Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Diane: succes morgen bij de tp en met. De wachtweken, op naar groen!!

@hermien: morgen weer de 1e fm, spannend weer hoeveel eitjes er aan t groeien zijn!

@chrish en disi: succes met de wachtweken en op naar groen!

Hier voel ik de ongi alweer aankomen... M'n huiswerk dus niet goed gedaan....

Deze maand nieuwe ronde nieuwe kansen voor onze enige cryo!

Liefs naomi

Geplaatst

Hallo Zwollegangers,

Vandaag dus naar Zwolle voor de tp van 2 emmy's en nu maar hopen dat de 3e emmy in de vriezer kan.

liefs, Diane

Geplaatst

Naomi, toch balen hè...

Diane, succes! Hoe laat mag je? TP`s zijn toch alleen `s middags? Ik hoop dat je emmy`s goed hun best hebben gedaan en dat de 3e ingevroren kan worden.

Hermien vandaag ook fm, of inmiddels al geweest?

Vergeet ik niet iemand???ik dacht dat vandaag nog iemand ergens voor mocht...even teruglezen

Liefs Disi

Geplaatst

Hallo dames!

@Disi en ChrisH; spannend voor jullie hoor!! Lekker rustig aandoen, laat je maar flink in de watten leggen en we gaan met z'n allen voor groen voor jullie!!

@Hermien; jij vandaag fm he? Spannend, ik ben benieuwd!

@Diane; en jij vandaag tp....ik hoop voor je dat je 3e emmy ingevroren kan worden en dat je hem nog laaaaaaaaaang niet nodig hebt!!!

@Danielle; hoe ging jou 2e fm? Weet je al wat meer?

@Naomi;ik hoop voor je dat je het mis hebt dat je je ongi weer voelt aankomen, maar dat het juist de eerste zwangerschapstekenen zijn...

Wij zijn afgelopen weekend er even heerlijk tussenuit geweest! Zaterdag geshopt in Den Haag, 's avonds hebben we heerlijk gegeten in een leuk restaurantje en daarna nog even een borrel gedronken in een kroeg! Zondag een flinke strandwandeling gemaakt en weer veel gepraat! Het heeft ons echt even goedgedaan! Nu weer verder en hopenlijk weet ik eind deze week of de uitslag van m'n uitstrijkje goed is.....dan nog een week en weten we of het "klussen" heeft geholpen of....dat we voor de tp gaan!! Gelukkig komt het moment van iets meer weten steeds dichterbij! Dit "ongewisse" maakt ons zo onzeker!!

Hopenlijk zitten we straks met z'n allen op het 12-wekenbankje.....!!!!!!!!!!

Liefs Esly!

Geplaatst

Disi,

Om 13.45 uur is het zover.

Dus we stappen zo in de auto.

Op naar Zwolle !!

liefs, Diane

Geplaatst

Esly lekker uitgewaaid op het strand en een fijn weekend gehad! Klinkt heerlijk ontspannen, ik hoop dat het jullie goed heeft gedaan maar dat zal vast wel.

Diane nog heel even en dan krijg je je 2 embryootjes in je buikkie, spannend. Geniet van het moment.

Liefs Claudia

Geplaatst

Diane,

Nou je zult nu wel in de wachtkamer zitten, oh zenuwen!!

Ik hoop dat alles goed gaat en dat de 2 emmies zich heerlijk

thuis voelen!

Danielle,

Hoe is het gegaan bij jou?

Esly,

Heerlijk even ontspannen, dat doet een mens vaak goed!

En dan nu maar hopen dat het uitstrijkje goed was en helemaal

of het klussen heeft geholpen?

Naomi,

Veel succes meisie!!

Nou, ik ben vandaag voor een fm geweest.

Het zag er allemaal goed uit.

Bms was zo rond de 9,5

De grootste eicel was nu rond de 12mm en ik heb er nu

zo rond de 14 stuks.

Donderdag voor de 2e fm en dan denk ik zelf dat we de

punctie wel eens zaterdag zouden kunnen krijgen!

Maar we zien het wel, we wachten gewoon rustig af.....

Hermien

Geplaatst

Hermien, wat een mooie score zeg.. Hoelaat moest je nou? Misschien hebben we elkaar wel gezien?.. :) Heel grappig.

Diane, good luck for you!!! De tp schijnt mee te vallen he!!! Wel super spannend

Esley, heerlijk even uitwaaien, hebben wij ook gedaan gister, doet een mens goed! Voor jou ook veel succes

Nou ik moest vanmorgen ook voor een fm. Had er ongeveer 20.. Aan beide kanten 10, heb ook verschrikkelijk veel last, met bukken, zitten, overwachtse bewegingen enz. Hij is bang dat het er nog meer worden en moet dan ook woensdag terug komen voor nog een fm. Vooralsnog wel doorgaan met 150 Gonal-f. Ik had het al verwacht, ik heb sinds gister zo'n last. Als het er 20 blijven, is het natuurlijk perfect maar mochten het er meer worden.. Heb net al gelezen op internet dat je veel water moet drinken, dat ga ik dus zeker doen, hebben jullie verder nog tips? Heeft iemand anders hier ook ervaringen mee? Ik ben zo bang dat we moeten stoppen..

Groetjes, Danielle

Geplaatst

@ Danielle en Hermien, het ziet er goed uit voor jullie, zo te lezen. Wie weet voor jullie snel een punctie.

@ Esly, heel verstandig dat jij en je man er een weekend tussenuit zijn geweest.

@ Diane, ben benieuw hoe je tp is gegaan.

Bij mij is alles goed. Ik merk dat ik anders in de wachtweken sta dan bij mijn 1e poging. Ik ben wat rustiger. Ik voel lichamelijk ook veel minder en ik ben (probeer) daarop minder gefixeerd (te zijn).

Geplaatst

Hallo Zwolle !!

Wij zijn in trotse bezit van 2 emmy's !!

De ene was in het stadium compact (cellen niet meer te tellen) 16-delig en meer.

De andere 7-cellig. De 3e is gaan defragmenteren en dus niet geschikt om in te vriezen, ook niet om terug te plaatsen.

Nu maar wachten wachten wachten,. Ik plant me op het wachtbankje.

En nu maar hopen dat ik heel lang mag blijven wachten.

liefs, Diane

Geplaatst

Danielle,

Dat zijn er al veel hoor, dus jij moet woensdag voor de

volgende fm?

Veel drinken en rustig aan doen, dat is het enigste wat ik

je kan aanraden!

Ik heb een vermoeden dat ik je wel heb gezien, vandaag?

Volgens mij mocht jij net naar binnen toe ik aan kwam wandelen

naar de wachtruimte.

Ik heb je niet goed kunnen zien, hoor, ging allemaal erg snel.

Heb je lang haar en had je een rok aan?

Ik dacht dat ik had gehoord dat jij je voorstelde aan de arts!

In ieder geval veel succes en hopelijk heb je binnenkort de punctie!!

Chrish,

Spannend allemaal weer he'!

Wanneer mag je testen?

Meestal gaat het de 1e week wel maar dan......

Succes!

Disi,

Hoe gaat het bij jou?

Alles nog een beetje onder controle?

Erg he', dat wachten...

Liefs Hermien

Geplaatst

@ Diane: wat een mooie embryo's teruggeplaatst! succes met de wachtweken

@ Hermien: mooie score zeg! Op naar de punctie en mooie bevruchtingen!

@ Danielle: erg spannend zeg! volgens mij had ik de laatste keer ook 18 of 20 follikels, toen is de poging door gegaan.

Maar heb eerder wel eens gehad dat ze bij 42 follikels gestopt zijn met tellen en ik bloed moest laten prikken.

toen is de poging helaas wel afgebroken..

@ Esly: wat lekker dat jullie zo'n fijn weekend hebben gehad! Op nr een goede uitslag van je uitstrijkje

Ik lees pas zojuist je handtekening (was via de I-pad niet zichtbaar), wat ongelooflijk verdrietig wat jullie 22 augustus hebben meegemaakt!

@ ChrisH: gewoon zo door blijven broeden!!

liefs Naomi

Geplaatst

Diane, wat goed, laat ze lekker warm bij je zetten en mooi groen testen over 2 weken:) Welke datum mag je testen?

Hermien, hahahaha nee had geen rok aan :) En stelde me ook niet voor want had mijn eigen gyn van der Kamp, it was'n't me :) Moest je na mij dan? Wat stond er een file he bij de parkeerplaatsen bij de fertiliteit? Verschrikkelijk! Was je alleen?

Ja, ik moet woensdag terug komen gyn is dus bang dat ik te veel krijg en dan kans krijg op overstimulatie, heb ook echt wel pijn bij het bukken en opstaan etc. Ik ga me mooi rustig houden en inderdaad veel drinken!

Chrish, spannend! Wat goed ook dat je nu ''rustiger'' bent dan de eerste keer. De tijd vliegt voor dat je het weet mag je testen!

Naomi, oohh 42 hahaha dan heb ik nog wel even te gaan.. Ben benieuwd hoe het er woensdag uitziet. Hoop dat het er rond de 20 blijven en dat die mooi doorgroeien :)

Geplaatst

Diane, wat fijn en nu blijven zitten die emmy`s!

Hermien, mooi BMS zeg! en een mooi aantal, nog even lekker doorbroeden.

ChrisH fijn dat het goed gaat. Ik probeer ook minder gefixeerd te zijn op wat ik allemaal voel maar dat lukt me niet echt...

Danielle veel follikels, veel water drinken en je rustig houden!

Hier alles goed, wat beverig maar dat is toch wel de spanning die er zit; zal het of zal het niet? En ik heb het koud maar ja tis ook koud buiten...

Liefs Disi

Geplaatst

Hallo iedereen,

November heb ik mijn intake gesprek gehad, morgen moet ik nog te bloed prikken en dan 6 december voor de uistlagen naar zwolle.

14 december mijn tweede intake gesprek en er van uit gaande dat alles goed gaat kunnen we februari starten met onze eerste icsi behandeling!!

Spannend ?!?!?!

Weet natuurlijk nog niet helemaal wat me te wachten staat..

Maar heb hier op het forum al veel gelezen.

Groetjes Anouk

Geplaatst

Daniella,

22 november mag ik testen. dus nu braaf aan het wachten, wachten,wachten.

Je vroeg eerder dat de tp niet veel voorstelt.

Nou inderdaad, het is met 10 minuutjes gedaan. Je voelt er niks van behalve het echo-apparaat op je buik als de gync. hard drukt, omdat je een aardig volle blaas hebt, pfff haha

liefs, Diane

Geplaatst

@ Hermien, ik mag 19 november testen. De vorige keer ging het ongeveer 3 dagen voor de testdatum mis (verse emmy). Dus volgende week dinsdag is cruciaal. De eerste week is meestal nog wel te overleven. Je hebt trouwens een mooi aantal follikels. Dus dat moet wel goed komen.

@ Disi, ik kan mij voorstellen dat het bij jou ook heel spannend is. Volgens mij mag je bij een cryo iets eerder testen, omdat die ouder is van een verse emmy.

@ Daniella, ik ken dat gevoel als je buik volzit met eitjes. Dat had ik heel erg bij poging 1.

@Noeki1988, welkom.

@ Diane, welkom op het wachtbankje.

Geplaatst

hoi hoi,

Hopelijk komen er hier veel op het wachtbankje en gaan we veel groene regels maken !!

groetjes, Diane

Geplaatst

Danielle,

Dan heb ik je dus niet gezien hahah, wel toevallig dat er net iemand aan

de beurt was die ook danielle heette.

Jij was dus ook bij Kamp, ik ook en hij is ook mijn arts.

Ik had hem al een hele tijd niet gehad en nu zo 2x achter elkaar.

Ja, verschrikkelijk he' die file bij de parkeerplaatsen.

Ik ben naar de hoofdparkeerplaats gereden, anders was ik bang dat ik

te laat zou zijn.

Maar als ik het goed heb dan ben jij vandaag weer voor een fm, toch?

En hoe is het gegaan?????????????????

Spannend........

Ik moet morgen voor de volgende fm, dus maar weer afwachten....

Chrish en Disi,

Ik leef met jullie mee, de datum komt al in zicht...

Sterkte meiden, ik denk aan jullie!!

Diane,

Zo, je hebt er ook alweer een paar dagen opzitten.

De 1e week wil vaak nog wel...maar dan.....

Succes!

Anouk,

Heel veel succes in februari!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Hoi Hermien,

Ja, de eerste 2 dagen zitten erop, de 1e wachtweek is nog wel te doen.

maar dan kom week 2.......

liefs, Diane

Geplaatst

Even een ego berichtje, heb echt jullie hulp nodig..

Ik ben dus vanmorgen voor een fm geweest, van de 20 eitjes waren en nu ongeveer 6 aan elke kant doorgegroeit. De grootste was op dit moment rond de 15 mm. Ik dacht perfecte score.

Daar waren ze in het ziekenhuis het niet helemaal eens. Ik moest zelf stoppen met gonal-f en moest bloed prikken en straks om half 4 terugbellen voor de uitslag. Dan hoor ik of ik door mag gaan met gonal-f. Ik snap er echt helemaal niks meer van. Het is toch een mooie uitslag, de kleine eitjes zijn niet verder gegroeit en de grote eitjes zijn juist door gegroeit. Heeft iemand hier ervaringen mee??

Geplaatst

@ Danielle, geen idee waarom je bloed moet testen. Zelf geen ervaring mee. Ik zou toch nog navragen bij de gyn waarom dit allemaal moet. Sterkte ermee.

Geplaatst

Danielle,

misschien heeft het met overstimulatie te maken...?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden