Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Chris...nee...wat had ik het anders gehoopt voor je...ik weet eerlijk gezegd niet zoveel te zeggen nu...ik vindt het ook heel verdrietig voor je en had het je ook zo verschrikkelijk gegund net zoals ik het zoveel gun hier op dit forum. Van mij ook een hele dikke knuffel voor jou.

Hermien 15 eicellen is een mooie score, nu nog mooie bevruchtingen en op naar vrijdag!

Liefs Disi

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hermien, 15 eicellen is een supergoed resultaat. Hopelijk veel bevruchtingen in het lab.

Rust lekker uit.

Disi, hoe gaat het nu met jou?

Vandaag thuisgebleven en morgen blijf ik ook thuis. Ik moet het even verwerken en zo snel mogelijk de blik weer naar de toekomst richten. Al met al valt het mij wel tegen nu ik twee volledige behandelingen heb gehaald met een mooi resultaat in het lab en dat het laatste stukje net niet gaat. Ik hoop dat 2011 mijn jaar wordt.

Geplaatst

Lieve Zwolle-meiden,

Weten jullie nog dat deze maand onze cryo-tp niet door is gegaan ivm vroegtijdige ovulatie? Dat ik 'huiswerk' mee kreeg vd arts, met de woorden;

" de wonderen zijn de wereld nog niet uit" We hebben die dag braaf ons " huiswerk" gedaan, maar ja, die ene keer.... Voelde de ongi al aankomen,

Maar had voor de zekerheid een test gedaan, met resultaat niet zwanger. Zwolle gebeld en weer afgesproken voor echo voor fm op dag 10......

Gisteren toch nog maar een test gedaan (zou ik anders nooit gedaan hebben, maar op de een of andere manier toch gedaan) en tot onze grote verbazing, resultaat

ZWANGER!!!!!!!! Vol ongeloof en dankbaarheid die dag door gekomen. Vandaag weer 2 testen gedaan en weer gaven ze aan zwanger! Dus spontaan vt 1x doen deze maand...

We kunnen het niet bevatten en zijn dan ook erg onzeker. Gevraagd of ze misschien bloed willen prikken voor hcg-waarde, maar Doen ze niet als daar geen rede voor is...

Echt heel onwerkelijk!!

Liefs Naomi

Geplaatst

@naomi, super zeg, gefeliciteerd!!het zou inderdaad wel fijn zijn als je bevestiging kon krijgen. Ik snap dat het erg onwerkelijk is,je loopt immers niet voor niets bij isala..

Wij staan gepland in februari,kunnen jullie mij vertellen hoe dat ongeveer gaat,is het in of in de buurt bij februari, hoe moet ik dat zien,hoe nauwkeurig moet ik dat nemen?

Liefs Anouk

Geplaatst

Naomi,

Hier ook voorzichtig gefeliciteerd !!

liefs, Diane

Geplaatst

Sharon,

Hopelijk is het geen cyste. Ik heb ook een keer een cyste gehad maar geen bruinverlies tijdens het plassen wel een opgezete buik.

De 1e week zit erop! Nu dag 8.

liefs, Diane

Geplaatst

Wauw Naomi, wat geweldig voor jullie zeg. Van harte gefeliciteerd!

Chris nog een dikke knuffel voor vandaag!

Diane ik duim voor je...

Vanmorgen stond ik weer met een negatieve test (CB waar een plusje op moet komen) in mijn handen...en nog steeds geen bruin of bloed te zien...als het gelukt zou zijn had ik naar mijn idee nu wel een positieve test moeten hebben...grrrrrrrrr ik baal hiervan, en wordt er chaggie van...als het dan toch niet gelukt is hoop ik gewoon dat ik zo snel mogelijk ongesteld wordt...

Liefs Disi

Geplaatst

Naomi, van harte gefeliciteerd. Wat een wonder!

Disi, hou nog even vol. Ik zou anders even bellen met het ziekenhuis. Misschien een bloedtest?

Diane, hopelijk voor jou een veel betere 2e ww dan voor mij. Jij moet echt een keer groen worden.

Geplaatst

Later deze ochtend wat beigeverlies gehad...heel licht maar toch te zien. Het zet gewoon niet door. Ik heb vanmiddag een tampon ingebracht en er gelijk weer uitgehaald en daaraan was wel wat rood te zien. Het zit er maar komt er nog niet uit....maar 1 ding is voor mij zeker; ook deze laatste cryo-poging is mislukt.

Geplaatst

Naomi,

Wat een geweldig nieuws zeg!!

VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!

Ik kan me wel voorstellen dat je nog erg

onzeker bent!

Zou je misschien niet via de huisarts een bloedtest

kunnen laten doen?

Dan heb je misschien een beter en zeker gevoel!

En moet nu ook voor een echo naar de isala kliniek of

moet je nu naar een verloskundige?

Ik ben in ieder geval heel erg blij voor jullie!!

Disi,

Wat een nare verschrikkelijke tijd zeg!

Hou moed meid, tot nu toe nog geen bloed en misschien

stijgt bij jou de hcg wel langzaam!

Ik blijf voor je duimen!

Anouk,

Waarschijnlijk begin je met de pil, als je het lange protocol hebt in februari.

En het ligt er maar net aan of je menstruatie voor of achter in de maand komt.

Dus houd maar rekening met febr/maart voor de hele behandeling!

Voor je het weet is het alweer 2011, succes!

Chrish,

Doe rustig aan meissie!

Denk aan jezelf en ik wens je veel sterkte!

Liefs Hermien

Geplaatst

@ Hermien: wat een mooie score, 15 eitjes!! Krijg je morgen telefoon over de bevruchtingen? Hoe voel je je?

Zat ook te denken om evt de huisarts te bellen voor bloed prikken, maar probeer denk ik toch maar af te wachten..

Vind t wel raar dat Zwolle me geen hcg liet prikken, moest gister sowieso bloedprikken in zwolle voor m'n schildklier!

@ disi: ik wil je geen valse hoop geven meid, maar bij mij brak de ongi ook niet door, maar voelde t wel aankomen.

Met tampon in en uit, zat er ietsiepietse bloed aan, test gedaan en niet zwanger.... Paar dagen later nog geen ongi, dus

Weer getest en toen WEL ZWANGER!!! Ik wens je t allerbeste

@ crish: sterkte meid! Wat ongelooflijk balen ( en is nog zacht uitgedrukt! )

@ Diane: succes met de spannende 2e wachtweek! Op naar groen!!

Liefs Naomi

Geplaatst

Hallo Zwollegangers,

Wachtdag 9 nu... Nou gisterenavond, kleine rood/bruine ‘sliertjes’ bloedverlies (smakelijks).

Da’s geen goed teken, daar begon het de vorige pogingen ook mee....

Denk niet dat we de 22e november gaan halen. We houden er rekening dat het weer niet gelukt is.

Heb het gevoel dat mijn lichaam me ontzettend in de steek laat. En niet doet wat het moet doen.

Het zaad was goed het aantal follikels ook, 10, 5 eitjes, 4 ge-icsied, 3 bevruchtingen, 2 teruggeplaatst.....

En dan gaat het weer bij het innestelen niet goed.

We balen ontzettend en ik zit eigenlijk te wachten tot het goed doorzet.

Weer dag 8/9/10. Klote om het zo maar eens te zeggen.

Maar afwachten of het doorzet maar ben bang van wel.

liefs, Diane

Geplaatst

Hallo Dames,

Graag wil ik mij bij dit topic aansluiten!

Ik ben Karina en al met al zijn we ruim 2 jaar bezig om onze wens in vervulling te laten gaan. Dat dit niet zo gemakkelijk is, blijkt nu wel.

Ik had geen probleem met zwanger te worden, maar ons probleem ligt bij het zwanger blijven (zie mijn handtekening).

Aangezien ik nu mijn beide eileiders ben verloren heeft onze gyn. ons op de wachtlijst in Zwolle gezet. Ben bang maar vind het ook spannend want alles is nieuw voor me.

We konden ook direct in Meppel terecht maar omdat ik wil herstellen en me fit wil voelen (voor zover dit kan natuurlijk) heeft de gyn. ons bij Zwolle aangemeld.

Ik denk dat het januari gaat worden of misschien zelfs februari voordat we de intake hebben maar het is goed zo.

In de tussentijd wil ik natuurlijk graag meelezen!

Liefs Karina

Geplaatst

Welkom Karina!

Wat heb jij al een boel verdrietigheden mee gemaakt zeg!

hopelijk krijg je in de toekomst meer geluk! Heel veel sterkte

Liefs Naomi

Geplaatst

@Naomi; wat een geweldig nieuws zeg!! Het is nog heel pril en het zal nog heel spannend blijven, maar positief is positief!! Ook ik ben benieuwd of je in dit geval toch in het zkh blijft? Of ga je naar de vk?

@ Hermien; ben je al gebeld door het zkh? En weet je of en hoeveel bevruchtingen je had? Vrijdag tp?

@ ChrisH; echt balen meid! Trek je het een beetje? Goed van je dat je weer gaat sporten...ga ik ook weer doen! Kan je veel in kwijt he?

@ Disi; hoe gaat het? Ik hoop voor je dat het niet is waar je bang voor bent! Ook ik blijf duimen!

@ Diane; hou vol meid! Het kán een late innesteling zijn toch? Ook voor jou blijf ik duimen!

@ Karina; Wij kennen elkaar al he?! ;-) Leuk om je hier ook tegen te komen!

Hier gaat het naar omstandigheden goed! Vanmorgen bij het wakkerworden had ik wel iets van: dit is niet mijn dag vandaag!! Toch maar opgestaan en ach...dan gaat het ook wel weer! Ik zit te wachten op m'n menstruaite (of liever gezegd: ik hoop zo dat ie wegblijft!!!) en voel zo nu en dan wat krampjes aan de zijkanten en dan weer niet en dan voel ik weer iets anders...ondertussen flink aan het broekloeren geslagen, maar geen bloed te zien....dus tsja...ook wij hebben "flink geklust", zou ik dan misschien net zoveel mazzel hebben als Naomi? Hoewel ik ze op de fert. afdeling allemaal erg lief vind zie ik ze liever niet dan wel;-) Het lijkt wel of ik ook weer midden in de wachtweken zit en hoop snel meer duidelijkheid te hebben!

Liefs Esly!

Geplaatst

@ esly, ik had Zwolle wel gebeld om door te geven dat ik positief getest had, en vroeg toen ook, en nu??

De Mw. Aan de lijn zei gewoon 2 echo's in Zwolle... Ergens wel vreemd, maar toch. Echo staat gepland op 6 december.

Ik loop ook nog bij de internist in Zwolle voor m'n schildklier, dus misschien ook wel goed zo.

we wachten het in spanning af!! Zo onwerkelijk dit. Hopelijk overkomt iedereen hier het zelfde!!

Succes!!

Geplaatst

Vandaag is het voor mij ook officieel over...gisteravond rond 22.30 kwam er wat rood en dat heeft vandaag doorgezet...

Maar veel erger vindt ik uiteraard het slechte nieuws voor Diane...wat vreselijk voor jullie...

Karina welkom...wat heb jij een ellende meegemaakt zeg.

Hermien???ik duim hard voor je!

Chris voor jou weer een dikke knuffel

Liefs Disi

Geplaatst

Meiden wat gebeurt hier nou allemaal, snik!

Disi,

Woorden schieten te kort!

Wat een verdrietig bericht,ik wens je heel

veel sterkte!

Gaan jullie nog weer verder?

Diane,

Meid wat had ik het je gegund!

Ik had al eerder gereageerd, maar hier ook

nog een keer veel sterkte!

Maar hopelijk zet het niet door!

Esly,

Ik blijf voor je duimen draaien!!

Karina,

Welkom hier en tja wat kunnen sommige mensen toch veel meemaken...

Ik hoop van harte dat het op deze manier mag gaan lukken en

tot een gezonde baby mag brengen, succes!

Naomi,

Spannend meid, 6 dec de 1e echo en hoe voel jij je nu?

Chrish,

Kun je het een beetje verwerken?

Ik ben vanmiddag gebeld over de uitslag!

Alle 15 eicellen waren bevrucht en van die 15 zijn er

8 gaan delen.

Ze liepen alle 8 op schema, maar nu nog even afwachten

wat ze verder gaan doen. ( 2-6 delingen)

Vrijdag hebben we de tp en dan weet ik meer!

Liefs Hermien

Geplaatst

Hoi Hermine,

Wat goed ! 100 % score wauw.

Vrijdag de tp spannend, ik duim voor jullie !

liefs, Diane

Geplaatst

@ hermien, wat fijn dat je meerdere goede bevruchtingen hebt!! Hopelijk blijven ze het allemaal goed doen en komt het tot een tp en nog wat cryo's!! We gaan ervoor! Hoe laat krijg je vrijdag de tp?

ik voel me goed, maar leef in een roes! Geen verschijnselen van zwangerschap, behalve de positieve testen dan..

Dit maakt me juist ook erg onzeker!!

Liefs

Geplaatst

@ Disi, wat vreselijk balen zal het zijn voor jou. Dikke knuffel.

@ Esly, sporten is voor mij zeker een afleiding. Alleen heb ik met mijn linkerknie sinds augustus een probleem, het kraakbeen achter de knieschijf is niet helemaal ok. Ik moet het dus rustig aan doen en niet meer 4 keer per week sporten. Ik deed 2 keer per week Zumba, 2 keer per week Bodybalance en soms afgewisseld met toestellen. Voorlopig heb ik met de toestellen een aangepast programma voor mijn knieen. Dus dat ga ik weer oppakken en de bodybalance.

@Hermien, wat een goede score! Super.

@Karina, welkom hier en veel succes in het traject.

Morgen ga ik weer werken. Ik kan niet verstoppertje blijven spelen. Fysiek ben ik er morgen wel klaar voor. Mentaal misschien niet helemaal, maar dat zie ik morgen wel. Ik ga gewoon rustig mijn werk doen. Vandaag boodschappen gedaan en fruit gekocht. Ik ga mijzelf dwingen de komende tijd nog gezonder te gaan eten en proberen te genieten van de decembermaand.

Geplaatst

Chrish,

Ja, hoe moeilijk het ook is....het gewone leven gaat

gewoon rustig door.

Misschien heb je dan wel iets meer afleiding als je gaat werken,

maar denk wel goed aan jezelf he'!

Naomi,

We hebben vrijdag om 13.30 uur de tp!

En wat betreft zwangerschapsverschijnselen?

Dit heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook niet gehad hoor,

dus misschien moet je het maar gewoon over je heen laten komen.

En hopelijk kun je na 6 dec een beetje genieten van dit wonder!

Diane,

Wat dubbel allemaal he'!

Snik snik!

Liefs Hermien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden