het feit dat er maar weinig follikels groeien. Decapeptyl zorgt er trouwens (voor zover ik weet) ook niet voor dat er follikels gaan groeien maar die zorgt er juist voor dat je eigen cyclus stil wordt gelegd.

Veel succes nog de komende wachtdagen.

Geplaatst

Hoi Simonja,

Bedankt voor je snelle reactie..

Ik bedoel ook eigenlijk dat ik dus ook minder lang puregon heb gespoten.

Maar weet jij wat het verschil is tussen wanneer je begint met de hormonen? of dag 21 of de eerste dag?

Jij ook heel veel succes volgende week!!

Geplaatst

Hoi Syllie,

Nee, helaas weet ik ook het verschil hiertussen niet. Er zit zoveeel verschil tussen ziekenhuizen dat ook ik de weg een beetje kwijt ben. Ook dit is, denk ik, afhankelijk van hoe sterk je lichaam ergens op reageert. Enige die je waarschijnlijk een echt 'duidelijk' antwoord kan geven is je gyn.

Dank je wel, volgende week zal het zeker spannend worden.....

• 2 maanden later...
Geplaatst

dag allemaal,

dit is mijn eerste bericht. ben wel al een tijdje aan het meelezen.

heb net 2e icsi behandeling gehad.

terugplaatsing van 2 verse embryos op 6 oktober. vorige week maandag 19 oktober 1e bloedtest. Er was zwangerschapshormoon aanwezig, maar waarde erg laag. Namelijk 85. Nu vandaag weer een test en nu was de waarde 1200. Ziekenhuis houdt echter nog een slag om de arm omdat de waarde in het begin zo laag was. Ze hopen dan ook dat de echo, gepland op 3 november, een positief beeld geeft.

nu weet ik niet zo goed wat ik moet denken. Moet ik nu blij zijn? of nog bang zijn dat het niet goed gaat? Ofwel, een onbestemd gevoel... Wie heeft er een soortgelijk verhaal?

Tessa

PS. hoe krijg je automatische tekst onder je berichten?

Geplaatst

Hoi Tessa,

Welkom op dit forum!

Ik wil je toch wel voorzichtig feliciteren met je zwangerschap. Jou verhaal komt mij heel bekend voor. Ik ben na een 1e icsi poging zwanger geraakt. (zie mijn hele verhaal in dit topic) Ook een bloedtest gehad en de waarde was heel laag. Het was nl. 49 terwijl het iets van 120 had moeten zijn. Na een week moest ik weer bloedprikken en toen was het gestegen naar 900. Ook bij mij waren ze in het ziekenhuis erg onzeker, omdat mijn waarde in het begin zo laag was. Ik had al gauw een echo en het bleek wel goed te gaan, maar ik heb toch met 6.5 wk een miskraam gehad. Maar de waarden zeggen niet altijd alles, dus blijf positief en ik hoop natuurlijk voor jou op een voorspoedige zwangerschap!

Ik wens je verder heel veel succes met je echo op 3 november.

Oja, om een bericht onder je tekst te kunnen schrijven moet je via gebruikersinstellingen en dan handtekening wijzigen.

Liefs Siebje...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden