Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esly,

Meid veel sterkte en denk goed aan jezelf!

De afdeling is volgens mij vanaf 18 dec gesloten, maar voor de

zekerheid zou je even kunnen bellen, of misschien staat het wel

op de site.

Oh de ww gaan wel hoor, ben erg rustig en er nog niet zo mee bezig

dan begint pas met de 2e week.

Ik zit nu op wd 3, dus dat is nog pril.

Diane,

Wat ben je toch sterk, maar denk wel aan jezelf he'!

Maar ik snap je reactie wel een beetje.....

weer verder kunnen met het leven, hoe moeilijk ook!

Maarja ik heb makkelijk praten met een dochter van 2 jaar!

Sterkte, en wil je even je verhaal kwijt......

knuffel van mij voor jou!

Sharon,

fijn dat je kunt gaan starten, veel succes!

Chris,

Wachten valt nu nog wel mee, ik zit ook nog maar op wd 3.

Ik ben erg rustig en ontspannen, maar dat zal wel veranderen

richting wd 8 - 9.

Maar hoe gaat het met jou dan??

Veel liefs Hermien

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Diane: ik vind je heel moedig meid! maar pas op jullie zelf! Nogmaals veel geluk, liefde en wijsheid gewenst!

En een hele dikke knuffel

@ Hermien: Wachtdag 3, nog eventjes te gaan... succes en op naar groen meid!

@Esly: Kan me goed voorstellen dat je verdrietig bent! Je zal dit verdriet altijd met je mee dragen...

wanneer zou je eigenlijk ongi hebben moeten worden? laten we hopen op een wonder!

Hier nog steeds geen tekenen van zwangerschap. (behalve de testen dan)

Gistermiddag en avond een enorm ongi gevoel in m'n buik gehad... ben nu nog onzekerder.

Het waren geen krampen, maar gewoon net alsof ik ongi werd. Geen bloed. Maar oh zo bang!!

liefs Naomi

Geplaatst

Het klopt dat ik dit verdriet altijd met me zal meedragen, maar wil het tegelijkertijd ook niet missen. Het zou als een soort ontkenning voor me voelen. Wel verlang ik ernaar dat ik m'n emoties onder controle kan houden en niet te pas en onpas in tranen uitbarst! Gelukkig helpt het sporten om me beter te voelen, vandaag alleen wel flinke spierpijn van de pump! Morgen maar even uurtje spinnen om het er weer uit te fietsen!

Morgenvroeg weer naar de dermatoloog om de hechtingen eruit te laten halen en als het goed is hoor ik dan ook de uitslag! Ik verwacht er niets van, maar ja...wil toch graag even horen dat alles goed is.

Ik hou jullie op de hoogte!!

Liefs Esly!

Ik had eigenlijk afgelopen zaterdag of zondag ongesteld moeten worden. Meestal heb ik 1 of 2 dagen eerder wat last van bruinige afscheiding, maar nu dus helemaal niets!! Zit inmiddels op cd 35!!!! De test ligt inmiddels al op m'n nachtkastje, maar durfde het vanmorgen nog niet aan. Te bang voor de teleurstelling denk ik. We hebben afgesproken dat we het vandaag nog aankijken en wanneer er ook vandaag niets gebeurd morgenvroeg écht gaan testen! Het wordt hier dus steeds spannender!

Geplaatst

Wat leuk! Ik zie nu pas dat er een heel topic is voor de Isala :laugh:

En ik vroeg me al af of er veel van ons daar in behandeling zouden zijn..... :happy:

Zit ongeveer iedereen hier in een wachtweek? Ik moet de topic nog doorlezen maar het zijn nogal wat pagina's :bf_nonew:

xx Emm

Geplaatst

Hoi Emm,

welkom hier. Niet iedereen zit op dit moment in de wachtweken, een aantal wel. Maar we zijn allemaal wel op een of andere manier in behandeling in Zwolle; soms met een korte pauze tussen de behandelingen. Succes en sterkte met het wachten.

Esly, doe lekker rustig aan. En het is niet erg dat de tranen komen. Wie weet ben je zwanger nu. Ik hoop het heel erg voor je.

Naomi, hopelijk blijf alles goed gaan en probeer toch maar te genieten van je prille zwangerschap.

Hermien, lekker blijven broeden!

Geplaatst

Esly,

Meid wat een spanning!

Ik hoop zo dat jullie morgen een positieve test

in handen hebben!

Ik zal dan ook voor jullie duimen!! sterkte!!

Emm,

Welkom hier en ik zie dat je al gauw mag testen, SPANNEND!!

Kun je het wachten nog een beetje volhouden?

Naomi,

Nog even geduld en dan zie jij je wondertje op het scherm!!

Veel liefs Hermien

Geplaatst

Hai Hermien,

dank je. En nee, ik houd het niet goed vol ... heb vanmiddag al een test gedaan ... dom dom dom :sofa: Maar ja, ik ben denk ik wel dat type dat er een aantal testen doorheen jaagt voor de eigenlijke testdatum... :happy:

xx

Geplaatst

Diane, ik moest even terug lezen maar wat verschrikkelijk balen zeg. Respect hoe je er mee omgaat. Wat je inderdaad zegt/overbrengt je kunt niet anders. Kan me ook wel voorstellen dat het lekker is even met ''niks'' bezig te zijn. Veel sterkte toegewenst (K)

Esly, Heeeeeel veeeeeeel succes.. Duimen!!! Ben erg benieuwd!!!!

Naomi, begrijp dat je inderdaad onzeker bent, is ook zo spannend allemaal!! Nog even en dan de echo, geniet inderdaad van je zwangerschap

Hermien, Wat goed te lezen, en een tp en een cryo! Lekker blijven broeden, hoop het echt voor jullie dat het raak mag zijn!

Emm, welkom hier! Spannend de 27ste testen, snap inderdaad dat je alvast een test hebt gedaan? Je hebt niet geschreven of hij positief of negatief was.. Geen streepje???

Zo, even weg geweest, even mijn hoofd leeg! Ik moet zeggen het voelt heerlijk. Was erg boos toen we moesten stoppen door dreigende overstimulatie voor mijn gevoel had er zeker wat aan gedaan kunnen worden. Gister opgesprek geweest een evaluatie gesprek zoals ze dat zo mooi noemen :) Goed gesprek, heb mijn gevoelens uitgesproken en dat wardeerde mijn gyn. Met een goed gesprek wil een zeggen, één waarbij er echt naar je geluisterd word en een duidelijke uitleg word gegeven waardoor het dus is onstaan en nog belangrijker hoe nu verder.. Wat vooral duidelijk voor mij is geworden is dat zij ook maar opgevoel werken m.b.t. de hoeveelheid hormonen helaas is dat bij mij dus iets te veel geweest :) We starten nu weer in februari. 3 Januari heb ik een soort start echo om te kijken of alles schoon is en ik geen cystes heb. Dan wellicht aan de pil of direct starten.. In Februari zal ik de punctie hebben. Ik ga nu starten met 112.5 Gonal-f i.p.v 150 Gonal-f ben erg benieuwd wat dat gaat doen. In totaal had ik met 150 Gonal-F meer dan 30 eitjes das nog al wat he.. Heb ook 2 dagen op bed gelegen van de ''pijn''.

Nou meiden, sorry dat ik een aantal weken terug iets negatief was.. Wat die hormonen ook wel allemaal niet met je kunnen doen hahahaha

Liefs Danielle..

Geplaatst

Hey meiden,

Hier is de hoop ineengeslagen.....Vanmorgen wilde ik een (clear blue) test doen, maar het schermpje nadat het zandlopertje was verdwenen helemaal leeg. Geen "zwanger", maar ook niet "niet zwanger"!! Tussen de middag heb ik bij de apotheek een paar nieuwe testen gekocht en bij thuiskomst gelijk naar het toilet. Helaas hoefde ik al niet meer te testen....het bloed liep zo het toilet in....echt superbalen! Aan de ene kant ben ik verdrietig, we hadden inmiddels toch hoop gekregen, aan de andere kant hebben we nu duidelijkheid en kunnen we het traject in voor de cryo tp! Heb gelijk maar gebeld en heb 3 dec. m'n eerste echo weer.....Nu maar hopen dat dát wel goedgaat!

Hoe gaat het bij jullie?

Emm, voor jou ook van mijn kant: welkom hier! Voor jou wordt het ook heel spannend he?! Flink blijven broeden hoor! Hopenlijk kan je, samen met Hermien, Naomi snel gezelschap gaan houden!

Liefs Esly!

Geplaatst

Esly, wat spijtig, maar je weet nu wel waar je aan toe bent. Maar teleurstellend is het toch wel, lijkt mij zo. Zelf heb ik ooit wel eens gedacht dat ik zwanger was, overigens nog ruim voordat ik het behandeltraject inging, ergens in de zomer van 2008. Ik was toen ook een paar dagen overtijd. Maar helaas. Later dat jaar gingen we naar de huisarts. Ik hoop dat de cryo-behandeling gaat lukken. Ik gun het jou ook zo, naar alle ellende.

Ik heb besloten dat ik vrijdag weer ga sporten, beginnen met de toestellen en daarna bodybalance. Ik merk wel dat het toch weer lastig is te starten na 4 weken niets te hebben gedaan. En ook omdat ik bij de bodybalance altijd zo'n beetje hetzelfde clubje mensen tegenkom en uit interesse zullen ze me vragen waarom ik een tijdje niet ben geweest. Daar moet ik me ook op voorbereiden, want tegen hen wil ik niet teveel vertellen. Het zijn aardige mensen, maar echt goed ken ik ze ook niet. Maar goed, vrijdag ga ik ervoor.

Geplaatst

Pffft, wat een teleurstellingen hier weer...

Diane, Danielle, ChrisH, Esly, wat een teleurstellingen!!! Heel veel sterkte!!! En inderdaad, Diane, ik vind dat je er al heel dapper over schrijft hier! Het is toch wel wat dat je je dromen zo in rook op ziet gaan! Heel veel sterkte!

En de andere dames, heel veel succes met het vervolg weer. Houdt moed!

Hermien, heel veel succes op het wachtbankje. Het is en blijft toch altijd spannend.

Naomi: gefeliciteerd met jullie natuurlijke zwangerschap 'op het nippertje'.

Hier is de uitnodiging voor het eerste gesprek vandaag in de brievenbus gevallen. Eerder dan verwacht: 21 december mogen wij weer komen. Ze hadden mijn man ook uitgenodigd voor een semenonderzoek voor volgende week dinsdag. Maar ja, dat heeft geen zin: hij is gesterilliseerd i.v.m. medicatiegebruik. Zijn zwemmertjes liggen opgeslagen in het ziekenhuis in Nijmegen. Dus daar nog even over gebeld. Maar die kon dus ook gewoon vervallen... De 21e weer... We zijn benieuwd.

Groetjessssssssss

Geplaatst

Danielle,

Logisch dat je even afstand had genomen, even tijd voorjezelf!

En inmiddels het gesprek gehad, ben je er tevreden over trouwens?

En zijn al je vragen beantwoord?

Succes verder!

Hildever,

Spannend weer, veel succes!

Esly,

Wat een verdrietig bericht weer zeg!

Hopelijk meer succes bij de cryo poging, sterkte!

Emm,

Nog even geduld, hopelijk heb je binnenkort een positieve test!

Chrish,

Goed zeg, weer sporten!

Zal zeker goed voor je zijn, even je verstand op nul!

En ja, dan maar een leugentje om bestwil toch?

Geplaatst

Dank jullie wel meiden, Voor De lieve berichtjes!

Gister iemand van MvM op bezoek gehad, dus weer een test. Deze was gelukkig nog steeds overduidelijk positief!!

@ Hermien: hoe vergaat het wachten je? Nog een wk en dan testen?

@ hildever: succes met jullie eerste gesprek en de verdere behandeling!

@ alle meiden met teleurstellingen: hopelijk kunnen jullie t een plekje geven en hebben jullie de volgende ronde meer geluk!

Liefs ?naomi

Geplaatst

Wat is er toch veel spanning hier! Voor de meiden in de wachtweken of de 12 wekenwacht.. Maar ook voor diegenen die weer opnieuw moeten opladen voor een volgende ronde. Ik vind het iig allemaal heel knap en zeker ook van jou Diane: heel veel respect voor hou jij het hier kan benoemen en hoe je ermee omgaat!!

Ik heb vanochtend te vroeg getest (en eerlijk is eerlijk: gister ook al..) en het was positief!! Vanmiddag moest ik toch naar Isala voor extra bolletjes en doc van Kamp stond toevallig achter de balie te praten. Gelijk maar een afspraak gekregen voor 17december voor een echo. Op naar de 12 wachtweken of het allemaal goed blijft gaan!

En op naar nog meer positief nieuws Naomie en Hermien en eigenlijk iedereen!!

:blowkisses:

*ga even weer voorzichtig blij zitten zijn..*

Geplaatst

Emm,

Ohh wat geweldig nieuws zeg!!

Gefeliciteerd!

Op welke wd zit je vandaag?

En ga maar even voorzichtig blij zitten zijn, hahah!

Naomi,

Het wachten vergaat me nog steeds goed af, ben rustig en

ontspannen.

Ik zit nu op wd 6 en de 1e week zit er bijna op....

Vanaf wd 9 zal het wel een beetje beginnen te kriebelen.

Maar afwachten is het enige wat we kunnen doen, maar tot

nu toe voelt het nog wel goed!

Liefs Hermien

Geplaatst

Hai Hermien,

ik zit vandaag op dag 8.. en ik vind het echt bewonderingswaardig dat je zo rustig eronder blijft...!

Thanx Chris, ga je in januari gelijk door? En wie heb jij als arts (als ik dat mag vragen..)

xxx

Geplaatst

Emm,

Heb je op wd 7 of 8 positief getest?

Ik ben er zo benieuwd naar omdat het nu ook bij mij

een beetje begint te kriebelen, hahaha

Morgen zit ik ook op wd 8 vandaar!

Liefs Hermien

Geplaatst

Hoi Emm,

Mijn dokter is mw. Jansen. Maar inmiddels ken ik ze allemaal wel bij naam en gezicht. Ik wil in januari doorgaan als ik me goed voel.

Alles goed verder goed hier. Ik heb vandaag voor het eerst weer gesport en het ging goed. Verder eet ik veel fruit. En maandag heb ik een afspraak voor acupunctuur.

Hermien, spannend. De tweede ww gaat in. Ik duim voor je.

Geplaatst

Chrish,

Fijn dat het sporten weer lekker ging en lekker actief bezig zijn

is natuurlijk altijd goed, zowel lichamelijk als geestelijk.

En naar de acupunctuur? Ben je al eens eerder geweest?

All,

Ik denk dat het hier niet goed gaat!

Ik heb ontzettend veel last van hoofdpijn, een teken voor mij dat de

menstruatie er aan gaat komen.

Ook geen enkel verschijnsel wat er op kan duiden dat ik zwanger zou

kunnen zijn.

Bij mijn vorige zwangerschap had ik direct veel last van mijn borsten, en

nu voel ik helemaal niets....

Maar goed de tijd zal het leren!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Hai Hermien,

ik heb getest op wd 8. En vanochtend voor alle zekerheid nog een keer en het was prima gelukkig!

Chris; ik heb doc van Kampen, grappige man is dat. Ik hoop dat alles goed gaat en dat je in januari met frisse moed kan starten!!

xxx

Geplaatst

Wat zou dat enorm balen zijn Hermien!

Wie weet is het een kindje van het andere geslacht! Ik heb wel meer gehoord dat de zwangerschapsverschijnselen dan heel anders kunnen zijn. Toen ik ons meissie verwachtte had ik ook eigenlijk geen last. Hooguit wat last van mijn darmen, dat ze wat trager gingen werken. En ik had soms ook knetterende hoofdpijn.....

Ik blijf hopen dat het goed gaat!

Groetjessssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden