Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Disi, mijn vriend is getrouwd geweest en heeft met haar geprobeerd kinderen te krijgen, na IUI behandelingen konden zij door voor icsi naar groningen, zei wou dat echter niet en heeft dus een ander gezocht, dat was dus einde huwelijk. Dat is inmiddels alweer 9 jaar geleden. Zaad is gelijk gebleven, toch 2 maal IUI geprobeerd (wou ziekenhuis Heerenveen toch proberen) en nu uiteindelijk toch doorgestuurd met de keus uit groningen of zwolle. Vrienden van ons zijn ook in zwolle geweest en hadden hier goede ervaringen mee, vandaar onze keus voor zwolle..

Dus nu al met al al vanaf ongeveer april bezig en eindelijk in februari gaat het dan echt beginnen!!! :gekruiste vingers 1:happydance1:

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vannacht een slechte nacht gehad, namelijk erg veel gezweet, zo erg dat ik er wakker van werd. Meestal is dat voor mij een teken dat de menstruatie eraan komt... Zolang er echter geen bloed is, hou ik nog een klein beetje hoop.

Geplaatst

Chrish,

Meid, geef nog niet op he'!

Hoe moeilijk dat ook is natuurlijk.

Ik kan me het wel voorstellen, maar je weet maar nooit.

Je lichaam kan je ook voor de gek houden he'!

Heel veel sterkte!!

Noekie,

Goede keus gemaakt hoor!

Zwolle is een prima zh met goede artsen en

verpleegkundigen!

Ik ben vandaag weer geweest voor een fm en ja de

punctie komt eraan en wel op maandag!

Bms was zo rond de 14 en aan 1 kant 10 grote eicellen en

aan de andere kant waren ze iets kleiner.

Vanavond nog even ovitrelle spuiten en dan hebben we het

spuiten weer gehad!!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Noekie, vandaar...ook rot voor je vriend allemaal trouwens wat ie meegemaakt heeft.

Hermien, maandag punctiedag...klaar met de spuit en door met de bollen? Alvast succes maandag (voor als ik niet meer oline kom voor je punctie...wat ik betwijfel hihi)

ChrisH, wat wordt je daar gelijk onzeker van hè van zulke symptomen die je normaal ook hebt als er een naderende menstruatie is. Ik hoop dat je lichaam in de war is hiermee en dat het komt door andere hormonen dan de hormonsters. Ik blijf duimen voor je meis!

Diane hoe gaat het bij jou?

Vanmorgen kreeg ik ineens het gevoel over me heen dat het niet gelukt is...op een of andere manier heb ik het idee in mijn hoofd dat als het gelukt is dat ik het wel zou weten....maar ik heb dus geen goed gevoel.

Vandaag naar Plopsaland geweest en wel lekker afleiding gehad van "de gedachtes"...nu morgen doorkomen en dan maandag en dan hopelijk de rest van een hele lange tijd nog.

Liefs Disi

Geplaatst

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat je van gekruid eten ook nachtzweten kunt krijgen. Ik heb afgelopen vrijdagavond een pittige kip tandoori gegeten. Dus hopelijk is dat de reden geweest van het enorme zweten. Vannacht heb ik een normale nacht gehad. Wel wat zweet, maar normaal, zoals ik bijna elke nacht heb.

@ Disi, blijf hoop houden. Dat doe ik ook.

@Hermien, veel succes morgen bij de punctie. Op naar een mooie score!

Geplaatst

Disi, met mij gaat het goed, zit intussen op dag 6, bijna zit de 1e week erop! pffffffff

@ Chrish, blijf hoop houden hoor.

@ Hermien, maandag je punctie !!!! spannend hoor Hoe laat heb je de punctie ???

liefs, Diane

Geplaatst

ChrisH, wat een achtbaan hè tussen de gevoelens die je hebt...tenminste heb jij dat ook? Ik dus wel...het schiet heen en weer van positief naar negatief. En hoewel ik eerder het gevoel heb dat het mislukt is heb ik toch nog wel de hoop morgen niets te zien...

Morgen is naar mijn idee een spannende dag voor ons beide (en de daaropvolgende paar dagen ook), dat is 14 dagen na de eisprong en de 10e wachtdag...brrrrr.

Normaal gesproken had ik toch al wel getest maar ik kan me er niet toe zetten...ik weet niet wat ik naarder zou vinden; testen en een negatief resultaat of tot de ontdekking komen dat ik bruin/roodverlies heb. Als ik test en het is negatief dan weet ik het maar, dan kan ik verwachten ongesteld te worden...

Nou ja zo kan ik de hele dag door blijven malen...pfffffffffffff

Diane, bijna je eerste week erop...nu de rest nog, zet hem op!

Hermien, heb je voor vanavond ook een slaappilletje? toch spannend de punctie, hoe laat was je aan de beurt? Succes!

Liefs Disi

Geplaatst

Ik heb de punctie om 9.00 uur, mooi op tijd!

Ben wel benieuwd welke arts er dienst heeft, maar dat

zien we morgen vanzelf wel.

Voor jou zit de 1e week er ook bijna op, en nu gaat het er

allemaal weer om spannen...

Succes!

Chrish,

Fijn dat je weer een normale nacht hebt gehad en houd

moed!!

Ik ga heel hard voor je duimen!!

Liefs Hermien

Geplaatst

ik ben een tijdje na mijn mislukte icsi poging van het forum geweest, maar merk dat ik nu wel vaker kijk aangezien ik vrijdag een afspraak heb met de gynaecoloog... deze week wordt ik hopelijk ongesteld en kan ik gaan hopelijk beginnen met de cryo poging.... ik heb alleen al wel sinds een week het gevoel dat ik een blaasontsteking heb, pijn bij het plassen en bruinverlies.... ik heb mijn urine na laten kijken, maar het bleek geen blaasontsteking te zijn.... kan dit misschien een cyste zijn?? ik ben hier zo bang voor....... ik heb al een maand moeten stoppen ivm de overstimulatie en wil nu toch wel echt door met de cryo`s!! weten jullie misschien wat het anders zou kunnen zijn??

Diane en Disi ik ben nog voor jullie aan het duimen hoor! slopend he de wachtweken:mad:...

hopelijk komen jullie snel met goed nieuws!!!

Hermien succes met de punctie.

Geplaatst

Sharon wat vervelend dat je nu zulke klachten hebt. Over cystes kan ik je, gelukkig, niets vertellen...heeft de huisarts je urine nagekeken? heeft hij/zij er verder niets over gezegt, over je klachten wat het dan wel zou kunnen zijn? Ik heb eigenlijk geen idee wat het anders zou kunnen zijn...dikke knuffel voor jou, ik hoop dat je gewoon van start kunt gaan met je cryo-poging!

Liefs Disi

Geplaatst

Sharon,

Nou ik heb echt iets gemist volgens mij, sorry!

Wat een verdrietig nieuws, maar hopelijk kun je weer

verder met jullie cryo.

En ik zal voor je duimen dat er geen cyste zal zitten, want

dat wachten is vaak het ergste van alles!

Sterkte met alles!

Liefs Hermien

Geplaatst

@disi voor hem was het inderdaad rot masr hij had zich er inmiddels bij neergelegd dat hij waarschijnlijk geen kinderen zou krijgen,hij was er wel klaar mee,maarja toen kwam ik in beeld,haha. ik wil wel graag kinderen voordat hij 40 is dus ja,ondanks dat we destijds nog niet erg lang bij elkaar waren zijn we er wel snel mee begonnen.

Liefs Anouk

Geplaatst

@ Diane, jouw eerste wachtweek zit er gelukkig ook bijna op. Hopelijk blijft het goed gaan.

@ Disi, morgen en overmorgen zijn inderdaad cruciale dagen voor ons. Morgen is het 14 dagen geleden dat ik een punctie had....Morgen ga ik weer werken. Ik ga wel met de auto, want als het mis gaat, ben ik snel thuis.

@ Hermien, nogmaals heel veel succes en sterkte morgen.

@ Sharon, hopelijk kun je snel verder. Ik heb ook een cyste gehad, maar ik heb er geen directe fysieke ongemakken van gehad. Ik zou het even bespreken met de gyn.

Geplaatst

@disi en chrish; wordtt nu wel heel erg spannend voor jullie!! Op naar groen!

@ hermien : succes met de punctie morgen!! Op naar een goede oogst en mooie bevruchtingen!

@ Diane: op de helft! Succes met de 2e ww

Liefs naomi

Geplaatst

Hoi Hermien,

Ik wil je even heel veel succes toewensen voor je punctie morgen! Dat je maar een "goede opbrengst" mag hebben met heel veel bevruchtingen!! Zet em op!

Voor de wachtende meiden ook veel succes!

Liefs Esly!

Geplaatst

Chris sterkte morgen met werken...ik weet dat je ertegen aan ziet...hopelijk kun je lekker op je werk blijven want dan zit het nog steeds goed!

Hermien nog een keer succes voor morgen.

Vandaag dus inmiddels wachtdag 9 en nog geen bruinverlies te zien (dat heb ik elke keer nog gehad, dus deze keer het langst bruin- of roodverlies vrij) maar wel krampjes...mijn lichaam zal wel zo gemeen zijn om morgen ineens alles uit te stoten...

Ik heb geen goed gevoel, krijg wel meer hoop doordat er nog niks te zien is qua afscheiding maar des te harder komt het weer aan denk ik als het wel mislukt blijkt te zijn...

Liefs Disi

Geplaatst

Hier geen goed nieuws, licht helderrood bloedverlies. Ik zag het zojuist bij het inbrengen van de utrogestan. Utrogestan toch maar ingebracht en afwachten wat er vannacht komen gaat. Als het morgenochtend is doorgezet, dan ga ik zeker niet werken. Ik voel me ontgoocheld en verdrietig. En dit al op wachtdag 9. De vorige keer was het wachtdag 11. Ik snap er niets van en eigenlijk ben ik naast verdrietig ook erg boos.

Geplaatst

Hermien,

Jullie zullen al in het ziekenhuis zijn en de verdoving gehad, ik duim voor jullie hoor !!!!

liefs, Diane

Geplaatst

Halle zwollegangers,

Mijn 1e wachtweek zit erop.

Op naar week 2.

Chrish, waardeloos heel veel sterkte hoor.

liefs, Diane

Geplaatst

@ Diane, dank voor je woorden. Ik wacht het nog even af. Misschien blijft het een lichte bloeding, maar veel vertrouwen heb ik er niet meer in. Ik ga nog even door met de utrogestan, tenzij ik echt ruim ga vloeien, wat nu nog niet het geval is.

@Hermien, hoe is de punctie verlopen?

Geplaatst

Chris nee toch hè...hoe gaat het inmiddels?

Hermien, hopelijk een goede score!

Diane zet hem op in je 2e ww...

Ik heb gisteravond een test (Kruitvat 2 voor €5) gedaan, kon niet meer wachten...negatief. Normaal heb ik op wachtdag 9 zeker al wel bruinverlies gehad (ook al eens op wd 8) met wat rood erbij maar nog niet noemenswaardig voor een dag 1 zeg maar en gisteren dus helemaal niets...vandaag ook nog niets te zien....maar als het dan toch niet gelukt is heb ik liever dat mijn lichaam me niet voor de gek houdt en gewoon ongesteld wordt, dan zit ik tenminste niet meer in onzekerheid...als er vandaag nog niets gebeurt ga ik morgenvroeg nog maar een keer testen, dan is de officiële testedag voor mij....

Liefs Disi

Geplaatst

Hoi hoi

Allemaal bedankt voor je lieve woorden voor de 2e wachtweek.

@Disi, dag 9 is ook veel te vroeg om te testen hoor......

@ Hermien hoe is het gegaan ????

liefs, Diane

Geplaatst
@Disi, dag 9 is ook veel te vroeg om te testen hoor......

Ja ik weet dat het vroeg is maar bij mijn dochter stond ik wachtdag 8 met een positieve test in mijn handen...dat maakt het moeilijk te wachten tot morgen (officiële testdag).

Daarom voelt het nu zo...toen was dag 8 al het bewijs daar dat het gelukt was en nu was het dag 9...

Maar nog steeds niks te zien en dat geeft wel wat hoop maar aan de andere kant ook irritatie...

Geplaatst

Het gaat langzaam, maar de menstruatie zet door. Ik merk het aan alles. De komende tijd ga ik mijzelf weer op conditie brengen door het sporten weer op te pakken en veel fruit te eten. En dan op naar de cryo-behandeling. Als het kan wil ik die in januari al gaan doen.

@Disi, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Geplaatst

Chrish,

Meid, wat een verdrietig bericht zeg!

Ik had het je zo gegund! snik!

Ik hoop dat je het een plekje kunt geven en dat je dan

in januari weer verder kunt!

Een dikke knuffel voor jou

Disi,

Onzekerheid dat is vaak het ergste van alles, maar ik hoop

natuurlijk dat je te vroeg hebt getest en dat je binnenkort

een positieve test in handen hebt!

Allemaal bedankt voor jullie steunende woorden!

De punctie is goed verlopen vandaag en dat met maar een kwart

van de morfine.

Ze hebben er 15 eicellen uitgehaald en het zaad was ook goed dus

woensdag het telefoontje.

Als er bevruchtingen zijn dan heb ik vrijdag de tp!

Liefs en een dikke knuffel voor iedereen,

Hermien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden